آتن زادگاه تمدن غرب

زمان مطالعه: 7 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 2304

آتن شهری تاریخی و پایتخت یونان، زادگاه تمدن غرب و منشاء بسیاری از ایده های فکری و هنری و تمدن کلاسیک است. فلسفه معماری ادبیات و آرمان های سیاسی از مهم ترین ارکان تشکیل دهنده آتن هستند. شهر آتن شخصیتی متفاوت تر از از شخصیت های دیگر مناطق یونان دارد، آتن با ساختمان های بسیار بلند و مغازه هایی که نشانگر تاریخ معاصرند، اولین شهر اروپایی است که در نزدیکی خاورمیانه قرار دارد.

آتن

شهر آتن

آن چیزی که در سفر به آتن بیش از هر موضوع دیگری بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار می دهد، رنگ و بوی تاثیر فرهنگ شرق در این شهر است. در غذا، موسیقی و زندگی پر سر و صدای خیابان های آتن به سادگی می توان شاهد تاثیر دوره عثمانی بر آثار باستانی و فرهنگی این شهر بود، به طوری که می توان فرهنگ آتن را نشات گرفته از دوران عثمانی دانست.

با تمام این تفاسیر اشتباه محض است که بگوییم آتن تلفیقی از فرهنگ شرق و غرب استف آتن تنها آتن با فرهنگی هزاران ساله است، در سال ۲۰۰۴ مردم جهان برای تماشای بازی‌ های المپیک به این شهر آمدند. همین موضوع باعث ایجاد تغییرات چشمگیری در آتن شد. آتن علاوه بر ساختمان های انبوه ساخت اماکن و امکانات ورزشی جدید و همینطور گسترش اقدامات و زیرساخت‌ های حمل و نقل را در فصلی تازه تجربه کرد.

یونان -  یک کشور شبه جزیره‌ای بوده و دارای مجمع الجزایری با حدود 3000 جزیره است

مردم جهان آتن را با آکروپولیس می شناسند، در تصورات عامه مردم جهان آتن نمادی کامل از یونان است، این شهر به عنوان یک جامعه کوچک و میکائینی آغاز به کار کرد، در نهایت اما به شهری تبدیل شد که در اوج تمدنش می توان شاهد بهترین نمونه های تجسم بخش یونان بود. 

طی سال ‌های اخیر آتن از چنان اعتباری برخوردار گشته که می ‌توان به سادگی آن را به عنوان یک الگوی جهانی معرفی کرد، شواهد مربوط به سکونت انسان در آکروپولیس به بیش از ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد. طبق افسانه ها پادشاه آتن Cecrops این شهر را به نام خود نام‌گذاری کرد، اما خدایان با دیدن زیبایی آن احساس کردند که آتن لایق یک نام جاودانه تر است، در مسابقه ای که بین خدایان در آکروپولیس برگزار شد، شهروندان به دنبال آن بودند تا مشخص شود که کدام یک از خدایان افتخار کسب نام را از آنِ خود می ‌کند.

آکروپولیس

سرگذشت آتن در دوران های مختلف

با نگاهی به تاریخچه شهر آتن نمی توانید این شهر را دوست نداشته باشید، بنا های باستانی امروزه در این شهر به همان اندازه باشکوه هستند که سال‌ های گذشته بازدیدکنندگان از آن دیدن کردند. در مورد آکروپولیس به لطف وجود موزه ای بسیار پیشرفته نقاشی ‌های دیوار هم چنان وجود دارند و با بررسی دقیق تر می توان شاهد صحنه های باورنکردنی از عمق تاریخ در این شهر بود. تاریخچه این شهر نشان می دهد که آتن تا به امروز قدرتمندانه در صحنه جهان باقی مانده است، حدود سه قرن پس از مرگ پریکلس آتنی ها دوران اسارت خود را آغاز کردند، که تقریباً 2000 سال به طول انجامید.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای اروپا

این شهر در سال ۱۸۳۳ آزاد شد و در ۱۷۰ سال بعد از این صحنه شاهد بیش از ده ‌ها انقلاب و جنگ داخلی و به اسارت در آمدن شهر به وحشیانه ترین شکل ممکن توسط بیگانگان بود. این سابقه طولانی از اشتیاق و رنج های پی در پی، تاثیر قابل توجهی بر شخصیت آتنی ها داشته است، هسته اصلی شخصیت مردمان آتن اراده تسخیر ناپذیری برای زنده ماندن است. که در عمق این احساس می توان وفاداری و وطن دوستی را شاهد بود.  کلیسای ارتدوکس در یونان اصلی ترین نیروی زنده نگه داشتن زبان، سنت و ادبیات یونانی است، هزاران سال ظلم و ستم به جای سوق دادن شخصیت آتنیان به شخصیتی جنبشی و مبهم، باعث برانگیخته شدن ذکاوت آن ها و همینطور انعطاف پذیر شدن این مردمان شده است. 

در حالی که قرن ها محرومیت در آتن سایه افکنده بود، اما سخاوت و مهربانی همچنان جزو مهم ترین ارکان تاریخچه آتن شناخته می شود. برای درک تاریخچه این شهر می ‌توان گفت که یونانیان باستان در آتن زندگی می کردند، ایده بسیاری از پدیده ها و مفاهیم مانند تئاتر، هنر معماری و فلسفه همینطور ابداع ایده ‌های سیاسی به نام دموکراسی در آتن رقم خورد. هر دولتی در یونان باستان معتقد بود که خدایان خاصی وجود دارند که از آنها در برابر آسیب ‌های مختلف محافظت می ‌کند. آتن مانند بسیاری از شهر های دیگر در یونان به نام الهه ای که از این شهر محافظت می ‌کرد، یعنی الهه آتنا نامگذاری شد.

آتن پایتخت یونان

از این الهه به عنوان حامی شهر یاد می شود، حامی که در جنگ ها از آتنیان محافظت می کرده و در ایجاد تمدن قدرتمند تئاتر نیز بسیار موثر بوده است. یونان باستان با مجموعه ‌ای از سیستم‌ های سیاسی مختلف اداره می‌ شد، در برخی از مواقع اداره حکومت با پادشاهان و در برخی از موارد با افراد ثروتمندی که عضو قدرتمندترین مجالس بودند، بود.  اما تقریباً یک قرن یعنی حدودا 100 سال مردم در آتن شکل جدیدی از دولت به نام دموکراسی را تجربه کردند، کلئیستنس که همگان آن را پدر دموکراسی می شناسند، خالق دموکراسی بود. در این سیستم سیاسی مردم مستقیماً متولی و تعیین کننده قوانین مالیات ها و پروژه های عمومی دولت می ‌شدند. 

با نگاهی به تاریخچه آتن می‌ توان گفت که تئاتر بخشی از زندگی مردمان این شهر بوده است، در گذشته آمفی تئاتر های بزرگی در آتن ساخته شد که نمادی از علاقه مردم آتن در یونان باستان به دو ژانر تئاتر، یعنی تراژدی و کمدی بود. بردگان حدود ۲۵ درصد از جمعیت آتن باستان را تشکیل می ‌دادند، برده ها آن دسته از افرادی بودند که در جنگ با کشور های همسایه به اسارت گرفته شده و کارهای مختلفی را از پخت نان تا ساخت منسوجات مختلف انجام می ‌دادند، کودکان در آتن معمولاً از سایر شهر های یونان باستان تحصیلکرده تر بودند. شهر آتن با دارا بودن تاریخچه‌ی مکتوب که قدمت آن به بیش از ۳ هزار سال پیش برمی گردد، به عنوان یکی از قدیمی ‌ترین شهرهای جهان شناخته می شود از زیتون و جغد به عنوان نمادهای شهر آتن یاد می شود. 

آگورا یک منطقه بسیار بزرگ در بازار آزاد بود که مردم آن را برای تجارت صحبت درباره ایده‌ های سیاسی و خرید کالا انتخاب می ‌کردند، دموکراسی برای اولین بار در آگورا اختراع شد، معبد پارتنون نام مشهورترین ساختمانی است که در آتن قرار دارد و می توان گفت که این ساختمان به الهه آتنا اختصاص داده شده است. در آتن باستان فقط شهروندان مرد مجاز به رای دادن در مجمع بودند، آتن باستان شکل جدیدی از دولت به نام دموکراسی را به جهانیان نشان داد، این نوع از حکومت داری به مردم اجازه می داد تا به پروژه های مهم قوانین و مقامات دولتی رای بدهند. 

آگورا آتن

آتن همچنین به فلسفه و علم در جهان مشهور است، عصر پنجم پیش از میلاد که پریکلس رهبر آتن بود به عنوان عصر طلایی آتن شناخته می شود. نیکلاس همچنین مفهوم تازه ای را به هنر تئاتر و پروژه‌ های عمومی اختصاص داد. پریکلس در دورانی که طاعون به عنوان یک بیماری شایع در آتن رواج پیدا کرد، طی سال ۴۲۹ می میرد، از پریکلس به عنوان یک قهرمان در پروژه های هنری، معماری و حتی آموزش و پرورش یاد می شود. 

پریکلس حاکم بزرگی بود که مردم به آن رای دادند و آتن را در عصر طلایی به سراسر جهان معرفی کرد. بازدید از آتن بازدید از سرزمینی است که آثار باشکوهی را در دل خود جای داده است، امروزه یونان همان بهشتی است که می تواند برای بسیاری از بازدیدکنندگان فریبنده باشد. البته بوی گیاهان در آتن نیز فریبندگی خاص خود را دارد، پایتخت یونان در واقع ترکیبی از بناهای باستانی، بازارهای شرقی، ترافیک انبوه و پارک ‌های سبز است، آتن سرشار از مکان های دیدنی است که بازدید از آن واقعا ضروری است.

آکروپلیس - آکروپلیس قلعه ای سنگی بوده که ساختمان های بسیاری نظیر معبد پارتنون و معبد آتنا نایکی در خود جای داده است

مساحت و جمعیت آتن

آتن در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۵۵ نفر جمعیت دارد. در سال ۱۹۵۰ جمعیت این شهر از یونان تنها یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر بود. از سال ۲۰۱۵ تا کنون آتن رشد جمعیت در این شهر را ثبت کرده است. طبق آخرین برآوردها که در بازنگری جهانی توسط سازمان ملل انجام شده مشاهده می شود که بیشترین تراکم شهری آتن در کشور یونان است. آتن نه تنها پایتخت یونان بلکه بزرگترین شهر این کشور و یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان با سابقه ای بیش از ۳۴۰۰ سال است.

آتن کلاسیک مرکزی برای هنر، یادگیری و فلسفه بوده و امروزه نیز به عنوان یک کلانشهر وطنی که مهم ترین مرکز مالی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور یونان است، شناخته می شود. آتن در سال ۲۰۱۶ بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت داشت. تراکم جمعیت این شهر در هر ۱۷ هزار کیلومتر ۱۴۰ نفر است. مرکز شهر آتن در محدوده شهرداری از نظر جمعیت بزرگترین مرکز در یونان به شمار می آید، مانند دیگر مناطق یونان آتن نیز دارای جمعیتی تقریبا همگن بوده و اقلیت اصلی شناخته شده در این شهر مسلمان هستند. 

جمعیت آتن

یهودیان، ارمنی ‌ها، رومی ها، پوماک ها و ترک ها نیز در این شهر زندگی می ‌کنند، آتن دارای یک جامعه یهودی با سابقه طولانی در منطقه است، اگرچه ۸۷ درصد از یهودیان یونان در جریان هولوکاست کشته شدند، اما امروزه می ‌توان گفت که رومی ‌ها در سراسر کشور با بیشترین تمرکز در آتن و همچنین تسالونیکی پراکنده هستند. در دوران تاریکی یونان این شهر حدود ۴ هزار نفر جمعیت داشت، که ۷۰۰ سال قبل از میلاد جمعیت آتن به بیشتر از ۱۰ هزار نفر افزایش یافت، جمعیت این منطقه تا ۵۰۰ سال قبل از میلاد ۲۰۰ هزار نفر تخمین زده شده بود.

امروز آتن به دلیل پیر شدن جمعیت و ضعف اقتصادی شاهد کاهش تراکم جمعیت است و به همین دلیل استاندارد جمعیت در این شهر با جهان مطابقت ندارد. از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۱۱ جمعیت این شهر از هفتصد و چهل و پنج هزار نفر به ۶۶۴ هزار نفر کاهش یافت. این در حالی است که جمعیت این شهر در سال ۱۹۲۱ از ۷۱۸ هزار نفر نیز کمتر گزارش شده بود. آتن همچنین به عنوان جنوبی‌ ترین ترین پایتخت در سرزمین اروپا و گرم ترین شهر بزرگ اروپا نیز شناخته می شود، آتن طبق آخرین گزارش ها در سال ۲۰۱۱ با ۹.۳ میلیون نفر جمعیت به عنوان ششمین پایتخت پرجمعیت اتحادیه اروپا شناخته می شد، مساحت پایتخت یونان آتن با 38.96 کیلومتر مربع است.

مذهب و زبان مردم آتن

مطالعه تاریخ یک قوم، شهر یا کشور، شامل روایت هایی از تاریخچه کسانی است که از آن دین حمایت کرده‌اند، همراه با تجارب معنوی، اخلاقی، سیاسی و فکری که هر یک از این افراد داشته داشته‌ اند، آیین یونان همانطور که در حال حاضر فهمیده شده احتمالاً ناشی از اختلالات عقاید و اعمال مذهبی بین اقوام یونانی و همین طور اقوامی که در هزاره دوم قبل از میلاد از شمال وارد یونان شده‌اند، بوده است. دین در یونان در تکاملی ترین شکل خود تنها هزار سال قدمت دارد، از زمان هومر تا زمان سلطنت امپراطور ژولیان بیشترین تاثیر دین در یونان ناشی از عقاید رومی‌ ها بوده است، تنها نیاز یونانیان اعتقاد به وجود خدایان و انجام آیین و قربانی بود، که از طریق آن ها خدایان حق خود را دریافت می‌ کردند.

زبان مردم آتن

انکار وجود خدا به معنای به خطر انداختن جان فرد و همینطور ایجاد شرایطی برای انتقام جویی از جانب ایزد یا مریدان خدایان بوده است. به طوری که می توان در بین لیست ملحدان و کسانی که منکر وجود خدایان در یونان می شدند، شاهد اسامی بسیار کمی بود. اما اگر یونانی ها از روی تقوا همواره خدایان عبادت می کردند، خطر بسیار کمی جان آنها را تهدید می ‌کرد. در اواخر قرن ششم قبل از میلاد اسطوره ها و خدایان از نظر اخلاقی یا با دلایل منطقی مورد انتقاد قرار گرفتند، در این شرایط اما منتقدان از این واقعیت غافل شده بودند که تقریباً اکثر جمعیت یونانیان به خدایان خود اعتقاد داشتند و نه تنها در زمان بحران بلکه در سراسر ایام سال برای رفع مشکلات خود از خدایان کمک می گرفتند.

در جهان یونان باستان دین شخص در تمامی جوانب زندگی او تاثیرگذار بود، تشریفاتی برای خدایان در یونان باستان و همینطور آتن برگزار می شد که از جمله آن می توان به قربانی کردن حیوانات اشاره کرد. مذهب هرگز موضوعی دور از ذهن یک یونانی نبود، در یونان باستان در حالی که ممکن بود هر فرد درجه اعتقاد مذهبی خاص خود را داشته باشد و در این موضوع به عنوان یک تصمیم گیرنده مستقل عمل کند، اما لازم بود تا تمامی افراد از برخی اصول تبعیت کنند. از مهم‌ترین اصول می ‌توان به یک جمله اشاره کرد، خدایان وجود دارند، آنها می توانند بر انسان تاثیر بگذارند، با انجام اعمال پرهیزگارانه هم می توان شاهد پاسخ خدایان به راز و نیاز ها و عبادات یونانیان بود.

یکی از آیین های مهم که در یونان باستان وجود داشت، آیین چند خدایی بود. یونانیان خدایان بی ‌شماری را عبادت می کردند، چرا که هر یک را نمایانگر وجه خاصی از وضعیت انسانی و ایده‌ های انتزاعی، عدالت خرد و شخصیت پردازی می دانستند. از مهمترین خدایان در یونان می توان به زئوس، آتنا، آپولو، پوزیدون، آفرودیت، دنتر و آرتمیس اشاره کرد، یونانیان باستان هم چنین انسان های بسیار رویا پردازی بودند، چرا که در ادبیات، هنر و شخصیت پردازی های آنها می‌توان شاهد وجود خدایان خوب در کنار خدایان بد بود.

یونان باستان

آن ها معتقد بودند که خدایان خوب و خدایان بد درست مانند انسان ها، مردان و زنان باهم ازدواج می کنند و بچه دار می شوند. حیواناتی که معمولاً قربانی خدایان می‌ شدند، خوک، گوسفند، بز یا گاو بودند. جالب است بدانید که یونانیان جنس حیوانات را مطابق با جنسیت خدایان تعیین می ‌کردند و دقیقاً برای قربانی کردن از حیوانی با جنس مشابه خدایان استفاده می کردند. نویسندگان باستان غالباً تمایلی ندارند که جزئیات دقیق مراسم و آیین های مذهبی در یونان را بیان کنند، چرا که معتقدند این آیین ‌ها بیش از حد مقدس بوده و در کلام مکتوب نمی گنجند. آنچه ما می دانیم این است که متداول ترین اعمال مذهبی قربانی کردن و ریختن خون حیوانات بوده که همراه با دعا و بزرگداشت خدایان انجام می شده است.

آب و هوای آتن

اینکه چه زمانی به آتن سفر کنید بستگی به توانایی و سلیقه شما دارد؛ اما باید گفت که آتن در یونان شهری چهار فصل با جذابیت های خاص و خیره کننده است. ماه های ژوئیه و آگوست را می ‌توان به‌ عنوان زمان اوج سفر به آتن معرفی کرد. چرا که مردم تعطیلات خود را در این شهر می گذرانند. در هر ماه ایده های وسوسه انگیزی برای سفر به آتن وجود دارد، در ماه فوریه دوره های بارش باران خنک در آتن باعث می شود تا هوایی مانند هوای بهار در این شهر احساس شود. زمستان ها در آتن معتدل است و می توان گفت که آتن همانند بسیاری از شهر های دیگر در اروپا یک مقصد عالی برای زندگی شبانه محسوب می گردد.

پاک ترین وضعیت آب و هوایی در آتن را می توانید در آوریل شاهد باشید، هوای جادویی، پاک و فوق العاده که اگر خوش شانس باشید می توانید در این هوا گلهای وحشی که تازه شکوفه کرده‌ اند را روی درختان آتن ببینید.  آوریل همینطور به عنوان یکی از بهترین زمان ها برای حضور در آتن به واسطه عدم وجود ترافیک شناخته می شود، گلها و درختان در این فصل در آتن در حال شکوفائی هستند، زنگ های کلیسا به صدا در می آید، مراسم و کارناوال هایی در نیمه شب شنبه برگزار می شود و به طور کلی می توان گفت که آتن در ماه آوریل هیجان انگیزترین اتفاقات را تجربه می کند.

آب و هوای آتن

مردم آتن در این ماه با سرو گوشت بره و کورسی احساسی متفاوت را تجربه می کنند، در صورتی که ماه آوریل و نوامبر را برای سفر به آتن انتخاب کنید، آفتاب در انتظار شما است. در ماه های ژوئن و سپتامبر نیز چیزی جز گرمای خورشید در انتظار شما نخواهد بود. آب و هوای آتن در ماه ژانویه آب و هوایی زمستانی و خنک است، که دما بین ۱۲ تا ۷ درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بودو فوریه را می توان به عنوان یکی از ماه ‌های آتن با آب و هوایی بسیار معتدل که میانگین دما بین ۸ تا ۱۳ درجه سانتیگراد در نوسان است دانست، ماه مارس یعنی اولین ماه بهار، آتن وضعیت آب و هوای فوق العاده ای را تجربه می کند. ماه آوریل نیز یکی دیگر از ماه های لذت بخش بهاری در آتن است. 

در ماه می وضعیت آب و هوایی آتن نسبتاً گرم می شود و دما بین ۲۳ تا ۱۶ درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود ماه ژوئن جزو ماه های نسبتاً گرم در آتن به شمار می آید، ماه اکتبر را اما می توان به عنوان یک ماه بسیار لذت بخش با آب و هوای دلپذیر و پاییزی در آتن شناخت. در صورتی که ماه نوامبر را برای سفر به آتن انتخاب کنید، میانگین دمایی بین ۱۳ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد شرایطی فوق العاده راحت را برای شما رقم می زند، در ماه دسامبر نیز آب و هوای یونان بسیار معتدل است.

در سفر به آتن از کجاها دیدن کنیم؟

کارهای زیادی هست که باید در آتن انجام دهید، دیدنی ها و جاذبه های گردشگری جذابی وجود دارد که قطعاً نمی توانید در سفر به یونان از کنار آنها به سادگی عبور کنید و پس از بازدید از پایتخت یونان یعنی آتن قطعاً مسحور زیبایی ها و دیدنی هایی خواهید شد که در هیچ کجای جهان مانند ندارند.

موزه ملی باستان شناسی

موزه ملی باستان شناسی آتن در قرن نوزدهم تاسیس شد، این موزه نه تنها به عنوان یکی از بزرگترین موزه ها در یونان بلکه به عنوان یکی از مهمترین موزه ‌ها در جهان نیز شناخته می شود، که می توان آثار باستانی بسیاری را در آن شاهد بود. این موزه در یک ساختمان نئوکلاسیک با چشم اندازی چشمگیر 8000 هزار متر مربع واقع شده است، در ۵ مجموعه دائمی این موزه بیش از ۱۱ هزار نمایشگاه وجود دارد که می توان در آن مروری جامع بر تمدن یونان باستان از دوره کلاسیک تا اواخر دوران باستان داشت. طیف بسیار وسیعی از یادبود ها و نمادهای تاریخی، مجسمه ها و اشیا نفیس درمجموعه متالوروژی این موزه به نمایش گذاشته شده است.

موزه ملی باستان شناسی آتن

ورزشگاه المپیک آتن

ورشگاه المپیک آتن، یکی از بزرگترین ساختمان هایی است که در این شهر می‌ توان شاهد بود، ظرفیت این ورزشگاه 60 هزار نفر است و سال ساخت آن به ۳۳۵ قبل از میلاد باز می گردد، این ورزشگاه در زمان حاکمیت هرودوس ساخته شد و محلی برای برگزاری بازی های پاناتنیک بود.

ورزشگاه المپیک آتن

آگورای باستان؛ تپه باستانی آتن

آگورا میدان اصلی در آتن باستان بوده است، این میدان به عنوان مرکز فرهنگی سیاسی تجاری و اجتماعی شهر در نظر گرفته می شده اما امروز بیشتر شبیه یک ویرانه است با این حال آگورا شبیه به ویرانه نیز ارزش بازدید و مرور تاریخ هیجان انگیز را دارد. در این مکان همچنین موزه ای را مشاهده خواهید کرد که در مقیاسی عظیم، مامنی امن برای نگهداری بسیاری از سازه ها و مجسمه های آگورا شده است. از آگورا با عنوان تپه باستانی آتن نیز یاد می شود.
از برجسته‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توان برای آگورای باستان به آن اشاره کرد استوآ آتالوس نام دارد، استوا را احتمالاً صحنه ای می دانند که در آن دادگاه سقراط به سال ۳۹۹ قبل از میلاد برگزار شده است.

موزه بیزانس

در موزه بیزانس می توانید شاهد بینشی جذاب و در عین حال متفاوت از دوره بیزانس به عنوان یکی از دوره های تاریخی یونان باشید. این موزه در کاخی که متعلق به قرن نوزدهم می باشد، ساخته شده است. این موزه نمایی ارزشمند برای نمایش هنر بیزانس است. 
از قرن سوم تا قرن پانزدهم هنرمندان بیزانس شاهکارهایی عجیب و جذاب از موزاییک هایی که شمائل طلاکاری شده داشتند، خلق کرده بودند. در موزه بیزانس می توانید شاهد بیش از ۲۵ هزار اثر باشید و به همین علت بیزانس را می‌توان گنجینه‌ای از آثار مذهبی که حاوی آثار مسیحیان است، دانست. 
در موزه بیزانس می توانید مجسمه ها و منسوجات، نقاشی ها و موزاییک های طراحی شده را ببینید. نمایش برجسته ترین آثار که متعلق به کلیسای اول مسیحی و کلیسا های بیزانس بوده در کنار تماشای قطعات باشکوهی از موزاییک هایی که متعلق به قرن پنجم هستند در حیاط این موزه، وصف ناشدنی است.

موزه بیزانس

آکروپولیس آتن و پارتنون

این منظره تاریخی در آتن جزو میراث جهانی یونسکو واقع در تپه هایی در قلب آتن یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این شهر شناخته می شود. در بالاترین قسمت پارتنون معروف ترین بنای یادبود آکروپلیس را مشاهده خواهید کرد. جالب است بدانید که این بنای یادبود در قرن پنجم قبل از میلاد ساخته شده و کاملاً از جنس سنگ مرمر بوده و حدود ۲۰ هزار تن نیز وزن دارد.

کلام آخر

در حین ساخت مترو آتن برای پشتیبانی از نیازهای حمل و نقل در طول بازی های المپیک که در سال ۲۰۰۴ برگزار شد، در حفاری های انجام شده بزرگترین کاوش باستان شناسی در منطقه آتن رقم خورد. در این کاوش بیش از ۵۰ هزار اثر یافت شد و هم اکنون در موزه های یونان نگهداری می شوند.  آتن را می توان به عنوان یک منشاء برای معرفی هزاران سبک معماری معرفی کرد، این شهر به عنوان شهری با قدمت بسیار طولانی یک مطالعه موردی جالب در زمینه معماری است و سبک های مختلفی از یونانی رومی تا نئو کلاسیک و مدرن را در خود جای داده است.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر