برج ایفل

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/04/13
بازدید: 9074

برج ایفل را باید یکی از معروف‌ترین سازه‌های جهان دانست که همه جهان آن را با نام نماد کشور پاریس می‌شناسند. فرانسوی‌ها این برج را در صدمین سال انقلاب فرانسه ساختند تا قدرت این کشور را به سایر مردم جهان نشان دهند. برج پاریس اگرچه در طول ساختش با چالش‌های زیادی رو به رو شد اما در نهایت به یک شاهکار معماری تبدیل شد. در این مقاله قصد داریم همه چیز را درباره این سازه بررسی کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

برج ایفل

معرفی برج ایفل

همه ما بعد از شنیدن نام شهر پاریس تصویر برج ایفل در ذهنمان نقش می‌بندد، به همین دلیل است که امروزه این برج به نماد شهر پاریس و کشور فرانسه تبدیل شده است. برج ایفل فرانسه آنقدر شهرت دارد که حتی کسانی که این برج را از نزدیک ندیده‌اند هم کاملا با شکل و شمایل ظاهری آن آشنایی دارند. برج ایفل با ارتفاعی در حدود 300 متر (با احتساب آنتن تلویزیونی که در بلندترین نقطه آن نصب شده، حدود 324 متر)، بلندترین سازه شهر پاریس و چهارمین سازه مرتفع کشور فرانسه محسوب می‌شود.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای اروپا

تاریخچه برج ایفل

برج ایفل یکی از معروف‌ترین سازه‌های جهان است که به افتخار سازنده آن گوستاو ایفل، این نام را برایش انتخاب کردند. در ابتدای امر بسیار از مردم و روشنفکران به طرح این برج اعتراض داشتند اما زمان ثابت کرد که آنها اشتباه می‌کردند و این برج توانست خود را به عنوان مهم‌ترین و معروف‌ترین سازده دنیا ثابت کند و به یکی از بزرگ‌ترین مراکز دیدبانی جهان تبدیل شد. پروژه ساخت برج ایفل را در سال 1887 میلادی کلید زدند و پس از دو سال در سال 1889 م، در صدمین سالگرد انقلاب فرانسه بازگشایی کردند.

در ساخت این سازه که از اتصال 18038 قطعه ساخته شده است، افراد زیادی سهمیم بوده‌اند. در زمان افتتاح، رنگ این برج قرمز بود اما از آن زمان تا کنون 18 بار دیگر رنگ شده است. درحال حاضر این سازه را به رنگ برنز درآورده‌اند. جالب است بدانید برای این رنگ آمیزی که یک سال طول کشید، 60 تن رنگ مصرف کرده‌اند.

در زمان رونمایی از این سازه حیرت انگیز تمام افراد مهم و سرشناس سیاسی و دولتی کشور حضور داشتند و این امر سبب شد این رویداد، شکل بین المللی به خود گرفته و به اخبار مهمی در جهان تبدیل شود. در ادامه نیز انتشار اخبار مراسم رونمایی از برج ایفل باعث شد این برج به سرعت در اروپا و دیگر کشورهای جهان شناخته شده و به نماد رسمی کشور فرانسه تبدیل شود.

مراسم افتتاحیه به بهترین شکل ممکن و بسیار باشکوه برگزار شد و تمام حضار در آن شب به خاطر نورپردازی برج، حیرت زده شدند. این برج تا سال 1930 میلادی، مرتفع‌ترین سازه ساخته شده به دست بشر بود و همزمان با افتتاح ساختمان کرایسلر در نیویورک، این عنوان از برج ایفل سلب شده به این ساختمان اعطا شد.

تاریخچه برج ایفل

طراح برج ایفل چه کسی است؟

برج ایفل را یک مهندس عمران و سازه به نام الکساندر گوستاو ایفل (Alexandre Gustave Eiffel) طراحی کرده است و نام برج را نیز برای گرامیداشت از سازنده آن ایفل نهاندند. او معماری ماهر، کار درست و زبده بوده و تخصص آن در زمینه طراحی سازه های فلزی بوده است. گوستاو ایفل در تاریخ پانزدهم دسامبر سال 1832 میلادی در شهر دیژون فرانسه به دنیا آمد.

او در طول سال‌هایی که به حرفه طراحی و ساخت سازه مشغول بود، بسیار کارآمد عمل کرده و تعداد بسیار زیادی سازه فلزی خلق و به دنیای عمران و سازه اهدا کرده است. طرح ارائه شده گوستاو برای برج ایفل از میان 700 طرح مختلف دیگر انتخاب شده و به مرحله اجرا رسیده است. جالب این که طرح اولیه گوستاو برای برج ایفل تا انتهای ساخت سازه حتی یک بار هم ویرایش یا تصحیح نشد و در نهایت همان طرح اولیه نهایی گشت.

طراح برج ایفل

ارتفاع برج ایفل چقدر است؟

ارتفاع برج ایفل 300 متر (با احتساب آنتن تلویزیونی که در بلندترین نقطه آن نصب شده، حدود 324 متر) است. از سه طبقه تشکیل شده که بازدید از همه طبقات آن برای عموم افراد آزاد است. برای بازدید از داخل برج ایفل هم می‌توانید از پله‌ها و هم از آسانسور استفاده کنید. البته برای استفاده از آسانسور باید ساعت‌ها در صف‌های طولانی بمانید اما در صورتی که تصمیم بگیرید از پله استفاده کنید باید دود 1665 پله را طی نمایید.

ارتفاع برج ایفل

راهنمای بازدید قسمت های مختلف برج ایفل

برج ایفل پاریس از بخش‌های متعددی در طبقات مختلف تشکیل شده و در هر طبقه آن می‌توان جاذبه‌های منحصر به فردی مشاهده کرد. در ادامه هر کدام از بخش‌های آن را معرفی خواهیم کرد.

هیجان در طبقه شیشه ای برج ایفل

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های ایفل، کف شیشه‌ای و شفاف طبقات آن است. از نظر بیشتر گردشگران مهیج‌ترین قسمت بازدیدشان کف شیشه‌ای است. آنها معتقدند در این قسمت هیجانی غیر قابل وصف به یکباره تمام وجودشان را فرا گرفته است. البته ممکن است در ابتدا کار کمی بترسید اما بعد از انجام آن، بدون شک به تجربه‌ای بی‌نظیر برای شما تبدیل خواهد شد.

هیجان در طبقه شیشه ای برج ایفل

محوطه برج ایفل

برای بازدید از برج ایفل فرانسه، ابتدا باید از یک ورودی بگذریم تا به محوطه قرارگیری برج یا همان حیاط آن برسیم

طبقه اول برج ایفل

برای بازدید از برج ابتدا باید بلیط تهیه کنید، سپس توسط پله یا آسانسور خود را به طبقه اول برسانید. طبقه اول برج ایفل از نظر برخی از بازدیدکنندگان بهترین و جذاب‌ترین قسمت برج است. اتاقک‌های شیشه‌ای که در این طبقه تعبیه شده هیجان زیادی را به انسان القا می‌کند و همچنین دیواره‌ها و کف شیشه‌ای آن یک چشم‌انداز زیبا و همه جانبه از شهر را به چشمان شما هدیه خواهد کرد. علاوه بر این اتاقک‌ها بخش‌های متعدد دیگری نیز جهت سرگرمی گردشگران وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به یک نمایشگاه تصاویر چند بعدی، نمایشگاه فرهنگی – هنری، پاویلون و ... اشاره کرد. در ادامه بیشتر درباره این نمایشگاه‌ها توضیح خواهیم داد.

جاهای دیدنی پاریس - معرفی 51 جای دیدنی پاریس که در سفر خود حتما باید از آن‌ها دیدن کنید.

نمایشگاه تصاویر چند بعدی

قسمت کوچکی از دیواره‌های طبقه اول برج را به نمایش تصاویر چند بعدی از برج ایفل در ساعات مختلف شبانه روز اختصاص داده‌اند. به عبارت دیگر توسط حدود 7 پروژکتر، نمایشی از تصاویر مذکور در زوایای مختلف و همچنین تصاویری از شهر پاریس، در طبقه اول به اجرا در می‌آید.

نمایشگاه فرهنگی – هنری

از آن جایی که برج ایفل میزبان سیل عظیمی از گردشگران خارجی است، بخش کوچکی از طبقه اول را به معرفی فرهنگ‌ها و آداب و رسوم فرانسه اختصاص داده‌اند که این قسمت نیز می‌تواند به نوبه خود برای بازدید کنندگان جذاب باشد.

نمایشگاه فرهنگی – هنری

پاویلون

پاویلون در واقع یک سالن نمایش یا آمفی تئاتر است که در ظلع غربی طبقه اول قرار گرفته و در آن فیلم‌هایی درباره شهر پاریس، به نمایش گذاشته می‌شود. این بخش دارای امکاناتی از قبیل رستوران، استراحتگاه و مکانی برای مطالعه است که گردشگران می‌توانند از این امکانات نیز بهره‌مند شوند.

طبقه دوم برج ایفل

طبقه دوم برج ایفل نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد. این طبقه همانند یک سکوی تماشای مرتفع است که منظره زیبایی از دور تا دور عروس شهرهای جهان مقابل چشمان‌تان قرار می‌دهد و علاوه بر آن تلسکوپ‌هایی در این طبقه قرار داده‌اند که بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از آنها، آسمان را از این ارتفاع رصد کرده و از تماشای آن لذت ببرند. اما مهم‌ترین کاربرد طبقه دوم، داشتن یک رستوران بزرگ و معروف به نام رستوران ژولورن است که گردشگران و علاقه‌مندان می‌توانند خوردن لذیذترین غذاهای خارجی را در این رستوران لوکس تجربه نمایند.

طبقه دوم برج ایفل

طبقه سوم برج ایفل

شما می‌توانید در طبقه سوم این برج 276 متر از سطح زمین فاصله بگیرید و به تماشای شهر عشاق بنشیند. دفتر گوستاو ایفل نیز در این طبقه قرار گرفته و در آن یک مجسمه از او نیز وجود دارد. در این دفتر علاوه بر مجسمه ، یک ماکت نیز طراحی و در آن مجسمه افرادی که بیشترین تاثیر را در ساختن این برج داشتند، به نمایش گذاشته شده است. در این طبقه یک اتاق دیگری نیز وجود دارد که به اتاق ایفل معروف است. این اتاق با حدود 300 نفر ظرفیت مخصوص برگزاری مراسم‌های ویژه است. برای بازدید از این اتاق فقط باید بین ساعت 9 و نیم صبح تا 13 ظهر اقدام کنید.

طبقه سوم برج ایفل

آسانسورهای برج ایفل

درست است که برج ایفل در سال 1889 میلادی ساخته شد اما در آن زمان هیچ آسانسور و بالابری برای رفتن به طبقات مختلف برج وجود نداشت و بازدید کنندگان برای دسترسی به طبقات باید از پله استفاده می‌کردند. نهایتا ساخت آسانسور برای برج کلید خورد، در ابتدا آسانسورهای طبقه اول ساخته شدند.

ساخت آسانسور برای طبقات دوم به بعد، چالش برانگیز بود زیرا از طبقه دوم به بعد پایه‌های برج به هم نزدیک‌تر شده و فضا برای قرارگیری کابین آسانسور کوچکتر و قطعا مدیریت چگونگی محافظت از کابین‌ها دشوارتر می‌شد. کمپانی اوتیس (Otis Elevator Company) ساخت آسانسور را تنها برای طبقه دوم تقبل کرده و اظهار داشت این کار را به بهترین شکل ممکن انجام خواهد داد. سرانجام نیز آسانسورهای طبقه دوم توسط این شرکت، با 2 دو کابین 25 نفره ساخته شد. طراحی آسانسور برای طبقه سوم را یک مهندس معروف فرانسوی به نام Felix Leon Edoux بر عهده گرفت. او برای هر کابین دو بازوی هیدرولیکی بسیار قوی تعبیه کرد.

کلیسای نوتر دام - از معروف ترین جاذبه های گردشگری و بزرگ ترین کلیسای های پاریس

رستوران ها و کافه های برج ایفل

در طبقات مختلف برج ایفل تعدادی رستوران وجود دارد. طبیعتا غذا خوردن در این رستوران‌ها می‌تواند یک فعالیت هیجان‌انگیز و لاکچری محسوب می‌شود. در ادامه رستوران‌های موجود در این برج را به شما معرفی خواهیم کرد.

رستوران تور ایفل 58 (58 Tour Eiffel) مکانی با دکوراسیون مدرن

این رستوران در طبقه اول برج و در ارتقاع 58 متری قرار گرفته است. این رستوران با دکوراسیون مدرن زیباسازی شده است. این رستوران فضایی دلنشین و خانوادگی دارد و در دو وعده نهار و شام پذیرای مراجعه کنندگان است. از امکانات رفاهی که این رستوران می‌توان به پارکینگ، امکانات مخصوص افراد ناتوان (ویلچر) و پذیرفتن کارت و مستر کارت اشاره کرد.

  • ساعت کاری: نیز 11:00 الی 23:30

رستوران ها و کافه های برج ایفل

رستوران ژول ورن مکانی رمانتیک برای قرارهای عاشقانه (Le Jules Verne)

رستوران ژول ورن از دکوراسیونی لوکس و زیبا و رمانتیک برخوردار بوده و غذاهای آن زبان زد مردم و گردشگران پاریس است. محبوبیت این رستوران به نحوی است که برخی افراد تنها برای خوردن یک وعده غذایی در آن به برج ایفل می‌روند. در این رستوران غذاهای اروپایی و فرانسوی سرو می‌شود و در وعده‌های نهار، شام وLate Night Dinner سرو می‌شود. در این رستوران امکاناتی همچون امکان رزرو میز، ویلچر، گاوصندوق و میز سرو نوشیدنی های بین‌المللی وجود دارد.

  • ساعت کاری: 12 ظهر تا یک و نیم بامداد

رستوران ژول ورن

بوفه برج ایفل

در محوطه برج و همچنین طبقات اول و دوم، بوفه‌هایی وجود دارد که گردشگران می‌توانند خوراکی، نوشیدنی یا میان وعده‌های خود را از این بوفه‌ها تهیه کنند و به جای پرداختن هزینه‌های زیاد در رستوران‌های لوکس برج، به خوردن میان وعده‌های ارزان‌تر بسنده کنند.

بخش اطلاعات

معمولا در هر مرکز گردشگری و تفریحی بخشی مخصوص اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به سوالات بازدیدکنندگان وجود دارد. در محوطه برج ایفل نیز باجه‌ای با این عنوان وجود داشته که گردشگران می‌توانند اطلاعات مورد نیاز در رابطه با این برج را از این باجه کسب کنند.

فروشگاه برج ایفل

در حیاط برج، فروشگاهی وجود دارد که در آن کالاهایی از قبیل خوراکی، وسایل دکوری و تزئینی، لوازم آرایشی، عطر و ... به فروش می‌رسد و گردشگران می‌توانند در این فروشگاه به تهیه سوغاتی یا خرید وسایل مورد نیاز خود بپردازند. جالب است بدانید همه کالاهای این فروشگاه دارای مارک برج ایفل هستند.

محوطه مخصوص کودکان

در سال 2016 میلادی، قسمتی در طبقه اول برج ایفل با هدف آشنایی کودکان با برج ایفل ساخته شد. در این بخش بروشور، ماکت، تابلو و مجلاتی درباره تاریخ و جاذبه‌های برج ایفل به منظور آشنایی کودکان 6 الی 10 سال با این برج وجود دارد.

محوطه برج ایفل

معماری و نحوه ساخت برج ایفل

 برج ایفل در نزدیکی رود سن قرار گرفته و به طبع خاک این منطقه از استحکام کافی برخوردار نیست. به همین علت پی ریزی بنای آن در زمان ساخت، بسیار مشکل و زمان بر بود. با این حال پس از تلاش های بسیار، معماران این طرح نهایتا در تاریخ سی ام ژانویه زیر بنای برج ساخته شد. پس از آن که فرآیند ساخت زیر بنا به اتمام رسید، ساخت طرح اصلی آغاز شد. طرح این سازه به قدری دقیق و موشکافانه بود که حتی جای پیچ و مهره های 1 میلی متری آن هم از پیش تعیین شده بود.

زمانی که پایه‌های برج تا نصفه ساخته شدند، ساخت و ساز را موقتا متوقف کردند. این اتفاق در آن زمان باعث به وجود آمدن شایعات بسیاری شد تا جایی که برخی از خبرگزاری‌ها، اخباری تحت عنوان خودکشی ایفل منتشر کردند. اما بلافاصله مسئولین ساخت برج اعلام داشتند که این وقفه تنها به خاطر نصب داربست‌های ایمنی بوده و در روند ساخت برج خللی ایجاد نشده است. در نهایت نیز پایه های غول پیکر این سازه، اواخر مارس سال 1888 میلادی تکمیل شد.

چالش بعدی این بود که پایه‌های برج با شیب تند تری بالا می‌رفت و این موضوع معماران سازه را نگران کرده بود. اما پس از بررسی نقشه، متوجه شدند این موضوع عدی بوده و طراح به خا‌طر استقامت بیشتر پایه‌ها در خاک سست منطقه این تصمیم را گرفته است. سرانجام ساخت ایفل یک سال بعد یعنی در سال 1889 میلادی، به پایان رسید.

آثار گوستاو ایفل

1700 طرح کوچک برای ساخت برج ایفل

برای پیاده‌سازی طرح اصلی برج، آن را به حدود 1700 طرح کوچک‌تر تقسیم کرده و پیاده‌سازی هر قسمت را به فردی حرفه ای سپردند. البته که برای جلوگیری از اشتباه، افرادی را نیز جهت نظارت بر عملکرد سازندگان در نظر گرفته بودند که این افراد حتی روی میلی متر به میلی متر سوراخ های تعبیه شده برای پیچ‌ها کنده می‌شد نیز نظارت می‌کردند.

اختلاف ساعت ایران و فرانسه - مشاهده ساعت فرانسه به صورت لحظه‌ای

بهترین زمان بازدید از برج ایفل پاریس

بسیاری از بازدیدکنندگان ترجیح می‌دهند در ماه‌هایی که هوا برای گردش در فضای باز مناسب است، از برج پاریس بازدید کنند. با این حال، به خاطر داشته باشید که تابستان نیز فصل اوج گردشگری در کشور فرانسه است، بنابراین ممکن است برج شلوغ‌ باشد. برج ایفل یک جاذبه توریستی محبوب است و خیلی از زمان‌ها، در پیک‌های گردشگری و آخر هفته‌ها، شلوغ است. برای در امان ماندن از صف‌های طولانی و ازدحام جمعیت، صبح زود یا بعد از ظهر که معمولاً خلوت‌تر است، از آن بازدید کنید. اواسط هفته نیز در مقایسه با آخر هفته ها خلوت‌تر است.

بهترین زمان بازدید از برج ایفل پاریس

نمای پاریس از بالای برج ایفل

جالب است بدانید در هر مکانی از شهر پاریس ایستاده باشید، می‌توانید چشم‌اندازی زیبا از این برج باشکوه داشته باشید. این موضوع علاوه بر این که نمای زیبایی به شهر می‌بخشید، سبب شد کارشناسان ارتفاع بلند برج ایفل را برای نصب آنتن ماهواره‌های مخابراتی و تلویزیونی مناسب دیده و بدین منظور اقداماتی انجام دهند. پس از چندی روی مرتفع‌ترین قسمت برج، یک آنتن تلویزیونی بسیار قوی نصب شده که امروزه نیز بر بلندای این برج قابل مشاهده است.

راه‌های دسترسی و آدرس برج ایفل

راه‌های دسترسی به برج ایفل به شرح زیر هستند:

دسترسی با مترو: برج ایفل در سه خط مترو پاریس ایستگاه دارد. خط بنفش، ایستگاه Military School (15 دقیقه پیاده‌روی تا برج ) خط زرد، ایستگاه Trocadero (15 دقیقه پیاده‌روی تا ایفل) خط سبز، ایستگاه Bir hakeim (10 دقیقه پیاده روی تا برج

دسترسی با قطار تندرو RER پاریس: بعد از سوار شدن به این قطار در ایستگاه Champ de mars پیاده شده و بعد از حدودا هفت دقیقه پیاده روی به برج ایفل برسید.

دسترسی با اتوبوس: اتوبوسرانی پاریس دارای چندین ایستگاه در نزدیکی برج ایفل است که این ایستگاه‌ها به شرح زیر هستند:

  • خط آبی، اتوبوس‌های شماره 42، ایستگاه برج ایفل | فاصله تا برج حدود 5 دقیقه به صورت پیاده.
  • خط قرمز، اتوبوس‌های شماره 72، ایستگاه برج ایفل | فاصله تا برج حدود 8 دقیقه به صورت پیاده.
  • خط نارنجی، اتوبوس‌های شماره 82، ایستگاه برج ایفل | فاصله تا برج حدود 3 دقیقه به صورت پیاده.
  • خط آبی کم رنگ، اتوبوس‌های شماره 69، ایستگاه میدان شان دو مارس | فاصله تا برج حدود 6 دقیقه به صورت پیاده.
  • خط بنفش، اتوبوس‌های شماره 87 | فاصله تا برج حدود 6 دقیقه به صورت پیاده.

اتوبوس های پاریس

دسترسی با قایق: پاریس دارای خطوط قایقرانی بوده و گردشگران می‌توانند برای دسترسی به برج ایفل سوار قایق شده و در ایستگاه Batobus Eiffel Tower پیاده شوند. از این ایستگاه تا برج ایفل حدود 4 دقیقه به صورت پیاده فاصله دارد و این به خاطر نزدیکی برج به رودخانه سن در پاریس است.

دسترسی با دوچرخه: مناطق شهری مختلف پاریس، کیوسک‌هایی برای اجاره کردن دوچرخه وجود دارد و گردشگران می‌توانند برای رفتن به برج ایفل دوچرخه کرایه کرده و در اطراف برج که ایستگاه‌هایی برای پارک دوچرخه موجود است، پیاده شده و بعد از حدود 5 دقیقه پیاده روی به برج برسند.

  • آدرس برج پاریس: فرانسه، پاریس، خیابان 5 آناتولی فرانسه، پارک میدان شان دو مارس، برج ایفل.

دسترسی با دوچرخه

هزینه بازدید از برج ایفل

باید بدانند که علاوه بر ورودی محوطه برج، برای بازدید از هر یک از طبقات آن باید بلیط تهیه کنند. این بلیط‌ها هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین قابل خرید هستند. برای خرید آنلاین بلیط برج ایفل می‌توانید به سایت www.ticket.toureiffel.fr مراجعه نمایید. قیمت بلیط بازدید از برج ایفل برای سنین مختلف به شرح زیر است:

  • برای  کودکان زیر 4 سال: رایگان
  • برای کودکان 4 الی 11 سال: 2 یورو
  • برای جوانان: 5 یورو
  • برای بزرگسالان: 10 یورو
  • برای معلولین نیز شامل 20 درصد تخفیف است

قیمت بلیط

واحد پول فرانسه -همه آنچه که باید درباره ارز رایج کشور فرانسه بدانید + ارزش فرانک

ساعت بازدید از برج ایفل

زمان بازدید از برج ایفل از اواخر ماه ژوئن تا اوایل سپتامبر از ساعت 9 صبح الی 45 دقیقه بامداد است، البته توجه داشته باشید که اگر قصد بازدید از طبقه آخر برج را دارید باید نهایتا تا ساعت 11 شب وارد برج شده باشید.

در دیگر روزهای سال نیز زمان بازدید از برج توسط پله و آسانسور متفاوت است. یعنی استفاده از آسانسور از ساعت 09:30 الی 23:45 امکان پذیر بوده و بازدید به وسیله پله از ساعت 09:30 الی 21:30 میسر است. همچنین برای بازدید از طبقه آخر برج محدودیت زمانی وجود دارد و فقط تا ساعت 18:00 امکان‌پذیر خواهد بود. بازدید گردشگران از طبقه آخر برج توسط آسانسور نیز تا ساعت 22:30 میسر خواهد بود.

ساعت بازدید از برج ایفل

حقایق کمتر شنیده شده از برج ایفل

  • برج ایفل در ابتدا به عنوان یک سازه موقت برای نمایشگاه جهانی 1889 (نمایشگاه جهانی) در پاریس ساخته شد. این  برج هرگز قرار نبود یک مکان ثابت باشد، اما به دلیل مفید بودن آن به عنوان یک برج انتقال رادیویی، آن را خراب نکردند.
  • ارتفاع برج ایفل به دلیل تغییرات دما می‌تواند متفاوت باشد. آهن مورد استفاده در ساخت آن در گرما منبسط شده و باعث می‌شود که برج تا 6 اینچ (15 سانتی متر) بلندتر شود.
  • گوستاو ایفل، مهندس سازنده برج، یک آپارتمان خصوصی در بالای برج داشت. از آن به عنوان مکانی برای پذیرایی از مهمانان و به عنوان یک خلوتگاه خصوصی برای خود استفاده کرد. امروزه این آپارتمان در معرض بازدید عموم قرار دارد.
  • برج ایفل نقش مهمی در توسعه تلگراف بی سیم ایفا کرد. در سال 1898، گوستاو ایفل به گوگلیلمو مارکونی اجازه داد تا تجهیزات رادیویی خود را در بالای برج نصب کند که منجر به پیشرفت های قابل توجهی در ارتباطات از راه دور شد.

1700 طرح کوچک برای ساخت برج ایفل

هنگام بازدید از برج ایفل این نکات را به یاد داشته باشید!

کارت موزه در زمان خرید بلیط ورودی برج ایفل، شامل هیچگونه تخفیفی نمی‌شود.

 ورود حیوانات خانگی به برج ایفل ممنوع است.

اگر برای بازدید از برج نیاز به راهنما داشته باشید، امکان درخواست آن وجود دارد.

معلولین حرکتی امکان بازدید از طبقه آخر برج را توسط آسانسور نداشته و فقط می‌توانند از طبقه اول و دوم بازدید کنند.

اگر بلیط ورودی برج ایفل را به صورت آنلاین خریداری کرده‌اید، حتما پرینت آن را در زمان بازدید به همراه داشته باشید.

در صورتی که قصد دارید به صورت جمعی با خانواده یا دوستان خود به برج رفته و در رستوران‌های آن غذا میل کنید، حتما از قبل نسبت به رزرو میز در رستوران مورد نظر خود اقدام نمایید.

هنگام بازدید از برج ایفل این نکات را به یاد داشته باشید!

عکس برج ایفل

در زیر می‌توانید عکس برج ایفل در شب و روز را مشاهده کنید و از دیدن آت لذت ببرید.

عکس برج ایفل در شب

برج ایفل کودک ناخواسته ای که به نماد فرانسه تبدیل شد!

برج ایفل در همان زمان طرح‌ریزی اولیه برای ساخت بنا، قرار بود به نماد مدرنیته پاریس تبدیل شده و هنر طراحان و معماران فرانسوی را به رخ جهانیان بکشد. هم اکنون شاهد شهرت جهانی این سازه در دنیا هستیم و مسئولین این پروژه نیز به اهداف خود برای ساخت این برج منحصر به فرد دست پیدا کردند. جالب است بدانید برج ایفل امروزه به جایگاهی از محبوبیت رسیده که بسیاری از هنرمندان در نقاط مختلف کره زمین و در حیطه های مختلف همچون شعر، آهنگسازی، عکاسی و کارگردانی از برج ایفل در آثار خود یاد کرده و استفاده می کنند و حتی وسایل دکوری و تزئینی بزرگ و کوچک بسیاری نیز از این برج ساخته شده و در جای جای دنیا استفاده می‌شود. در این مطلب هر چیزی را که لازم بود درباره پرج پاریس بدانید بررسی کردیم و به سوالاتی از این دست که برج ایفل فرانسه چمد متر است، در کجا قرار دارد، معماری آن به چه صورت است و... پاسخ دادیم. اگر نکته دیگری دباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  • نادر نادر 1402/03/23
    4 نفر پسندیدند
    پیشنهاد میکنم ماه هایی که شلوغه برج ایفل رو بذارید برای ساعتایی که بازدید کمتری داره. محیطش تو آرامش و سکوت محشره
  • لحظه آخر لحظه آخر 1402/03/23
    3 نفر پسندیدند
    سلام دوست عزیز ممنون از مشارکتتون و اشتراک گذاری تجربه تون.
  • پویا احمدی پویا احمدی 1402/03/22
    4 نفر پسندیدند
    قیمت ورودی های برج ایفل آپدیت هست؟
  • لحظه آخر لحظه آخر 1402/03/22
    4 نفر پسندیدند
    سلام دوست عزیز بله قیمت های ورودی برج ایفل برای 1402 هست.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.4 از 5 | از 147 کاربر