آشنایی با کشور اکراین

زمان مطالعه: 7 دقیقه
بروزرسانی: 1401/11/12
بازدید: 3431
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اوکراین به انگلیسی Ukraine یکی از کشورهای اروپای شرقی است که به دلیل برخورداری از جاذبه های گردشگری متعدد مورد توجه بسیاری از گردشگران سراسر جهان قرار گرفته است. اوکراین دارای طبیعتی بکر و دست نخورده بوده و با قدم زدن در هر یک از شهرهای آن بهترین خاطره ها را برای خودتان رقم خواهید زد. اغلب کسانی که به اوکراین سفر کرده اند از سفر خود رضایت کامل داشتند و این امر نشان از کیفیت بالای این سفر دارد. به نظر شما چه ویژگی هایی باعث تبدیل شدن اوکراین به یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان شده است؟ جاذبه های طبیعی و تاریخی، فرهنگ غنی مردم، آب و هوای مناسب، هزینه های پایین مسافرتی و... همه و همه دست به دست هم داده اند که نام اوکراین را در میان بهترین ها به ثبت برسانند. پایتخت اوکراین شهر کیف بوده و مردم آن به زبان اوکراینی سخن می گویند. در ادامه با فرهنگ، آداب رسوم، جاذبه ها، اقتصاد و... اوکراین بیشتر آشنا خواهیم شد.

کشور اکراین

آشنایی با کشور اوکراین 

اوکراین سرزمینی تقریبا هموار و متشکل از علفزارهای حاصلخیز است و به همین دلیل زراعت یکی از کارهای مهم مردم آن به شمار می رود. این کشور آثار تاریخی متعددی را در خود جای داده و وجود این جاذبه ها نشان از تاریخ غنی آن دارد. اوکراین از 24 استان تشکیل شده و یک بخش خودمختار نیز دارد. پایتخت اوکراین شهر کیف است که به عنوان بزرگترین شهر آن نیز شناخته می شود. حکومت اوکراین نیمه ریاستی و متمرکز است که از شوروی سابق جدا شده است. ارتش اوکراین بزرگترین ارتش در میان کشورهای جداشده از شوروی سابق بعد از روسیه را دارد. کشور اوکراین همواره مورد توجه گردشگران سراسر جهان قرار گرفته و بیش از میلیون ها مسافر به صورت سالانه آن را هدف قرار می دهند.

آشنایی با کشور اکراین

موقعیت جغرافیایی اوکراین

کشور اوکراین در یکی از مهمترین مناطق گردشگری جهان قرار گرفته است. اوکراین از دید بسیاری از گردشگران پنهان مانده اما سفر به اوکراین یکی از بهترین ها خواهد بود. اوکراین از شمال با بلاروس، از جنوب با دریای آزوف و دریای سیاه، از جنوب غربی با لهستان، مجارستان و اسلواکی و از شرق با روسیه هم مرز است. اوکراین یک بخش خودمختار به نام کریمه را نیز در خود جای داده است. 

حکومت و سیاست اوکراین

نظام سیاسی کشور اوکراین، جمهوری ترکیبی از نیمه پارلمانی و نیمه رئیس جمهوری است که در آن قوه مقننه، مجریه و قوه قضاییه مستقل هستند. رئیس جمهور در یک انتخابات به صورت عمومی به مدت ۵ سال به عنوان رئیس دولت انتخاب می‌شود. در دور دوم انتخابات سال ۲۰۱۰، "ویکتور یانوکویچ" با سبقت‌گرفتن از رقیب خود، "یولیا تیموشنکو" به عنوان رئیس جمهور و "میکولا آزارف" به عنوان نخست وزیر برگزیده شدند.

موقعیت جغرافیایی کشور اوکراین

تاریخچه اوکراین

اوکراین یکی از باقدمت ترین کشورهای جهان است. سفر به اوکراین برای باستان شناسان سراسر لذت خواهد بود و می توانید عجایب متعددی را در آن مشاهده کنید. از حدود 4500 سال قبل از میلاد مسیح سکونت انسان در این منطقه آغاز شده است. در دوران نوسنگی و زمانی که فرهنگ (کوکوتنی- تریپلی) در در یک منطقه وسیع گسترش پیدا کرد مناطقی از اوکراین در مرز زندگی این افراد قرار گرفته بود. این مردم حدود 4000 سال در اوکراین سکونت داشتند و قبل از حدود 700 الی 200 سال قبل از میلاد مسیح، اوکراین بخشی از سرزمین سکاها به شمار می رفت. رونق اوکراین به اواسط قرن 6 بعد از میلاد مسیح می رسد و از این زمان اوکراین به یک منطقه مهم در جهان تبدیل شد. اوکراین محبوبیت خود را مدیون زمین های حاصلخیز است.

جنگ‌جهانی دوم

با آغاز جنگ‌ جهانی دوم از سال ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۴ این کشور در اشغال آلمان بود. با وجود ستم‌گری‌های بی‌شمار رژیم کمونیستی ژوزف استالین به ساکنان شهرها و روستاهای اوکراین، اما با خاطره رفتار خوب و نیکخواهانه‌ای که آلمانی‌ها در جنگ جهانی اول از خود بروز دادند، اکثریت آنها از نیروهای آلمانی به عنوان آزادی‌بخش استقبال کردند. سربازان اوکراینی ارتش سرخ تمایل بسیاری به تسلیم داشتند. حتی برخی از آنها پس از تسلیم،‌ خواهان دریافت سلاح و مهمات جهت جنگ با ارتش سرخ شدند.

جنگ جهانی دوم اکراین

در این دوران عناصر زیرزمینی ملی‌گرایی اوکراین یک ارتش شورشی از سربازان اوکراینی را تشکیل دادند تا با نیروهای آلمانی و شوروی بجنگند. حدود ۱.۵ میلیون از یهودی‌ها در دوران اشغال توسط یهودی‌ها به قتل رسیدند.

استقلال

در تاریخ ۲۳ اوت ۱۹۹۱ کشور اوکراین استقلال خود را اعلام نمود. لهستان در تاریخ ۲ دسامبر به عنوان اولین کشور، استقلال اوکراین را به رسمیت شناخت. پس از فروپاشی حکومت شوروی، اقتصاد آن کشور به سمت مالکیت خصوصی و بازار آزاد حرکت کرد‌. این روال برای خانواده‌های اوکراینی، که اکثرا فقیر بودند و تجربه‌ای در فعالیت اقتصادی خصوصی نداشتند، بسیار مشکل بود. در آن دوران جمعیت کشور اوکراین رشد بالایی داشت، اما وضعیت اقتصادی آنها روند خوبی را طی نمی‌کرد.

استقلال اکراین

رشد اقتصادی این کشور تا یک دهه به صورت متوالی منفی بود. گستردگی فقر و تورم‌ سرسام‌آور باعث از بین‌رفتن اعتماد مردم به پول ملی شد. در سال ۱۹۹۳ قیمت‌ها به بیش از ۱۰۰ برابر صعود کردند. در سال بعد (۱۹۹۴) رشد اقتصاد این کشور به منفی ۲۲٪ نیز سقوط کرد.

بحران ۲۰۱۴ کشور

در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۱۴ به دلیل اعتراضات خیابانی مردم بر علیه دولت و وضعیت بحرانی داخلی این کشور، با رای پارلمان اوکراین "ویکتور یانوکویچ" از سمت رئیس جمهوری کنار گذاشته شد. نخست وزیر سابق "یولیا تیموشنکو" که در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۱ محکوم به زندان شده بود، با دریافت بیشترین رای موافق و همچنین با رای مثبت پارلمان اوکراین به آزادی یولیا تیموشنکو، ساعاتی بعد از زندان آزاد شد. پس از برکناری ویکتور یانوکویچ از سمت نخست‌وزیری، وی به کشور روسیه گریخت و "الکساندر تورچینف" به عنوان رئیس جمهور موقت کشور اوکراین برگزیده شد.

در طول این اتفاقات جزیره کریمه توسط نیروهای روسی به عنوان محافظت از روس‌ تبار‌های این جزیره اشغال گردید. پس از چندین روز مردم شبه جزیره کریمه در برگذاری یک همه‌پرسی سراسری، موافقت ۹۶ درصدی خود را با پیوستن این جزیره به کشور روسیه را اعلام نمودند و این جزیره به صورت رسمی جزئی از خاک روسیه شد.

اعتراضات مردم اکراین در سال 2014

ویکتور یانوکویچ در یک مصاحبه تلویزیونی به پیش‌ نویس توافقنامه پیوستن کشور اوکراین به اتحادیه اروپا اشاره کرد و از مردمش دعوت کرد تا آن پیش‌ نویس را مطالعه کنند. او مخالف حتمی پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا نیست، اما یانکویچ معتقد بود که اروپا کشور اوکراین را به عنوان یک شریک تجاری واقعی نمی‌شناسد، بلکه فقط یک بازار مصرف برای محصولات اروپایی در مقابل نیرو کار ارزان و غیر متخصص می‌خواهد. از طرفی دیگر این کشور چشم به اقصاد قدرتمند اروپا دوخته است. بسیاری از همسایگان این کشور که در ابتدا مانند اوکراین جزوی از اتحاد جمهوری‌های شوروی بودند، امروزه اتباع آنها آزادنه و در همه‌ جا اروپا سفر، اقامت و کار می‌کنند.

مداخله نظامی روسیه

پس از برکناری ویکتور یانوکویچ از نخست وزیری کشور اوکراین، در فوریه ۲۰۱۴ و برتری نیروهای هوادار غرب در دولت کی‌یف، افراد روس تبار در بخش‌هایی از شرق این کشور براساس بدبینی تاریخی‌شان به جهت‌گیری‌های سیاسی در غرب کشور اوکراین و نیروهایی که در کی‌یف از قدرت بسیار بالایی برخوردار بودند و همچنین به دلیل اشتباهات دولت جدید، با آن مخالفت کردند.

در این بین روسیه درگیری‌های سیاسی در این کشور را یک فرصت برای تشدید محاصره و حضور سیاسی و نظامی غرب در پشت مرزهای خود تلقی می‌کر‌د. از این رو از مخالفت‌ها در شرق کشور اوکراین و تشدید ستیز میان مردم آن منطقه و دولت کی‌یف در پی حفظ منابع ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک خود حمایت کرد‌. این نگرش روسیه پس از برکناری ویکتور یانوکویچ در همان روزهای آغازین و با تصرف بحث‌برانگیز جزیره کریمه نمایان شد.

هرچند نیروهای حاکم در کی‌یف عهدهایی درباره با تغییر قانون اساسی و اعطا کردن اختیارات در مناطق اوکراین، به ویژه در شرق کشور را داده بودند، اما این قول‌ها چه برای افرادی که خواهان جدایی بودند و چه برای روسیه کافی نبود. بالاخص که دولت مرکزی شبه‌نظامیان مسلح در شرق کشور را "تروریست" می‌دانست و خواسته‌های آنها و روسیه را با عنوان باج‌گیری تلقی می‌نمود و مسئله را از طریق نظامی دنبال می‌کرد.

مداخله نظامی روسیه به اکراین

پس از بدست‌ آمدن موفقیت‌های نظامی برای دولت مرکزی در شرق اوکراین، مصاف بر شبه‌نظامیان شرق این کشور روز به روز تنگ‌تر می‌شد، اما هیچ‌کدام از دو طرف قصد به پایان رساندن این سیتزها را نداشتند. محاسبه شبه‌نظامیان در طی درگیری‌ها بیشتر مبنا بر این دلیل بود که زمان به ضرر دولت مرکزی و اوکراین عمل می‌کند. از جمله فاکتورهای محاسبه شبه‌نظامیان و روسیه شامل وضعیت اقصادی شبه ورشکسته دولت، اختلافات داخلی آن، خستگی ناشی از ادامه جنگ که برخی از افراد در مناطق مختلف کشور با تظاهرات اعتراض خود را به ادامه جنگ اعلام می‌کردند، تلفات بالا، ارتش بدون آمادگی و تجهیزات بود. امید به مداخله مستقیم نظامیان روسیه در بدترین حالت ممکن نیز در این محاسبه نقش داشت، اما به دلیل هزینه‌های سنگین نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، این موضوع بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسید.

این عوامل تاثیرات منفی بر اقتصاد و وضعیت اجتماعی کشور اوکراین در پی داشت، اما در نهایت با کمک و حمایت‌های غرب، شدت این تاثیرات به شکلی نبود که شبه‌نظامیان و روسیه انتظار داشتند و وضعیت خود شبه‌نظامیان در مقایسه با قوا دولت مرکزی نامساعد‌تر شد. گرچه اعزام نیرو و امکانات از سوی روسیه و امید به دخالت مستقیم این کشور، قدرت محدود و ادامه دادن درگیری‌ها و عدم تسلیم کامل تا اطلاع ثانوی را به آنها می‌داد‌.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای اروپا

افزایش تلاش‌های دیپلماتیک در اروپا برای حل این بحران و افزایش تماس‌ها و دیدارها میان مقامات اوکراین و روسیه نشانگر آن است که هر دو طرف پیروزی کاملی برای خود در این تنش متصور نیستند و عمدتا یافتن راه‌حل سیاسی که مبنی بر خواسته‌های متعادل طرفین باشد مدنظر است. گزینه کرملین برای اجرا این امر ایجاد یک حکومت فدرال در این کشور می‌باشد؛ زیرا در اوکراین فدرال دولت مرکزی نسبتاً ضعیف در جهت‌گیری‌های خارجی به نظر موافق مردم مناطق فدرال (به ویژه مردم نواحی شرق کشور) وابسته است و باید روسیه را متقاعد کند تا پیوند فشرده آنها میان کی‌یف و غرب (به‌خصوص از دیدگاه نظامی) عملی نشود.

این راه‌حل شاید کشور اوکراین را در ارتباط‌های مستقیم سیاسی و اقتصادی با غرب قرار دهد، اما در عین حال باید به پیوندهای فرهنگی، تاریخی و اقتصادی شرق این کشور با روسیه نیز توجه شود و به لحاظ نظامی مانند آنچه که در فنلاند پس از جنگ جهانی دوم ترسیم شد، موقعیتی خنثی برای این کشور را نیز رقم بزند.

اما کشور روسیه بدون توجه به هیچ یک از این راه‌حل‌ها و در نظر گرفتن عواقب پس از آن، به درگیری‌ها در شرق کشور اوکراین ادامه می‌دهد. از زمان آغاز درگیری‌ها در آوریل ۲۰۱۴ تا ماه اوت، بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ داوطلب روسی به همراه جدایی‌طلبان شرق کشور اوکراین می‌جنگیدند. استفاده از حافظه تاریخی مردم و دادن لقب‌هایی از قبیل فاشیست و نازی از تلاش‌های کشور روسیه در جهت همسو کردن مردم به مبارزه با مخالفانش و از جمله رهبران در حال حاضر کشور اوکراین است.

تا آغاز ماه سپتامبر، نتیجه این جنگ باعث آوارگی ۱ میلیون نفر، ۳۶۰ هزار نفر بی‌خانمان و مرگ ۲۶۰۰ نفر شد. با امتداد یافتن این وضعیت در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۴ پارلمان اوکراین رای موافق خود را به پیوستن این کشور به ناتو داد.

تاریخچه کشور اکراین

مساحت و جمعیت اوکراین

قبل از سفر به اوکراین بهتر است با میزان جمعیت آن نیز آشنا شوید. اوکراین به عنوان یکی از وسیع ترین کشورهای اروپایی شناخته می شود که مساحت آن بیش از ۶۰ هزار کیلومتر مربع است.

تونل عشق اکراین _ تونل عشق، جایی برای یک قرار عاشقانه!!!

جمعیت اوکراین طی سالهای اخیر روند نزولی را طی می کند و پیش بینی شده است که این روند همچنان ادامه خواهد داشت و طبق آخرین آمارگیری انجام شده در سال ۲۰۲۰ جمعیت آن قریب به ۴۴ میلیون نفر بوده است. طی سالهای اخیر حوادثی مانند انفجار نیروگاه هسته ای باعث تغییر و تحول در جمعیت اوکراین شد اما امروزه اغلب مشکلات برطرف شده و رونق کسب و کارهای مختلف در آن باعث ایجاد محبوبیت خاصی در میان مردم شده است. 

جمعیت اکراین

زبان و مذهب مردم اوکراین

بی شک در سفر به اوکراین باید با مردم این کشور ارتباط برقرار کنید. مردم اوکراین به زبان اوکراینی سخن می گویند. اغلب مردم اوکراین با زبان انگلیسی نا آشنا هستند و به همین دلیل ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. زبان مردم اوکراین شباهت بسیاری به زبان روسی دارد و لغات آن برگرفته از زبان لهستانی هستند. مردم اوکراین مردمانی مهمان دوست و خون گرم هستند و به راحتی می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. 
یکی از مهمترین مواردی که قبل از سفر به اوکراین باید با آن آشنایی داشته باشید را می توان مذهب مردم دانست. مردم اوکراین تا سال 988 میلادی پیرو آیین بت پرستی بودند و پس از اینکه پرنس ولادیمیر به دین مسیحیت روی آورد مردم کشور اوکراین نیز مسیحی شدند. سپس در سال 1054 بخشی از مردم اوکراین به آیین ارتدوکس روی آوردند. اغلب مردم اوکراین تابع کلیسای ارتدوکس بودند و بخش اندکی از آنها نیز کلیسای کاتولیک را برای عبادت انتخاب می کردند. علاوه بر این مذاهب، پروتستان نیز در بین برخی از مردم اوکراین رواج پیدا کرد و یهودیان نیز در میان مردم اوکراین دیده می شوند.  اگر بخواهیم به دید آماری مذهب مردم اوکراین را بررسی کنیم باید گفت: حدود 96.2 درصد مردم مسیحی، 0.7 درصد مسلمان، 0.6 درصد یهودی و 2.5 درصد مردم آن سایر ادیان را پرستش می کنند.

مردمان اوکراین

آب و هوای اوکراین

اوکراین دارای آب و هوای معتدل قاره ای است و شرایط آب و هوایی مساعد را در این کشور شاهد هستیم. به دلیل آب و هوای معتدل اوکراین، هر زمان از سال را می توانید برای سفر خود انتخاب کنید. در فصل بهار شرایط آب و هوایی مطلوبی بر کشور حاکم بوده و میزان بارش نیز به قدری است که شما را اذیت نکند. با نزدیک شدن به فصل تابستان شاهد گرم تر شدن هوای اوکراین خواهیم بود. پاییز در اوکراین نیز مانند ایران به عنوان فصل خزان شناخته می شود و همه بخش های کشور سرسبزی خود را به زردی طبیعت خواهند داد. در فصل زمستان بارش اغلب به صورت برف خواهد بود و تمامی قسمت های اوکراین سفیدپوش خواهند شد. 

آب و هوای اکراین

پایتخت اوکراین کجاست؟

کیف به عنوان بزرگترین شهر و پایتخت کشور اوکراین شناخته می شود. همانطور که در بخش های قبل نیز به آن اشاره شد مردم اوکراین کمتر با زبان انگلیسی آشنایی دارند. درصد بسیار کمی از مردم کیف توانایی تکلم به زبان انگلیسی خواهند داشت به همین دلیل گردشگران کمتری به این شهر سفر می کنند.

پایتخت کشورها - اطلاعات مربوط به پایتخت کشورها 

این امر باعث شده که بسیاری از جاذبه های کیف، بکر و دست نخورده باقی مانده باشد. شما فرض کنید یک منطقه سرسبز با یک آبشار زیبا میزبان تعداد کمی از گردشگران باشد و نمونه دیگری به صورت هرساله خیل عظیم گردشگران را در خود جای دهد! طبیعتا مناطق کم گردشگر طبیعت زیباتر و دست نخورده تری دارند و کی اف یکی از این شهر ها است. انواع مراکز تفریحی و لذت بخش در کی اف وجود دارند که لذت سفر را برایتان بیشتر خواهند کرد. کیف در قرن هشتم ساخته شده و به همین دلیل میراثی از تاریخ اوکراین را در خود جای داده است.

پایتخت کشور اکراین

فرهنگ و آداب و رسوم مردم اوکراین

اوکراینی ها حدود ۷۸ درصد جمعیت کشور اوکراین را تشکیل می دهند و این در حالی است که تنها ۱۶ درصد مردم اوکراین اهل روس هستند. اوکراین را می توان از جمله کشورهای پیر جهان به شمار آورد چرا که میانگین سن آن ها ۴۱.۲ درصد است، همچنین میزان تولد نوزادان در این کشور بسیار پایین می باشد. رقص سنتی و بازی های قدیمی همچنان بین این مردم محبوبیت دارد و هنوز هم در این کشور شاهد برگزاری مراسمات متنوعی از این قبیل هستیم. جشن های متعدد دیگری نیز در کشور اوکراین برگزار می شود که از جمله مهمترین آنها می توان به عید گلریزان، عید پاک، کریسمس و... اشاره کرد. اوکراین از نظر فرهنگی نیز در جهان مطرح بوده و موزه ها و کتابخانه های متعددی در آن به چشم می خورند.

آداب و رسوم مردم اکراین

در زمان شوروی اقتصاد کشور اوکراین که دومین اقتصاد بزرگ در جماهیر شوروی محسوب می‌شد که یک بخش صنعتی و کشاورزی مهمی به حساب می‌آمد. پس از سقوط حکومت شوروی، نظام آزاد این کشور به سمت اقتصاد بازاری حرکت کرد که این روال برای خانوارهای اوکراینی که اکثریت فقیر بودند، بسیار سخت بود.

ویزا اکراین _ شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای اکراین 

در این دوران اقتصاد کشور اوکراین به شدت محدود شد و زندگی روزانه برای یک شهروند معمولی که در این کشور زندگی می‌کرد، بسیار مشکل بود. تعدادی از روستانشینان بوسیله محصولاتی که خودشان پرورش می‌دادند، زندگی می‌کردند. برخی از افراد نیز دو یا چندین شغل داشتند و از طریق مبادله کالا با کالا مایحتاج زندگی‌شان را تهیه می‌کردند.

حکومت و سیاست اوکراین

نظام سیاسی کشور اوکراین، جمهوری ترکیبی از نیمه پارلمانی و نیمه رئیس جمهوری است که در آن قوه مقننه، مجریه و قوه قضاییه مستقل هستند. رئیس جمهور در یک انتخابات به صورت عمومی به مدت ۵ سال به عنوان رئیس دولت انتخاب می‌شود. در دور دوم انتخابات سال ۲۰۱۰، "ویکتور یانوکویچ" با سبقت‌گرفتن از رقیب خود، "یولیا تیموشنکو" به عنوان رئیس جمهور و "میکولا آزارف" به عنوان نخست وزیر برگزیده شدند.

حکومت و سیاست اوکراین

جاذبه های گردشگری اوکراین

در سفر به اوکراین می توانید جاذبه های مختلفی را مورد بازدید قرار دهید. در حالت کلی گشت و گذار در شهرهای اوکراین و مشاهده تلفیق بافت قدیم و جدید لذت وصف ناپذیری خواهد داشت. از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری اوکراین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جاهای دیدنی اروپا -  با سفر به اروپا این جاذبه های گردشگری را به هیچ عنوان از دست ندهند.

گشت و گذار در لووف

لووف به عنوان غربی ترین شهر کشور اوکراین شناخته می شود که سبک و سیاقی متفاوت با سایر بخش های این کشور دارد. گشت و گذار در شهر لووف برای افرادی مناسب است که می خواهند با فرهنگ های مختلف جهان به خوبی آشنا شوند. گشت و گذار در جای جای نقاط لووف شما را با تاریخ این کشور بیشتر آشنا خواهد کرد چرا که سبک معماری آن متفاوت تر از سایر شهرهای اوکراین است. این شهر معماری کاملا اروپایی داشته و به دلیل جاذبه های تاریخی متعددی که دارد به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.

 لووف اکراین

کلیسا جامع سنت سوفیا

سنت سوفیا نام کلیسایی معروف در شهر کیف اوکراین است. این کلیسا معماری بیزانس و سبک باروک اوکراینی داشته و به همین دلیل محبوبیت بسیاری در میان مردم دارد. معماری بی نظیر کلیسا هر بیننده ای را مجذوب خود خواهد ساخت و در سفر به همراه تور اوکراین توصیه می کنیم که حتما از این کلیسا بی نظیر دیدن کنید. این کلیسا در فهرست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده و با رفتن به این محل می توانید از خانه مطران و برج ناقوس سوفیا نیز دیدن کنید. برای بازدید از بخش های مختلف کلیسا به حدود ۱ الی ۲ ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

کلیسا جامع سنت سوفیا اکراین

میدان استقلال کیف اوکراین

میدان استقلال پایتخت اوکراین یکی از پر رمز و راز ترین بخش های قدیمی این شهر به شمار می رود. بازدید از میدان استقلال از جمله ضروریات سفر به اوکراین است و بی شک یکی از اهداف گردشگری در سفر به اوکراین خواهد بود. از سال ۱۹۹۰ به بعد از میدان استقلال برای گردهمایی های سیاسی استفاده می شد و امروزه نیز میزبان مراسم های مختلف ملی و همگانی می باشد. بین ماه های اردیبهشت تا دی فواره های بسیار زیبایی فضای میدان را زینت می دهند که تماشای آن ها برای هر گردشگری لذت بخش می باشد؛ ساختمان های مهم بسیاری در اطراف میدان استقلال کیف قرار گرفته اند که از آن ها هم می توانید دیدن نمایید. 

میدان استقلال کیف اکراین

پارک سوفی یوسکی اوکراین

یکی از نقاطی که در سفر به اوکراین حتما باید از آن دیدن کنید پارک سوفی یوسکی است. طراحی خاص این پارک از باغ های اروپایی برگرفته شده و سال ساخت آن به قرن ۱۹ برمی گردد. استانیسلاو پوتوکی در اوایل قرن نوزدهم بود که این پارک زیبا را به عنوان کادو تولد برای همسر خود ساخته و تقدیم وی کرد. سوفی یوسکی انتخابی مناسب برای گشت و گذار در فضایی دل انگیز و آرامش بخش می باشد؛ در فضای این پارک شاهد: دریاچه ها، آبشار، غارها، تپه های زیبا و آراسته شده، آب نماها، مجسمه ها و... هستیم. همه این موارد دست به دست هم داده اند تا سوفی یوسکی را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب اوکراین بدل سازند.

پارک سوفی یوسکی اکراین

مجسمه مادر اوکراین

بی شک در بسیاری از عکس هایی که از اوکراین مشاهده کرده اید نمایی از مجسمه مادر در آنها قرار گرفته است. مجسمه مادر از اهمیت ویژه ای برای مردم اوکراین برخوردار بوده و آن را به عنوان سمبلی از استقلال این کشور به شمار می آورند. مجسمه مادر که ارتفاع آن به ۶۲ متر می رسد کاملا از فولاد ضد زنگ‌ساخته شده است و وزن آن همراه با پایه حدود ۶۵۰ تن می باشد. دو دست مجسمه مادر باز و به سمت آسمان است که یکی از دستان وی شمشیر و دیگری سپر را به نمایش گذاشته اند. بر روی سپر نماد اتحاد جماهیر شوروی حک شده و در دست راست شمشیری به طول ۱۶ متر قرار گرفته است.

مجسمه مادر اکراین

شروع جنگ اوکراین روسیه

در روز پنجم اسفند ماه سال۱۴۰۰ شمسی معادل با ۲۴ فوریهٔ ۲۰۲۲ میلادی، کشور روسیه به رهبری ولادیمیر پوتین با اعلان جنگ به طور رسمی با کشور اوکراین وارد جنگ شد و تا به امروز به تاریخ بهمن ماه سال 1401 نیر این دو کشور در حل کشمکش های سیاسی هستند و در حال حاضر نتیجه قطعی جنگ مشخص نیست.

شروع جنگ اوکراین روسیه

پرچم اوکراین

قدمت پرچم اوکراین به قرن پانزدهم میلادی بازمیگردد. در سال 1410 میلادی اولین پرچم کشور اوکراین با تصویر یک شیر طلایی رنگ در قسمت زمینه آبی و حاوی دو رنگ سفید و آبی طراحی شد. اولین پرچم کشور اوکراین که شبیه به پرچم کنونی است، در سال 1848 میلادی به صورت دو نوار آبی و زرد افقی، طراحی شد.

پرچم اکراین

پرچم کشور ها - مشاهده ی پرچم تمامی کشور ها

نقشه اکراین

نقشه کشور اوکراین

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 103 کاربر