فلورانس شهر زیبای ایتالیا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/02/06
بازدید: 2984
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

فلورانس یکی از شهرهای زیبای کشور ایتالیا بوده که محبوبیت فوق العاده ای در بین گردشگران داشته و از آن به عنوان یکی از زیباترین شهرهای دنیا نیز یاد می شود. این شهر که از نظر تاریخی اهمیت بسیار زیادی دارد، مملو از جاذبه های توریستی و گردشگری است. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به شهر فلورانس انداخته و در رابطه با این شهر توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا نگاهی به این شهر زیبا و خاص بیاندازیم.

 

فلورانس


فلورانس کجاست

برای پاسخ به این سوال باید گفت فلورانس یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ایتالیا است که هم اکنون پایتخت ناحیه توسکانی در این کشور به حساب می آید. شهر فلورانس از سال ۱۸۶۵ تا ۱۸۷۰ به عنوان پایتخت پادشاه ایتالیا نیز شناخته می شد. این شهر بسیار زیبا، تاریخی و خوش آب و هوا است و در شمال ایتالیا واقع شده است. اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید، پیشنهاد ما این است که حتماً بازدید از این شهر زیبا را در برنامه خود قرار دهید، چرا که فلورانس با داشتن بخش های جذاب و خاص می تواند هر گردشگر و توریستی را جذب خود کند. در نتیجه پیشنهاد ما این است که بازدید از این منطقه را به هیچ عنوان فراموش نکنید.


آشنایی با شهر فلورانس

به منظور آشنایی شما با شهر فلورانس بهتر است تا نگاهی به تاریخچه این بخش بیاندازیم. این شهر در سال ۸۰ میلادی توسط یک ژنرال رومی به نام لوسیوس سولا به وجود آمد. سولا این محل را به عنوان یک سکونت گاه برای سربازان بازنشسته ارتش خود ایجاد کرد و آن را فلونتیا به معنای جریان آب گذاشت، چرا که محل قرارگیری این شهر در بین دو رودخانه بود.
بعدها این نام به شکل فلورنتیا در بین مردم مرسوم شد. پس از مدتی در نهایت این شهر فلورانس نامیده شد. همان طور که اشاره کردیم در سال ۱۸۶۵ تا ۱۸۷۰ پایتخت پادشاه ایتالیا شهر فلورانس بود و همچنین در سده های میانه یا همان قرون وسطی، فلورانس به عنوان مرکز بازرگانی و امور مالی اروپا به حساب می آمد. نکته مهمی که باید بدانید این است که رنسانس کشور ایتالیا از همین شهر آغاز شد.

 

تور رم - بهترین خدمات، تضمین قیمت و ارائه تور رم با بصرفه‌ترین قیمت را از لحظه آخر بخواهید


خواندن میدچی به عنوان یکی از خاندان های قدرتمند ایتالیایی سال های طولانی در شهر فلورانس حکمرانی می کردند. اگر بخواهیم بیشتر شما را با این شهر آشنا کنیم باید گفت که انواع مختلف هنر در شهر فلورانس جایگاهی ویژه ای دارند و همین موضوع باعث شده تا این شهر تبدیل به یکی از مهم ترین مراکز هنری قاره اروپا شود. به منظور بررسی مشخصات شهر فلورانس باید گفت که مساحت کل این شهر ۱۰۲ کیلومتر مربع بوده و جمعیت کل فلورانس بر اساس آخرین سر شماری های صورت گرفته بیش از ۴۰۰ هزار نفر است. اگر بخواهیم در رابطه با اهمیت تاریخی و فرهنگی این شهر صحبت کنیم نیز باید گفت که شما می توانید در جای جای شهر فلورانس جاذبه های تاریخی و هنری بسیار زیادی را مشاهده کنید. در حقیقت علت اهمیت فرهنگی فلورانس به این دلیل است که بیش از ۳۵۰ نفر از لیست 1000 هنرمند بزرگ دومین هزار اروپا در شهر فلورانس زندگی می کردند و در حقیقت به همین دلیل است که این شهر اهمیت تاریخی و هنری بسیار زیادی پیدا کرده است.

 

بازدید از شهر فلورانس ایتالیا


جاهای دیدنی فلورانس

شهر فلورانس مملو از جاذبه های توریستی و گردشگری مختلف است که اگر بخواهیم شما را با این جاذبه ها آشنا کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلیسا جامع سانتا ماریا دل فیوره

این کلیسا جامع، زیبا و خاص در شهر تاریخی فلورانس ایتالیا واقع شده و در حقیقت بزرگترین بنای گنبدی دنیا نیز است. شما می توانید در آن ۶۰۰ سال معماری و هنر ایتالیایی را به وضوح مشاهده کنید. این کلیسای جامع اهمیت بسیار زیادی در بین مسیحیان داشته و امروزه نیز علاوه بر اهمیت مذهبی از بعد تاریخی و معماری نیز به عنوان مهم ترین بناهای دنیا به حساب می آید. شما می توانید اوج هنر و معماری ایتالیایی را در این کلیسای زیبا و خاص مشاهده کنید.

 

کلیسا سانتا ماریا


پل پونته وکیو

یکی دیگر از جاذبه های توریستی شهر فلورانس پل پونته وکیو است که به عنوان یکی از قدیمی ترین پل های شهر فلورانس به حساب می آید. زیبایی و معماری خاص این پل باعث شد تا این مکان تبدیل به یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری مشهور این شهر شده و در طول روز صدها گردشگر به سراغ این پل آمده و از آن دیدن کنند.

 

پل پونته وکیو


گالری اوفیتزی

گالری اوفیتزی به عنوان یکی از بهترین موزه های هنری در دنیا به حساب می آید. در حقیقت این مکان در اختیار خاندان مدیچی بود و پس از آن که دوران سلطنت آن ها به پایان رسید، این مکان تبدیل به موزه هنری شد و شما می توانید در آن کلکسیونی ارزنده از آثار زیبا و خاص دوره رنسانس را مشاهده کنید. از مهم ترین آثاری که در گالری اوفیتزی وجود دارد می توان به نقاشی های لئوناردو داوینچی و همچنین مجسمه های میکل آنژ اشاره کرد.

 

گالری اوفیتزی


کلیسا سن لورنزو فلورانس

کلیسای سن لورنزو فلورانس نیز یکی از بزرگ ترین کلیساهای شهر فلورانس و جز قدیمی ترین مکان های مذهبی این شهر نیز به حساب می آید. اگر بخواهیم در رابطه با اهمیت این کلیسا صحبت کنیم باید گفت که اعضای مهم خانواده مدیچی در این مکان دفن شده اند. نکته دیگری که لازم به ذکر است، این است بخشی از فرآیند ساخت این کلیسا برعهده میکل آنژ مجسمه ساز بزرگ و مشهور بوده و حتی شما می توانید آثاری از این مجسمه ساز مشهور را در این کلیسای زیبا مشاهده کنید.

 

همه چیز درباره کشور ایتالیا - از جاذبه های گردشگری تا جمعیت


میدان میکل آنژ

میدان بزرگ میکل آنژ در بالای تپه های مشرف به شهر فلورانس واقع شده است و در حقیقت این میدان تسلط فوق العاده ای به این شهر دارد و شما می توانید ویو زیبا و شگفت انگیزی از شهر فلورانس را در بالای این تپه مشاهده کنید. این میدان در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده و در آن می توانید آثار مختلفی از میکل آنژ را مشاهده کنید. نکته جالبی که باید در رابطه با این میدان بدانید این است که مجسمه داوود که به عنوان یکی از مهم ترین آثار این مجسمه ساز به حساب می آید، در ابتدا در این میدان قرار گرفته بود اما برای محافظت بعدها به گالری آکادمیا منتقل شد.

 

میدان میکل آنژ


مرکاتو نوو

مرکاتو نوو یکی از بازارهای خرید مشهور شهر فلورانس است. نکته جالبی که در رابطه با این بازار باید بدانید این است که علاوه بر فروشندگان مختلف که در این بازار فعالیت کرده و اقدام به فروش اجناس گوناگونی مثل کلاه های حصیری و... می کنند، در ورودی این بازار یک مجسمه برنزی از یک گراز واقع شده است و اعتقاد مردم شهر فلورانس این است که هر شخصی که به بینی این گراز دست بزند، روزی او زیاد می شود. این موضوع باعث شده تا در طول روز گردشگران بسیار زیادی به سراغ بازار مرکاتو نوو آمده تا از این مجسمه گراز خاص بازدید کنند.


آب و هوای فلورانس ایتالیا

اگر بخواهیم نگاهی به آب و هوای شهر فلورانس بیاندازیم باید گفت فلورانس در شمال ایتالیا واقع شده و همین موضوع باعث شده تا آب و هوای این منطقه کمی شرجی و استوایی باشد. فلورانس یک شهر چهار فصل بوده و در آن شاهد تنوع آب و هوایی هستیم. اگر بخواهیم فصل به فصل آب و هوای این شهر نگاهی انداخته و آن را به شما معرفی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:


آب و هوای فلورانس در بهار

به منظور بررسی آب و هوای فلورانس در بهار باید گفت که این شهر در این فصل شرایط آب و هوایی فوق العاده ای داشته و شما می توانید گل های شکوفه زده و چمن های سرسبز را در اقصی نقاط این شهر زیبا مشاهده کنید. دمای هوا در ابتدای بهار به طور میانگین ۱۰ درجه سانتی گراد بوده و در ماه آپریل هوا رفته رفته گرم شده و به ۱۴ درجه سانتی گراد می رسد.
هر چقدر که به انتهای فصل بهار نزدیک می شویم، آب و هوا شهر فلورانس گرم تر می شود. به نحوی که در انتهای فصل بهار شاهد گرم شدن هوا تا ۱۷ درجه سانتی گراد نیز هستیم. 
در بین گردشگران فصل بهار به عنوان یکی از بهترین زمان ها برای بازدید از فلورانس به حساب می آید و ماه می نیز محبوبیت بسیار زیادی بین گردشگران داشته و شاهد برگزاری تور فلورانس در این ماه نیز هستیم.

 

شرایط آب و هوایی فلورانس


آب و هوای فلورانس در تابستان 

آب و هوای شهر فلورانس در تابستان کم کم گرم و شرجی می شود. به نحوی که میانگین دما در این فصل به ۳۱ درجه سانتی گراد می رسد. البته با نزدیک شدن به پاییز میانگین دما کاهش چشمگیری پیدا کرده و به ۲۸ درجه سانتی گراد می رسد. البته باید به این نکته توجه کنید که به صورت کلی گرمای فلورانس در تابستان به قدر نیست که آزار دهنده باشد و همین موضوع باعث شده تا در تابستان گردشگران بسیار زیادی به شهر فلورانس رفته و از آن دیدن کنند. شب های تابستان فلورانس دارای آب و هوای خنک و مطلوبی است و همین مسئله باعث محبوبیت این فصل در بین گردشگران شده است.


آب و هوای فلورانس در پاییز 

آب و هوای فلورانس در فصل پاییز شباهت بسیار زیادی به فصل بهار دارد. به نحوی که میانگین دما در ابتدای این فصل ۲۱ درجه سانتی گراد بوده و همچنین شاهد آفتاب نسبتاً خوبی در این فصل هستیم. هر چه به زمستان نزدیک می شویم، دمای هوا در فلورانس کاهش پیدا می کند، به نحوی که در انتهای فصل پاییز شاهد میانگین دمای ۱۵ درجه در این شهر هستیم. بارندگی ها در فصل پاییز افزایش چشمگیری پیدا کرده و در نوامبر به بیشترین حد سالانه خود می رسد.

 

آب و هوا در فلورانس


آب و هوای فلورانس در زمستان

بی شک زمستان را باید سردترین زمان شهر فلورانس بدانید، به طوری که دمای هوا در روز در این شهر به ۱۰ درجه سانتی گراد رسیده و در شب ها نیز حتی شاهد دما 0 درجه در فلورانس نیز هستیم. با نزدیک شدن به بهار میزان بارندگی ها در فلورانس کاهش پیدا کرده و دما نیز کم کم افزایش پیدا می کند. معمولاً نباید انتظار داشته باشید که در زمستان شاهد بارش برف در فلورانس باشید، اما اگر خوش شانس باشید، می توانید بارش زیبای برف را در شهر فلورانس در زمستان مشاهده کنید.


نقشه شهر فلورانس ایتالیا

اگر قصد بازدید از شهر فلورانس ایتالیا را دارید باید به این نکته توجه کنید که این شهر بسیار بزرگ بوده و در اقصی نقاط آن شاهد جاذبه های توریستی و گردشگری مختلفی هستیم.
همین مسئله باعث شده که اگر برنامه ریزی دقیقی نداشته باشید، نتوانید به خوبی از این شهر بازدید کنید و به همین دلیل در این بخش نقشه کامل شهر فلورانس ایتالیا را برای شما فراهم کردیم تا با بررسی این نقشه بتوانید برای بازدید از این شهر تاریخی و خاص برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. پیشنهاد ما این است که محل اقامتی را در شهر فلورانس انتخاب کنید که به بیشتر جاذبه های گردشگری این شهر نزدیک باشد. این موضوع باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی به سراغ این جاذبه های گردشگری و توریستی رفته و از آن ها دیدن کنید. نقشه می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند تا بتوانید به راحتی مقصد خود را در شهر فلورانس پیدا کنید.

 

نقشه شهر فلورانس


تصاویر شهر فلورانس ایتالیا

در این بخش تصاویر زیبا و خاصی از شهر شگفت انگیز و تاریخی فلورانس ایتالیا را در اختیار شما قرار می دهیم. تماشای این تصاویر به شما کمک می کند تا بیشتر با اتمسفر این شهر آشنا شده و جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهر را مشاهده کنید. در این تصاویر می توانید بخش های مختلف این شهر را مشاهده کنید.

 

عکس های فلورانس

 

نظرات کاربران

  1. کامران فرامرزی کامران فرامرزی 1401/12/28
    12 نفر پسندیدند
    عالی . ایتالیا با ابهت و فلورانس زیبا

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 102 کاربر