آب و هوای بانکوک

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/02/30
بازدید: 2062
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جمعه

31 فروردین 1403

32.91°C

آسمان صاف

33.86°C30.94°C
رطوبت هوا95%
سرعت باد6.28 m/s
طلوع3:32
غروب16:1

اگر می‌خواهید برای یک سفر خارجی برنامه‌ریزی کنید، قطعا باید شهری خوش آب‌وهوا را انتخاب کنید. در میان بسیاری از شهرها، آب‌وهوای بانکوک تایلند نظیر ندارد. شهر بانکوک تایلند یکی از جذاب‌ترین مقاصد شما می‌تواند باشد. در صورتی که قصد دارید به این شهر سفر کرده و روزهایی به یاد ماندنی برای خود به ارمغان بیاورید؛ باید بهترین زمان سفر به بانکوک، پایتخت کشور تایلند را بدانید. پایتختی که به دلیل داشتن جاذبه‌های تفریحی و گردشگری همواره مقصد گردشگران بسیار زیادی است. هوای بانکوک در اغلب روزهای سال گرم بوده و مرطوب است.

آب و هوای بانکوک

آب و هوای کلی بانکوک

بانکوک علاوه بر اینکه یکی از شهرهای بسیار مهم و دیدنی در کشور تایلند است و به دلیل پایتخت بودن همواره مورد توجه افراد مختلفی بوده؛ آب‌وهوای بی‌نظیری دارد. هوای بانکوک به طور کلی شامل دو بخش بوده که این دو بخش شامل آب هوای گرم و خشک و همچنین مرطوب می‌شود. دقت داشته باشید که به دلیل موقعیت جغرافیایی این کشور و به دلیل قرارگیری در منطقه استوایی در طول سال، آب‌وهوای آن چندان دچار تغییر نمی‌شود. برای بررسی دقیق‌تر و لحظه‌ای آب‌وهوای بانکوک تایلند، نیاز است تا این شهر را از تمامی جوانب بررسی کرد.

آب و هوای کلی بانکوک

آب و هوای بانکوک در فصول مختلف

اگر می‌خواهید به کشور تایلند مخصوصا شهر بانکوک سفر کنید، باید نگاهی ویژه و خاص به آب‌وهوای آن داشته باشید. اگر بخواهیم آب‌وهوای بانکوک را در فصل‌های بهار، تابستان، پاییز و زمستان بررسی کنیم باید ابتدا آب‌وهوای کلی کشور تایلند را بدانید. البته دقت داشته باشید آب‌وهوا در فصل‌های مختلف تفاوت آنچنانی ندارند. آب‌وهوای این کشور در فصل بهار با گذشت روزها گرم‌تر می‌شود. دما در فصل بهار از ماه آوریل تا ماه می افزایش پیدا کرده که این موضوع باعث گرم‌تر شدن آن خواهد شد.

همچنین آب‌وهوا در تابستان نیز همانند بهار این شهر گرم است. در این فصل تعداد گردشگرانی که به تایلند سفر می‌کنند بسیار کم‌تر بوده و حتی زمان مناسبی برای سفر به بانکوک نیست. این موضوع درست در فصل پاییز و زمستان برعکس شده و گردشگران زیادی به کشور تایلند مخصوصا شهر بانکوک سفر می‌کنند. این فصل از سال هوا خنک‌تر شده و دیگر خبری از گرمای بهار و تابستان نیست.

مهم ترین شهرهای تایلند - برای سفر به تایلند مهم ترین شهرهای این کشور را بشناسید.

آب و هوای بانکوک در فصول مختلف

 

آب و هوای بانکوک در ماه های مختلف

اگر بخواهیم آب‌وهوای بانکوک تایلند را در بهار، تابستان، زمستان و همچنین در فصل پاییز مورد بررسی قرار دهیم، باید گفت که بین ماه‌های می تا سپتامبر بیشترین زمانی است که باران در شهر بانکوک می‌بارد. البته در ماه ژوئن مردم این شهر بیشترین باران را خواهند دید. از طرفی در زمان‌هایی که هوای بانکوک مرطوب است، احتمال بارش باران به بیشترین حد ممکن خواهد رسید. بیشینه دمای هوا در ماه‌های مارس، می و آوریل به ۳۰ درجه سانتی گراد می‌رسد.

درجه حرارت ماهانه و سالانه بانکوک

به طور کلی موقعیت جغرافیایی شهر بانکوک به گونه‌ای بوده که در منطقه‌ای گرمسیری واقع شده است. درجه حرارت ماهانه در این شهر برابر با ۴.۱ درجه سانتی‌گراد و درجه حرارت سالانه به صورت میانگین برابر با ۲۷.۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

آب و هوای بانکوک در ماه های مختلف

بهترین زمان سفر به بانکوک تایلند

سفر به شهر رنگارنگ بانکوک با اقوام و اقلیت‌های مذهبی مختلف هنگامی که هوای بانکوک در بهترین حالت خود قرار دارد، قطعا لحظات به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد. برای به ارمغان آوردن این سفر باید اطلاعات کاملی از بهترین زمان سفر به بانکوک داشته باشید. بهترین زمان سفر به بانکوک به طور کلی در فصل پاییز و زمستان است؛ چراکه در این ماه‌ها شما با گرمای کمتری مواجه هستید و آب‌وهوا نسبت به دیگر ماه‌های سال خنک‌تر و بسیار عالی است.

در این زمان شما می‌توانید با خیالی راحت‌تر به گشت‌وگذار پرداخته و از فضای سرسبز و خاص این شهر بازدید کنید. البته اگر علاقه ندارید با حجم زیادی از گردشگران مواجه شوید، می‌توانید در فصل پاییز به این شهر سفر کنید. در این زمان افراد کمتری به این شهر سفر می‌کنند و مناسب کسانی است که می‌خواهند از شلوغی و هیاهو دور بمانند. علاوه‌بر این شما کمتر با باران‌های موسمی مواجه خواهید شد و این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر روی آب‌وهوای منطقه دارد. تمامی این موضوعات باعث می‌شوند تا شما از تفریحاتی که در این شهر وجود دارند، به آسانی بهره‌مند شوید.

بهترین زمان سفر به بانکوک

بانکوک در کدام ماه ها بیشترین بارش را دارد؟

بانکوک پایتخت کشور تایلند است. کشوری که اگر بخواهیم آب‌وهوای آن را توصیف کنیم می‌توان با دو کلمه آن را توصیف کرد. دو کلمه‌ای که در قسمت بالا گفته شد شامل گرم، خشک و در برخی از زمان‌ها مرطوب می‌شود. با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوای بانکوک، این شهر در بین ماه‌های ژوئن تا اکتبر بیشترین میزان بارش را دارد. از طرفی در این زمان بارش باران به قدری است که گردشگران بسیار کمتری به این شهر سفر می‌کنند. به طور کلی میانگین بارش باران در این شهر به صورت سالانه 3672 گالون بر متر مربع است. چیزی که نشان می‌دهد بارش باران به نسبت کمتر بوده و برعکس دیگر نقاط کشور تایلند بیشتر گرم و به صورت مرطوب است. این موضوع تاثیرات مختلفی را می‌گذارد. تاثیراتی که باعث می‌شود تا دما در نیمه‌های تابستان و زمستان زیاد نباشد و شما با اختلاف دمایی کمتری مواجه شوید.

سخن پایانی

سفر به پایتخت سرزمین لبخندها قطعا حال و هوای دیگری دارد. در روزهای پاییز و زمستان که گرما رخت رفتن را بر تن می‌کند و جای خود را به سرما می‌‌دهد، بهترین زمان سفر به شهر بانکوک را شاهد خواهید بود. به طور کلی آب‌وهوای بانکوک به دو حالت کلی تقسیم می‌شود که می‌توان به گرم و خشک و همچنین مرطوب اشاره کرد. آب‌وهوای بانکوک در فصل تابستان و بهار در حالت گرم و خشک قرار دارد و از فصول کم گردشگر این شهر هستند. اگر عاشق باران هستید، بهتر است فصول پر بارش را انتخاب کنید و پس از یک سفر خاطره‌انگیز، تجربیات خود با ما به اشتراک بگذارید. لحظه آخر، همسفر همه لحظه‌های شما در بانکوک خواهد بود.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 101 کاربر