پل صلح تفلیس

زمان مطالعه: 7 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/20
بازدید: 2640
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پل صلح واقع در شهر تفلیس پایتخت گرجستان، یک پل پیاده‌روی است که از جنس فولاد و شیشه بوده و روی رود کورا بنا گردید. این سازه 150 متری، یکی از نمادهای مهم و اصلی شهر به حساب می‌آید و از جدیدترین و مدرن‌ترین ساختمان‌های تفلیس محسوب می‌شود. پل صلح تفلیس تاریخچه، زیبایی و معماری خاصی دارد که در ادامه مطلب به صورت مفصل به آن‌ها می‌پردازیم.

 

پل صلح تفلیس

 

آشنایی با پل صلح تفلیس

پل کمانی شکل تفلیس، توسط چراغ‌های LED متعددی که روی آن کارگذاشته شده، نورپردازی فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است. این پل، قسمت قدیمی شهر در غرب را به پارک رایک در شرق شهر متصل می‌نماید. با توجه به پیشرفت گرجستان در صنعت گردشگری، این سازه خاص با استقبال بی‌نظیری از طرف مسافران روبه‌رو گردید. در بیشتر مناطق شهر تفلیس که از مقاصد گردشگری محبوب در دنیا به حساب می‌آید، پل صلح دیده می‌شود. از بالای بنای مدرن این پل که در قلب شهر تفلیس واقع شده، شهر و زیبایی‌های آن را می‌توان مشاهده نمود. از یک سو کلیسای متخی، مجسمه نمادین پادشاه واختانگ و قلعه ناریکالا و از سوی دیگر پل باراتاشولی و اداره ریاست جمهوری را می‌توان از مناطق دیدنی شهر نام برد.

 

با کدام تور به تفلیس سفر کنیم؟

 

پل صلح تفلیس

 

تاریخچه پل صلح تفلیس

پل صلح، در سال ۲۰۱۰ به دستور شهرداری تفلیس و با طراحی معمار ایتالیایی بنا گردیده و از همان زمان به یکی از پرجاذبه‌ترین مکان‌های شهر تبدیل شد. سازه پل را در ایتالیا ساخته و سپس توسط 200 کامیون به گرجستان منتقل نمودند و در ماه می سال 2010 افتتاح گشت. شهر تفلیس با ساخته شدن این پل، حال و هوای مدرنیته به خود گرفته است. این پل از نظر معماری در سال 2012، جزء 13 پل غیرمعمول جهان قرار گرفت. ساخت این پل در سال‌های اولیه در بین سیاستمداران، معماران و شهرسازان با انتقادهای فراوانی همراه بود. علت این انتقادها از سوی منتقدین، بنای مدرن پل است که ساختار قدیمی و سنتی شهر را دارای شکل و شمایل غیرمعمول کرد.

 

پل صلح تفلیس

جاذبه های گردشگری تفلیس - جاذبه های گردشگری که در سفر به تفلیس باید ببینید

زیبایی‌های پل صلح گرجستان

از زیبایی این پل، طراحی نورهای زیبای آن بوده که توسط مارتینادو انجام شده است. این طراح برجسته، با بررسی جدول مندلیف و فرم بدن انسان این نور‌افشانی‌ها را به صورت معناداری طراحی نمود. به دلیل پیوند بخش قدیم تفلیس به بخش جدید آن، این پل به نوعی به سرود صلح و زندگی در بین مردم معروف گردید.
حدود 30 هزار لامپ LED به همراه 240 حسگر حرکتی در ساختار این پل در نظر گرفته شده است تا با عبور هر عابر پیاده‌ای پل روشن شود. بخشی از این نورپردازی‌ها در هر ساعت پیامی را با کد مورس انتقال می‌دهند. مارتینادو جلوه این نورپردازی را به زندگی و صلح میان مردم توصیف می‌کند. پل صلح، در هر ساعتی از روز بسیار تماشایی بوده، خصوصاً این زیبایی در غروب و طلوع خورشید دوجندان خواهد شد. این چراغانی‌ها از ۹۰ دقیقه قبل از غروب خورشید فعال می‌گردند؛ بنابراین رودخانه کورا و اطراف آن را نیز نورانی می‌نماید.

 

پل صلح تفلیس

معرفی شهر تفلیس گرجستان - همه آنچه که باید در مورد پایتخت گرجستان بدانید!


 
پل صلح تا ۹۰ دقیقه بعد از طلوع خورشید توسط لامپ‌های LED مزین شده، می‌درخشد. سیستم نورپردازی پل به صورتی است که از 4 حالت مختلف برخوردار بوده و به صورت متوالی پل را روشن نموده و فضایی فوق‌العاده را در معرض نمایش می‌گذارند. حرکت این نورها بسیار متنوع و زیبا هستند. در ابتدا و انتهای پل، دو عدد باند نوری قرار دارد که با حرکت به سمت وسط پل به یکدیگر می‌رسند و صحنه شگفت‌انگیزی را خلق می‌کنند. در یکی از حالت‌های دیگر، نورها در پل یکی پس از دیگری روشن شده و بعد از روشن شدن همه لامپ‌ها، به آهستگی خاموش می‌شوند. در حالت چهارم، لامپ‌های LED در حالت‌های متفاوت به صورت چشمک زن روشن خواهند شد. نورافشانی فوق‌العاده پل صلح، زیبایی سازه را افزایش داده است.

 

پل صلح تفلیس

 

معماری پل تفلیس

طراح پل صلح تفلیس، میشل دولچی نام دارد. این معمار ایتالیایی وزارت امور خارجه تفلیس و ساختمان ریاست جمهوری گرجستان را نیز طراحی کرده است. میشل دولچی، با طراحی بسیار ماهرانه این پل، شباهت جالبی را بین این بنا و دیگر بناهای شهر ایجاد نمود. پل صلح قوس از زیبایی خاصی برخوردار بوده که نورپردازی آن، بر شکوه و جذابیت پل افزود. هنگام شب و تاریکی هوا، با نورافشانی پل، تصویر آن به داخل آب رودخانه منعکس شده و صحنه زیبایی را ایجاد می‌نماید. 

 

پل صلح تفلیس


ساختمان‌های اطراف پل صلح اغلب قدیمی هستند و با توجه به نوع معماری و ساخت این پل، تناقض زیبایی بین آن‌ها به وجود آمده است. بافت شهر تفلیس با وجود این پل، به ترکیب خارق‌العاده‌ای دست یافت. میشل دولچی، با ذوق هنری بالا این پل را به اشکال مختلف و عجیب هندسی طراحی نمود. پل صلح، از یک طرف به بازار قدیمی تفلیس و از طرفی دیگر به پل فواره‌ای آب و مجمسه پیانو می‌رسد. شب‌ها رقص آب فواره‌ها به همراه موسیقی کلاسیک صحنه بسیار تماشایی را ایجاد می‌نماید. 

نحوه دسترسی به پل صلح تفلیس

در سفر به شهر پرجاذبه تفلیس اگر به همراه تور مسافرتی عازم این سفر شوید، راهنمای تور شما را به بازدید از پل صلح خواهد برد. در صورتی‌که سفر شما شخصی بوده، از مرکز شهر با 45 دقیقه پیاده‌روی به پل صلح می‌رسید. اگر قصد پیاده‌روی نداشته باشید با تاکسی، اتوبوس یا مترو بعد از مدت 20-5 دقیقه می‌توانید از این سازه زیبا بازدید نمایید. هزینه حمل و نقل با وسایل نقلیه عمومی نیز از 1 دلار تا 3 دلار متغیر است. به‌طور کلی، در هر منطقه از مرکز شهر که باشید، حدود ۱۵ دقیقه با پل صلح فاصله دارید.

 
آدرس پل صلح
MRV5+58G, Tbilisi, Georgia

 

پل صلح تفلیس

تفریحات تفلیس - اگر قصد سفر به تفلیس داری قبلش با تفریحاتش آشنا شو!

جاذبه‌ های گردشگری نزدیک به پل صلح

تفلیس یک شهر سنتی با مکان‌های بسیار دیدنی و جاذبه‌های گردشگری بسیاری است. پل صلح که یکی از همین جاذبه‌ها به حساب می‌آید، در نزدیکی مرکز شهر قرار داشته و به اماکن دیدنی دیگر شهر دسترسی سریع و آسان دارد. از بسیاری از جاذبه‌های اطراف پل، با چند دقیقه پیاده‌روی می‌توانید بازدید نمایید. یکی از اماکن دیدنی، پارک سرسبز و خوش آب و هوای رایک بوده که شما در این پارک می‌توانید یک تراموا سواری هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. در ادامه مطلب به مناطق دیدنی دیگری که اطراف این سازه هستند اشاره می‌کنیم.

 

پل صلح تفلیس

 

باغ گیاه شناسی تفلیس

باغ گیاه‌شناسی تفلیس، در قرن هفدهم به عنوان باغ گیاه‌شناسی سلطنتی تأسیس شد. در جنگ کرستانیسی که در قرن هجدهم اتفاق افتاد، بخشی از این باغ صدمه دیده که در قرن نوزدهم بازسازی گردید. این باغ تاریخی با نام سابق، بوتانیکال گاردن، به ارائه گیاهان دارویی و زینتی می‌پرداخت. این باغ به عنوان بخشی مهم از میراث فرهنگی گرجستان به حساب می‌آید. امروزه این مکان، به عنوان یک مرکز تحقیقاتی، فرهنگی، آموزشی و حفاظت از طبیعت است. مساحت این باغ، تقریباً 88 هکتار با زمینی سراسر تپه بوده که کوتاه‌ترین آن‌ها 417 و بلندترین آن‌ها 714 متر از سطح دریا فاصله دارند. باغ گیاه‌شناسی دارای 4500 گونه‌ از گیاهان قفقازی و انواع مختلفی از گل‌های زینتی است. علاوه‌بر گیاهان بومی گرجستان، گونه‌هایی نیز از اقصی نقاط جهان به این باغ آورده شده‌اند. در قسمتی از این باغ، از پوشش گیاهی شرق گرجستان نیز محافظت می‌شود. برخی از انواع گیاهان نیز در داخل گلخانه‌ای در باغ نگهداری می‌گردند.

 

پل صلح تفلیس

باغ وحش تفلیس | معرفی کامل اولین و بزرگترین باغ وحش تفلیس گرجستان


 
در قرن نوزدهم با پیشروی قسمت غربی باغ، تعدادی از گورستان‌های تفلیس از جمله گورستان اخوان در این مجموعه جای گرفتند. در قسمت میانی باغ، آبشاری بسیار جذاب و دیدنی قرار دارد که از بلندی جاری است و صحنه‌ای دلنشین را به‌وجود آورد. در باغ گیاه‌شناسی یک آب‌نما به شکل یک زن، که از درختچه حرص شده‌ای درست شده نیز قرار داشته که بر زیبایی این مکان می‌افزاید. در این مجموعه زیبا، تونلی تعبیه شده که دو قسمت باغ را به یکدیگر متصل می‌نماید، در کنار این تونل مجسمه سنگی قرار گرفت. جهت استراحت و تفریح، در قسمت‌های مختلفی در این مجموعه زیبا آلاچیق‌هایی برای نشستن در نظر گرفته‌ شده است. در قسمت مخصوص دوچرخه‌سواری، گردشگران می‌توانند ساعات خوشی را بگذرانند و سپس در کافه باغ به صرف غذا و نوشیدنی بپردازند و از مناظر زیبا لذت ببرند.
فاصله پل صلح تفلیس تا باغ گیاه‌شناسی، 2/2 کیلومتر است.

 

پل صلح تفلیس

 

تئاتر روستاولی

یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر تفلیس، تئاتر روستاولی واقع در خیابانی به همین نام است. خیابان روستاولی یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های شهر تفلیس بوده که بسیاری از اماکن دیدینی شهر در این خیابان واقع شده‌اند. تئاتر روستاولی یکی از مشهورترین سالن‌های تأتر گرجستان نام دارد که تاکنون، نمایش‌های اپرا، باله و تئاترهای معروفی در آن اجرا گردیده‌اند. این ساختمان در سال ۱۸۸۷ تأسیس شده و در سه سالن با ظرفیت‌های ۷۸۶ نفر، ۳۰۰ نفر و ۱۸۲ نفر، میزبان نمایش‌های تئاتر و باله است. فاصله پل صلح تفلیس تا تئاتر روستاولی، 2/2 کیلومتر است.

 

پل صلح تفلیس

پارک ملی تفلیس | معرفی یکی از جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین مکان‌های گردشگری تفلیس

تئاتر اپرا ملی گرجستان

تئاتر اپرا ملی که در خیابان روستاولی واقع شده است، در سال 1851 تأسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین مراکز فرهنگی شهر تفلیس محسوب می‌شود. تئاتر اپرا ملی گرجستان، 800 نفر ظرفیت داشته و جدیدترین و بهترین نمایش‌های باله و اپرا در آن به اجرا در می‌آیند. ساختمان اپرا بر اساس سیاست‌های امپراتوری روسیه بنا گردیده، اما با معماری زیبا و فوق‌العاده‌ای که دارد به یکی از جاذبه‌های شهر تفلیس تبدیل گشت. این سالن زیبا دو مرتبه طعمه حریق قرار گرفته و آخرین‌ بار بعد از شش سال بازسازی در سال 2016 برای بازدید عموم گشوده شد. الکساندر دوما نویسنده فرانسوی بعد از سفر به تفلیس در کتاب قفقاز در خصوص خانه اپرا این‌گونه می‌نویسد: هیچ‌گاه در کل زندگی خود سالن اپرایی مجلل‌تر و زیباتر از خانه اپرای تفلیس ندیده‌ام. فاصله پل صلح تفلیس تا ساختمان اپرا ملی، 4/2 کیلومتر است.

 

پل صلح تفلیس

 

میدان آزادی

میدان زیبای آزادی، در انتهای خیابان روستاولی شهر تفلیس قرار دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آید. این میدان در گذشته به نام‌های، یروان و لنین شناخته می‌شد و بعد از پیروزی جمهوری گرجستان در سال 1981، نام آزادی را بر آن نهادند. میدان آزادی که سمبل شهر تفلیس بوده به میدان لیبرتی نیز معروف است. معماری میدان به سبک نئوکلاسیک و مدرن بوده و قدمت آن به اوایل قرن 19 برمی‌گردد. در وسط میدان از سال 1956 تا سال 1991 مجسمه لنین قرار داشت. از سال 2006 تا به اکنون نیز مجسمه جرجیس روی ستونی بلند به ارتفاع 35 متر در این میدان نصب شده که از نقاط مختلف شهر قابل رویت است. جرجیس که پیامبری از قوم بنی اسرائیل بوده، به عقیده آن‌ها بعد از حضرت مسیح ظهور کرده و نزد مسیحیان مقدس است. مجسمه وی، توسط زوراب تسرتلی طراحی گردیده و از طلا، برنز و سنگ گرانیت ساخته شد. این تندیس، حضرت جرجیس را نیزه به دست و در حال جنگیدن با یک اژدها نشان می‌دهد. میدان آزادی شهر تفلیس، تداعی‌کننده خاطرات بسیاری برای مردم گرجستان است و در این مکان، شادی و غم‌های زیادی را تجربه کرده‌اند. سرقت خونین از بانک جوزف استالین، انقلاب رز و تظاهرات حزب توده تعدادی از رویدادهایی هستند که در این میدان اتفاق افتاده‌اند. این میدان به ریسه‌ها و چراغ‌های رنگی مزین بوده که در شب جلوه خاصی به این مکان می‌دهند.
فاصله پل صلح تفلیس تا میدان آزادی 6/1 کیلومتر است.

 

پل صلح تفلیس

هتل های نزدیک به میدان آزادی تفلیس را بشناسید - معرفی هتل های پرطرفدار تفلیس

قلعه ناریکالا

قلعه باستانی یا دژ ناریکلا، بر بلندای تپه‌های متاتسمیندا در شهر تفلیس بنا شده است. این قلعه در قرن 4 میلادی توسط ایرانیان ساخته شد و یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تفلیس به حساب می‌آید. قبل از پیدایش شهر تفلیس و بیش از 1600 سال پیش این قلعه به روش معماری پارسی بنا گردید. بعد از گذشت سال‌ها از ساخت قلعه، شهر تفلیس توسط پادشاه گرجستان به‌وجود آمد. قلعه ناریکلا، در گرجستان به نام قلعه انتقام نیز شناخته می‌شود و به مرکز شهر تفلیس و رودخانه کورا مشرف است. قلعه شامل دو بخش بوده که توسط دیوارهای بلندی روی تپه شیب‌دار واقع شد. قسمت اصلی دیوار قلعه در سال 1827 به دلیل زلزله تخریب گردید. در داخل قلعه، کلیسایی با ناقوس‌های قدیمی و بسیار زیبا قرار دارد که گردشگران بسیاری را به خود جذب نمود. ناریکالا علاوه‌بر کلیسا، از قسمت‌های دیدنی دیگری نیز تشکیل شده که بسیار مورد استقبال مسافران قرار گرفته‌اند. از بالای برج ناریکالا، منظره فوق‌العاده و شگفت‌انگیز شهر در مقابل شما قرار می‌گیرد. از ابتدای بنای این قلعه تا حدود قرن 12 میلادی، کنترل نظم منطقه و امنیت مسیرهای تجاری اطراف رودخانه از بالای همین برج انجام می‌شد. به دلیل نقش محافظتی قلعه در گذشته این قلعه با نام قلعه مادر در بین گرجی‌ها شناخته شده است. با تمام محافظت‌هایی که قلعه از اطراف انجام می‌داد، در طی زمان‌های گوناگونی مورد تسخیر و نفوذ از سوی حکومت‌های مختلف قرار گرفت. فاصله پل صلح تفلیس تا قلعه ناریکلا، 9/1 کیلومتر است.

 

پل صلح تفلیس

 

کلیسای سیونی تفلیس

در قسمت قدیمی شهر تفلیس و در کنار رود کورا، کلیسای سیونی واقع گردید. نام‌گذاری اغلب کلیساهای گرجستان از روی نام سرزمین مقدس انجام می‌شود، نام کلیسای سیونی از کوه سیون در اورشلیم الهام گرفته شده است. این کلیسا در اواخر قرن ششم و اوایل قرن هفتم میلادی ساخته شد، اما چندین بار مرمت و بازسازی گشت. این بنا توسط پادشاهان مختلف و در قرون متفاوتی مورد حمله قرار گرفته و هر بار مجدد ترمیم گردیده است. علت بازسازی و مرمت سریع کلیسا را، مقدس بودن این مکان برای گرجی‌ها می‌دانند. علاوه‌بر حملات بیگانگان، این کلیسا به دلیل بلایای طبیعی مانند زلزله نیز چندین بار تخریب شده و سپس مجدد ترمیم گردید. در نتیجه بازسازی‌های پی ‌در ‌پی تغییراتی در بنای کلیسا به‌وجود آمده که در نهایت، در قرن نوزدهم این بنا به صورت اساسی مورد بازسازی قرار گرفت. در مرمت نهایی این بنا، نمای بیرونی را با سنگ‌های تراش خورده زیبا زینت دادند و نمای داخلی توسط نقاش معروف همان زمان نقاشی شد. گریگور گاگارین نقاشی بود که در طول چهار سال نمای داخلی کلیسا را نقاشی کرد. در این کلیسا از مقدس‌ترین صلیب مسیحیان به نام صلیب نینوی که نشان دهنده، مذهب مسیحیت ارتودکس است نگهداری می‌شود. علاوه‌بر مسیحیان گرجستان، این مکان زیبا مورد توجه و استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفته است. شکوه و زیبایی نمای بیرونی و نقاشی‌های درونی این کلیسا مسافران و گردشگران بسیاری را به خود جذب کرد. 
فاصله پل صلح تفلیس تا کلیسای سیونی، 1/2 کیلومتر است.

 

پل صلح تفلیس

میدان آزادی تفلیس - میدانی زیبا در انتهای خیابان روستاولی

کلیسای جامع تثلیث

کلیسای جامع تثلیت یکی از مهم‌ترین بناهای مذهبی جهان و البته کشور گرجستان است. کلیسای جامع، از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر تفلیس بوده و همچنین کلیسای اصلی ارتودکس‌های گرجی به شمار می‌رود. این کلیسا به نام کلیسای سامبا نیز شناخته می‌شود. کلیسای جامع تثلیت، سومین کلیسای جامع ارتودکس بلند در دنیا و نماد ملی گرجستان نام دارد. این بنای عظیم، بین سال‌های 2004-1995 به مناسبت 2000 سال تولد حضرت مسیح (ع) ساخته شد. فضای کلی کلیسا، 5000 مترمربع و ارتفاع آن از کف زمین تا بالای صلیب 1055 متر بوده و متشکل از 9 کلیسای کوچک است. در قسمت زیرزمین بنا، فضای بزرگی قرار دارد که 5 عدد از کلیساهای مجموعه در آن قسمت واقع شده‌اند. سبک معماری این بنای باشکوه، سنتی گرجی نام داشته که روی قسمت‌ها و نقاط مهم آن تمرکز بیشتری صورت گرفت. گنبد کلیسای جامع تثلیت، با صلیبی به ارتفاع 5/7 متر از جنس طلا زینت داده شد. در نمای داخلی کلیسا، از سنگ‌های مرمر در کف و موزاییک در قسمت محراب استفاده شده است. نقاشی‌های باشکوه، شمع و گل‌های چشم‌نواز در داخل کلیسا بر زیبایی آن افزوده‌اند. 
 
فاصله پل صلح تفلیس تا کلیسای جامع تثلیت، 1/3 کیلومتر است.

 

پا صلح تفلیس

 

هتل‌ های نزدیک به پل صلح تفلیس

در شهر تفلیس، به دلیل موقعیت گردشگری هتل‌های بسیاری بنا شده است. در اطراف پل صلح نیز هتل‎‌هایی جهت اقامت مسافران و دسترسی بهتر به جاذبه‌های گردشگری در نظر گرفته شده‌اند. با توجه به امکانات و همین‌طور رتبه هتل، مسافران می‌توانند اقامتگاه مناسب با بودجه مورد نظر خود را به راحتی انتخاب نمایند. در ادامه مطلب به معرفی برخی از این اقامت‌گاه‌ها می‌پردازیم.

هتل رادیسون بلو

هتل رادیسون بلو (Radisson Blu)، یک هتل 5 ستاره از زیرمجموعه هتل‌های زنجیره‌ای رادیسون بلو و یکی از سه هتل برتر تفلیس محسوب می‌گردد. این هتل، به هتل شیشه‌ای نیز معروف بوده و به علت واقع شدن در مرکز شهر دسترسی مناسبی به اکثر جاذبه‌های تفلیس دارد. این هتل مجلل در سال 1967، در 18 طبقه و 249 اتاق ساخته شد که در سال 2009 مجدداً مورد باز سازی قرار گرفت. این هتل از سوی گردشگران دومین هتل شهر تفلیس انتخاب شده است. از امکانات خاص این هتل استخر سرپوشیده در طبقه آخر با دیواره‌های شیشه‌ای است. موقعیت خاص استخر، نمای منحصربه‌فردی از زیبایی‌های شهر تفلیس را در معرض نمایش قرار می‌دهد. هتل رادیسون بلو، تا ایستگاه مترو، 300 متر، تا ایستگاه قطار 5 کیلومتر و تا فرودگاه، 19 کیلومتر فاصله دارد.  
آدرس هتل رادیسون بلو:
Rose Revolution Square, 1, Tbilisi, Tbilisi, Georgia 108

 

هتل رادیسون بلو پل صلح تفلیس

بهترین هتل ‌های تفلیس - اقامت در لوکس‌ترین و لاکچری‌ترین هتل‌های تفلیس!

هتل کورتی یارد بای

هتل کورتی یارد باری در قلب شهر تفلیس و در میدان آزادی واقع گردید. این هتل 4 ستاره، 118 اتاق داشته و از امکاناتی همچون، استخر سرپوشیده، سالن بدنسازی، سالن سونا و ‏رستوران برخوردار است. قسمت قدیمی شهر تفلیس با این هتل 5 دقیقه فاصله دارد. در رستوران هتل، غذاهای گرجی و بین‌المللی سرو می‌شوند. اتاق‌های وسیع هتل، دارای دکوری کلاسیک، پنجره‌های بلند و مجهز به عایق صوتی هستند. ‏در نزدیکی این هتل جاذبه‌های گردشگری مانند، کلیسای کاشوتی و موزه هنر گرجستان قرار گرفته‌اند.
 
آدرس هتل کورتی یارد بای:
Freedom Square 4, 0105 Tbilisi City, Georgia

 

هتل کورتی یارد بای

 

هتل مایورت

هتل 5 ستاره مایورت تفلیس، در خیابان روستاولی واقع شده است. این هتل پنج ستاره مجلل که چشم‌اندازی زیبا از خیابان‌های اصلی اطراف را به نمایش می‌گذارد، 100 متر تا کلیسای کاشوتی فاصله دارد. ورودی هتل مایورت و همچنین دکور داخلی آن بسیار مجلل و باشکوه هستند. از امکانات هتل می‌توان به سالن بدنسازی، سونا، سرو غذاهای بین‌المللی در رستوران پارناس و وای ‌فای رایگان اشاره کرد. این هتل تا پارلمان گرجستان 200 متر، تا میدان آزادی شهر 600 متر و تا فرودگاه بین‌المللی 17 کیلومتر فاصله دارد. گردشگران می‌توانند با 5 قیقه پیاده‌روی از این هتل به موزه هنر گرجی می‌رسند.
آدرس هتل مایورت:
Rustaveli Avenue 13, Tbilisi 0108, Georgia

 

هتل ماریوت

 

هتل هالیدی‌این

هتل 4 ستاره هالیدی‌این‌، در نزدیکی کاخ ورزشی و 5 کیلومتری سالن اپرا تفلیس واقع گردید. این هتل، دارای امکاناتی همچون، استخر رو باز، سونا، سالن بدنسازی، وای ‌فای رایگان، اتاق‌های کنفرانس و ترانسفر فرودگاهی است. در رستوران هتل، علاوه‌بر صبحانه و منو بوفه، منوی کودکان و غذاهای بین‌الملل نیز سرو می‌شوند. مسافران با پرداخت مبلغی جداگانه از امکانات حمل ‌و نقل درون شهری و ورود حیوانات به داخل هتل بهره‌مند می‌شوند. هتل هالیدی‌این برای گردشگران ناتوان یا کم‌توان امکانات خاصی در نظر گرفته است. در نزدیکی هتل هالیدی‌این اماکن گردشگری مانند کاخ ورزشی، باغ وحش، میدان قهرمان‌ها، پل کویین تامار، آکادمی ملی علوم، سالن کنسرت و سینما روستاولی قرار دارند. واکه پارک، میدان جمهوری، کلیسای سامبا، تله کابین، قلعه ناریکالا، کلیسای سنت جورج، کلیسای متخی و دریاچه ترتل نیز از جاذبه‌های نزدیک این هتل هستند. 
 
فاصله هتل تا ایستگاه مترو 100 متر و تا فرودگاه 4/16 کیلومتر است. 
آدرس هتل هالیدی‌این:
۲۶ May Square 1, Saburtalo, 0171 Tbilisi City, Georgia

 

هتل ماریوت

 

هتل آپارتمان تفلیس

هتل آپارتمان‌های شهر تفلیس، مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گرفته‌اند. این هتل‌ها درجه‌های متفاوتی دارند و امکاناتی نظیر، استخر، سونا، امکان سرو غذا و نوشیدنی، اینترنت، سرویس‌های صوتی و تصویری و حمل بار را شامل می‌شوند. 

هتل تفلیس پالاس

هتل 4 ستاره تفلیس پالاس، دارای 46 اتاق با امکاناتی همچون، اتاق کنفرانس، مرکز تجاری، سالن ورزشی، استخر سرپوشیده و روباز و رستوران است.
این هتل به رستوران ماسپینزلو ( Maspindzelo)، بسیار نزدیک است. قلعه ناریکالا، پل صلح تفلیس و کلیسای متخی با فاصله کمی از هتل تفلیس پالاس قرار دارند. 
 
آدرس هتل تفلیس پالاس:
Gorgasali street 3, 0105 Tbilisi

هتل روستاولی

در مرکز تفلیس و در خیابان شلوغ و پررفت ‌و آمد روستاولی، هتل روستاولی واقع شده است. این هتل زیبا با چشم‌اندازی خاص از باغ سامایا امکاناتی مانند، رستوران بین‌الملل، سوپر مارکت، اتاق کنفرانس، لاندری، خدمات گردشگری و نگهداری از کودکان را دارا است. جاذبه‌های گردشگری مانند، میدان انقلاب رز، باغ سامایا، سالن کنسرت، تئاتر روستاولی، میدان آزادی، باغ وحش و باغ گیاه‌شناسی در نزدیکی هتل روستاولی واقع شده‌اند. این هتل تا مترو فاصله زیادی ندارد و در 300 متری آن ایستگاه اتوبوس قرار گرفته است. فرودگاه بین‌المللی تفلیس نیز در فاصله 17 کیلومتری این هتل قرار دارد.
آدرس هتل روستاولی: 
Shota Rustaveli Ave, Tbilisi 0108, Georgia 28/2

 

هتل روستاولی

بهترین رستوران های تفلیس - آشنایی با بهترین رستوران‌های پایتخت گرجستان مخصوص گردشگران

رستوران‌ های نزدیک به پل صلح تفلیس

در بیشتر ایام سال مسافران زیادی جهت بازدید از جاذبه‌های گردشگری به شهر تفلیس سفر می‌کنند. وجود رستوران‌های بین‌المللی و فست‌فود در مرکز شهر و نزدیک به پل صلح از مزایای این شهر به حساب می‌آید. در ادامه مطلب تعدادی از رستوران‌های معروف شهر را معرفی می‌نماییم.

رستوران آکادمی لانژ

در یکی از کوچه پس کوچه‌های خیابان روستاولی، رستوران دنج آکادمی لانژ قرار گرفته است. در این رستوران غذاهای بین‌المللی و انواع دسر سرو می‌شوند. این رستوران علاوه‌بر فضای داخلی، حیاط کوچکی نیز دارد که مهمانان در آن‌جا می‌توانند غذای خود را میل نمایند.

 

رستوران آکادمی لانژ


رستوران ایرانی شاندیز

رستوران شاندیز تفلیس از بهترین رستوران‌های ایرانی این شهر است. غذاهای سنتی و اصیل ایرانی به همراه انواع دسر ایرانی مانند باقلوا و بستنی سنتی به همراه نوشیدنی‌های سرد و گرم در این رستوران سرو می‌شوند.


کلاب رستوران انرژی

در میدان اولاباری و در کوچه متخی شهر تفلیس، طبقه بالای هتل گراکو، کلاب رستوران تفلیس واقع شده است. این رستوران با فضایی متفاوت و دید 360 درجه به کل شهر تفلیس با غذاهای گرجی، ایرانی و بین‌المللی از مهمانان پذیرایی می‌کند.  
 

رستوران انرژی

 

رستوران ایرانی هزار و یک شب تفلیس

در نزدیک میدان آزادی تفلیس، رستوران پرطرفدار ایرانی هزار و یک شب واقع گردید. در فضای گرم و دلنشین این رستوران، انواع پیش‌ غذا و غذاهای ایرانی سرو می‌شوند. این رستوران به دلیل نزدیکی به مراکز خرید تفلیس، از طرف گردشگران ایرانی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.  

رستوران ماچاخلا

در مسیر حمام‌های تاریخی شهر تفلیس و در ابتدای خیابان کوته آفخازی، رستوران ماچاخلا واقع شده که دکوراسیون داخلی این رستوران کاملاً چوبی است. نماد شهر تفلیس در جلو این رستوران قرار دارد و از تراس آن در طبقه دوم چشم‌انداز زیبایی از بافت قدیمی شهر به چشم می‌خورد. بیشتر غذاها و دسرهای این رستوران محلی هستند و از ویژگی‌های منو می‌توان به ترجمه به سه زبان گرجی، روسی و انگلیسی اشاره کرد.

 

رستوران ماچاخلا

رستوران‌ ایرانی در تفلیس |  طعمی آشنا در دیاری غریب

رستوران ایرانی نایب تفلیس

از بهترین و معروف‌ترین رستوران‌ها در تفلیس رستوران نایب ایرانی نام دارد. این رستوران در میدان آزادی واقع شده که علاوه‌بر ارائه غذاهای متنوع ایرانی، انواع غذا با قیمتی بسیار مناسب را نیز عرضه می‌نماید. با توجه به نزدیکی این رستوران به هتل‌های شهر تفلیس، از سوی مسافران ایرانی همواره مورد استقبال قرار گرفته است.

کلام آخر

شهر تفلیس جاذبه‌های گردشگری زیبا و تاریخی بسیاری دارد و در کنار آثار باستانی شهر، سازه‌های مدرنی مانند پل صلح خودنمایی می‌کنند. پل صلح، بنای جدیدی بوده که بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جذب کرده است. در سفر به این شهر دیدنی، در کنار تماشای زیبایی خارق‌العاده این پل، بازدید از بناهای باستانی و بافت سنتی شهر خالی از لطف نیست. آب ‌و هوای خوب تفلیس و دیدنی‌های زیبای این شهر، ایرانیان بسیاری را به سوی خود جذب نمود. امیدواریم مطالب ذکر شده در این مقاله، راهنمای مفیدی برای سفر شما به این شهر دیدنی باشند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر