بهترین مقاصد سفر خارجی در تابستان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/08
بازدید: 269

گرمای تابستان سودای سفر را از سر بسیاری از افراد می‌اندازد اما تعداد زیادی از سفر دوستان هم به دنبال مقاصد تابستانی مناسب می‌گردند زیرا مسافرت در این فصل (به استثنای چند کشور) ارزان‌تر از سایر فصول است. همچنین در هوای گرم امکان انجام تفریحاتی وجود دارد که هوای سرد نمی‌توان انجامشان داد. اگرچه فصل تابستان در همه جای جهان گرم‌تر از فصول دیگر سال است اما گرمای برخی از این نقاط غیرقابل تحمل و گرمای برخی دیگر را می‌توان تحمل کرد. بنابراین اگر مقصد درستی را برای این فصل انتخاب کنید، می‌توانید یک سفر رویایی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم بهترین مقاصد سفر خارجی در تابستان را معرفی کنیم. اگر قصد دارید در فصل گرم سال به یک سفر خارجی خوب بروید، این مقاله مخصوص شماست. با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

بهترین مقاصد سفر خارجی در تابستان

  1. ترکیه؛ ارزان تر از همیشه!

کشور ترکیه را باید یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر خارجی برای ایران است. این کشور در همسایگی ایران قرار گرفته و به همین دلیل هزینه سفر به آن برای ایرانیان نسبت به بسیاری دیگر از مقاصد خارجی ارزان‌تر است. در این کشور شهرهای توریستی زیادی مانند استانبول، آنتالیا، کوش آداسی، بدروم، مارماریس، ازمیر و... وجود دارد که تقریبا همه‌ این شهرها را باید برای سفر در تابستان مناسب دانست. از نظر آب و هوای خنک‌تر از ایران است و به همین دلیل در روزهای تابستانی، راحت‌تر می‌توانید در شهرهایش قدم بزنید. همچنین تعدادی زیادی از مقاصد سفر در این کشور از نوع ساحلی هستند و بهترین زمان هم برای انجام تفریحات ساحلی، تابستان است. اگر تصمیم دارید برای تابستان یک سفر به ترکیه برنامه‌ریزی کنید؛ می‌توانید پکیج‌های موجود برای این کشور را در صفحه تور ترکیه مشاهده کنید.

ترکیه مقصد اول برای سفر خارجی

  1. بلغارستان؛ قدم زدن روی سواحل طلایی

یکی دیگر از بهترین مقاصد خارجی در تابستانی، بلغارستان است. سواحل طلایی وارنا در کنار دریای سیاه قرار گرفته‌اند و بنابراین روزهای تابستانی در این شهر بسیار مطبوع است. مزیت سفر به بلغارستان را باید این دانست که می‌توانید ویزای آن را نسبت به دیگر کشورهای حوزه شنگن راحت‌تر دریافت کنید و اگر فرصت کافی برای سفر داشته باشید، در کنار بازدید از وارنا به چند کشور دیگر اروپایی نیز سر بزنید. در صورتی که قصد دارید تابستان خود را در وارنای بلغارستان بگذرانید، می‌توانید پکیج مورد نظر خود را از صفحه تور وارنا رزرو نمایید.

بلغارستان

  1. گرجستان؛ بهترین انتخاب برای یک هفته تابستانی

گرجستان یک کشور کوهستانی است که تابستان‌های خنک و مطبوعی دارد. این کشور به دلیل نزدیکی به ایران و ارزان‌تر بودن هزینه سفرش نسبت به بسیاری دیگر از کشورهای خارجی همیشه جزو مقاصد سفر محبوب ایرانیان بوده است. در این کشور دو مقصد محبوب گردشگری به نام‌های باتومی و تفلیس وجود دارد که هر دو برای سفر تابستان مناسب هستند. اگر بیشتر علاقه‌مند به شهرگردی و دیدن جاذبه‌های تاریخ و خرید کردن هستید تور تفلیس و در صورتی که می‌خواهید تفریحات آبی را امتحان کنید، تور باتومی را رزرو کنید.

گرجستان

  1. روسیه؛ گذراندن یک تابستان یخی

مگر می‌توان در لیست بهترین مقاصد سفر خارجی در تابستان نام روسیه را نیاورد؟ این کشور به‌طورکلی آب و هوای سردسیری دارد و بنابراین بهترین زمان سفر به آن را باید تابستان دانست. در این فصل جدا از اینکه آب و هوای فوق‌العاده‌ای بر این کشور حاکم است، فستیوال‌های زیادی هم برگزار می‌شود و حال و هوای دیگری به روسیه می‌بخشد. برای مثال پدیده شب‌های سفید در تابستان اتفاق می‌افتد. در جریان این پدیده جغرافیایی سن پترزبورگ و چند شهر دیگر روسیه برای مدتی رنگ شب را نخواهند دید. از آنجایی که انواع و اقسام فستیوال‌ها در این مدت برگزار می‌شود، بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند در تابستان تور شب های سفید روسیه را رزرو کنند.

روسیه

  1. سوئیس؛ در دل کوهستان آلپ

اگر به دنبال راه فراری از گرمای تابستان هستید، سفر به سوئیس و گذراندن تابستان در کوه‌های آلپ می‌تواند انتخابی هوشمندانه باشد. درواقع اگر از طرفداران سفرهای اروپایی بپرسید که تابستان کجا سفر کنیم؟ حتما کشور سوئیس را به شما پیشنهاد می‌دهند. این کشور کوهستانی در فصل تابستان سبز پوش خواهد شد و بنابراین در این سفر طبیعتی خیره‌کننده انتظارتان را خواهد کشید. همچنین در طول این سفر می‌توانید انواع و اقسام تفریحات تابستانی مانند کشتی کروز، تفریحات کوهستانی در کوهستان آلپ، بازدید از دریاچه ژنو، رفتن به استخرهای روباز و... را تجربه کنید.

سوئیس

  1. یونان؛ سفر به جزیره سفید پوش

برای کسانی که هنوز پاسخ این سوال که «تابستان به کجا سفر کنیم» را ندارند، باید گزینه سفر به یونان را روی میز بگذاریم. تابش آفتاب روی اقیانوس در این کشور منظره‌ای خیره‌کننده را خلق خواهد کرد. حالا آب و هوای فوق‌العاده مطبوع را هم به مزایای سفر به یونان در تابستان اضافه کنید. در این فصل گردشگران می‌توانند در یک هوای مطبوع تابستانی در حالی که آفتاب فقط گرمایی لذت‌بخش به انسان‌ها هدیه می‌دهد و سوزاننده نیست؛ قدم بزنند و از جاذبه‌های تاریخی کشور قدیمی یونان دیدن کنند. همچنین می‌توانند به سواحل زاکینتوس مراجعه نمایند و حمام آفتاب بگیرند. البته باید بدانید که برای رزرو تور یونان نیاز به دریافت ویزای آن دارید و از آنجایی که اخذ ویزای کشورهای اروپایی کمی سخت‌تر و زمان‌بر تر از دیگر کشورهاست، اگر تصمیم دارید در تابستان به یونان سفر کنید؛ بهتر است از یکی دو ماه قبل برای اخذ ویزای خود اقدام کنید.

یونان

  1. شرق آسیا؛ هر تفریحی که بخواهید اینجا هست

اگر طرفدار سفرهای لوکس و پر از تفریحات و هیجان هستید، می‌توانید تابستان خود را در شرق آسیا بگذرانید. بهترین مقاصد این قسمت از کره زمین برای داشتن یک تابستان هیجان‌انگیز تایلند، بالی و مالدیو است. این مقاصد هم به‌خاطر تفریحاتی که دارند و هم به دلیل هتل‌های uall لاکچری‌شان مقصد محبوب بسیاری از ایرانیان هستند. شاید به خودتان فکر کنید که این کشورها چطور می‌توانند با وجود آب و هوای گرمسیری‌شان در لیست بهترین مقاصد سفر خارجی در تابستان قرار بگیرند. باید بدانید که آب و هوای کشورهای شرق آسیا تقریبا در همه روزهای سال گرم است و زیاد فرقی ندارد که شما چه فصلی را برای سفر خود انتخاب کنید. در تابستان همچنین جشنواره‌های جذاب زیادی در این کشورها برگزار می‌شود که سفر را برای گردشگران هیجان‌انگیزتر می‌کند. اگر قصد رزرو تور تایلند، بالی یا مالدیو برای تابستان را دارید، کافی است به صفحه این کشورها مراجعه کرده و پکیج مورد نظر خود را رزرو کنید.

شرق آسیا؛ هر تفریحی که بخواهید اینجا هست

  1. قبرس؛ سفر تابستانی به بهشت

قبرس را باید یکی از بزرگ‌ترین جزایر دریای مدیترانه دانست. از نظر آب و هوایی، این منطقه یکی از بهترین مقاصد سفر خارجی در تابستان محسوب می‌شود. از ویژگی‌های مثبت رزرو تور قبرس در تابستان می‌توان به قرارگیری در آب و هوای فوق‌العاده مطبوع، اقامت در هتل‌های لوکس و لاکچری و شرکت در تفریحات آبی هیجان‌انگیز اشاره کرد. همچنین قبرس فرهنگی جذاب و رنگارنگ دارد. بنابراین توصیه می‌شود در طول این سفر تمام زمان خود را در هتل و در کنار ساحل نگذرانید و زمانی را هم برای گشت و گذار در شهر کنار بگذارید تا لذت سفرتان دو چندان شود.

قبرس

  1. ارمنستان؛ تابستان هنوز به اینجا نرسیده است

کشور ارمنستان را باید یکی از بهترین مقاصد خارجی برای سفر در تابستان دانست. این کشور در همسایگی ایران قرار دارد و تقریبا ارزان‌ترین مقصد خارجی برای ایرانیان است. یکی دیگر از دلایل جذابیت ارمنستان برای ایرانیان نزدیکی فرهنگ مردم این کشور به فرهنگ ایرانیان است. در واقع گردشگران ایرانی در سفر به ارمنستان احساس راحتی خواهند کرد. ارمنستان را نیز باید یک کشور کوهستانی دانست که آب و هوایش در تابستان مطبوع و معتدل است و به همین دلیل بسیاری از گردشگران به‌خاطر فرار از گرمای کلافه‌کننده ایران این کشور را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند.

ارمنستان

  1. آلمان؛ اروپاگردی با طعم بستنی وانیلی

سفر به کشورهای حوزه شینگن در تابستان، دقیقا به اندازه خوردن یک بستنی وانیلی وسط گرمای 40 درجه لذت‌بخش است زیرا، کشورهای اروپایی آب و هوای متعادلی دارند و تابستان‌هایشان زیاد گرم نیست. کشور آلمان یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای سفر تابستانی خود انتخاب کنید. این کشور چندین شهر جذاب و بزرگ مانند برلین، مونیخ، فرانکفورت و... دارد که بازدید از هر کدامشان می‌تواند شما را با دنیای تازه‌ای از فرهنگ آشنا کند. اگر فرصت کافی برای سفر ندارید توصیه می‌شود برلین را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. این شهر یکی از پرجمعیت‌ترین و چند فرهنگی‌ترین شهرهای جهان است و می‌توان آن را با توکیو و نیویورک مقایسه کرد. طبیعتا دیدن چنین شهری از نزدیک می‌تواند بسیار جذاب باشد.

آلمان

سفر تابستانی کجا بریم؟

در این مطلب در پاسخ به این سوال که «تابستان سفر کجا بریم؟» 10 مورد از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد سفر تابستانی را به شما معرفی کردیم. یقینا گزینه‌های دیگری نیز برای سفر در این فصل وجود دارد. در نهایت گردشگران باید بر اساس بودجه، سلیقه و انتظارات خود، بهترین مقصد را انتخاب کنند. شما دوست دارید تابستان خود را در کدام کشور بگذرانید؟ نظر خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر