هزینه سفر به هند

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/15
بازدید: 417
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

 شما قبل از اینکه مقصدی را برای سفر انتخاب کنید، به چه چیزی توجه می‌کنید؟ اگر بخواهید به کشور هند برویم، آیا مهم است که پیش از مسافرت، هزینه سفر به هند را بدانیم؟ اگر دوست دارید به جایی سفر کنید که تنوع رنگ‌ها، مزه‌ها و فرهنگ مردم شما را به وجد آورد، قطعاً سفر به هند می‌تواند برای شما تجربه بی‌نظیری باشد. کشور هندوستان با معماری‌های برجسته، فرهنگی چندهزارساله و شهرهایی خاص، سالیانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا است. اما برای سفر به این کشور چقدر باید بودجه داشته باشیم؟ آیا سفر به هندوستان مانند دبی، یک سفر لاکچری محسوب می‌شود یا می‌توان از هندوستان دیدن کرد؛ ولی هزینه زیادی را متقبل نشد؟! اگر دوست دارید به کشور هفتاد و دو ملت سفر کنید؛ ولی نگران بودجه خود هستید، تا پایان این مقاله با ما در لحظه آخر همراه باشید تا هزینه سفر به هند را از تمام جوانب برایتان بررسی کنیم.

واحد پول هند

واحد پول هند روپیه است. در حال حاضر (زمستان ۱۴۰۲) هر روپیه برابر ۷۰۰ تومان است. اما برای اینکه، بهتر بتوانید ارزش این ارز را بسنجید بهتر است آن را با دلار مقایسه کنید. نرخ تبدیل روپیه هندوستان به دلار آمریکا در این تاریخ، برابر 0.012 است. یعنی 1 روپیه هندوستان برابر است با 0.012 دلار آمریکا است. روپیه با نماد (نماد: ₹ و کد INR) به 100 پیسه تقسیم می‌شود. در این کشور می‌توان شاهد اسکناس‌های 500 پوندی، 1000 پوندی و 2000 پوندی نیز بود هم چنین امروزه سکه‌های 5، 25 و 50 روپیه‌ای نیز در میان مردم در گردش است.

تور هند | بهترین قیمت خرید + آفرهای ارزان و لحظه آخری

واحد پول هند

هزینه پاسپورت و ویزا برای مسافرت به هند

همان‌طور که می‌دانید پیش از اینکه هزینه سفر به یک مکان را برآورد کنید، باید حتماً از داشتن پاسپورت اطمینان حاصل کنید. در حال حاضر هزینه دریافت پاسپورت در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۲۰ هزار تومان است. لازم به ذکر است که پرداخت مبالغ مورد نظر برای گرفتن پاسپورت، تنها از طریق باجه‌های پرداخت پلیس +۱۰ امکان‌پذیر است و واریز از طریق اینترنت، فیش واریزی بانک و یا عابربانک به هیچ عنوان قابل‌قبول نخواهد بود.

 علاوه بر تمام مدارکی که باید برای دریافت ویزا آماده کنید، باید هزینه‌ای حدود ۱۵۰ دلار را بپردازید. اما اگر نمی‌خواهید خودتان را درگیر کارهای اداری و رفت‌وآمدها به کنسولگری کنید تا ویزا بگیرید، می‌توانید ویزای الکترونیکی دریافت کنید. ویزا الکترونیک هند را شما در فرودگاه دریافت خواهید و هزینه آن نیز همان ۱۵۰ دلار است.

هزینه پاسپورت و ویزا برای مسافرت به هند

هزینه عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور در سفر هوایی، زمینی و دریایی، برای بار اول ۴۰۰ هزار تومان است. اگر می‌خواهید برای بار دوم از کشور خارج شوید، باید ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنید و برای بار چهارم می‌بایست مبلغ ۸۰۰ هزار تومان را بپردازید.

هزینه عوارض خروج از کشور

هزینه پرواز به هند

اگرچه محاسبه این هزینه‌ها برای سفر طبیعی و عادی است؛ اما در صورتی که کارهای سفر را به عهده تور هند بگذارید، از دردسرهای سفر و هزینه‌ها راحت خواهید شد. ولی اگر تصمیم دارید تا بدون تور به هند سفر کنید، باید خودتان کارهای سفر را انجام دهید. نخستین گام پس از تهیه ویزا، خرید بلیط سفر به هند است. بسیاری از ایرلاین‌های معتبر جهان، پرواز به هند را انجام می‌دهند پس شما می‌توانید باتوجه‌به ترجیحات خود، هرکدام از شرکت‌های هواپیمایی را که بخواهید، انتخاب کنید. از جمله ایرلاین‌هایی که می‌توان برای سفر به هند انتخاب کرد شامل امارات، قطر ایرویز، ترکیش ایرلاینز و… هستند. قیمت بلیط سفر برای هر شرکت هواپیمایی متغیر است؛ ولی اگر قصد دارید تا هزینه سفر به هند را کاهش دهید، می‌توانید بلیط‌های لحظه آخری را تهیه کنید.

هزینه پرواز به هند

هزینه رزرو هتل در هند

برای کسانی که به کشورهای خارجی سفر می‌کنند، همیشه یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌ها به هزینه اقامتشان مربوط می‌شود. گردشگران در مسافرت به هند بیشتر به سراغ شهرهای دهلی، آگرا و جیپور می‌روند. قیمت اتاق‌های هتل در این شهرها با توجه به کیفیت هتل کاملاً متغیر است. اگر به دنبال سفر ارزان به هند هستید، باید به هتل‌های ۲ یا ۳ ستاره اکتفا کنید؛ ولی اگر برایتان مهم است تا در جایی با امکانات کامل اقامت کنید، باید بودجه زیادی را برای این کار اختصاص دهید.

هزینه رزرو هتل در هند

هزینه غذا در هند

رنگ و بوی غذاهای هندی به شکلی است که نمی‌توان بدون امتحان‌کردن آن‌ها هند را ترک کرد. غذاهای این کشور به‌خاطر نوع ادویه‌هایی که دارند، بیشترین شباهت ذائقه را نسبت به دیگر کشورها به ما ایرانیان دارند. خبر خوب برای مسافرانی که نگران هزینه غذا در مسافرت به هندوستان هستند، این است که هند را می‌توان از نظر هزینه غذا و خورد و خوراک در دسته مقاصد ارزان‌قیمت جای داد. در شهرهای توریستی این کشور مانند دهلی، آگرا، جیپور و گوا انواع رستوران‌ها با غذاهای متنوع را می‌توان یافت. شما می‌توانید باتوجه‌به ترجیحات غذایی و بودجه موردنظرتان، در رستوران‌های مجلل یا محلی غذا بخورید. البته این نکته را فراموش نکنید که صبحانه شما را هتل محل اقامتتان تهیه خواهد کرد پس شما فقط باید برای دو وعده دیگر، در فکر تهیه غذا باشید. هزینه غذا در رستوران‌های مختلف هند به طور میانگین به شرح زیر است:

  • رستوران‌های محلی هند: بین ۸۰ تا ۱۵۰ روپیه
  • رستوران‌های معمولی: بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ روپیه
  • رستوران‌های لوکس: بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ روپیه

هزینه غذا در هند

 هزینه حمل و نقل در هند

برای اینکه بتوانید در زمان کوتاه سفر خود به هند، از جاهای دیدنی مختلف آن بازدید کنید، باید بتوانید زمان حمل‌ونقل خود را کاهش دهید. اگرچه در هند گزینه‌های بسیار زیادی از جمله توک توک، ریکشا، تاکسی و اتوبوس برای جابه‌جایی در شهر وجود دارد؛ ولی برای جابه‌جایی سریع بهتر است از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس استفاده نکنید. از آنجا که هند کشوری شلوغ و پر جمعیت است، گردشگران برای صرفه‌جویی در زمان، بهتر است که از تاکسی یا ریکشا استفاده کنند. تاکسی‌های هند برای هر یک کیلومتر ۱۴ روپیه و در ازای هر ساعت توقف ۶۷ روپیه از مسافران دریافت می‌کنند. البته این قیمت ممکن است در بعضی مناطق هند کمی متغیر باشد پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سوار شدن، مبلغ را با راننده توافق کنید.

 هزینه حمل و نقل در هند

هزینه مکان‌های دیدنی و تفریحات هند

اگرچه کوچه‌ها و بازارهای هند جذابیت‌های خاص خودش را دارد ولی نمی‌شود بدون دیدن جاذبه‌های گردشگری این کشور، آن را ترک کرد. یکی از هزینه‌های مهم سفر برای مسافران هند، می‌تواند هزینه مکان‌های دیدنی و تفریحات این کشور باشد. در هند نیز مانند ایران گردشگران خارجی باید بیشتر از ساکنان هندوستان برای ورود به مکان‌های گردشگری یا استفاده از تفریحات هزینه کنند. البته لازم به ذکر است که بازدید از بسیاری از مکان‌های گردشگری هند رایگان است.

  • تاج محل: ۱۱۰۰ روپیه (۷۷۰ هزار تومان)
  • قلعه سرخ دهلی: ۲۵۰ روپیه (۱۷۵ هزار تومان)
  • قلعه باندی: ۱۵۰ روپیه (۱۰۵ هزار تومان)
  • قلعه رایگاد بمبئی: ۳۰۰ روپیه (۲۱۰ هزار تومان)
  • معبد ویروپاکشا هامپی: ۵۰۰ روپیه (۳۵۰ هزار تومان)
  • فیل‌سواری در قلعه عامر جیپور: ۱۰۰۰ روپیه (۷۰۰ هزار تومان)
  • قایقرانی نیم‌روزه در آب‌های کرالا: ۱۵۰۰ روپیه (۱ میلیون تومان)
  • تماشای رقص سنتی در کرالا: ۳۰۰ روپیه (۲۱۰ هزار تومان)
  • شرکت در کلاس آشپزی: ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ روپیه (۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان)

جاهای دیدنی هند - زیباترین مکان های دیدنی هند برای گردش

هزینه مکان‌های دیدنی و تفریحات هند

هزینه خرید در هند

انواع لباس‌های زیبا و زیورآلات زنانه، چنان زیبایی به بازارهای هند داده‌اند که به‌سختی می‌توان از آن‌ها چشم برداشت. مغازه‌های هند به‌قدری رنگارنگ و جذاب هستند که نمی‌توان در برابر وسوسه خرید از آن‌ها مقاومت کرد. اگر بودجه کافی دارید و از خرید لباس‌هایی با رنگ‌های شاد، لذت می‌برید حتماً مبلغی را برای خرید در هند کنار بگذارید. هزینه لباس، زیورآلات و وسایل تزیینی در هند تقریباً ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر از ایران است؛ بنابراین اگر چیزهایی که می‌خرید جز ضروریات تان محسوب می‌شوند، مطمئن باشید که از این خرید سود کرده‌اید.

هزینه خرید در هند

هزینه تلفن در هند

بهترین کار برای کاهش هزینه‌های تلفن همراه در سفر به هند، استفاده از سرویس رومینگ همراه اول یا ایرانسل است. اما در صورتی که این روش را دوست نداشته باشید، می‌توانید از هر یک از اپراتورهای فعال در هند، سیم کارت بخرید و تماس برقرار کنید. هزینه این دو روش کاملاً متغیر است و شما می‌توانید قبل از انتخاب هر یک، هزینه هر کدام از روش‌ها را از اپراتور مربوطه استعلام بگیرید.

چه ارزی را با خودمان به هند ببریم؟

بعد از آشنایی با هزینه‌های سفر به کشور هند و قیمت‌های خوب اقلام در این سفر، ممکن است تا حدی برای مسافرت به این کشور مصمم‌تر شده باشید. اگر این‌طور باشد، شاید از خود بپرسید که بهتر است چه ارزی را با خود ببرید. متاسفانه در ایران نمی‌توان با قیمت مناسب روپیه خریداری کرد و خرید پول هند از کشورهای دیگر، بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. با توجه به این موضوع به شما توصیه می‌کنیم که در ایران دلار یا یورو بخرید و پس از رسیدن به هند به صرافی‌ها آن کشور مراجعه کنید و پولتان را به روپیه تبدیل کنید.

چه ارزی را با خودمان به هند ببریم؟

با چه مقدار پول می‌توانیم به هند سفر کنیم؟

 در این بخش از سایت لحظه آخر به بررسی هزینه سفر به هند پرداختیم و مواردی را که در طی سفر باید در نظر بگیرید را به شما معرفی کردیم. میزان هزینه سفر به هند و مقدار پولی که هر مسافر باید با خود به همراه ببرد، کاملاً بستگی به سطح انتظارات هر مسافر دارد. کشور هندوستان در مجموع نسبت به کشورهای اروپایی جز مقاصد ارزان گردشگری برای ایرانیان به شمار می‌رود. بلیط سفر به هند، هزینه اقامت در هتل، غذا و خورد و خوراک و در نهایت ورودیه مکان‌های دیدنی، از جمله مواردی است که هزینه این سفر را تشکیل می‌دهند. همه ما قبل از اینکه سفر کنیم باید میزان هزینه سفر به هند را برآورد کنیم تا مطمئن شویم، بودجه ما برای تجربه سفری خوب، کافی است. اگرچه محاسبه این هزینه‌ها برای سفر، طبیعی است اما در صورتی که کارهای سفر را به عهده تور هند بگذارید، از دردسرهای سفر و هزینه‌ها راحت خواهید شد. در صورتی که تا به حال تجربه سفر به هند را داشته اید، می‌توانید نظر خود را در مورد هزینه سفر به این کشور برای ما بنویسید. همچنین می‌توانید برای ما یادداشت کنید که چه چیزهایی در هند نسبت به ایران گران‌تر یا ارزان‌تر بوده است و ما را نیز از این موضوع مطلع نمایید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر