پوکت بهشتی در تایلند

زمان مطالعه: 7 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/11
بازدید: 20344
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تایلند به تنهایی به اندازه یک بهشت جذاب است اما آیا می‌دانید که بهشت تایلند، یعنی زیباترین نقطه این شهر کجاست؟ پاسخ شهر پوکت است. پوکت یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گردشگری در تایلند است که در 800 کیلومتری بانکوک قرار دارد و به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری اصلی کشور تایلند به حساب می‌آید. برای شناختن پوکت اصلا عجله نکنید چرا که در این شهر جاذبه‌های فراوانی وجود دارد که نمی‌توان همه آنها را در 5 دقیقه شناخت اما خواندن این مقاله که چند دقیقه بیشتر از شما زمان نمی‌گیرد، می‌تواند شما را در مسیر آشنایی اولیه با شهر پوکت قرار دهد. در این مقاله قصد داریم همه چیز را درباره این بهشت زمینی بررسی کنیم. اگر شما هم دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت لحظه آخر همراه باشید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. فرهنگ و آداب و رسوم پوکت
    1. مذهب و زبان مردم پوکت
    2. شغل مردم پوکت چیست؟
  2. مساحت و جمعیت پوکت
  3. در سفر به پوکت از کجاها دیدن کنیم؟
    1. معبد چالونگ Chalong
    2. خانه بانچینگ پراچا Chinpracha House
    3. ساحل پاتونگ Patong Beach
    4. تپه کائو رانگ Khao Rang Hill View Point
    5. مجسمه بودا Big Buddha Statue
    6. از کدام تفریحات پوکت بازدید کنیم؟
  4. تفریحات شبانه پوکت
  5. آب و هوا بهترین زمان بازدید از پوکت
  6. کارهای ممنوعه در جزیره پوکت
  7. اطلاعات ضروری پوکت
  8. پیش شماره، واحد پول و سایر موارد
  9. نحوه رفتن به پوکت
  10. حمل و نقل عمومی به پوکت
  11. در کدام هتل های پوکت اقامت کنیم؟
  12. در کدام رستوران های پوکت غذا بخوریم؟
    1. رستوران آکوا
    2. رستوران دودو
    3. رستوران بوت‌هاوس
    4. رستوران آب
    5. رستوران لا گاتالا
    6. رستوران ساموت
    7. رستوران زنجبیل سیاه
  13. از کدام مراکز خرید پوکت خرید کنیم؟
    1. مرکز خرید Jungceylon
    2. مرکز خرید central Festival Phuket
    3. مرکز خرید Premium Outlet Phuket
    4. مرکز خرید Patong Promenade
  14. چگونه ویزای پوکت بگیریم؟
  15. هزینه سفر به پوکت
  16. نقشه پوکت
  17. تصاویر پوکت

پوکت

فرهنگ و آداب و رسوم پوکت

به‌طورکلی فرهنگ مردم تایلند با آداب و رسوم کشورهای زیادی همچون چین، هند، کامبوج و سایر کشورهای شرق آسیا آمیخته شده است. آنها برای نیاکان و بزرگ‌تر‌های خود احترام قائل هستند و همیشه خنده بر لب دارند. پوکتی‌ها هم تقریبا از همین اصول پیروی می‌کنند. آنها با روی گشاده و مهربانی از گردشگران استقبال می‌کنند و این مهربانی تا جایی که به آداب و رسومشان پایبند باشید، پایدار می‌ماند.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

مذهب و زبان مردم پوکت

مذهب و زبان مردم پوکت از فرهنگ‌های مختلفی به ارث رسیده است، تایلندی‌ها، مالزیایی‌ها و چینی‌ها سهم ویژه‌ای در شکل‌گیری مذهب مردم پوکت داشته‌اند. چائولی یکی از اولین افراد ساکن در جزیره پوکت بوده و پس از آن اقوام دیگری به تبعیت از چائولی این جزیره را برای زندگی و کار انتخاب کردند. فرانسیس لایت معتقد است که مردم پوکت ترکیبی از فرهنگ‌ها و نژادهای مختلف هستند که تایلندی‌ها در این بین نقشی ویژه را ایفا می‌کنند. گروه‌های مختلفی از جمله چینی‌ها امروزه در پوکت زندگی می‌کنند و می‌توان گفت که تقریبا  20 تا 36 درصد از جمعیت پوکت را مسلمانان تشکیل می‌دهند. 30 مسجد از 40 مسجد موجود در پوکت در منطقه Thalang قرار دارد.

سوغات پوکت

بیش از 70 درصد جمعیت پوکت پیرو آیین بودا هستند و این در حالی است که 25 درصد اسلام و 2 درصد از جمعیت نیز دین مسیحیت را به عنوان آیین رسمی خود معرفی می‌کنند. در مجموع می‌توان گفت که آیین و مذهب در تایلند دارای تاریخچه‌ای جذاب و غنی است که امروزه با وجود بسیاری از معابد و مکان‌های مقدس می‌توان این موضوع را به خوبی درک کرد.

مردم پوکت هم مانند همه جای تایلند به زبان رسمی تایلندی صحبت می‌کنند. اما از آنجایی که این جزیره یک مقصد گردشگری است بیشتر مردم آن به زبان انگلیسی هم مسلط هستند.

شغل مردم پوکت چیست؟

امروزه پوکت به دلیل جاذبه‌های تفریحی و گردشگری بسیار زیاد، گردشگران بسیار زیادی را جذب خود می‌کند. این موضوع باعث شده تا افراد محلی و بومی زیادی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در شغل‌هایی که مربوط به گردشگری است فعالیت کنند. به‌طور‌کلی مردمان بومی این شهر هزینه‌های مربوط به زندگی خود را از طریق گردشگری به‌دست می‌آورند. بخشی دیگر از این افراد در حمل‌ونقل کار کرده و بخش دیگر مشغول به فعالیت‌های دیگری هستند. نکته قابل توجه در خصوص این شهر این است که پنج قرن اخیر این شهر ثروت خود را از طریق استخراج و فروش قلع به‌دست می‌آورد. اما امروزه بخش قابل توجه‌ای از ثروت خود را مدیون گردشگری است.

اسپای مخصوص تایلند

مساحت و جمعیت پوکت

برای آشنایی با مساحت و جمعیت پوکت باید بدانید که این جزیره "بزرگ ترین جزیره تایلند" محسوب می‌شود و بیشتر بخش‌های آن کوهستانی است. بلندترین نقطه جزیره پوکت فقط 529 متر از سطح دریا فاصله دارد و جمعیت آن در سال 2010 بیش از 525709 نفر بود که در مقایسه با سال 2000 رشد 7.4 درصدی را نشان می‌داد. پوکت بیش از 542 کیلومتر مربع مساحت دارد و در حال حاضر جمعیت آن بیشتر از 416.582 نفر است، جمعیتی که شامل بسیاری از اتباع چینی، تایلندی و همچنین مهاجران دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی می‌شود.

مساحت 500 کیلومتری این جزیره بدون احتساب جزیره‌های کوچک تعیین شده و اگر بخواهیم جزیره‌های کوچک پوکت را هم محاسبه کنیم، مساحت این شهر بیشتر از عدد فعلی خواهد بود. جزیره پوکت از شمال تا جنوب به طول 48 کیلومتر و از شرق تا غرب به عرض 21 کیلومتر است و دقیقا 70 درصد مساحت آن را کوه‌ها تشکیل می‌دهند. تنها 30 درصد از مساحت پوکت شامل دشت‌ها و مناطق مسکونی شرقی و مرکزی می‌شود. مشهورترین منطقه گردشگری در پوکت "ساحل پاتونگ" است که شاید دسترسی آسان به آن و همینطور نزدیکی و وسعت منحصر به فردش باعث این اتفاق شده است. البته که زندگی شبانه در تمامی جزیره‌های تایلند جریان دارد اما زندگی شبانه در پاتونگ به شکلی دیگر احساس می‌شود.

پوکت شهر قدیمی

در سفر به پوکت از کجاها دیدن کنیم؟

اگر به پوکت سفر کنید به این سادگی‌ها دست از ماجراجویی در آن بر نخواهید داشت، در حقیقت این جزیره با هر جزیره دیگری در دنیا تفاوت دارد و شاید دیدنی‌های منحصر به فردش مهم ترین چیزی است که شما را مات و مبهوت می‌کند. در ادامه پنج جاذبه دیدنی پوکت را به شما معرفی خواهیم کرد. تا اگر روزی به این شهر سفر کردید انتخاب های خوبی برای سپری کردن لحظاتی لذت بخش داشته باشید.

جاذبه های گردشگری پوکت - آشنایی با زیباتری جاهای دیدنی پوکت که باید از آن ها دیدن کنید!

معبد چالونگ Chalong

معبد "وات چالونگ" از قدیمی‌ترین معابدی است که در جزیره پوکت قرار دارد و تقریبا هیچ کس از زمان دقیق ساخت آن اطلاعی ندارد. اما بر اساس گفته‌ها اینطور به نظر می‌رسد که در دوران پادشاهی "راما سوم" پادشاه چالونگ نام این معبد به Chaithararam تغییر یافت اما مردم محلی همچنان به این معبد را Wat Chalong می‌گویند.

معبد چالونگ

خانه بانچینگ پراچا Chinpracha House

بانچینگ پراچا یک خانه قدیمی، بزرگ و البته یک نقطه توریستی منحصر به فرد در پوکت محسوب می‌شود که در سفر به تایلند می‌توانید از این جاذبه گردشگری دیدن کنید؛ همچنین این خانه نمادی زنده از معماری چینی و پرتغالی را نشان می‌‎دهد و حتی با گذشت سال‌ها از زمان ساخته شدن‌اش، همچنان مثل روز اول است. بازدید از Chinpracha House برای همه گردشگران آزاد است.

ساحل پاتونگ

ساحل پاتونگ Patong Beach

قطعا بعد از سفر به پوکت آوازه مشهورترین ساحل این جزیره به گوشتان خواهد خورد، ساحل پاتونگ Patong Beach در حقیقت مشهورترین ساحل پوکت است که گردشگران بسیار اندکی با آن آشنا هستند و شاید فاصله نسبتا زیاد آن تا پوکت "15 کیلومتری" باعث این اتفاق شده است. این ساحل منحنی شکل که حدودا 9 کیلومتر طول دارد، یکی از دیدنی‌ترین جاذیه‌های گردشگری پوکت محسوب می‌شود.

ساحل پاتونگ

تپه کائو رانگ Khao Rang Hill View Point

هنگام بازدید از پوکت به جزئیات دقت کنید، در وسط شهر تپه‌ای را خواهید دید که به تپه کائو رانگ یا Khao Rang Hill View Point مشهور است، روی این تپه با زاویه‌ای 180 درجه ای شانس دیدن دریا و شهر پوکت را از یک نقطه دارید. البته هیچ تفاوتی ندارد که روز یا شب را برای تماشا شهر و دریا از روی تپه Khao Rang Hill View Point انتخاب کنید، چرا که هر دو به اندازه کافی زیبا و چشم نواز است.

تپه کائو رانگ

مجسمه بودا Big Buddha Statue

پیروان آیین بودایی مهم‌ترین گروه مذهبی در تایلند و البته پوکت را تشکیل می‌دهند، مجسمه‌ها و حتی معابد بودایی سهم ویژه‌ای در کشور تایلند دارند ولی در کنار تمامی این اماکن مذهبی، بازدید از مجسمه بزرگ بودا در پوکت که بیش از 45 متر ارتفاع دارد روی تپه ناکرد، اتفاقی است که نباید از کنارش به سادگی عبور کنید. البته مسیر تپه را می‌توانید با ماشین طی کنید و همینطور اگر دوست داشته باشید امکان سوار شدن روی موتور سه چرخه‌ها را نیز دارید. زمانی که روی تپه قرار بگیرید به سادگی با یک نما 360 درجه‌ای از شهر و دریا رو به رو می شوید که از دیدنش هیجان زده خواهید شد.

مجسمه بودا

از کدام تفریحات پوکت بازدید کنیم؟

سرگرمی‌های زیادی در پوکت وجود دارد که برای لذت بردن از آنها به برنامه‌ریزی دقیقی نیاز دارید و قطعا بعد از ورود به این جزیره متوجه خواهید شد که سهم ویژه‌ای از این سرگرمی‌ها متعلق به "سرگرمی‌های شبانه" است. بین انبوهی از پیشنهادهای جذاب برای تفریح در پوکت شاید اشاره به چند گزینه جذاب ضروری باشد.

  • شهر قدیمی پوکت
  • باشگاه تیراندازی پوکت
  • اسب سواری در پوکت
  • باغ وحش پوکت
  • آکواریوم پوکت
  • آبشار بانگ وان
  • پارک ملی دریایی سیرینات
  • نمایش سیام نیرامیت
  • جزیره  لانتا

اسب سواری در پوکت

تفریحات شبانه پوکت

جذابیت تفریحات شبانه پوکت تا حدی است که گردشگران آن را "زندگی شبانه" می‌نامند، زندگی شبانه در پوکت آنقدر متنوع و جذاب است که بیشتر گردشگران خارجی فقط با همین هدف به پوکت سفر می‌کنند. البته تنوع این تفریحات تا جایی است که هیچ کس دست خالی از پوکت بیرون نمی رود. زندگی شبانه پوکت بیشتر به دلیل بی‌دغدغه بودن در جهان شهرت دارد، هر چند که شاید پوکت مثل پاتایا یا بانکوک در زندگی شبانه آنقدرها هم پیشرفت نکرده باشد، اما با این حال مردم محلی و گردشگران آن را بسیار دوست دارند. بهتر است تا با چهار پیشنهاد عالی برای تفریحات شبانه در پوکت آشنا شوید.

  • جاده بنگلا ؛ قلبِ تپنده زندگی شبانه در پوکت
  • باشگاه ساحلی کودو ؛ لوکس ترین نقطه در پوکت
  • بازار اوتوپ پاتونگ Otop Market ؛ بازاری شلوغ و پرهیاهو در پوکت
  • بازار Harem Lounge ؛ لوکس ترین بازار تایلند

تفریحات شبانه پوکت

آب و هوا بهترین زمان بازدید از پوکت

اگرچه تمام فصل‌های سال برای سفر به پوکت جذاب است اما تصمیم‌گیری درباره اینکه چه زمانی به پوکت سفر کنید کاملا به چیزهایی که دوست دارید، بستگی دارد. آب و هوای تایلند و پوکت کاملا استوایی است و در تمام طول سال این گرما است که می‌توانید به خوبی آن را در این کشور و تمامی شهرهایش تجربه کنید. اما از ماه دسامبر تا ماه مارس را باید به‌عنوان بهترین زمان برای سفر به پوکت معرفی کرد، آسمان پوکت در این ماه‌ها کاملا آبی و صاف است، خورشید هم به خوبی می‌تابد و شاید این ماه‌ها بهترین زمان برای ثبت سلفی‌های اینستاگرامی در پوکت باشد.

پوکت

کارهای ممنوعه در جزیره پوکت

اگر شما به کشور تایلند و به شهر پوکت سفر می‌کنید باید بدانید این شهر نیز مانند هر شهر دیگری دارای قوانین مختلفی است. قوانینی که افراد به هنگام ورود به این سرزمین باید از آنها اطلاع داشته باشند و از انجام آنها بپرهیزند. این قوانین شامل موارد مختلفی می‌شود. به عنوان مثال اگر شما به کشور تایلند مخصوصا به شهر پوکت سفر کرده‌اید و می‌خواهید خرید کنید دقت داشته باشید به هیچ وجه چانه زنی نکنید. چانه زنی برای خرید یک محصول باعث عصبانیت فروشندگان می‌شود. پس اگر محصولی را پسند کردید و قیمت آن برای شما بالا بود تنها کار این است که محل مورد نظر را ترک کرده و به یک فروشگاه دیگر مراجعه کنید.

از دیگر قوانین موجود در این کشور این است که شما به هیچ وجه نباید به مذهب بودا بی احترامی کنید. همچنین شما نباید ارتباط مستقیمی با راهبان این شهر و کشور داشته باشید. به یاد داشته باشید هرگز به سر دیگران دست نزده و به دیگران دست ندهید. شاید برای شما نیز تعجب‌آور باشد که دست دادن نوعی بی‌احترامی به مردم کشور تایلند است. اما شما باید این را در نظر بگیرید که در فرهنگ این کشور دست دادن نوعی بی‌احترامی بوده و افراد به هنگام سفر به این کشور نباید به آنها دست بدهند.

معابد شگفت انگیز تایلند - معبدهای شگفت انگیزی که باید ببینی!

همچنین به یاد داشته باشید اگر می‌خواهید از معابد کشور تایلند و موجود در شهر پوکت بازدید کنید از پوشش بسیار مناسبی برخوردار باشید. کشور تایلند یک کشور آسیایی است و مانند دیگر کشورهای آسیایی بر روی پوشش افراد بسیار حساس هستند. کشور تایلند به دلیل آنکه حکومتی است که توسط خاندان سلطنتی اداره می‌شود، نباید به خاندان سلطنتی آن‌ها بی‌احترامی کرد. احترام گذاشتن به این خاندان یک نکته‌ بسیار مهم و خاص در کشور تایلند و در شهر پوکت است که افراد به هنگام سفر باید بدانند.

از دیگر قوانین موجود در این کشور می‌توان به بیش از حد اقامت کردن در این کشور اشاره کرد. به طوری که اگر تاریخ ویزای خود تمام شده و هنوز در این کشور هستید باید جریمه بپردازید. نکته قابل توجه این است که اگر بیش از چند روز در این کشور باقی بمانید ممکن است تا یک سال حق ورود به کشور را نداشته باشید.

پوکت

اطلاعات ضروری پوکت

اگر قصد دارید به شهر پوکت سفر کنید در ابتدا باید اطلاعات کامل و جامعی از این شهر داشته باشید. اطلاعاتی که در زمان‌های بحرانی می‌تواند کمک حال شما باشند. از طرفی دقت داشته باشید برای سفر به این کشور باید مبلغی قبل از سفر خود، به واحد پول کشور تایلند تبدیل کنید.

جزایر پوکت - جزایر پوکت زیباترین سواحل را در خود جای داده است، برای آشنایی با آن ها می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

پیش شماره، واحد پول و سایر موارد

واحد پول در این شهر بات است. هر بات تایلند در حدود ۱۰۰۰ تومان پول ایرانی است که شما قبل از سفر باید مقداری پول را تبدیل به بات کنید. قبل از سفر به این شهر شما باید زبان تایلندی بلد باشید. البته توجه داشته باشید در برخی از نقاط این شهر مردم بومی زبان انگلیسی نیز بلد بوده و می‌توانید با این زبان با آن‌ها صحبت کنید.

  1. پیش شماره‌های موجود در تایلند 0066
  2. پیش شماره‌های موجود در پوکت 076
  3. شماره پلیس 191
  4. آمبولانس 1554
  5. آتش نشانی 199

محله های پوکت

نحوه رفتن به پوکت

پوکت یک فرودگاه بین‌المللی است و یعنی از ایران به راحتی و مستقیم می‌توانید به این جزیره پرواز کنید. اما معمولا گردشگران ابتدا به بانکوک می‌روند و سپس از آنجا به پوکت سفر می‌کنند. معمولا گردشگران ترجیح می‌دهند مدتی در بانکوک بمانند و بعد به پوکت سفر کنند.

حمل و نقل عمومی به پوکت

حمل و نقل عمومی در پوکت بهترین گزینه برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به بهشت تایلند است، اگر از توک توک‌ها برای تردد در شهر استفاده کنید باید بیش از 100 بات را بپردازید، بنابراین این کار از نظر مالی چندان به صرفه نیست. هرچند توک توک‌ها به عنوان یکی از سریع‌ترین وسایل حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرند اما نمی‌توانند برای همه گردشگران انتخابی ایده آل باشند. تاکسی ها پیشنهاد دیگری برای رفت و آمد در جزیره پوکت هستند که البته هزینه استفاده از آن ها نیز چندان زیاد نیست، برای 2 کیلومتر باید حدود 50 بات به راننده تاکسی پول بدهید و این درحالی است که به ازای طی شدن مسافت‌های بیشتر برای هر کیلومتر 7 بات به این مبلغ اضافه خواهد شد. اگر تور پوکت را انتخاب کرده باشید می‌توانید به سادگی با اتوبوس به گشت و گذار در شهر بپردازید، البته تا حد امکان نباید از تاکسی‌های موتوری استفاده کنید، چرا که خیلی مطمئن و امن نیستند!

حمل و نقل عمومی در پوکت

در کدام هتل های پوکت اقامت کنیم؟

هتل تاورن بیچ ویلیج ریزورت (Thavorn Beach Village Resort Phuket)⭐⭐⭐⭐⭐
هتل حیات ریجنسی ریزورت (Hyatt Regency Phuket Resort)⭐⭐⭐⭐⭐
هتل هیلتون ارکادیا ریزورت (Hilton Phuket Arcadia Resort)⭐⭐⭐⭐⭐
هتل میلنیوم ریزورت پاتونگ (Millennium Resort Patong Phuket)⭐⭐⭐⭐⭐
هتل فیشرمنز هاربر (Fishermen’s Harbour Urban Resort)⭐⭐⭐⭐⭐
هتل تریسارا (Trisara Phuket)⭐⭐⭐⭐⭐
هتل کرست ریزورت اند پول ویلاز (Crest Resort and Pool Villas)⭐⭐⭐⭐⭐
هتل سنترا گراند (Centara Grand Beach Resort)⭐⭐⭐⭐⭐
هتل آندامان وایت بیچ ریزورت (Andaman White Beach Resort)⭐⭐⭐⭐⭐
هتل آنداکیرا (Andakira Hotel)⭐⭐⭐⭐
هتل نووتل وینتیج پارک (Novotel Phuket Vintage Park)⭐⭐⭐⭐
هتل آماری (Amari Hotel Phuket)⭐⭐⭐⭐
هتل کی ریزورت (Kee Resort Phuket)⭐⭐⭐⭐
هتل دوآنجیت (Duangjitt Resort Phuket)⭐⭐⭐⭐
هتل نووتل ریزورت (Novotel Phuket Resort)⭐⭐⭐⭐
هتل پاتونگ سویس (Patong Swiss Hotel Beach Front)⭐⭐⭐
هتل پونارا رزیدنس (Phunara Residence)⭐⭐⭐
هتل ماری تایم رومز پاتونگ (Maritime Rooms Patong)⭐⭐⭐
هتل دِ فِرانت (The Front Hotel and Apartments)⭐⭐⭐
هتل گاردن (Garden Phuket Hotel)⭐⭐⭐
هتل سِی هورس (Sea Horse Hotel Phuket)⭐⭐
هتل تروپیکوزا (Tropicoza)⭐⭐
هتل نو وِ آ گِست هوس (Nouveau Guesthouse)⭐⭐
هتل ویلا بای آلِگر کاتا (Phuket Villa by Alegher Kata)⭐⭐
هتل گالینس اینترنشنال بَک پَکِر (The Galiness International Backpacker Hostel Phuket)⭐⭐

در کدام رستوران های پوکت غذا بخوریم؟

غذا خوردن یک بخش غیرقابل جدا از سفر است. به طوری که اگر شما عاشق مزه‌ی جدید غذاها هستید و می‌خواهید مزه‌ غذاهای بومی و محلی این شهر را بچشید باید به سراغ برخی از رستوران‌های محلی و بومی این شهر بروید. رستوران‌هایی که هر کدام از آنها غذاهای مختلف بومی و یا بین‌المللی را پخته و شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب کرده و بچشید.

 رستوران های پوکت

رستوران آکوا

اگر شما به مناطق ساحلی شهر پوکت یعنی ساحل کالیم رفته‌اید و پس از گشت‌وگذار در این مناطق گرسنه شده‌اید، می‌توانید به سراغ رستوران آکوا بروید. رستوران آکوا رستورانی است که تمامی غذاهای موجود در آن ایتالیایی بوده و به صورت مدرن پخته می‌شود. این رستوران به دلیل ارائه خدمات مختلف و متنوع و پخت انواع غذاهایی با کیفیت و بسیار عالی، نسبت به دیگر رستوران‌ها گران‌تر است.

رستوران دودو

رستوران دودو از دیگر رستوران‌های مطرح در کشور تایلند و در منطقه پوکت است. این رستوران مختص به گردشگرانی است که از کشور فرانسه می‌آیند و می‌خواهند غذاهای مربوط به کشور خود را در شرق آسیا میل کنند. همچنین دیگر گردشگران نیز می‌توانند جهت میل غذاهای فرانسوی به سراغ این رستوران بیایند.

رستوران بوت‌هاوس

رستوران بوت‌هاوس یکی از رستوران‌های بسیار بزرگ و لاکچری در شهر پوکت بوده که در هتلی ۵ ستاره در جزیره پوکت قرار گرفته است. این رستوران در ساحل کاتی قرار داشته؛ مکانی که کاملا مجلل و فوق‌العاده لاکچری است. در این رستوران شما می‌توانید انواع غذاهای آسیایی و اروپایی را جست‌وجو کرده و از مزه‌ی لذیذ آن‌ها لذت ببرید.

رستوران آب

رستوران آب از دیگر رستوران‌های موجود در شهر پوکت است که توسط یکی از سرآشپزهای مشهور ایتالیایی اداره می‌شود. رستوران آب در ساحل کالیم و در نزدیکی ساحل پاتونگ قرار دارد. این رستوران محیطی بسیار جذاب و خاص داشته که می‌تواند لذت غذا خوردن را برای شما دو برابر کند.

تفریحات پوکت

رستوران لا گاتالا

اگر می‌خواهید در فضایی آرام و دنج غذای خود را میل کنید و از سروصدا دور باشید، رستوران لا گائتالا می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای شما باشد. این رستوران دارای ویژگی‌های مختلفی است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این رستوران محیط مناسب آن برای خانواده‌ها بوده و این رستوران قدمتی بسیار بالا دارد. به طوری که قدمت این رستوران به ۸۰ سال پیش می‌رسد. این رستوران علاوه‌بر مکانی رفاهی تبدیل به یک مکانی گردشگری برای گردشگران نیز شده است. چرا که این بنا نماد ساختمان‌های قدیمی و مهمان‌خانه‌های باستانی تایلند در این شهر به حساب می‌آید.

رستوران ساموت

یکی از بهترین رستوران‌های مطرح در کشور تایلند بوده که در جزیره پوکت قرار گرفته است. رستوران ساموت یا سکوت جزو رستوران‌های بسیار شیک و خاص در قلب شهر پوکت است که انواع غذاهای تایلندی را به صورت مدرن می‌پزد. شما می‌توانید تنها با یکبار سفارش غذا از این رستوران طرفدار همیشگی آن شوید. این رستوران به دلیل تایم کاری خود یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای افرادی است که می‌خواهند وعده‌ی شام خود را در منطقه نای هارن پوکت میل کنند. تنها کافی است تا شما از ساعت چهار عصر تا ساعت ۱۱ شب به این رستوران مراجعه کنید.

رستوران زنجبیل سیاه

اگر بخواهیم لیستی از بهترین رستوران‌های پوکت را ارائه دهیم آوردن نام رستوران زنجبیل سیاه در این لیست خالی از لطف نیست. این رستوران در نزدیکی هتل اسلیت و در ساحل نای یانگ قرار گرفته است. این رستوران انواع مختلفی از غذاهای خوشمزه و خوش طعم را پخته و با خدمات بسیار عالی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. علاوه‌بر کیفیت غذاهای رستوران زنجبیل سیاه، بنای این رستوران نیز باعث معروفیت آن شده است. این رستوران بر روی دریا قرار گرفته و افراد برای ورود به این رستوران و سالن اصلی آن باید از طریق قایق‌های شناور به آن مراجعه کنند. اگر می‌خواهید مزه‌ای فوق‌العاده از غذاهای تایلندی و بومی این شهر را بچشید و خاطره‌ای خوش برای خودتان بسازید حتما سری به این رستوران بزنید.

 رستوران های پوکت

از کدام مراکز خرید پوکت خرید کنیم؟

بدون شک سفر به یکی از کشورهای خارجی و گشت‌وگذار در بازارها و مراکز خرید از دیگر لذت‌هایی است که هر فرد در مسافرت خود به سراغ آن می‌رود. اگر شما نیز می‌خواهید در سفر به پوکت اقدام به خرید انواع سوغاتی و یا دیگر لوازم مورد نیاز کنید نیاز به لیستی از مراکز خرید موجود در این شهر دارید. مراکز خرید بسیار زیادی در این شهر وجود دارد که می‌توان به مرکز خرید Jungceylon، central Festival Phuket، Premium Outlet Phuket و Patong Promenade اشاره کرد. در ادامه برخی از این مراکز خرید را به شما معرفی خواهیم کرد:

مرکز خرید Jungceylon

مرکز خرید Jungceylon یکی از مراکز بسیار بزرگ و خاص در پوکت بوده که در سواحل پاتونگ قرار گرفته است. این مرکز خرید دارای دو در ورودی بوده و از دو فروشگاه بسیار بزرگ و خاص تشکیل شده است. اسامی این دو فروشگاه به ترتیب رابینسون اوشن Robinson Ocean و بیگ سی اکسترا Big C Extra بوده که از مغازه‌های کوچک و بزرگ تشکیل شده است. در این فروشگاه شما می‌توانید کلیه اجناس از جمله لباس، کفش، عطر، لوازم آرایشی و ... را پیدا کرده و خریداری کنید. همچنین علاوه‌بر اجناس بالا اجناس دیگری از جمله  لوازم خانگی، پوشاک، اکسسوری، لوازم ورزشی، تلویزیون، دوربین‌های دیجیتالی و لوازم جانبی کامپیوتر و غیره نیز وجود دارد.

مراکز خرید پوکت

همچنین در طبقه پایین این مرکز خرید یک سوپر مارکت بسیار بزرگ نیز وجود داشته که شما می‌توانید اجناس خوراکی خود را خریداری کنید. این فروشگاه‌ها در تمامی روزهای سال باز بوده و شما می‌توانید در طول تایم کاری جهت خرید به آن مراجعه کنید و اقدام به خرید و گشت‌وگذار در آن کنید.

مرکز خرید central Festival Phuket

مرکز خرید central Festival Phuket مناسب برای افرادی است که به دنبال خرید اجناسی با تخفیف فوق‌العاده و عالی هستند. این مرکز خرید اجناس مختلفی داشته که تنوع جنس در آن بسیار زیاد بوده و افراد می‌توانند هر چیزی که می‌خواهند را با هر برندی خریداری کنند. در برخی از بازه‌های زمانی از سال، شما می‌توانید اجناس مختلفی را با برندهای مطرح جهانی و با تخفیفات بسیار عالی و شگفت‌انگیز خریداری کنید. این تخفیفات در برخی از زمان‌ها حتی به 70 درصد نیز می‌رسد.

مرکز خرید Premium Outlet Phuket

اگر به دنبال خرید لباس و پوشاک مردانه و زنانه و با کیفیت بسیار عالی و به صرفه هستید ما به شما مرکز خرید Premium Outlet Phuket را پیشنهاد می‌کنیم. این مرکز خرید در جاده بای پس (Bypass) قرار گرفته است. این موضوع باعث می‌شود تا دسترسی بسیار راحتی نیز داشته باشد. در این فروشگاه شما می‌توانید اجناس مختلفی را با برندهای مختلف و متنوع پیدا کرده و خریداری کنید. برندهایی که شامل لاکست (Lacoste)، گای لاروش (Guy Laroche)، وارنر برو (Warner Bro)، پیر کاردین (Pierre Cardin)، وان هوسن (Van Heusen)، لیوایز (Levi’s)، لی (Lee)، نوتیکا (Nautica)، آدیداس و نایک می‌شود. این مرکز خرید به نوعی بازار به حساب می‌آید و به دلیل نداشتن سقف، جریان هوا در آن وجود داشته و می‌تواند باد خنکی را در خود به چرخش در بیاورد.

مرکز خرید Patong Promenade

یکی از مراکز خرید موجود در شهر پوکت که به تازگی ساخته و افتتاح شده است، مرکز خرید Patong Promenade است. در این مرکز خرید فروشگاه‌های مختلفی وجود داشته که اجناس مختلفی را به فروش می‌رساند. این اجناس در حوزه‌های مختلفی وجود داشته که شامل موارد مختلفی می‌شود که می‌توان به لباس، لوازم آرایشی و آرایشگاه و ... اشاره کرد.

مراکز خرید پوکت

چگونه ویزای پوکت بگیریم؟

برای سفر به پوکت باید ویزای تایلند اخذ کنید که گرفتن این ویزا کار سختی نیست و تقریبا همه می‌توانند آن را دریافت کنند مگر اینکه سو پیشینه داشته باشند. حتی امکان اخذ این ویزا به صورت آنلاین هم وجود دارد. چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین ابتدا باید مدارک خود شامل پاسپورت معتبر، عکس پرسنلی، کارت ملی، شناسنامه، اصل تمکن مالی، واچر هتل و بلیط پرواز و بیمه مسافرتی را آماده کرده و درخواست ویزا دهید. بعد از مدت کمی پاسخ درخواست‌تان را دریافت خواهید کرد.

هزینه سفر به پوکت

هزینه هر سفری بستگی به خودتان دارد. برای مثال مواردی مثل اینکه چه نوع غذاهایی در شهر مقصد استفاده می‌کنید، چه نوع هتلی برای استراحت برمی‌گزینید، از چه مکان‌هایی دیدن می‌نمایید و به سراغ چه تفریحاتی می‌روید؛ روی هزینه نهایی سفرتان تاثیر دارد. یک برنامه‌ریزی سفر هم می‌تواند لاکچری باشد و هم می‌تواند اقتصادی سازماندهی شود. بنابراین نمی‌توان یک قیمت ثابت برای سفر به پوکت اعلام کرد. اما شما می‌توانید هزینه فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت را براساس نوع سفرتان جداجدا محاسبه کرده و در نهایت هزینه حدودی مسافرت به پوکت را محاسبه کنید.

نقشه پوکت

نقشه پوکت

تصاویر پوکت

طبیعت و سرسبزی پوکت

ساحل پوکت

غروب پوکت

سفر به پوکت

در این مقاله همه اطلاعاتی را که باید درباره سفر به پوکت بدانید بررسی کردیم. پوکت یکی از مقاصد گردشگری در تایلند و یکی از زیباتری جزیره‌های این کشور است. بنابراین در طول سال گردشگران زیادی از ایران تور آن را رزرو می‌کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، خواندن این مقاله قبل از سفر اطلاعات جامع و کاملی درباره این شهر در اختیارتان خواهد گذاشت. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد و یا اگر تجربه بازدید از این شهر دوست داشتنی را دارید، اطلاعات و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

نظرات کاربران

  1. حمید حمید 1402/09/15
    3 نفر پسندیدند
    جامع ترین مطب برای پوکت دستمریزاد برای منی که نمی تونم برم با خوندش ارضا میشم
  2. حمید حامد 1402/09/18
    0 نفر پسندیدند
    همچنین!
  3. تایشی تایشی 1402/09/15
    1 نفر پسندیدند
    این بهشت بهشت که میگن همین پوکت خودمونه؟
  4. تایشی حمزه 1402/09/18
    0 نفر پسندیدند
    عه آقای تایشی شمایید؟ تایلندی!!!؟

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 102 کاربر