فاصله استانبول تا فتحیه

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1403/07/04
بازدید: 51

فتحیه یکی از شهرهای زیبا در کشور ترکیه است که در سال‌های اخیر به‌عنوان یک مقصد گردشگری جذاب و پرطرفدار شناخته می‌شود. در این شهر هتل‌های خوب زیادی وجود دارد و همچنین جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی را نیز می‌توانید در این شهر پیدا کنید. تعداد زیادی از گردشگران هستند که ترجیح می‌دهند وقتی خوب استانبول را گشتند، از آنجا به شهر فتحیه سفر کنند اما فاصله استانبول تا فتحیه چقدر است؟ در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

فاصله استانبول تا فتحیه

فاصله استانبول تا فتحیه حدود 720 کیلومتر است. اگر با ماشین سفر کنید، این مسیر حدود 9 تا 10 ساعت طول می‌کشد. همچنین می‌توانید با پرواز از استانبول به فرودگاه دالامان (که نزدیک فتحیه است) بروید، که حدود 1 ساعت و 15 دقیقه زمان می‌برد و از فرودگاه تا فتحیه نیز حدود 50 کیلومتر است که با ماشین حدود 1 ساعت طول می‌کشد. از آنجایی که فاصله بین این دو شهر زیاد است معمولا گردشگران ترجیح می‌دهند، با هواپیما به این سفر بروند.

فاصله استانبول تا فتحیه

سفر از استانبول تا فتحیه با ماشین شخصی

سفر از استانبول تا فتحیه با ماشین شخصی حدود 720 کیلومتر است و بسته به سرعت و شرایط ترافیکی، حدود 9 تا 10 ساعت زمان می‌برد. در طول این مسیر، شما از شهرهای مختلفی مانند بورسا، بالیکسیر و موغلا عبور می‌کنید. در طول مسیر چندین استراحتگاه و جایگاه‌های سوخت وجود دارد، و می‌توانید در شهرهای زیبای مسیر مثل بورسا و موغلا توقف کوتاهی برای استراحت و دیدن مناظر داشته باشید.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

سفر از استانبول به فتحیه با اتوبوس

سفر از استانبول به فتحیه با اتوبوس یکی از گزینه‌های محبوب است که حدود 12 تا 14 ساعت طول می‌کشد. چندین شرکت اتوبوسرانی معتبر مانند Metro Turizm، Pamukkale و Kamil Koç این مسیر را پوشش می‌دهند. اتوبوس‌ها مدرن هستند و معمولاً دارای صندلی‌های راحت، تهویه مطبوع، Wi-Fi و نمایشگر هستند. همچنین در طول مسیر چندین توقف برای استراحت و غذا وجود دارد. اتوبوس‌ها معمولاً از ترمینال Esenler Otogarı در استانبول حرکت کرده و به ایستگاه Fethiye Otogarı می‌رسند. بلیط‌ها را می‌توان به صورت آنلاین یا از باجه‌های ترمینال خریداری کرد و قیمت آن‌ها معمولاً بین 300 تا 600 لیر ترکیه است. در طول روز چندین اتوبوس از مبدا استانبول به مقصد فتحیه حرکت می‌کنند.

سفر از استانبول به فتحیه با اتوبوس

سفر از استانبول تا فتحیه با هواپیما

سفر از استانبول تا فتحیه با هواپیما سریع‌ترین گزینه برای رسیدن به این شهر است. چون فتحیه فرودگاه ندارد، شما ابتدا باید به فرودگاه دالامان (Dalaman Airport) که نزدیک‌ترین فرودگاه به فتحیه است؛ پرواز می‌کنید. مدت زمان پرواز از استانبول به دالامان حدود 1 ساعت و 15 دقیقه است.

سفر از استانبول تا فتحیه با هواپیما

فاصله فتحیه تا دیگر شهرهای ترکیه

حالا که فاصله فتحیه تا تا استانبول را فهمیدید وقت آن رسیده فاصله این شهر زیبا با دیگر شهرهای مهم ترکیه را نیز بدانید. این اطلاعات را می‌توانید از جدول زیر به دست آورید.

فتحیه تا قونیه

حدود 470 کیلومتر

با ماشین حدود 6 تا 7 ساعت

فتحیه تا آنکارا

حدود 630 کیلومتر

با ماشین حدود 8 تا 9 ساعت

بازرگان تا ازمیر

حدود 340 کیلومتر

با ماشین حدود 4 تا 5 ساعت

فتحیه تا بورسا

حدود 580 کیلومتر

یا ماشین حدود 7 تا 8 ساعت

فتحیه تا آنتالیا

حدود 200 کیلومتر

با ماشین حدود 3 ساعت

کلام آخر

در این مطلب درباره فاصله شهر فتحیه تا استانبول صحبت کردیم. بررسی نمودیم که با چه وسایل حمل و نقلی می‌توان این فاصله را طی کرد و در نهایت فاصله شهر فتحیه را با دیگر شهرهای ترکیه ذکر کردیم. از آنجایی که مسافت استانبول تا فتحیه نسبتا زیاد است، بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند این فاصله را به صورت هوایی طی کنند. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر