موزه مادام توسو لندن

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/10
بازدید: 2375
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از شهرهای پربازدید جهان، شهر لندن در انگلستان است که به خاطر وجود جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی هرساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. یکی از این آثار ارزشمند، موزه مادام توسو می باشد که شعبه اصلی و بزرگ آن در حدود دویست سال پیش ابتدا در شهر لندن توسط ماری توسو ساخته شد و بعد از آن بسیاری از کشورهای دیگر نیز از این موزه ایده گرفته و موزه مادام توسو را در شهرهای مختلف بنا کرده اند.

جذابیت این موزه به حدی است که گردشگرانی که به شهر لندن سفر می کند، پیش از دیدن هر مکانی، رفتن به موزه مادام توسو را در اولویت خود قرار می دهند.

 

موزه مادام توسو

 

موزه مادام توسو در کجاست؟

همانطور که در بالا نیز گفتیم، موزه مادام توسو در سده هجدهم میلادی در شهر لندن ساخته شد و اکنون به عنوان یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی انگلستان به شمار می آید. 

شما در این موزه انواع مجسمه های مومی افراد مشهور را خواهید دید. به طوری که وارد شدن به این موزه به معنای وارد شدن به دنیای سلبریتی ها، هنر پیشه ها، خواننده ها  و... می باشد که طبیعی بودن بیش از حد این مجسمه ها حیرت همگان را بر می انگیزد. مجسمه های موجود در این موزه طوری طراحی شده اند که می توانید در کنار آن ها بایستید و عکسی به یادگار بگیرید. تنوع و جذابیت این موزه به قدری زیاد بوده که ممکن است ساعت های طولانی را در آن جا وقت بگذرانید ولی متوجه گذر زمان نشوید.

ماری توسو بنیان گذار این موزه زیبا در سال 1761 در فرانسه متولد شد. مادر او در شهر برن سوئیس، برای یک پزشک کار می کرد که در ساخت مجسمه های مومی مهارت بسیار زیادی داشت، از این رو ماری توسو ساخت مجسمه های مومی را از این پزشک فرا گرفت و در سال 1777  ساخت اولین مجسمه مومی خود را که مجسمه ولتر یکی از معروف ترین فیلسوفان فرانسوی بود را آغاز کرد. وی به تدریج مجسمه های مختلفی را می ساخت و نمایشگاه متعددی را در کشورهای مختلف برپا می کرد، تا آثارش را به نمایش بگذارد. سپس در سال 1836 به همراه پسرانش نمایشگاهی دائمی در شهر لندن برپا کرد که امروزه آن نمایشگاه به موزه ای برای بازدید علاقه مندان تبدیل شده است.

 

موزه مادام توسو

 

مجسمه های موزه مادام توسو

ماری توسو در تمام سالهای زندگی خود تلاش بسیاری برای ساخت مجسمه و راه اندازی و حفظ موزه کرده است و کار خود را ابتدا با ساخت مجسمه ولتر آغاز کرد. بعد از آن به ساخت مجسمه های گوناگونی مانند بنجامین فرانکلین، ژان ژاک روسو، آلبرت انیشتین، مونالیزا، لئوناردو داوینچی و ... پرداخت. همچنین ردپای برخی از مجسمه های ایرانی  نیز در موزه مادام توسو دیده می شود.

یکی از معروف ترین مجسمه های این موزه مجسمه هیتلر بود که در طول سال های مختلف اعتراضات بسیاری به حضور این مجسمه خرابکار شده و دست به تخریب آن نیز زدند. از این رو چندین سال پیش مجسمه آن به طور کلی از موزه لندن برداشته شد.

ماری توسو در سال 1842 تندیسی از خودش ساخت که  آخرین تندیس ساخته شده پیش از مرگش بود و اکنون این تندیس در ورودی این موزه قرار دارد. اما بازدیدکنندگان این موزه به قدری جذب دیگر مجسمه های هنرپیشه ها و افراد معروف می شوند که کمتر کسی توجهی به مجسمه خانمی سالخورده در وروی این موزه می کند.

پس از مرگ ماری توسو، اداره این موزه بر عهده  چندین مجسمه ساز خبره بود که به همان روش ماری توسو به کار خود ادامه دادند و مجسمه های جدید تری به این موزه اضافه کردند. بروز نگه داشتن مجسمه های موزه مادام توسو باعث جذابیت و محبوبیت هر چه بیشتر آن در دل مردم شده است، به طوری که بسیاری از شخصیت های مشهور امروزی مانند مگان مارکل و شاهزاده هری، تام کروز و آمیتا باچان، موتزارت و استیو جابز در آنجا قرار دارد.  مجسمه ی چند تن از معروف ترین هنرمندان دنیای موسیقی از جمله مدونا، ریحانا، بیانسه، جاستین بیبر و لیدی گاگا  نیز در کنار برخی از هنرمندان ترک مانند برد پیت، آنجلینا جولی، لئوناردو دیکاپریو، جانی دپ، جولیا رابرتز، برن سات، کیوانچ تاتلیتوگ و تولگا توییچ خودنمایی می کند. 

همچنین برای علاقه مندان به ورزش نیز بخشی مخصوص در موزه در نظر گرفته شده که مجسمه برخی از افراد معروف در زمینه ورزشی، مانند  لیونل مسی، رافائل نادال، ماریا شاراپوا در کنار تندیس برخی ورزشکاران ترک قرارگرفته است.

 

موزه مادام توسو

 

شعبه های دیگر موزه مادام توسو

جذابیت موزه مادام توسو به اندازه ای بود که باعث شد در بسیاری از کشورهای دیگر نیز شعبه هایی ساخته شود. اگرچه هیچ کدام از شعبه های جدید به بزرگی و تنوع بالای مجسمه های موزه لندن نمی رسند، اما این مزایا را دارد که تنها برای دیدن مجسمه های بسیار شبیه به واقعیت افراد مشهور، لازم نیست به لندن سفر کنید و در بسیاری از شهرها مانند آمستردام هلند، سنگاپور، توکیو، استانبول، پراگ، لاس وگاس، نیویورک، هنگ کنگ، شانگهای، واشنگتن، برلین، بانکوک، وین و بلکپول انگلیس نیز می توانید لذت دیدن این تندیس ها را تجربه کنید. 

قیمت بلیط موزه مادام توسو

شهرت بسیار موزه مادام توسو باعث شده است که ساعت ها قبل از بازگشایی، صف هایی طولانی برای ورود، مقابل درب موزه تشکیل شود. از این رو اگر به شهر لندن سفر کردید و خواهان بازدید از این موزه زیبا و دیدنی بودید بهتر است از قبل  به صورت اینترنتی بلیط تهیه کنید تا برای ورود به موزه معطل نشوید. 

درب های موزه همه روزه از ساعت 4 عصر تا 10 شب به روی علاقه مندان و گردشگران باز است. 

یکی از شعبه های موزه مادام توسو در استانبول است که قیمت بلیت  این موزه متغیر بوده و به شرح زیر می باشد. 

  • قیمت بلیط سطح یک که مختص بزرگسالان بوده و 50 پوند می باشد.

  • بلیط سطح دو که به منظور بازدید بزرگسالان از موزه و آکواریوم سی لایف می باشد 75 پوند قیمت دارد.

  • بلیط سطح سه که وی آی پی بوده و تنها به صورت آفلاین خریداری می شود 10 پوند قیمت دارد.

  • افراد سه الی 14 سال می توانند از بلیت کودکان استفاده کنند و بازدید موزه برای کودکان زیر سه سال نیز رایگان می باشد.

دسترسی به موزه مادام توسو لندن 

موزه مادام توسو لندن در مرکز شهر قرار داشته و به راحتی با استفاده از تاکسی یا خطوط مترو می توانید خود را به آن جا برسانید.

همچنین در اطراف موزه نیز چندین رستوران و کافی شاپ معروف با غذاهایی بسیار خوبی قرار دارد که می توانید پس از بازدید از موزه به آن جا رفته و ساعاتی بسیار خوشی از روز را در کنار دوستانتان سپری کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 101 کاربر