بلوار باتومی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/10/24
بازدید: 1678
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر یکی از آشنایان شما به گرجستان سفر کرده باشد و از او درباره این کشور بپرسید حتما پیشنهاد خواهد کرد  که در هنگام سفر به گرجستان از بلوار باتومی دیدن کنید. این بلوار یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی گرجستان محسوب می‌شود که در امتداد دریای سیاه قرار دارد. در اطراف این بلوار جاذبه‌های دیدنی بسیاری وجود دارد که در صورت تمایل، پس از بازدید بلوار می‌توانید از هر یک از آن‌ها دیدن کنید. شما گردشگران عزیز می‌توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و خودرو شخصی به راحتی به بلوار باتومی دسترسی پیدا کنید.

بلوار باتومی

بلوار باتومی؛ قدیمی‌ترین جاذبه گردشگری گرجستان 

بلوار باتومی در سال 1881 ساخته شد. قرار گرفتن آن در کنار دریا سیاه می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای گردشگران فراهم کند. با پیاده‌روی در این بلوار صدا امواج آب را می‌شنوید و حس بسیار خوبی در شما القا خواهد شد. بسیاری از گردشگران و مردم محلی این منطقه به دوچرخه‌سواری در این بلوار می‌پردازند. در این منطقه ساختمان‌های بلند و برج‌هایی با معماری مدرن قرار گرفته است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به برج الفبا و باتومی اشاره کرد. 

بلوار باتومی

بخش‌های مختلف بلوار باتومی گرجستان 

پس از ساخت بلوار باتومی توسط معمار معروف فرانسوی، این بلوار با هدف بهره‌وری بیشتر از فضا به معماری اسپانیایی واگذار شد. این معمار با بهره‌گیری از راهکارهای جدید و پیشرفته به افزایش طول این بلوار کمک بسیار زیادی کرد. طول بلوار باتومی توسط معمار اسپانیایی به 7 کیلومتر افزایش پیدا کرد. بنابراین امروزه گردشگران و بازدیدکنندگان می‌توانند از مجسمه‌های زیبا، فواره‌های موزیکال و سایر عناصر این بلوار دیدن کنند. این بلوار از دو قسمت جنوب و شمال شرقی تشکیل شده که هر کدام از این قسمت‌ها دارای خصوصیات منحصربه‌فردی هستند.

بلوار باتومی گرجستان

بخش جنوبی بلوار باتومی 

بخش جنوبی بلوار باتومی دارای ساختمان‌ها و برج‌های بسیار بلندی است. بلندترین ساختمان گرجستان که 200 متر ارتفاع دارد، در این بخش واقع شده است. این برج بلند و مرتفع باتومی نام داشته که مکانی بسیار مناسب برای بازدید گردشگران محسوب می‌شود. علاوه ‌بر برج‌های بلند، چرخ و فلکی نیز در این منطقه وجود دارد که اوقات بسیار مفرحی را برای گردشگران ایجاد می‌کند. برج 200 متری باتومی در ابتدا به عنوان دانشگاه تکنولوژی ساخته شد اما با گذشت زمان این برج بلند تغییر کاربری داده و به عنوان هتل لامریدین شناخته می‌شود. بخش جنوبی جدیدترین قسمت این بلوار بوده که با وجود دریاچه و نورپردازی‌های بسیار زیبا می‌تواند نظر هر گردشگری را به خود جلب کند.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

در این بخش میتوان سرگرمی‌ها و امکانات تفریحی بی‌نظیری را مشاهده کرد. از جمله این امکانات می‌توان به محل مخصوص بازی کودکان، زمین تنیس و فوتبال، خانه‌هایی ییلاقی، مسیر‌های دوچرخه سواری و... اشاره کرد. وجود کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های متعدد در این بلوار امکانات رفاهی مناسبی را برای گردشگران ایجاد کرده است. نوشیدنی‌ها و غذا‌هایی که در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های این منطقه سرو می‌شوند، بسیار باکیفیت هستند. آب و هوای گرم این منطقه سبب شده است که مرداد تا شهریور بهترین زمان برای بازدید از بلوار باتومی باشد. این منطقه در همه روز‌های هفته به جز شنبه و یکشنبه آماده پذیرش بازدیدکنندگان به صورت رایگان است. شما می‌توانید از 9 صبح تا 6 عصر از جاذبه‌های این بلوار لذت ببرید. بلوار باتومی در نزدیکی بسیاری دیگر از امکان گردشگری باتومی نظیر باغ گیاه‌شناسی و رستوران‌های معروف این شهر قرار دارد. بنابراین با بازدید از این بخش می‌توانید از سایر اماکن دیدنی نیز بازدید کرده و از غذاهای خوشمزه لذت ببرید.

بلوار باتومی

بخش شمال شرقی بلوار باتومی

در شمال شرقی این منطقه چرخ و فلکی بزرگ قرار گرفته است. این چرخ و فلک ارتفاعی معادل با 45 متر داشته و لحظاتی سرشار از هیجان را برای شما به ارمغان می‌آورد. علاوه ‌بر این چرخ و فلک مجسمه‌ای زیبا و فلزی در این بخش قرار دارد که آن را به عنوان نماد عشق گرجستان می‌شناسند. 

راه های دسترسی به بلوار باتومی گرجستان

اگر قصد بازدید از این بلوار را دارید، در ابتدا باید به راه‌های دسترسی آن آشنایی داشته باشید. شما می‌توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و خودرو شخصی به راحتی به بلوار باتومی دسترسی پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که بهترین راه دسترسی به این بلوار از طریق باتومی ولو، اتوبوس و دوچرخه‌های کرایه‌ای خواهد بود.

بلوار باتومی

بهترین زمان بازدید از بلوار باتومی

در نظر داشتن بهترین زمان بازدید از شهرها می‌تواند تجربه بی‌نظیری از سفر را برای شما فراهم کند. شهر باتومی و بلوار آن در تابستان حال و هوا خاصی را تجربه می‌کند. تکاپو و فعالیت در سه ماه تابستان در بلوار باتومی به اوج خود می‌رسد. بنابراین اگر مشکل زیادی با گرما ندارید، توصیه می‌کنیم که فصل تابستان را برای بازدید از این بلوار در نظر بگیرید. در تابستان کلاب‌ها و کافه‌های بلوار باتومی بیش از هر زمان دیگری فعال می‌شوند. البته این منطقه در سایر فصول سال نیز جذابیت‌های ویژه خود را دارد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط خود در هر یک از فصول سال به این شهر سفر کنید.

بلوار باتومی

چرا از بلوار باتومی بازدید کنیم؟

این بلوار یکی از زیبا‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر است. هنگام قدم زدن در این بلوار نسیمی ملایم صورت شما را نوازش داده و صدای امواج دریا به گوش می‌رسد. سفر به این شهر می‌تواند احساس آرامش و خوشایندی را در شما ایجاد کند. هنگام بازدید از این بلوار با جاذبه‌های بیشتری آشنا می‌شوید. غروب این بلوار بسیار تماشایی است. اگر به تماشای غروب آفتاب علاقه دارید، بعدازظهر‌های بلوار باتومی را فراموش نکنید. 

جاهای دیدنی باتومی - معرفی جاذبه‌های گردشگری شهری ساحلی، با طبیعتی سرسبز و جذاب!

جاذبه های دیدنی بلوار باتومی

این بلوار جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارد. همین موضوع سبب شده است که این منطقه هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا جذب خود کند. از معروف‌ترین جاذبه‌های بلوار باتومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برج الفبا
  • فانوس دریایی 
  • فواره‌های رقصان با نورپردازی زیبا
  • مجسمه علی و نینو

بلوار باتومی

سخن پایانی

گرجستان کشوری است که هر ساله گردشگران بسیار زیادی به آن سفر می‌کنند. نزدیکی به ایران نیز سبب علاقه‌مندی گردشگران ایرانی به این کشور شده است. بلوار باتومی از جمله جاذبه‌هایی بوده که هر گردشگری باید از آن دیدن کند. این بلوار در تمام فصول سال و تمام ساعات روز زیبایی‌های خاص خود را داشته و می‌تواند شما را تا ساعت‌ها مشغول خود کند. با بازدید از این بلوار می‌توانید به تفریح در این منطقه نیز بپردازید. در این بلوار امکانات کامل تفریحی و رفاهی برای گردشگران مهیا شده است.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر