فاصله شیراز از شهرهای مهم ایران

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/27
بازدید: 257

از کجای ایران می‌خواهید به شیراز بروید؟ اولین مسئله قبل از سفر به شیراز فاصله محل زندگی شما تا این شهر زیبا و تاریخی است. به همین دلیل بد نیست قبل از سفر به این شهر، فاصله شیراز از شهرهای مهم ایران را بدانید. در ادامه در خصوص فاصله شیراز تا تبریز، اصفهان، کرمان، مشهد، یزد، یاسوج و... صحبت می‌کنیم. همراه ما باشید تا پیش از سفر با فاصله زمانی و مکانی این شهر با شهرهای مختلف ایران آشنا شوید.

فاصله شیراز از شهرهای مهم ایران

شیراز کجاست؟ بررسی موقعیت جغرافیایی

قبل از هر چیزی بد نیست بدانیم که شیراز دقیقا کجای ایران قرار گرفته است. شهر شیراز یکی از کلان شهرهای ایران و چهارمین شهر پرجمعیت و بزرگ کشور است. شیراز در جنوب غربی کشور و در مناطق کوهستانی زاگرس در استان فارس واقع شده است و مرکز این استان شناخته می‌شود. این شهر 1268 کیلومتر مربع مساحت داشته و حدود 1480 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

از جهت موقعیت جغرافیایی این شهر از سمت شمال با مرودشت و سپیدان، از غرب به کازرون، از شرق به نی‌ریز، استهبان و فسا و در نهایت از جنوب به جهرم و فیروزآباد منتهی می‌شود.

فاصله شیراز تا تهران

مسافت بین شیراز و تهران حدود 930 کیلومتر است و با خودروی شخصی تقریبا 10 تا 12 ساعت در راه هستید. در طی مسیر از شهرهای اصفهان و قم عبور می‌کنید. اگر بخواهید این مسافت را با اتوبوس طی نمایید 12 تا 14 ساعت زمان می‌برد؛ اما با هواپیما یک ساعت و نیم طول می‌کشد تا به شیراز برسید.

فاصله شیراز تا تهران

فاصله شیراز تا مشهد

فاصله شیراز تا مشهد حدود 1370 کیلومتر بوده و در صورتی که بخواهید با خودروی شخصی این مسافت را طی کنید حدود 15 الی 17 ساعت زمان می‌برد. در مسیر از استان‌های فارس، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی عبور می‌کنید. در صورتی که بخواهید با اتوبوس این مسیر را طی نمایید 17 تا 20 ساعت طول می‌کشد؛ اما اگر انتخاب شما مسیر هوایی باشد حدود 2 ساعت در راه هستید.

فاصله شیراز تا مشهد

فاصله شیراز تا اصفهان

اصفهان فاصله زیادی با شیراز ندارد و مساحت بین این دو شهر حدود 480 کیلومتر است. در صورتی که بخواهید با خودروی شخصی از شیراز به اصفهان بروید حدود 5 تا 6 ساعت در راه هستید و از شهرهای آباده و شهرضا عبور می‌کنید. سفر با اتوبوس نیز اختلاف چندانی نسبت به خودروی شخصی ندارد و حدود 6 تا 7 ساعت در مسیر هستید. فاصله اصفهان تا شیراز با هواپیما نیز 1 ساعت است.

فاصله شیراز تا اصفهان

فاصله شیراز تا تبریز

از شهر شیراز تا تبریز 1250 کیلومتر است؛ بنابراین اگر بخواهید با خودروی شخصی این مسیر را طی نمایید حدود 13 تا 15 ساعت در راه خواهید بود و مسیر شما از شهرهای اصفهان، قم، تهران و زنجان عبور می‌کند. برای سفر از شیراز تا تبریز با اتوبوس حدود 15 تا 18 ساعت و برای سفر با هواپیما حدود 2 ساعت مسیر پیش روی شماست.

فاصله شیراز تا تبریز

فاصله شیراز تا یزد

از شیراز تا یزد 450 کیلومتر فاصله است. برای سفر با خودروی شخصی باید یک مسیر 5 تا 6 ساعته را طی نمایید و از شهرهای آباده و ابرکوه گذر کنید. فاصله شیراز تا یزد با اتوبوس نیز 6 تا 7 ساعت است؛ بنابراین سریع‌‎ترین مسیر پیش روی شما هواپیماست که 1 ساعت زمان می‌برد.

فاصله شیراز تا یزد

فاصله شیراز تا کرمان

فاصله شیراز تا کرمان 570 کیلومتر است. برای طی کردن این مسیر با خودروی شخصی حدود 6 تا 7 ساعت در راه هستید و از شهرهای نی‌ریز و سیرجان عبور خواهید کرد. سفر با اتوبوس از شیراز تا کرمان 7 تا 8 ساعت و با هواپیما نیز 1 ساعت زمان می‌برد.

شهر شیراز- هر آن چه که باید درباره ی شهر شعر و ادب ایران بدانید!

فاصله شیراز تا یاسوج

شیراز فاصله کمی تا شهر یاسوج دارد. فاصله شیراز تا یاسوج 180 کیلومتر بوده که اگر بخواهید با خودروی شخصی مسافت بین این دو شهر را طی نمایید 3 تا 4 ساعت زمان می‌برد. سفر با اتوبوس هم تفاوت چندانی نسبت به خودروی شخصی ندارد و حدود 4 تا 5 ساعت طول می‌کشد؛ اما سریع‌‎ترین راه طی کردن مسافت بین این دو شهر هواپیما است که 1 ساعت زمان می‌برد.

فاصله شیراز تا یاسوج

فاصله شیراز تا لار

طی کردن مسیر بین شیراز تا لار حدود 4 تا 5 ساعت زمان می‌برد و مسافت بین این دو شهر 330 کیلومتر است. اگر با اتوبوس سفر کنید، زمان سفر شما بین 5 تا 6 ساعت بوده و پرواز از شیراز به لار نیز 1 ساعت زمان می‌برد.

جاهای دیدنی شیراز - لیست 20 مورد از جاذبه های طبیعی و دست ساز گردشگری شهر شیراز

فاصله شیراز تا بندرعباس

فاصله شیراز تا بندرعباس حدود 630 کیلومتر است. اگر با خودروی شخصی این مسافت را طی نمایید بین 7 تا 8 ساعت زمان می‌برد؛ اما اگر انتخاب شما اتوبوس باشد 8 تا 9 ساعت در مسیر هستید. سریع‌‎ترین راه برای رسیدن از بندرعباس به شیراز هواپیما است که 1 ساعت زمان می‌برد.

فاصله شیراز تا رشت

شیراز تا رشت فاصله زیادی دارد و مسافت بین این دو شهر 1060 کیلومتر است. برای سفر با خودروی شخصی حدود 11 تا 13 ساعت مسیر پیش روی شماست و با اتوبوس نیز 13 تا 15 ساعت طول م کشد. در این سفر از شهرهایی مانند اصفهان، قم و قزوین عبور می‌کنید. فاصله شیراز تا رشت با هواپیما نیز 2 ساعت است.

فاصله شیراز تا رشت

فاصله شیراز تا اهواز

از اهواز تا شیراز یک مسیر 540 کیلومتری پیش روی شماست که طی کردن این مسیر با خودروی شخصی 6 تا 7 ساعت و با اتوبوس 7 تا 8 ساعت زمان می‌برد. پرواز از اهواز به شیراز نیز 1 ساعت طول می‌کشد.

بهترین زمان سفر به شیراز - بررسی آب و هوای فصول مختلف، جاذبه ها و جشنواره ها

تور شیراز؛ یک راه مقرون به صرفه و اقتصادی

از شهرهای مختلف ایران می‌توانید با تور شیراز ارزان و اقتصادی راهی این شهر شوید. تور شیراز به صورت زمینی و هوایی برگزار می‌شود و می‌توانید بر اساس بودجه‌ای که دارید، یکی از این دو روش را انتخاب نمایید. برای مشاهده پکیج‌های تور شیراز به صفحه تور شیراز در لحظه آخر مراجعه نمایید. خدمات تور شیراز لحظه آخر به شرح زیر است:

  • بلیط رفت و برگشت قطار، اتوبوس یا هواپیما
  • بیمه مسافرتی
  • هتل با صبحانه رایگان
  • ترانسفر فرودگاهی و گشت شهری (در برخی تورها)

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر