بازار شناور بانکوک

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/11/16
بازدید: 1655
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در این قسمت قصد داریم مطلبی در رابطه با یکی از زیبا ترین و عجیب ترین بازار شناور بانکوک برای شما شرح دهیم، بازار شناور بانکوک یکی از پر بازدید ترین و جذاب ترین جاذبه این شهر به حساب می آید. بانکوک شهری است پر از جاذبه های گردشگری فراوان اما بازار شناور بانکوک یکی از پر بازدید ترین آن ها به شمار می آید. یکی از جاذبه های گردشگری که در اکثر شهر های تایلند وجود دارد و مختص همین کشور می باشد وجود بازار های شناور است. ما در این بخش می خواهیم بازار شناور بانکوک را برای شما گردشگران عزیز تور بانکوک توصیف کنیم.

بار اول که نام این بازار های خاص را می شنوید قطعا کنجکاو خواهید شد و سوال هایی از خود می پرسید که مگر همچین چیزی امکان دارد؟ در پاسخ به سوال های ذهن شما گردشگران عزیز تور بانکوک باید بگویم بله! بازار شناور بانکوک که امروزه به عنوان یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری بانکوک به شمار می رود به این شکل است که تعداد زیادی قایق های ساده با طول دراز بر روی کانال های آب شهر بانکوک وجود دارند که بر روی آن صنایع دستی، انواع سبزیجات استوایی، میوه های تازه و غذا های محلی و سنتی را به فروش می رسانند. 

بازار شناور بانکوک بر روی آب های کانال شهر بانکوک، یکی از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود و تمام گردشگران و توریست ها با سفر به بانکوک حتما به دیدن این بازار جذاب می روند. قایق های بی شماری را زن های محلی تایلند بر روی آب شناور می کنند و میوه ها و سبزیجات رنگارنگ را در بازار شناور بانکوک برای فروش عرضه می کنند. 

بازار شناور بانکوک

اصلا تماشای این همه رنگ های متنوع، تکاپو و جنب و جوش هر کسی را به هیجان می آورد. شما گردشگران تور بانکوک می توانید اجناس گران قیمت سوغاتی های دست ساز و غذا های دریایی بسیار خوشمزه را با قیمتی مناسب و ارزان تر به نسبت مرکز شهر خریداری کنید.

آغاز کار اکثر بازار های شناور بانکوک اغلب از صبح خیلی زود حدودا ساعت 5 صبح تا 11 ظهر می باشد که اگر از تور های گردشگری بانکوک استفاده کنید کم پیش می آید تا شما را به این بازارها ببرند مگر این که خودتان در خواست کنید، با تمامی این تفاسیر به شما پیشنهاد می کنیم بازدید از بازار شناور بانکوک را از دست ندهید. علاوه بر خرید کردن می توانید با رسم و رسوم و نحوه لباس پوشیدن مردمان عام بانکوک آشنا شوید.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

جالب است بدانید در قسمت حاشیه کانال قایق هایی وجود دارند که حرکت نمی کنند و از دیوار های کانال برای آویزان کردن اجناس خود استفاده کرده اند که شما گردشگران تور بانکوک می توانید با قایق به نزدیکی آن ها رفته و از صنایع دستی شهر بانکوک سوغاتی خریداری کنید. میوه ها و سبزیجات رنگارنگ در کنار قایق هایی که گل های زیبا و رنگین را برای فروش عرضه میکنند، صحنه ی بی نظیری را به تصویر میکشد که از دیدن آن سر ذوق خواهید آمد.

با سفر به بانکوک حتما در میان مردم و زندگی روزمره شان قدم بزنید و با شور و حال زندگی آن ها آشنا شوید. بازار شناور بانکوک، شما را با خرید و فروش سنتی مردم بانکوک آشنا می سازد و می توانید این صحنه های زیبا را تماشا کنید و عکس های رنگارنگی بیاندازید. مبحث جالب توجه این است که امروز می توان شواهد زندگی در جامعه که بر پایه زندگی در کنار آب بنا شده را به راحتی در شیوه معیشت مردم مشاهده کرد. این سیستم در طی قرن ها با اکوسیستم اطراف از جمله گیاهان، سواحل، گودال های نمکی و باغ ها سازگار شده است.

در حالی که از نظر بصری دقت تاریخی آن ممکن است قابل مقایسه نباشد، اما تکامل این سبک از تجارت طی قرن ها مدرن و منحصر به فرد است. جالب است بدانید که تعداد این بازار ها بسیار زیاد بوده و بنا بر دسترسی آن ها از مرکز شهر، شلوغ و پرجمعیت هستند. در این قسمت قصد داریم تعدادی از بازار شناور بانکوک را نام برده و هر کدام را به اختصار برای شما شرح دهیم.

بازار شناور تایلند

بازار شناور بانگ‌ خو ویانگ (Bang Khu Wiang)

بازار شناور بانگ‌ خو ویانگ یک بازار نه چندان شلوغ در شهر بانکوک است. بخش بزرگی از محصولات این بازار محصولات کشاورزی است که بومیان همان منطقه آن ها را تولید می کنند. برای دسترسی به این بازار شناور بانکوک می‌توانیداز سه طریق اقدام کنید، از اسکله چانگ پیر (Chang Pier) در بانکوک قایق کرایه کرده و به این منطقه بروید، راه دسترسی ارزان تر آن است که از اسکله بانگ کروی (Bang Kruai) قایق سوار شوید و خود را به آن جا برسانید و در نهایت به وسیله تاکسی و توک ‌توک (اتوریکشا) نیز می ‌توانید به این بازار بروید.

بانکوک پایتخت تایلند - معرفی شهر بانکوک؛ از آب و هوا تا هزینه ها

زمان بازدید گردشگران از بازار شناور بانگ‌ خو ویانگ از ساعت 4 بامداد الی 7 صبح، یعنی تنها به مدت 3 ساعت در نظر گرفته شده است. واضح است که این بازه زمانی برای آن دسته از گرشگرانی که سحرخیز نبوده و این زمان را به استراحت اختصاص می دهند، ایده آل نمی باشد.

تور های کمی برای بازدید از این بازار زمان صرف می کنند، بنابراین این بازار مانند سایر بازار های شناور تایلند، توریستی و تجاری نیستند. اگر سحرخیز باشید این فرصت را خواهید داشت تا راحت ‌تر از سایر بازار های شناور، با زندگی اهالی شهر و فرهنگ متفاوت آن ها آشنا بشوید. همان طور که بیان شد این بازار شناور بانکوک زیاد توریستی نبوده و تنها یک بازار سنتی می باشد. در این بازار شناور بانکوک می‎ توانید محصولاتی مانند سوغات و صنایع دستی، میوه و سبزی تازه را خریداری نمایید.

بازار شناور تایلند

بازار شناور بانگ نام پئونگ (Bang Nam Pheung)

بازار شناور بانگ نام پئونگ، یکی از نزدیک ترین بازار های شناور به شهر بانکوک است که در کنار رود چاو فرایا (Chao Phraya) واقع شده است. این بازار را باید بازار کنار رود نام نهاد، زیرا این بازار تنها از چند قایق که در حاشیه رود قرار گرفته اند، ایجاد شده و بقیه‌ غرفه ‌ها و مغازه‌ های این بازار شناور بانکوک، از غرفه‌ های زمینی تشکیل شده است. اما پس از موفیقت و به شهرت رسیدن بازار های شناور دامنوئن سادواک و آمفاوا، این مدل از بازار های پرطرفدار در سراسر تایلند گسترش پیدا کردند.

امروزه هر روستایی که در کنار رودخانه قرار دارد، بومیان آن منطقه یک بازار شناور به نام همان روستا تشکیل داده اند. این بازار تنها چند کیلومتر با شرق بانکوک فاصله دارد، با این حال دسترسی به آن ساده نیست. به همین دلیل است که این بازار شناور بانگ نام پئونگ از بازار های مشابه، کمتر شناخته شده و خلوت‌ تر است. اگر می‌خواهید چند ساعتی از هیاهوی شهر دور باشید و زندگی روستایی در تایلند را ببینید، حتما از این بازازر زیبا بازدید کنید. این بازار که در یک خمیدگی رود چاو فرایا واقع شده است،

مشهور به ریه‌ی سبز بانکوک می باشد. این منطقه با اینکه در نزدیکی شهر قرار دارد، دست ‌نخورده باقی مانده و سرسبز و دیدنی است. اگر تصور شما از بازار شناور بانکوک، کانالی پر از قایق‌ های چوبی است، این بازار انتظار شما را برآورده نمی‌کند. این بازار برعکس بازار مشهور مانند دامنوئن سادواک، یک بازار محلی واقعی است که لذیذ ترین غذاها و شیرینی ‌های تایلندی را می‌ توانید در آن پیدا کنید. بیشتر بازدید کنندگان این بازار، از اهالی تایلند هستند و این بازار نسبت به موارد مشابه اصیل ‌تر و سنتی‌ تر از دیگر بازار های شناور است.

رودخانه در این قسمت بسیار باریک است و فقط 5 یا 6 قایق وجود دارد، که در آن ها غذا طبخ می شود. در قایق هیی که غذا طبخ می کنند، علاوه بر انواع غذا های دریایی و سوپ نودل، میوه‌ های استوایی عجیب و غریب و خوشمزه را می توانید خریداری کنید. بازار شناور بانگ نام پئونگ، با تمامی این تفاسیر چندان بزرگ نیست ولی تجربه ‌ای منحصر به ‌فرد از خوردن غذاهای محلی و تماشای زندگی اهالی روستا را برای شما رقم می‌زند و به گردشگرانی که با تور بانکوک به این شهر سفر می کنند پیشنهاد می شود که از این بازار زیبا بازدید کنید.

بازار شناور تایلند

بازار شناور دامنوئن سادواک (Damnoen Saduak)

بازار شناور دامنوئن سادواک، یکی از معروف ترین بازار های بانکوک به حساب می آید. این بازار، مشهور در تایلند در فاصله 100 کیلومتری از شهر بانکوک قرار گرفته است. این بازار از گذشته تا به امروز به دلیل رنگارنگ بودن محصولات و قایق های موجود در کانال محبوبیت فراوانی برای گردشگران و همچنین عکاسان دارد. این بازار شناور بانکوک برای علاقه‌ مندان به عکاسی بسیار زیبا و جذاب است و تصاویری که معمولا از بازارهای شناور تایلند مشاهده می‌ کنید معمولا از این بازار هستند.

این بازار شناور بانکوک برای خرید انواع سوغاتی، کیف ‌های گلدوزی شده، عروسک ‌های سنتی، سوپ نودل و کلاه ‌های حصیری، میوه‌ های استوایی و سبزیجات تازه، مقرون به صرفه و مناسب است. گردشگرانی که به کشور تایلند سفر می‌ کنند، علاقه دارند از یک بازار شناور بانکوک بازدید نمایند و اکثر مسافران بازار دامنوئن سادواک را انتخاب می‌کنند، به همین خاطر این بازار بسیار شلوغ است، اما این شلوغی نباید مانع شما شود تا به این بازار بزرگ نروید.

یکی از بهترین جاذبه‌ های سفر شما به کشور تایلند می‌تواند خرید از این بازار باشد. در این بازار می ‌توانید چهره واقعی زندگی بومیان را مشاهده نمایید و قطعا از تماشای سبک زندگی اهالی منطقه لذت خواهید برد. این بازار یک ساعت با بانکوک فاصله داشته و بهترین راه برای بازدید از این بازار شناور بانکوک، استفاده از تور های مختلف می ‌باشد. برای بازدید از این بازار شناور بانکوک باید صبح زود از خواب بیدار شوید، با مینی‌ ون به خارج از شهر و منطقه‌ ساموت سونگ کرام (Samut Songkram) بروید. در طول مسیر، راهنمایان تور در مورد این بازار ها و فرهنگ تایلند به شما توضیح خواهند داد. بازار شناور دامنوئن سادواک یکی از معروف ترین بازار شناور بانکوک به حساب می آید.

بازار شناور تایلند

بازار شناور کلانگ لات مایوم (Khlong Lat Mayom)

بازار شناور کلانگ لات مایوم از بازار های شناور دیگر شهر بانکوک از شهرت کمتری برخوردار است، اما این بازار جذابیت های خاص خود را داراست، به همین خاطر از دیگر بازار های شناور این شهر متمایز است. این بازار، در یک کانال آب باریک قرار گرفته که دور تا دور آن را فروشنده ها و مغازه های اغذیه فروشی در بر گرفته است. یکی از خوبی های بازار شناور کلانگ لات مایوم این است که در این بازار شناور بانکوک سوغاتی و وسایل توریستی در آن به فروش نمی رسد و گردشگران می توانند فارق از خرید سوغاتی در این بازار کالا های اصیل تایلندی اعم از وسایل تزئینی دست ساز، گل و گیاه های محلی را خریداری کنند.

فرهنگ بازار های محلی بانکوک، ریشه عمیقی در زندگی روزانه مردم این شهر دارد. البته در بانکوک، مفهوم بازار شناور، کمی وسیع تر از بقیه ی شهرهای تایلند است و در واقع جایی بیشتر از یک بازار کنار رودخانه است. به خاطر باریک بودن کانال، فقط تعداد کمی قایق می توانند روی آب باشند و برای مشتریانی که روی صندلی های کوچک نشسته اند، آشپزی کنند. یکی از جذابیت های بازدید از این بازار ها، غذا خوردن می باشد، نشستن روی صندلی های کوچک چوبی ای که کمتر از 10 سانتی متر ارتفاع دارد و سفارش دادن غذا در یک قایق کوچک چوبی، یک تجربه سرگرم کننده و عجیب را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

در بازار شناور بانکوک باید بتوانید غذا هایی که هیچی از آن ها نمی دانید را امتحان کنید، زیرا با خوراکی هایی مواجه می شوید که تا به حال ندیده اید. بخش اعظم این بازار روی زمین ساخته شده و فضای بسیار بزرگی را به خود اختصاص داده است. یک قسمت آن به مواد خوراکی تازه مثل سبزیجات و میوه ها اختصاص داده شده است در حالیکه در قسمت دیگر، انواع اسنک ها و غذا های پخته شده رنگارنگ سرو می شود. تازه ترین میوه ها مثل پاپایا، انبه های بزرگ نارنجی و سبز و گریپ فروت های تازه و میوه هایی مثل چومپو (chompoo) و ساپودیلاس (sapodillas) را می توان در این بازار ها پیدا کرد.

علاوه بر تمامی موارد بیان شده، در بخشی دیگر از این بازار شناور بانکوک می توان لباس های ارزان، وسایل تزیینی خانه، لوازم جانبی، وسایل بازی و گل و گیاهان زیبایی خریداری کرد. بازدید از بازار شناور کلانگ لات مایوم مانند تمامی بازار های شناور به شما دید خوبی از زندگی روزانه مردم بانکوک می دهد و می تواند تا حد زیادی از شلوغی های بانکوک دورتان کند.

بازار شناور تایلند

بازار شناور آمفاوا (Amphawa)

بازار شناور آمفاوا در جنوب غربی بانکوک واقع شده است. این بازار یکی از آن مناطقی است که در تجارت و کشاورزی سابقه فراوان دارد. در حالی که بازار دامنوئن سادواک با هدف جذب گردشگر ساخته شده و در آن فروشندگان لباس های محلی و سنتی می پوشند و در کنار آن مبالغ زیادی را در ازای اجناسی که به فروش می رسد، دریافت می کنند. جالب است بدانید که اکثر خریداران بازار شناور آمفاوا خود مردم بانکوک هستند و گردشگران کمتری از این بازار خرید می کنند. 

کانال آمفاوا نزدیک به 50 کیلومتر طول دارد و راهبان هر روز صبح با قایق های پارویی وارد آن می شوند تا خیرات مردم را دریافت کنند و برای فروشندگان بازار شناور آمفاوا و افزایش روزی و برکت محصولات آن ها دعا بخوانند. علاوه بر آن فروشندگان برای انجام کار های شخصی زندگیشان مانند استحمام و نظافت نیز از منابع همین رودخانه استفاده می کنند و بدین ترتیب در بازدید از بازار علاوه بر خرید می توان شیوه زندگی مردم سنتی بانکوک را نیز تماشا کرد. دقت داشته باشید که بازار شناور آمفاوا تنها در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه باز است و ساعت کاری این بازار شناور بانکوک از ساعت 12 ظهر تا 8 عصر می باشد.

بازار شناور تایلند

بازار شناور تالینگ چان (Taling Chan)

بازار شناور تالینگ چان در 12 کیلومتری شهر بانکوک قرار دارد، این بازار هم به اندازه‌ سایر بازار های شناور مشهور نیست بنابراین حال‌ و هوای سنتی ‌تری دارد و خلوت‌تر است مانند بازار شناور بانگ‌ خو ویانگ که در بالا برای شما شرح دادیم. قایق‌سواری در کانال، امتحان کردن غذاهای محلی گوناگون و خریدن سوغاتی ‌های ریز و درشت، از جذابیت‌های این بازار هستند. این بازار به سادگی قابل دسترس است و برای سر زدن به آن، نیازی به استفاده از تور های گران‌ قیمت نمی باشد. ساعت کار این بازار شنبه ‌ها و یکشنبه ‌ها از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر است، به همین خاطر برای بازدید از آن لازم نیست صبح زود از خواب بیدار شوید. 

راه دسترسی به بازار شناور تالینگ چان به گونه ایست که گردشگران می توانند به وسیله مترو خود را به ایستگاه وونگ ویان یای (Wongwian Yai) برسانند و باقی مسیر با تاکسی ادامه دهند تا به بازار برسند. بازار شناور تالینگ چان به دلیل فروش غذاهای محلی معروف است، به همین خاطر این بازار شناور بانکوک را بدون امتحان کردن طعم لذیذ غذا ها و شیرینی ‌های محلی، ترک نکنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر