خرید ارزان در ارمنستان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/18
بازدید: 136

بسیاری از مسافران ارمنستان در سفر به این کشور به دنبال این موضوع هستند که از ارزان‌ترین امکانات استفاده کنند. همچنین خرید کالاهای ارزان نیز اولویت نخست مسافران تورهای اقتصادیست! اما سوال اصلی اینجاست که چه چیزی در ارمنستان ارزان است؟ برای پاسخ به این سوال می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید تا به طور کلی با ارزان‌ترین کالاها و خدمات در کشور ارمنستان آشنا شوید.

خرید ارزان در ارمنستان

هزینه‌های اقامت در ارمنستان؛ ارزان‌تر از هر کشور اروپایی

اولین جواب به اینکه چه چیزی در ارمنستان ارزان است، موضوع اقامت در این کشور خواهد بود. هزینه زندگی در ارمنستان به دلیل قیمت پایین هاستل‌ها و هتل‌ها بالا نیست! به خصوص اگر قصد مقایسه هزینه اقامت در ارمنستان را با سایر کشورهای اروپایی و حتی دیگر مقاصد نزدیک ایران را داشته باشید. نکته‌ی مهم اینجاست که در صورت انتخاب اقامتگاه‌هایی که با مرکز شهر ایروان فاصله دارند، هزینه‌های سکونت‌تان در این شهر کاهش می‌یابد.

هزینه‌های اقامت در ارمنستان

از پوشاک تا کتاب؛ چه چیزی در ارمنستان ارزان است؟

برخی کالاها و حتی حیوانات خانگی در ارمنستان آنقدری ارزان هستند که برای خرید به سمت این کشور بروید. برای نمونه می‌توان به پوشاک اشاره کرد.

پوشاک؛ از برندها تا لباس‌های سنتی

برای خرید در ارمنستان برندهای مختلفی در شهرهای ارمنستان، به خصوص ایروان نمایندگی دارند. نکته اینجاست که خرید لباس از این کشور برای شما ارزان تمام می‌شود. این موضوع دو دلیل اصلی دارد. نخست اینکه لباس‌های وارداتی و برند در این کشور هزینه‌ی گمرک بسیار پایینی دارند. دلیل دوم هم این است که اکثر این برندها با وجود داشتن نمایندگی‌های مستقیم در مراکز خرید معروف ارمنستان، کالاهای خود را بدون واسطه به دست مشتریان می‌رسانند.

پوشاک

لوازم الکترونیکی هم در ارمنستان ارزان است!

مانند پوشاک، خرید لوازم الکترونیکی نیز در این کشور هزینه پایینی برای شما به همراه دارد. تنوع برندهای مختلف کالاهای دیجیتال در این کشور بالاست. ضمن اینکه حجم واردات این کالاها نیز نسبت به قبل هرساله افزایش می‌یابد. این موارد علاوه بر وجود نمایندگی‌های مستقیم باعث شده است تا هزینهٔ لوازم الکترونیکی در این کشور پایین باشد.

بهترین مراکز خرید ارمنستان - از اقتصادی تا لاکچری

سگ و گربه؛ ارزان در ارمنستان

یکی دیگر از پاسخ‌های این سوال که از ارمنستان چی بخریم، سگ و گربه است. وجود پرورشگاه‌های متعدد و عرضه زیاد توله‌ها و گربه‌های بی‌نژاد، باعث افزایش رقابت و در نتیجه کاهش قیمت‌ها شده است. همچنین، فرهنگ نگهداری از حیوانات خانگی در ارمنستان هنوز در حال شکل‌گیری است و به همین دلیل تقاضا برای نژادهای خاص و حیوانات اصیل کمتر است. علاوه بر این، برخی از افراد به دلیل مشکلات اقتصادی، مجبور به فروش حیوانات خانگی خود با قیمت پایین می‌شوند که این امر نیز بر کاهش قیمت‌ها تأثیرگذار است.

آثار چوبی، فلزی و شیشه‌ای

صنایع چوبی مختلف مانند تخته نرد و صفحه شطرنج، آثار فلزی و شیشه‌ای در ارمنستان ارزان هستند. نیروی کار ماهر در زمینه صنایع دستی در ارمنستان فراوان و هزینه نیروی کار نسبتاً پایین است. همچنین، رقابت بالا بین هنرمندان و کارگاه‌های تولید این آثار باعث شده است تا قیمت‌ها پایین‌تر باشد. علاوه بر این، دولت ارمنستان از صنعت صنایع دستی حمایت می‌کند و با ایجاد بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف، به فروش آثار هنری کمک می‌کند که این امر نیز به کاهش قیمت‌ها کمک کرده است.

آثار چوبی، فلزی و شیشه‌ای

توسعه فرهنگی در ارمنستان با قیمت‌های پایین کتاب

دلیل پایین بودن قیمت کتاب در ارمنستان به عوامل متعددی از جمله نرخ ارز پایین‌تر نسبت به بسیاری از ارزهای دیگر، اهمیت بالای فرهنگ مطالعه در بین مردم و حمایت دولت از صنعت نشر بازمی‌گردد. همچنین، رقابت بالا بین ناشران، هزینه‌های تولید و توزیع پایین‌تر به دلیل تکنولوژی چاپ مدرن و شبکه توزیع گسترده، و نرخ پایین مالیات بر ارزش افزوده بر روی کتاب‌ها نیز در این کاهش قیمت نقش بسزایی دارند. این عوامل در کنار هم باعث شده‌اند که کتاب‌خوانی در ارمنستان رواج بیشتری داشته باشد و دسترسی مردم به اطلاعات و دانش افزایش یابد.

سفال؛ اثری تاریخی و ارزان در ارمنستان

دلیل پایین بودن قیمت آثار سفالی در ارمنستان به چند عامل اصلی مرتبط است. اولاً، وجود منابع غنی خاک رس با کیفیت بالا در این کشور، هزینه‌های تولید را به شدت کاهش داده است. ثانیاً، سنت سفالگری در ارمنستان قدمتی طولانی دارد و نسل‌هاست که این هنر به صورت سینه به سینه منتقل شده است. این امر باعث شده است تا نیروی کار ماهر و ارزان در این حوزه فراوان باشد. همچنین، رقابت بالا بین سفالگران و کارگاه‌های تولیدی، باعث کاهش قیمت‌ها شده است. علاوه بر این، دولت ارمنستان از صنعت سفالگری حمایت می‌کند و با ایجاد بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف، به فروش آثار سفالی کمک می‌کند که این امر نیز به کاهش قیمت‌ها کمک کرده است.

جاهای دیدنی ارمنستان - لیست بهترین مکان ها و جاذبه های گردشگری طبیعی و دست ساز ارمنستان

نگران هزینه خورد و خوراک و نوشیدنی نباشید!

رستورانگردی هم می‌تواند یکی از تفریحات ارزان در ارمنستان برای شما باشد؛ زیرا هزینه خورد و خوراک هم در این کشور پایین است. در ارمنستان می‌توانید رستوران‌های ارزان را به تعداد زیاد پیدا کنید. همچنین قیمت نوشیدنی‌های مختلف نیز در ارمنستان به‌صرفه است. به طور مثال می‌توان به چای و قهوه اشاره کرد. این موضوع، نوید این را به شما می‌دهد که بتوانید با هزینه‌ای کم صبحانه و میان وعده میل کنید. قیمت یک بطری آب نیز مانند چای و قهوه پایین است و برای آن بایستی حدود 40 سنت بپردازید.

هزینه خورد و خوراک و نوشیدنی

ورودی‌های رایگان جاهای دیدنی ارمنستان عامل ارزانی

یکی دیگر از موارد ارزان در ارمنستان، بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور است. هرچند برخی از جاهای دیدنی این شهر از هزینه‌هایی را بابت ورودی دریافت می‌کنند، اما بسیاری از جاهای دیدنی و تاریخی این کشور هیچ هزینه‌ی ورودی‌ای را از بازدیدکنندگان دریافت نمی‌کنند. به همین دلیل بازدید از این کشور هم می‌تواند برای شما بسیار ارزان تمام شود.

واحد پول ارمنستان - اطلاعات کامل از واحد پول کشور ارمنستان

دلایل ارزانی کالاها در ارمنستان چیست؟

نرخ پایین ارز، آسان‌گیری در واردات، اقتصاد در حال توسعه و وجود نمایندگی‌های مستقیم مشهورترین برندها (حذف واسطه‌ها) باعث کاهش هزینه کالاها شده و راه را برای خرید در ارمنستان باز گذاشته است. به همین دلیل هم اکثر مسافران این کشور را مقصدی ارزان و در دسترس برای سفر می‌دانند.

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر