فاصله آنکارا تا استانبول

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/03
بازدید: 226

از استانبول تا آنکارا چقدر فاصله است؟ استانبول و آنکارا هر دو، از جمله شهرهای مهم و توریستی ترکیه هستند که شهر آنکارا پایتخت این کشور و شهر استانبول بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر ترکیه معرفی می‌شود. در صورتی که به هر یک از این شهرها سفر کنید و بخواهید در میان آن‌ها تردد داشته باشید، قطعا با این سوال مواجه می‌شوید که فاصله آنکارا تا استانبول چقدر است؟ چگونه می‌توانید این مسیر را طی نمایید؟ همراه ما باشید تا راهنمای لازم در خصوص فاصله شهر آنکارا تا استانبول را دریافت نمایید.

فاصله آنکارا تا استانبول

از آنکارا تا استانبول چقدر فاصله است؟ راه‌های تردد بین این دو شهر

به طور کلی مسافت آنکارا تا استانبول حدود 500 کیلومتر است. رسیدن از آنکارا به استانبول یا بالعکس، با استفاده از ماشین شخصی حدود 4 ساعت و نیم، با اتوبوس حدود 7 ساعت و با قطار نیز حدود 4 الی 5 ساعت زمان می‌برد. اگر بخواهید با هواپیما سفر کنید، فقط یک ساعت و نیم راه دارید. در ادامه در خصوص مسیرهای تردد بین این دو شهر توضیحات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

برای رزرو تورهای آنکارا ویژه انگشت‌نگاری کلیک کنید.

فاصله آنکارا تا استانبول با هواپیما

اگر به استانبول سفر کردید و می‌خواهید راهی آنکارا شوید یا بالعکس، یکی از سریع‌ترین و البته گران‌ترین راه برای تردد بین این دو شهر، هواپیما است. فاصله استانبول تا آنکارا با هواپیما از فرودگاه استانبول (IST) به فرودگاه آنکارا (ESB) حدود 1 ساعت و 30 دقیقه است. اصولا به‌صورت روزانه پرواز از استانبول به آنکارا وجود دارد.

فاصله آنکارا تا استانبول با هواپیما

فاصله آنکارا تا استانبول با قطار

مسافت بین شهر استانبول تا آنکارا با قطار 352 کیلومتر است. این قطار، یک قطار سریع‌السیر است که در هر روز، چند بار بین این دو شهر تردد دارد. قطارهای آنکارا به استانبول، قطارهایی مدرن با صندلی و فضایی راحت هستند که می‌توانید با خیال راحت با آن‌ها سفر کنید. قطارهای سریع‌السیر در این مسیر، از ایستگاه Pendik استانبول به ایستگاه Ankara Hst حرکت می‌کنند. فاصله آنکارا تا استانبول با قطار حدود 4 تا 5 ساعت است.

جاهای دیدنی آنکارا - لیستی کامل از جاذبه‌های گردشگری آنکارا برای تفریح و گردش (آدرس + تصاویر)📷

فاصله آنکارا تا استانبول با اتوبوس

یکی دیگر از روش‌های تردد بین این دو شهر، اتوبوس است. ناگفته نماند که اگر انتخاب شما اتوبوس باشد، باید هزینه بیشتری نسبت به قطار پرداخت نمایید و مسافت بیشتری پیش رو دارید. فاصله آنکارا تا استانبول با اتوبوس از ایستگاه İstanbul Esenler bus station به ایستگاه Ankara bus station حدود 6 ساعت و 45 دقیقه است. اصولا خدمات مسافربری با اتوبوس بین این دو شهر، توسط شرکت‌های Kamil Koc و Pamukkale انجام می‌شود. لازم است بدانید، اتوبوس‌های بین این دو شهر از کیفیت بالایی برخوردار هستند و می‌توانید سفری راحت را تجربه نمایید.

فاصله آنکارا تا استانبول با اتوبوس

فاصله استانبول تا آنکارا با ماشین

در صورتی که بخواهید با ماشین شخصی و یا تاکسی از استانبول به آنکارا بروید، 4 ساعت و نیم مسیر پیش روی شماست. شما می‌توانید این مسافت را با ماشین شخصی، تاکسی و یا ماشین‌های شرکت‌های مسافربری طی نمایید.

شهر استانبول - معرفی کامل استانبول یکی از زیباترین شهر های ترکیه

بهترین راه برای طی کردن فاصله بین آنکارا تا استانبول

حال که با فاصله بین استانبول تا آنکارا با روش‌های مختلف آشنا شدید، می‌دانید که برای تردد بین این دو شهر می‌توانید از اتوبوس، تاکسی، قطار و یا هواپیما استفاده نمایید. هر یک از این روش‌ها خصوصیات خود را دارند. به صورت کلی فاصله زمینی آنکارا تا استانبول حدود 500 کیلومتر است و سریع‌ترین روش برای طی کردن مسیر زمینی، قطار یا ماشین شخصی است. پیشنهاد می‌کنیم اگر بودجه کافی در اختیار دارید، از هواپیما برای تردد استفاده نمایید؛ چرا که فاصله هوایی آنکارا تا استانبول بسیار کم است و در طول یک ساعت تا یک ساعت و نیم به مقصد می‌رسید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر