کاخ سلطنتی مادرید

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/10
بازدید: 1725
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور اسپانیا یکی از کشورهای زیبا و خاص اروپا است که به داشتن جاذبه های گردشگری و توریستی مختلفی در شهرهای آن شهرت دارد. هر ساله میلیون ها گردشگر از سراسر نقاط دنیا به کشور زیبای اسپانیا، به خصوص پایتخت این کشور یعنی شهر مادرید سفر کرده و از جاذبه های زیبا و خاص این شهر، که عموما تاریخی هستند بازدید می کنند. یکی از جذاب ترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری شهر مادرید، کاخ سلطنتی مادرید است که در این مطلب قصد داریم نگاهی به این جاذبه انداخته و در رابطه با مهم ترین ویژگی های آن توضیحاتی به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا شما را با کاخ سلطنتی مادرید آشنا کنیم.
 

کاخ سلطنتی مادرید

 

معرفی کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید اقامتگاه رسمی پادشاه این کشور نیست، اما در  آن مراسم های ایالتی، ضیافت های رسمی و کارهای مربوط به ایالت در این بخش انجام می شود. در واقع پادشاه اسپانیا در کاخ زارزولا که در خارج از شهر مادرید واقع شده است زندگی می کند. در سفر به شهر مادرید بازدید از کاخ سلطنتی این شهر یکی از فعالیت های فوق العاده خاص و جذاب به حساب می آید و به همین دلیل پیشنهاد ما این است ، حتماً بازدید از کاخ سلطنتی را در برنامه خود قرار دهید.
 

میهمانی رسمی در کاخ سلطنتی مادرید

 

تاریخچه کاخ سلطنتی مادرید

به منظور بررسی تاریخچه کاخ سلطنتی مادرید باید گفت که زمان ساخت این کاخ به دورانی باز می گردد که در واقع پادشاه فیلیپ پنجم که پادشاه اسپانیا بود تصمیم گرفت که برای سلسله پادشاهی خود کاخی در شهر مادرید درست کند و به همین دلیل یکی از طراحان معروف ایتالیایی را انتخاب کرده و فرآیند طراحی و ساخت کاخ سلطنتی این شهر را به او سپرد. البته پیش از به وجود آمدن این کاخ نیز، در این منطقه شاهد ساختمان های تاریخی مختلفی بودیم که مربوط به حکومت اسپانیا و مادرید می شد. نکته مهمی که باید بدانید این است که تمامی این قلعه از سنگ و آجر ساخته شده و به نحوی است که هیچ آتشی نتواند به آن آسیب بزند، چرا که کاخ سلطنتی قبلی در محله آلکازار قدیمی در سال 1734 توسط آتش سوزی در عید کریسمس نابود شد و به همین دلیل دغدغه فیلیپ پنجم آن بودم که کاخ جدید او با مشکل کاخ قبلی مواجه نشود. در حال حاضر پس از گذشت سال ها از ساخت این کاخ، باید به این نکته اشاره کرد که کاخ سلطنتی مادرید به دولت اسپانیا تعلق داشته و اداره آن به عهده میراث ملی این کشور است که زیر نظر مستقیم دفتر ریاست جمهوری اسپانیا قرار دارد. کاخ سلطنتی مادرید را می توان تاریخ زنده اسپانیا از سال ۱۷۳۵ تا به امروز دانست و در واقع می توان گفت که بررسی تاریخ این کاخ می تواند شما را بیشتر با تاریخ و فرهنگ مردم اسپانیا و شیوه حکومت داری این کشور آشنا کند. به همین دلیل اگر قصد بازدید از این مجموعه را دارید حتما اطلاعات خود در رابطه با تاریخچه کشور اسپانیا و کاخ سلطنتی مادرید به طرز چشمگیری افزایش دهید تا به بتوانید در نهایت یک بازدید حرفه ای و خاص از این کاخ جذاب و شگفت انگیز داشته باشید.
 

سالن گاسپارینی کاخ سلطنتی مادرید

 

معماری کاخ سلطنتی مادرید

 کاخ سلطنتی مادرید توسط فیلیپو ایوارا معمار مشهور ایتالیایی ساخته شد. این قصر در فضای ۱۳۵ هزار متر مربعی به وجود آمده و اگر بخواهیم معماری آن را به صورت دقیق بررسی کنیم باید گفت که در این مجموعه شاهد 870 پنجره، ۲۴۰ بالکن، ۴۴ پلکان و بیش از ۲ هزار اتاق هستیم. از نظر زیر بنایی ساختمان این کاخ به عنوان بزرگترین قصر سلطنتی کل اروپا به حساب می آید و به همین دلیل این مجموعه جذابیت بسیار زیادی در بین گردشگران و توریست ها دارد و شاهد بازدید گردشگران بسیار زیادی از این مجموعه در طول سال هستیم. نمای اصلی این کاخ از یک زیرزمین سنگی به صورت دو طبقه تشکیل شده است. داخل کاخ سلطنتی مادرید با سنگ مرمر اسپانیایی، گچ کاری های زیبا و در و پنجره ای از جنس چوب ماهون ایجاد شده است و همین موضوع باعث شده تا جذابیت و زیبایی فوق العاده ای داشته باشد. شما می توانید در هر بخش از این مجموعه، جاذبه های شگفت انگیز و خاصی را مشاهده کنید. در نتیجه اگر علاقه مند به معماری اروپا هستید، حتما از کاخ سلطنتی مادرید بازدید کنید.

 

فضای داخلی کاخ سلطنتی مادرید

 

بخش های مختلف کاخ سلطنتی مادرید

همان طور که اشاره کردیم این کاخ سلطنتی زیبا و خاص دارای بیش از ۲۰۰۰ اتاق است و همین موضوع باعث شده تا شاهد بخش های مختلفی در آن باشیم. به همین دلیل در این قسمت شما را با مهم ترین بخش ها و قسمت های کاخ سلطنتی مادرید آشنا می کنیم.

اتاق تخت شاه

یکی از اصلی ترین و مهم ترین اتاق های موجود در کاخ سلطنتی مادرید اتاق تخت شاه است که به عنوان بزرگترین و زیباترین اتاق این کاخ نیز شناخته می شود. در آن آینه ها، مجسمه، لوازم قیمتی و همچنین نقاشی های زیبا و خاصی را مشاهده می کنید. دکوراسیون این اتاق به زمان پادشاهی شاه چارلز سوم باز می گردد و از آن زمان تا به امروز دکوراسیون این بخش هیچ تغییری نکرده است. اگر به تماشای آثار تاریخی و قیمتی علاقه مند هستید، می توانید به سراغ اتاق تخت شاه کاخ سلطنتی مادرید بروید.

 

اتاق تخت پادشاه در کاخ سلطنتی مادرید
 

اسلحه خانه سلطنتی

یکی دیگر از بخش های موجود در کاخ سلطنتی مادرید، اسلحه خانه این مجموعه است که از آن در کنار اسلحه خانه سلطنتی وین به عنوان یکی از بهترین نمونه های موجود در جهان یاد می شود.شما می توانید اسلحه های جذاب و خاصی را در این بخش مشاهده کنید، حتی برخی از سلاح های موجود در این اسلحه خانه به قرن سیزدهم میلادی باز می گردند.

 

اسلحه خانه کاخ سلطنتی مادرید
 

باغ های ساباتینی

در اطراف کاخ سلطنتی مادرید باغ های جذاب، خاص و زیبایی وجود دارند که هر یک از این مکان ها دارای تاریخچه جذابی هستند. به عنوان مثال یکی از باغ های این مکان، کمپو دل مورو نام دارد به معنای سرزمین مسلمانان است.  علت اصلی این نامگذاری آن بود که یک رهبر مسلمان به اسم علی بن یوسف به همراه سپاه خود در سال 1109 در این باغ کمپ خود را برگزار کرد تا بتواند مادرید را به تصرف در بیاورد. با این وجود در بین کاخ های موجود در اطراف کاخ سلطنتی مادرید، زیباترین بخش متعلق به باغ های ساباتینی است که به سبک نئو کلاسیک ساخته شده اند. طراحی این باغ ها به شکل متقارن فرانسوی بوده و همین موضوع باعث شده تا شاهد جلوه زیبایی در این مجموعه باشیم. همین ویژگی های جذاب و خاص است که باعث شده تا کاخ سلطنتی مادرید به عنوان یکی از جذاب ترین و زیباترین جاذبه های توریستی این شهر شناخته شد.

 

باغ های ساباتینی کاخ سلطنتی مادرید
 

اطلاعات بازدید از کاخ سلطنتی مادریداطلاعات بازدید از کاخ سلطنتی مادرید

اگر قصد بازدید از کاخ سلطنتی مادرید را دارید باید به این نکته اشاره کرد که محل قرار گیری این کاخ در آدرس Calle de Bailén, s/n, 28071 Madrid, Spain بوده و ساعت کاری این مجموعه هر روز هفته در ماه های آپریل تا سپتامبر از ۱۰ صبح تا ۸ بعد از ظهر و از ماه اکتبر تا ماه مارس نیز از ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر است. قیمت بلیت این مجموعه 8 یورو است و با پرداخت این هزینه به صورت کامل می توانید از کاخ سلطنتی مادرید بازدید کنید. تورهایی که مقصد آن ها مادرید است، حتما از کاخ سلطنتی این شهر نیز بازدید می کنند.
 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر