فاصله قونیه تا مرز ایران

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1403/07/07
بازدید: 7

فاصله قونیه تا مرز ایران چقدر است؟ این سوال معمولا برای افرادی پیش می‌آید که می‌خواهند به صورت زمینی به شهر قونیه سفر کنند. سفر زمینی یک راه نسبتا اقتصادی برای سفر به شهر قونیه ترکیه است؛ اما باید بدانید برای این سفر لازم است ابتدا به شهر وان و سپس به قونیه بروید. اگر می‌خواهید به صورت زمینی این مسیر را طی کنید، پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید تا علاوه بر کسب اطلاعات در خصوص فاصله قونیه تا مرز ایران، در مورد مسیرهای دسترسی نیز اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

قونیه تا مرز ایران چقدر فاصله دارد؟

فاصله قونیه تا مرز ایران باتوجه به مسیر انتخابی شما تعیین می‌شود؛ چرا که دو مرز برای این سفر وجود دارد که یکی از آن‌ها بازرگان و دیگری رازی است. به‌طور کلی فاصله مرز ایران تا قونیه، حدود 1200 تا 1500 کیلومتر است.

فاصله قونیه تا مرز ایران

چگونه از مرز ایران به قونیه برویم؟ مسیر مستقیم وجود ندارد!

برای سفر از مرز ایران به‌سمت قونیه، می‌توانید از اتوبوس یا خودروی شخصی استفاده نمایید که در هر دو حالت لازم است از مرز بازرگان یا رازی عبور کنید. مرز بازرگان در استان آذربایجان غربی قرار دارد و باید ابتدا به این استان بروید و از آنجا راهی مرز شوید. پس از رسیدن به مرز بازرگان، لازم است به سمت شهر وان یا ارزروم حرکت کرده و از آنجا راهی ارزنجان و سپس قیصریه شوید. از قیصریه می‌توانید به صورت زمینی به شهر قونیه بروید.

مسیر دوم شما مرز رازی است که در نزدیک شهر خوی قرار داشته و یکی از مسیرهای پرتردد به کشور روسیه محسوب می‌شود. در چنین حالتی لازم است ابتدا به شهر وان بروید و از شهر وان راهی شهر قونیه شوید. این مسیر نسبت به مسیر قبلی ممکن است کمی طولانی‌تر باشد. در نهایت می‌توان نتیجه گرفت هیچ مسیر مستقیمی از ایران به قونیه وجود ندارد.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

چگونه از مرز ایران به قونیه برویم؟

فاصله قونیه تا مرز ایران با اتوبوس

شما می‌توانید از شهر مبدا، راهی یکی از مرزهای ایران (بازرگان یا رازی) شوید. این مسیر را می‌توانید با اتوبوس یا ماشین شخصی طی نمایید. پس از عبور از مرز لازم است ادامه مسیر را با اتوبوس‌های بین‌المللی طی نمایید. مسیر اتوبوس‌ها اصولا از شهرهای اصلی ترکیه مانند ارزوم، ارزنجان، قیصریه و آنتالیا است. از هر کدام از شهرهای نام‌برده، می‌توانید راهی قونیه شوید. اصولا اتوبوس‌هایی که از مرز ایران راهی ترکیه می‌شوند، به‌سمت استانبول و آنکارا حرکت می‌کنند. وقتی به این شهرها رسیدید، می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های داخلی به قونیه بروید.

شما می‌توانید از شهر مبدا خود (به‌طور مثال تهران، تبریز یا ارومیه) راهی استانبول یا آنکارا شوید و پس از عبور از مرز و رسیدن به یکی از این دو شهر، با اتوبوس‌های داخلی ترکیه به‌سمت قونیه حرکت کنید. اصولا 18 تا 25 ساعت (باتوجه‌به شهر مبدا) طول می‌کشد به استانبول یا آنکارا برسید. پس از آن نیز یک مسیر 5 تا 8 ساعته تا قونیه پیش روی شماست. به طور کلی با در نظر گرفتن توقف‌ها و مسیر انتخابی 30 تا 40 ساعت در مسیر خواهید بود.

فاصله قونیه تا مرز ایران با اتوبوس

فاصله قونیه تا مرز ایران با خودروی شخصی

فاصله قونیه تا مرز ایران را می‌توانید با خودروی شخصی هم طی کنید که در این صورت راحت‌تر هستید؛ اما ممکن است هزینه سفر شما بیشتر باشد. برای سفر با خودروی شخصی لازم است از مرز بازرگان یا رازی عبور کنید. پس از عبور از مرز، چندین مسیر پیش روی شماست که رایج‌ترین آن‌ها عبور از شهرهای ارزروم، ارزنجان و قیصریه است. در صورت انتخاب این مسیر، لازم است از مرز بازرگان راهی شهر ارزروم شوید. از ارزروم لازم است به سمت ارزنجان و سپس قیصریه بروید. در نهایت از قیصریه راهی قونیه شوید که 4 تا 5 ساعت طول می‌کشد. به طور کلی مسافتی در حدود 1200 تا 1300 کیلومتر پیش روی شماست که در صورت انتخاب مسیری که توضیح دادیم از مرز بازرگان تا قونیه 15 تا 20 ساعت راه دارید.

 تور قونیه - چرا به قونیه سفر کنیم؟ شرکت در مراسم بزرگداشت حضرت مولانا

فاصله قونیه تا مرز ایران با قطار

مسیر ریلی را فراموش کنید؛ چرا که هیچ مسیر مستقیم ریلی برای سفر از مرز ایران به قونیه وجود ندارد. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید رزرو بلیط قطار تهران به وان یا تهران به آنکارا است. پس از عبور از مرز و رسیدن به وان یا آنکارا، می‌توانید به قونیه سفر کنید. در چنین حالتی هم مسیری طولانی پیش روی شماست. از تهران به آنکارا با قطار 37 ساعت و از تهران به وان با قطار 24 ساعت طول می‌کشد. پس از آن هم 5 تا 6 ساعت طول می‌کشد تا به قونیه برسید.

فاصله قونیه تا مرز ایران با قطار

قونیه چقدر از مرز ایران فاصله دارد؟

در مطالب فوق در خصوص فاصله قونیه تا مرز ایران اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دادیم. همچنین در خصوص چگونگی دسترسی به قونیه از مرز ایران به صورت زمینی توضیحات لازم را ارائه دادیم. به‌طور کلی ساده‌ترین مسیر برای رسیدن از مرز ایران به قونیه، اتوبوس یا خودروی شخصی است. فاصله این دو منطقه از هم باتوجه‌به نوع وسیله نقلیه متغیر خواهد بود؛ اما به‌طور کلی بین قونیه تا مرز ایران 1200 تا 1300 کیلومتر راه است.

سوالات متداول

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر