فاصله تبریز تا شهرهای مهم ترکیه

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/28
بازدید: 4491

تبریز یک میانبر برای کاهش مسافت بین ایران و ترکیه است. این شهر دارای مرز زمینی مشترک (مرز بازرگان) با ترکیه بوده و همین مسئله موجب می‌شود تا سفر به شهرهای ترکیه از تبریز نزدیک‌‎تر از تهران باشد. برای سفر زمینی به ترکیه، معمولا باید از شهر تبریز عبور کنید؛‌ به‌همین علت، بهتر است فاصله تبریز تا شهرهای مهم ترکیه (استانبول، ازمیر، ارزروم، ترابزون و...) را بدانید. همراه ما باشید تا با فاصله زمینی و هوایی تبریز تا ترکیه اطلاعات لازم را کسب کنید.

فاصله تبریز تا شهرهای مهم ترکیه

فاصله تبریز تا استانبول

برای سفر از تبریز به استانبول دو راه زمینی و هوایی پیش روی شماست. اتوبوس، ماشین شخصی و هواپیما انواع وسایل نقلیه‌ای هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، خود را به‌ استانبول برسانید. در ادامه در خصوص مسافت تبریز تا استانبول با روش‌های مختلف صحبت می‌کنیم.

  • ماشین شخصی: فاصله تبریز تا استانبول با ماشین حدود 1650 کیلومتر است که طی کردن این مسافت حدود 18تا20 ساعت زمان می‌برد. از تبریز راهی مرز بازرگان (290 کیلومتر) شوید و پس از عبور از مرز و ورود به ترکیه، ادامه مسیر شما از شهرهای ارزروم، ارزنجان، سیواس و در نهایت استانبول می‌گذرد.
  • اتوبوس: فاصله تبریز تا استانبول زمینی و با اتوبوس، همان 1650 کیلومتر است که حدود 20 تا 22 ساعت زمان می‌برد.
  • هواپیما: فاصله تبریز تا استانبول با هواپیما، برابر با 1200 کیلومتر است. با یک پرواز 2 ساعته از شهر تبریز به استانبول می‌رسید. پروازهای مستقیم از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز به فرودگاه استانبول (IST) وجود دارد.

فاصله تبریز تا استانبول

فاصله تبریز تا ترابزون

برای سفر از تبریز به شهر ترابزون ترکیه، می‌توانید از سفر زمینی با ماشین شخصی یا اتوبوس و سفر هوایی استفاده کنید. در ادامه فاصله تبریز تا ترابزون را، در دو روش هوایی و زمینی بیان کردیم.

  • ماشین شخصی: فاصله تبریز تا ترابزون با ماشین شخصی حدود 600 کیلومتر است. طی کردن این مسافت 10 تا 12 ساعت زمان می‌برد و باید به سمت مرز بازرگان بروید؛ پس از عبور از مرز به سمت ارزروم و ترابزون می‌روید.
  • اتوبوس: امکان سفر با اتوبوس به ترابزون همیشه وجود ندارد. در بعضی مواقع، تعدادی از شرکت‌های اتوبوس‌رانی این امکان را فراهم می‌کنند. سفر زمینی با اتوبوس به ترابزون، 13 تا 15 ساعت طول می‌کشد.
  • هواپیما: در بیشتر مواقع، پرواز مستقیم بین تبریز و ترابزون وجود ندارد. به‌همین دلیل، لازم است ابتدا از تبریز به استانبول یا آنکارا بروید و از آنجا راهی ترابزون شوید. پرواز شما حدود 1.5 ساعت طول می‌کشد.

فاصله تبریز تا ترابزون

فاصله تبریز تا وان ترکیه

وان، نزدیک‌ترین شهر ترکیه به تبریز بوده و سفر به این شهر از تبریز بسیار ساده است. اگر می‌خواهید از شهر تبریز به وان ترکیه سفر کنید، دو راه زمینی و هوایی پیش روی شماست که در ادامه در خصوص طول مدت هر یک صحبت می‌کنیم.

  • ماشین شخصی: مسافت بین تبریز تا وان 290 تا 330 کیلومتر (بر اساس مسیر انتخابی) است. طی کردن این مسیر با ماشین شخصی 5 تا 6 ساعت زمان می‌برد. برای سفر از تبریز به وان باید به سمت مرز رازی بروید و از مرز عبور کنید تا به شهر وان برسید.
  • اتوبوس: اتوبوس‌های مستقیم از تبریز به وان وجود دارد که از مرز رازی عبور می‌کنند.
  • هواپیما: مسافت هوایی بین وان و تبریز، 200 کیلومتر است که طی کردن آن 45 دقیقه تا 1 ساعت زمان می‌برد.

همه چیز درباره ترکیه - همه آنچه که باید در مورد ترکیه بدانید!

فاصله تبریز تا سامسون

سامسون یکی دیگر از شهرهای ترکیه است که سفر به آن از تبریز، با هر دو روش زمینی و هوایی امکان‌پذیر است. در ادامه فاصله تبریز تا سامسون به دو روش زمینی و هوایی را بیان می‌کنیم.

  • ماشین شخصی: اگر بخواهید با ماشین شخصی راهی سامسون شوید، باید از تبریز راهی ارزروم و پس از آن سامسون شوید. مسافت زمینی بین این دو شهر 1000 کیلومتر بوده که 12 تا 14 ساعت طول می‌کشد.
  • هواپیما: مسافت هوایی بین سامسون و تبریز 800 کیلومتر است که مدت زمان پرواز 1.5 ساعت خواهد بود. ناگفته نماند پرواز مستقیم بین تبریز و سامسون وجود ندارد و باید ابتدا به استانبول و آنکارا رفته و از آنجا راهی سامسون شوید.

فاصله تبریز تا سامسون

فاصله تبریز تا ارزروم

در بیان فاصله تبریز تا شهرهای مهم ترکیه، به شهر ارزروم می‌رسیم که می‌توانید از دو روش زمینی و هوایی راهی ارزروم شوید. در ادامه جزئیات این دو روش را به طور کامل بیان کردیم.

  • ماشین شخصی: فاصله تبریز تا ارزروم ترکیه به صورت زمینی 420 کیلومتر بوده و 7 تا 8 ساعت مسیر پیش روی شماست. اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید باید به سمت مرز بازرگان رفته و سپس راهی ارزروم شوید.
  • هواپیما: روش دیگر سفر به ارزروم از تبریز، هواپیماست که 320 کیلومتر مسافت هوایی پیش روی شماست و طی کردن این مسیر با هواپیما 1 ساعت زمان می‌برد.

فاصله تبریز تا ازمیر

سفر زمینی از تبریز به ازمیر ترکیه کمی دشوار است؛ به‌همین علت، بیشتر مسافران سفر هوایی را ترجیح می‌دهند. در ادامه فاصله تبریز تا ازمیر ترکیه را با هر دو روش زمینی و هوایی می‌توانید مشاهده کنید.

  • ماشین شخصی: اگر می‌خواهید با ماشین شخصی از تبریز به ازمیر بروید، یک مسیر 1600 تا 1700 کیلومتری را باید طی کنید که 18 تا 20 ساعت طول می‌کشد.
  • هواپیما: سفر از تبریز به ازمیر با هواپیما، 1100 کیلومتر است که 2 ساعت زمان می‌برد.

فاصله تبریز تا ازمیر

فاصله تبریز تا آنتالیا

در بیشتر مواقع، سفر از تبریز به آنتالیا به‌صورت زمینی و هوایی امکان‌پذیر است؛ اما بیشتر تورهای موجود به‌صورت هوایی برگزار می‌شوند؛ همچنین می‌توانید از ماشین شخصی استفاده کنید.

  • ماشین شخصی: فاصله زمینی تبریز تا آنتالیا 1700 تا 1800 کیلومتر است که 30 تا 35 ساعت زمان می‌برد و چندان گزینه مناسبی نیست. به‌منظور سفر زمینی، باید ابتدا به مرز بازرگان بروید و وارد ترکیه شوید. پس از عبور از شهرهای ارزروم، سیواس، آنکارا و قونیه در نهایت به آنتالیا می‌رسید.
  • هواپیما: مسافت هوایی تبریز تا آنتالیا حدود 1200 کیلومتر است که 2 ساعت و 30 دقیقه زمان می‌برد.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

فاصله تبریز تا آنکارا

فاصله زمینی بین تبریز و آنکارا حدود 1100 کیلومتر است که با ماشین شخصی و یا هواپیما می‌توانید از شهر تبریز راهی آنکارا شوید.

  • ماشین شخصی: اگر می‌خواهید با ماشین شخصی راهی آنکارا شوید، لازم است از مرز بازرگان عبور کنید و به سمت ارزروم بروید؛ پس از عبور از شهرهای ارزنجان و سیواس به آنکارا می‌رسید. طی کردن این مسیر با ماشین شخصی 15 ساعت زمان می‌برد.
  • هواپیما: مسافت هوایی تبریز و آنکارا 800 کیلومتر است که 1:30 دقیقه زمان می‌برد.

فاصله تبریز تا آنکارا

فاصله تبریز تا مارماریس

در بیان فاصله تبریز تا شهرهای مهم ترکیه، به مارماریس می‌رسیم که از دیگر شهرهای مهم و گردشگری ترکیه محسوب می‌شود.

  • ماشین شخصی: برای سفر با ماشین شخصی مسافتی بین 1700 تا 1800 کیلومتر پیش روی شماست که 21 تا 23 ساعت زمان می‌برد.
  • هواپیما: سفر هوایی از تبریز به مارماریس حدود 2 ساعت زمان می‌برد.

شهر تبریز - پایتخت استان آذربایجان شرقی با بازارهای رنگارنگ و معماری سنتی که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

فاصله تبریز تا بدروم

فاصله زمینی بین تبریز و بدروم حدود 1,750 تا 1,800 کیلومتر است. اگر قصد دارید این مسیر را با ماشین شخصی طی کنید، این سفر حدود 22 تا 24 ساعت (بر اساس شرایط جاده و توقف‌های بین راهی) زمان می‌برد.

  • ماشین شخصی: برای سفر با ماشین شخصی از تبریز تا بدروم باید راهی مرز بازرگان شوید و پس از عبور از شهرهای ارزروم، آنکارا، قونیه و دنیزلی به بدروم برسید. طی کردن این مسیر، می‌تواند 24 ساعت زمان ببرد.
  • هواپیما: برای سفر هوایی 1250 کیلومتر مسافت پیش روی شماست که حدود 2 تا 2.5 ساعت زمان می‌برد.

فاصله تبریز تا بدروم

تور ترکیه؛ انتخابی مقرون به صرفه و ارزان به شهرهای مختلف

در مطالب فوق در خصوص فاصله تبریز تا شهرهای مهم ترکیه صحبت کردیم. راحت‌ترین راه برای سفر از تبریز به ترکیه، هواپیما است. دسترسی به بیشتر شهرهای ترکیه به صورت زمینی و با ماشین شخصی کمی دشوار است. از این رو پیشنهاد می‌شود به جز شهرهای نزدیک مانند وان، به شهرهای دیگر ترکیه با تور سفر کنید. تور ترکیه به شهرهای مختلف این کشور برگزار می‌شود و یک راه اقتصادی و نسبتا مقرون به صرفه خواهد بود. برای مشاهده قیمت تور ترکیه به صفحه مربوطه در سایت لحظه آخر مراجعه نمایید و لیست قیمت تور استانبول، مارماریس، وان، کوش آداسی، بدروم و... را مشاهده نمایید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  • ناصر ناصر 1403/06/02
    0 نفر پسندیدند
    اطلاعاتی عالی بود متشکرم

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.8 از 5 | از 114 کاربر