روستاهای قشم

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/07
بازدید: 1096
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

روستاهای قشم، شامل 28 روستا می‌شود که در مناطق مختلف این جزیره زیبا قرار گرفته‌اند. از آن‌جایی که جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیزه ایران است، این تعداد روستا در آن دور از انتظار نیست. آشنایی با روستاهای قشم برای گردشگران و افرادی که قصد سفر به این نقطه از کشور را دارند لازم است چرا که سبب می‌شود شما این جزیره را بشناسید و در زمان سفر به بهترین روستاها سفر کنید. در ادامه لیستی از معروف ترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید تا سفری راحت‌تر و لذتبخش‌تر به قشم را داشته باشید و در تور قشم از این روستاها دیدن کنید.

روستاهای قشم

روستای توریان؛ بازدید از نخلستان قشم

روستای توریان، روستایی در 33 کیلومتری شهر قشم است. این روستا دارای مزرعه‌های آفتاب‌گردان، نخلستان‌های زیبا و مزارع کشاورزی است و از خاک حاصل‌خیزی هم برخوردار است. وجود مناظر طبیعی و زیبا در این روستا سبب شده است تا گردشگران زیادی به این ناحیه سفر کنند. در بخش‌هایی از این روستا شاهد گورستان‌های زیاد با قدمت بالا هستیم که قالب بر 100 سال قدمت دارند و دیدن آن‌ها در زمان سفر به این جزیره دور از انتظار نیست.

سفر به قشم، بزرگترین جزیره خلیج فارس!

روستای لافت؛ منطقه‌ای تاریخی با معماری چشم‌گیر

روستای لافت، روستایی با جاذبه‌های گردشگری زیاد و اماکن تاریخی زیاد است. این روستا نزدیک به جنگل‌های حرا قرار گرفته است و دسترسی‌های متنوع آبی دارد. این منطقه دارای شرایط آب و هوایی عالی است چرا که دارای آب شیرین بوده و بادهای موسمی هوای آن را خاص‌تر کرده است. این روستا ظاهری زیبا با معماری فوق‌العاده دارد که همین معماری سبب شده است تا اندکی شبیه به یزد به نظر برسد. خانه‌های آن طراحی جالبی دارند و برای ساخت آن‌ها از نقش و نگار و اشکال هندسی خاصی استفاده شده است. قلعه پرتغالی، قلعه نادری، چغاه‌های تلا و تلاو، زیارت‌گاه شیخ انور آبی، مساجد، آب انبار، گورستان‌های تاریخی، اسکله استانی، اکوموزه لافت و... از جمله مناطق دیدنی در این روستا هستند.

بندر لافت - بندر بادگیرها در قشم 

رستوران توریان و لافت قشم

روستای طبل؛ اسکله گردشگری به جنگل حرا

روستای طبل که یکی دیگر از روستاهای قشم است، در 70 کیلومتری شهر قشم قرار گرفته است. شغل بیشتر مردم در این روستا صیادی و دریانوردی است و یکی از مسائل جالب در خصوص این منطقه این است که تنها اسکله گردشگری به جنگل حرا است. یکی از جاذبه‌های گردشگری در این روستا کوه تاریخی کلات کشتاران است که به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع مناظر خوبی دارد. از دیگر مناطق زیبای این روستا دره تندیس‌ها است که دارای اشکال و احجام طبیعی زیباست.

جاهای دیدنی قشم - دیدنی های قشم را بهتر بشناسید

روستای کوشه؛ روستایی تاریخی و زیبا

روستای کوشه، روستایی در 37 کیلومتری شهر قشم است. این روستا به بافت تاریخی خود معروف است و دارای آثار تاریخی، مسجد شیخ برخ و گورستان‌هایی دیدنی است. این گورستان‌ها دارای قبرهایی با حکاکی و نوشته‌های جالب است که قدمت برخی از آن‌ها به 100 سال نیز می‌رسد. برخی از آن‌ها نیز قدمتی 400 ساله دارند. برکه بی بی از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه است که می‌توانید در زمان سفر به این روستا آن را ببینید.

روستای طبل و گوشه قشم

روستای گوران؛ محل سکونت زرتشتی‌ها در قشم

روستای گوران، روستایی زیبا در 83 کیلومتری غرب شهر قشم است. این روستا در زمان‌های قدیم به نام گبران نیز معروف بوده است و محل سکونت زرتشتیان در زمان‌های قدیم بود. همچنین روستایی پر رفت‌وآمد برای تاجران، ملوانان هند و آسیای میانه بوده است. یکی از دلایلی که این روستا معروف شده است دانش مردم نسبت به لنج‌سازی با استفاده از روش‌های سنتی مثل چوب ساج، منتیگ و... بوده است. یکی از جاذبه‌های گردشگری این روستا سد گوران است که بزرگ‌ترین مخازن ذخیره آب قشم محسوب می‌شود. این سد قدمتی تاریخی مربوط به دوره هخامنشیان و ساسانیان دارد.

روستای شیب دراز؛ محل زندگی لاک‌پشت‌های پوزه عقابی

از دیگر روستاهای جذاب قشم، روستای شیب دراز است. یکی از دلایل معروفیت این روستا، وجود لاک پشت‌های پوزه عقابی در آن است که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. این روستا از یک اقامتگاه برخوردار است ک توسط یکی از اهالی قدیمی این روستا ساخته شده است و شامل 7 اتاق با امکانات رفاهی مناسب است.

روستای گوران و شیب دراز قشم

روستای باسعیدو؛ با آب و هوا و پوشش گیاهی خاص

روستای باسعید در آخرین نقطه غربی جزیره قشم قرار گرفته است که بر خلاف دیگر روستاهای قشم، دارای آب و هوا و پوشش گیاهی خاصی است. این منطقه در گذشته محل مقر برخی از انگلیسی‌ها بوده است و دارای آثار تارخی مثل انبار ذغال سنگ، مهمان‌سرا، گورستان پرتغالی‌ها و... است. این روستا آب و هوایی گرم و خشک دارد و پوشش گیاهی آن خاص است. یکی از علت‌های سفر گردشگران به این نقطه، وجود مرغان دریایی و دیدن آن‌هاست.

جاهای دیدنی قشم در شب - جاهای دیدنی که میتونید در شب های قشم ببینید

روستای چاهو؛ زیباترین تنگه جزیره قشم

روستای چاهو، در نزدیکی تنگه چاهکوه قرار گرفته است و به عنوان زیباترین تنگه جزیره قشم شناخته می‌شود. این روستا دارای تنگه چاه‌های آبی است که آب باران در آن ذخیره می‌شود. البته باید گفت برخی از چاه‌های این روستا دیگر آبی ندارند و خشک شده‌اند اما همچنان تنگه‌ای زیبا و دیدنی است.

روستای باسعیدو و روستای چاهو قشم

روستای گیاهدان؛ محل سدهای تاریخی قشم

یکی دیگر از روستاهای قشم، روستای گیاهدان است. این روستا معمولا برای خرید لوازم برقی معروف است و در واقع مرکز خرید لوازم برقی در قشم است. این روستا به عنوان یکی از روستاهای معروف قشم، دارای سدهای معروفی‌ست که مربوط به دوره مادهاست. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت قدمت بسیار زیادی دارد و این مسئله دلی جذب گردشگران به این ناحیه است.

جاهای دیدنی قشم در پاییز - معرفی 26 تا از جاهای دیدنی قشم در پاییز و زمستان!

روستای رمچاه؛ روستایی نزدیک به غار خربس

یکی از روستاهای نزدیک به غار خربس، روستای رمچاه است بنابراین شما با دیدن این غار می‌توانید به راحتی به این روستا بروید. یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی این روستا، مسجد جامع معروف آن است که برای بیشتر گردشگران حائز اهمیت است و بازدید زیادی دارد.

روستای گیاهدان و رمچاه قشم

روستای برکه خلف؛ تمیزترین روستای ایران

روستای برکه خلف به عنوان تمیزترین روستای ایران شناخته می‌شود. این روستا نزدیک به دره ستارگان قرار گرفته است و به راحتی می‌توانید هم دره ستارگان را ببینید و هم به این روستای توریستی سفر کنید. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این روستا، داشتن نوعی صدف معروف به نام صدف لب سیاه است. از طرفی روستای برکه خلف دارای تعداد زیادی اقامتگاه زیبا و صنایع دستی است. این روستا یکی از بهترین روستاهای قشم است.

راهنمای بازدید از روستاهای دیدنی قشم

برای سفر به جزیره قشم مسلما اطلاع از روستاهای معروف قشم می‌تواند موثر واقع شود و شما را در تجربه سفری خوب و مفید یاری کند. وقتی شما روستاهای معروف جزیره قشم را بشناسیدو بهترین‌های آن را در ذهن داشته باشید می‌توانید برنامه‌ریزی کنید و از بهترین آن‌ها دیدن نمایید. مطالب این بخش می‌تواند شما را در آشنایی با این روستاها کمک کند. برای سفری خاطره‌انگیز و جذاب به این جزیره حتما با روستاهای آن در مطالب فوق آشنا شوید. اگر قصد سفر به قشم با تور زمینی یا هوایی را دارید برای استعلام قیمت تور قشم و سایر مشخصات آن به سایت لحظه آخر مراجعه نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی + نرخ هر ایرلاین
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی + نرخ هر ایرلاین
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر