کشور چین

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/21
بازدید: 9551
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

برای بسیاری از افراد مسافرت رفتن صرفا به معنای گشت و گذار در سواحل استانبول یا خیابان شانزلیزه نیست؛ برخی از افراد دوست دارند برای مسافرت مکان هایی را انتخاب کنند که دور از انتظار سایر افراد است. با گسترش این روحیه در میان گردشگران و کشف زوایای مختلف گردشگری در کشور چین، امروزه این کشور پهناور به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد تجاری و گردشگری برای مردم در سراسر جهان مبدل شده است.

شاید انتخاب این کشور برای شما نیز قدری چالش برانگیز باشد، چرا که بسیاری از ما تصور می کنیم کشور چین با آن زبان ماندارین، مهد زبان های دشوار، غذاهای چندش آور و کارگران سخت کوش است و بنابراین روحیه ای برای تفریح و گردش در این کشور باقی نمی ماند، اما اگر بگوییم که پتانسیل های این کشور در حوزه گردشگری به قدری است که همه ساله بسیاری از مسافران اروپایی و امریکایی را به سمت خود می کشاند قطعا نظر شما نیز تغییر خواهد کرد.

چین

شهر ممنوعه چین - شهر ممنوعه به عنوان یکی از مهمترین میراث فرهنگی جهانی یونسکو در چین شناخته می شود.

آشنایی با کشور چین

چین به عنوان پهناورترین کشور در آسیای شرقی، به کشور چشم بادامی های کوتاه قد معروف است. کشور چین در زمره تمدن های اولیه قرار دارد. زمانی که تمدن هایی همانند مصر و بابل به علت نزدیک بودن به آب های شیرین و خاک حاصلخیز در بهترین مناطق جهان تشکیل شدند کشور چین به علت موقعیت مطلوب و گستره وسیع نیز شکل گرفت.

این کشور از زمان های دور تاکنون به عنوان یکی از مهم ترین ابعاد اقتصاد جهانی و بین المللی شناخته می شود. نیروی کار و کارگر تاثیر بسیار زیادی بر رونق این کشور داشته است، به گونه ای که تبحر و روحیه خستگی ناپذیر کارگران چینی در تمام جهان زبانزد است.

کشور چین از حکومت های متعددی تشکیل شده است. پهناور بودن این کشور در کنار حفظ آزادی و حق بیان مردم در نقاط مختلف باعث شده تا حکومت های کمونیستی، سوسیالیستی و تک حزبی بر مردم سلطنت داشته باشند. این امر تاثیر بسیار زیادی بر حفظ صلح و آرامش در میان جمعیت چین داشته است.

بازدید از کشور چین

پایتخت کشور چین

کشور چین با نام رسمی جمهوری خلق چین شناخته می شود؛ پایتخت این کشور پکن نام دارد و امروزه یکی از محبوب ترین نقاط جهان برای تفریح و سرمایه گذاری محسوب می شود. پکن در زبان ماندارین (زبان رسمی در کشور چین) به صورت بچینگ تلفظ می شود. این شهر یکی از بزرگترین شهرهای کشور چین محسوب می شود و در سال 2014 بیش از بیست و یک میلیون نفر جمعیت داشته است.

پکن مرکز سیاسی، فرهنگی و آموزشی چین است و با اندکی ارفاق می توان آن را به همراه شانگهای به عنوان مرکز تجارت و اقتصاد این کشور قمداد کرد، چرا که امروزه مرکز اغلب فعالیت های تجاری در شهر شانگهای بوده و این شهر ملقب به مرکز تجارت و رشد اقتصاد داخلی و بین المللی کشور چین است.

مساحت و جمعیت کشور چین

به یکی از چالش برانگیزترین مباحث این مقاله می رسیم؛ مساحت و جمعیت کشوری به نام چین! برای اینکه بهتر بتوانید مساحت این کشور را درک کنید بهتر است بگوییم که مساحت آن به صورت تقریبی با مساحت ایالات متحده آمریکا (52 ایالت) برابری می کند.

مساحت این کشور 9.600 میلیون کیلومتر است و به عنوان سومین کشور پهناور در جهان شناخته می شود. این کشور در بخش های شمالی با روسیه، مغولستان و قزاقستان همسایه است. در بخش شرقی با کشور کره شمالی، مرز خاکی و با کشور کره جنوبی، مرز آبی دارد.

کشور بزرگ چین

در بخش‌های غربی با قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان و پاکستان هم مرز است. کشورهای هند، نپال، بوتان، میانمار، لائوس و ویتنام نیز در بخش‌های جنوبی قرار دارند. کشور چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان نیز شناخته می شود. این کشور در سال 2014 بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر جمعیت داشته است. این نرخ حاصل قانون تک فرزندی در کشور چین بوده و می توان گفت اگر این قانون اجرا نمی شد جمعیت آن فراتر از این رقم بود. هرچند این کشور به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان شناخته می شود، اما بد نیست بدانید که نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است و اغلب مردم از حقوق ماهانه برای مخارج زندگی برخوردار هستند. همچنین جمعیت چین در سال 2021 بالغ بر 1 میلیارد و چهارصد و یک میلیون نفر است.

شهرهای توریستی کشور چین

در چین پنج شهر توریستی وجود دارد که با توجه به اعتبار و اهمیت صنعت گردشگری در آن‌ها به ترتیب معرفی می‌شوند:

شهر پکن، پایتخت کشور چین

پکن مرکز سیاسی و فرهنگی چین بوده و امروزه به عنوان یکی از مدرن ترین و بزرگترین مناطق توریستی در جهان شناخته می شود که آب و هوایی معتدل و گرم دارد. در این شهر می توانید از شهر ممنوعه، دیوار چین، میدا بزرگ تیان آمن، پارک جهانی، شیچاهای، پل مارکوپولو و دهها بازار سنتی دیدن کنید.

شهر پکن

شهر شانگهای، شهری با ساختمان های مدرن

شانگهای معروف ترین و محبوب ترین شهر در این کشور است که با ساختمان های مدرن، آب و هوای معتدل و امکانات فوق العاده ای که دارد قطعا توجه شما را جلب خواهد کرد. در این شهر می توانید از برج تلویزیونی مروارید، میدان مردم، شهربازی هپی والی، موزه هنر چین و پودانگ بازدید کنید. برای خرید هم بهتر است به گرند وی و هنگ کنگ پلازا بروید.

شهر گوانگژو

این شهر با آب و هوای مرطوب و گرمسیری به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در چین شناخته می شود. بزرگترین فرودگاه چین که یکی از بزرگترین فرودگاه های جهان نیز محسوب می شود در این شهر قرار دارد. اغلب کسانی که قصد سفر به چین را دارند از طریق این فرودگاه وارد کشور چین شده و به سایر شهرها مسافرت می کنند. در گوانگجو می توانید از کلیسای جامع قلب مقدس، برج کانتون، چایم لانگ، سیرک بین المللی گوانگجو و پارادایز پارک دیدن کنید.

شهر هنگ کنگ، شهر اقتصادی چین

شهرت این شهر به بندرگاه طبیعی و زیبای آن باز می گردد که به لنگرگاه بسیاری از کشتی های تجاری در جهان مبدل شده است. همچنین بزرگترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان نیز در این شهر واقع شده اند. اگر به جاذبه های طبیعی علاقه دارید بهتر است حتما سفری به هنگ کنگ داشته باشید، چرا که میزان ساخت و ساز در این شهر صرفا در یک محدوده 40 درصدی صورت می گیرد و 60 درصد از مساحت استان با جاذبه های زیبایی همانند کوه ها و دشت های سرسبز پوشش یافته است.

شهر هنگ کنگ

شهر شیان یا شی آن

شهر شیان یکی از قدیمی ترین شهرهای چین است که با آثار تاریخی شناخته می شود. ارتش سرخ سفالی با بیش از 6000 سال قدمت مهم ترین جاذبه تاریخی در این شهر محسوب می شود. در سفر به این کشور و شهر شیان حتما از موزه تاریخی SHAANXI دیدن کنید، چرا که بسیاری از جاذبه های گردشگری این کشور در این موزه نگهداری می شوند.

اگر فرصت مناسب برای بازدید از سایر شهرها را دارید می توانید به سایر شهرهای توریستی چین از جمله شهر گولیلین، تیانجین، شنژن و دونگ گوآن بروید.

آداب و رسوم و فرهنگ مردمان کشور چین

قانون اساسی کشور چین بر آزادی مذهب تاکید دارد، اما در واقع هرنوع آیینی غیر از بودایی، تائوئیسم، اسلام، کاتولیک و پروتستان غیرقانونی شمرده می شود. اغلب مردم چین در سال های اخیر و به خصوص در آغاز قرن بیست و یکم به سمت کنفوسیوس گرایی متمایل شده اند. این سبک از فرهنگ باعث شده است مردم این کشور بسیار مسئولیت پذیر و متعهد باشند. فرهنگ در میان مردم چین به 5 گروه توجه ویژه ای دارد:

  • رابطه میان کارگر و کارفرما
  • رابطه میان زن و شوهر
  • رابطه میان والدین و فرزندان
  • رابطه میان برادران و خواهران (فرزندان یک خانواده)
  • رابطه میان دو دوست

احوال پرسی در چین

چینی ها نیز همانند بسیاری از اقوام آسیایی به احوال پرسی اهمیت بسیار زیادی می دهند. آن ها در زمان احوال پرسی سر خود را پایین انداخته و با احترام صحبت می کنند، اما حس شوخ طبعی و خنده به سرعت در میان آن ها اوج می گیرد.

مردم چین

رسم هدیه دادن و هدیه گرفتن در چین

در برخی از مناسبت از هدیه دادن و هدیه گرفتن استقبال می کنند. مردم چین عاشق غذا هستند و از غذاهای مختلف به عنوان کادو استفاده می کنند. چینی ها از وسایلی همانند گل، ساعت، دستمال، صندل حصیری، چاقو یا قیچی برای هدیه استفاده نمی کنند، چرا که آن ها را در یک رابطه عاشقانه یا دوستانه بد یمن می دانند.

پذیرایی از مهمان در چین

برنج مهم ترین برنامه غذایی آن هاست. اصولا از مهمان نوازی در منزل خودداری می کنند و علاقه دارند در سایر مکان ها همانند رستوران، کافه یا در دل طبیعت از آن ها پذیرایی کنند.

مراسم عروسی و جهیزیه در چین

آن ها نیز در زمان ازدواج به جهیزیه اهمیت بسیاری می دهند و آن را پشتوانه ای می دانند که حرف های گزنده خانواده شوهر را از دختر دور می کند. لباس عروسی در میان آن ها به رنگ قرمز است، چرا که اعتقاد دارند این رنگ باعث سرور و شادی می شود. مردم چین رنگ سفید را در مراسم خاکسپاری استفاده می کنند و آن را نشانه غم و اندوه می دانند.

مردم چین به تولد فرزند پسر اهمیت بسیار زیادی می دهند. هرچند امروزه چنین گرایش هایی رو به نزول است، اما در اواخر قرن بیستم شدت بسیاری گرفته بود. قوانین مربوط به تک فرزندی باعث گردید بسیاری از نطفه های مونث سقط شوند و در نیمه اول قرن بیست و یکم با چالش جدید در زمینه عدم همسریابی برای بسیاری از پسران جوان مواجه شوند.

اقدامات چینی ها در زمینه سقط نطفه های مونث در اواخر قرن بیستم به دوران جاهلیت مدرن لقب گرفته است چرا که شباهت بسیار زیادی به دوران جاهلیت در عربستان سعودی و پیش از اسلام در زمینه زنده به گور کردن دختران داشته است.

مراسم عروسی در چین

آب و هوای چین

چین کشور پهناوری است و این امر تاثیر بسیار زیادی در تفاوت آب و هوای در نقاط مختلف آن دارد. دمای هوا و وضعیت جوی در مناطق مختلف این کشور متفاوت بوده و اگر می خواهید سفر مطلوبی را به این کشور داشته باشید باید اطلاعات مناسبی از وضعیت آب و هوایی این کشور و مناطق مورد نظر داشته باشید.

این کشور بسیار سرسبز بوده و تنوع گیاهی فوق العاده ای دارد. همانند اغلب نقاط جهان، تابستان های این کشور بسیار گرم و زمستان ها نیز بسیار سرد است.

در یک توضیح کلی می توان گفت که شمال شرقی چین سردترین نقطه این کشور است که زمستان های سرد و بسیار خشکی را تجربه می کند، اما در فصل تابستان نیز دمای هوا به شدت بالا رفته و گرمای آزاردهنده ای دارد.

در بخش های شمالی و مرکزی میزان بارش بسیار زیاد است به نحوی که در بخش های مرکزی بارها سیلاب های عظیمی رخ می دهد. جنوب شرقی نیز بارش های زیادی را تجربه می کند، اما دمای هوا در فصل تابستان نیمه گرمسیری است. تابستان های شانگهای بسیار گرم و طالقت فرسا هستند. فصل بهار بهترین زمان برای مسافرت به این شهر محبوب است.

آب و هوای چین

جاهای دیدنی چین - معرفی تمامی مکان های دیدنی چین

قوانین کشور چین

چین کشور قوانین ریز و درشت است. برای هر جنبه ای از رفتار و کردار انسان ها در این کشور قاعده و قانون خاصی وجود دارد، در عین حال آزادی بیان و بسیاری از آزادی های دیگر در کنار این قوانین برای اشخاص محترم شمرده می شود، چرا که غالب قوانین در این کشور به رعایت حقوق اجتماعی در جامعه می پردازد، به گونه ای که کمترین رفتارهای شهروندان در این جامعه و در صورتی که در معرض دید بقیه باشد زیر ذره بین خواهد بود.

در این کشور به فکر انداختن زباله و یا حتی آب دهان بر روی زمین و در خیابان ها و معابر عمومی نباشید. این امر نه تنها واکنش مردم چین را بر می انگیزد بلکه بر طبق قوانین این کشور مشمول جریمه خواهید شد. هرچند با استنباط از این متن، قوانین چین بسیار سخت گیرانه به نظر می رسند، اما بهتر است بدانید که بسیاری از مسائل در این کشور مطرح نیستند و شما قطعا با مشاهده آن ها شگفت زده خواهید شد. به عنوان مثال شما ممکن است برخی از افراد را با لباس های راحت (مانند پیژامه) در خیابان ببینید.

واحد پول چیناطلاعاتی در مورد واحد پول چین

دیوار چین

اقتصاد چین

اقتصاد کشور چین یک اقتصاد سوسیالیستی است که به شدت مبتنی بر حمایت های دولتی است، اما این کشور با هدف ارتقای اقتصاد خود اجاره بسیاری از کسب و کارهای خصوصی و سرمایه گذاری های غیر دولتی را به شهروندان و سرمایه گذاران خارجی داده است. در نیمه اول قرن بیست و یکم اقتصاد چین به عنوان مهمترین رقیب موجود جهت رقابت با اقتصاد امریکا شناخته می شود.

بحران کرونا یکی از مسائلی بوده است که بسیاری از صاحب نظران را به ارائه نظریاتی مبتنی بر کاهش میزان این رقابت ترغیب نمود اما مقابله این کشور با شیوع کرونا و خروج زود هنگام از وضعیت های رنگی و ایجاد وضعیت سفید در تمامی استان های این کشور باعث گردید چین بار دیگر مبادلات تجاری خود را از سر گرفته و وضعیت مطلوبی را در سراسر جهان به دست آورد.

اختلاف ساعت ایران و چین - به بررسی اختلاف ساعت ایران و چین بپردازیم.

اقتصاد چین

نقشه کشور چین

شما می توانید در این بخش نقشه کشور چین را به عنوان یکی از پهناورترین کشورهای جهان که در شرق آسیا واقع شده است مشاهده کنید.

نقشه کشور چین

 

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 116 کاربر