رفتار مردم ارمنستان با ایرانیان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/05
بازدید: 988
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که ایرانیان از قدیم‌الایام زیاد به آن سفر می‌کنند و در سال‌های اخیر هم تعداد گردشگرانی که سفر به این کشور را به منظور تفریح انتخاب کرده‌اند و ایرانیانی که ارمنستان را برای زندگی برگزیده‌اند، بیشتر از قبل شده است اما آیا می‌دانید که رفتار مردم ارمنستان با ایرانیان چگونه است؟ از آنجایی که دانستن پاسخ این سوال قبل از مسافرت به یک کشور خارجی از ضروریات سفر است، در این مطلب قصد داریم درباره این موضوع صحبت کنیم. اگر شما هم دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره رفتار ارمنی‌ها با ایرانیان به دست آورید، با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت لحظه آخر همراه باشید.

رفتار مردم ارمنستان با ایرانیان چگونه است؟

سفر ایرانیان به ارمنستان | چرا ایرانیان زیاد به ارمنستان سفر می‌کنند؟

یکی از رایج‌ترین تورهای خارجی در میان ایرانیان تور ارمنستان است. از آنجایی که این کشور در همسایگی ایران قرار دارد و برای سال‌های سال هم بخشی از خاک ایران بوده است. تشابهات فرهنگی زیادی میان مردم ما و ارمنی‌ها وجود دارد. در کنار این مساله هزینه این سفر نسبت به سایر مقاصد خارجی برای ایرانیان مقرون به صرفه‌تر است. همچنین ایرانیان برای این سفر نیاز به ویزا ندارند و با یک پاسپورت معتبر هم می‌توانند مسافرتشان را انجام دهند. همه این موارد باعث شده ایرانیان زیاد به ارمنستان سفر کنند.

 

سفر به کشور زیبا و تاریخی ارمنستان!

تاریخچه روابط ایران و ارمنستان | در طول تاریخ بین ایران و ارمنستان چه گذشته است؟

همانطور که گفته شد، ارمنستان برای سال‌های سال بخشی از خاک ایران بود و هنوز هم شهرها و روستاهای مرزی این دو کشور با هم روابط دوستانه و خانوادگی دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایران و ارمنستان با هم 44 کیلومتر مرز مشترک دارند. تاریخچه مشترک این دو کشور به هزاران سال پیش یعنی زمان امپراطوری مادها باز می‌گردد. در آن زمان اقلیت ارمنی در ایران زندگی می‌کردند و دین و آداب و رسومشان به رسمیت شمره می‌شد. در نهایت کشور ارمنستان در دوره حکومت قاجارها، بر اساس قرارداد ترکمنچای از ایران جدا شد و به اتحاد جماهیر شوروی پیوست. اما ایرانیان همیشه مردم ارمنستان را جزوی از خود می‌دانستند و هیچگاه در بزنگاه‌های تاریخی پشتش را خالی نکردند. از میان این بزنگاه‌های تاریخی می‌توان به جریان نسل کشی ارمنی‌ها توسط حکومت عثمانی اشاره کرد که ایرانیان از ارمنی‌ها دفاع کردند. همه این پیشینه که از آن حرف زدیم باعث شده که ارمنستان و ایران با هم روابط خوب و حسنه‌ای داشته باشند و بنابراین در سفر به این کشور جدا از اینکه از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن می‌کنید، با مهمان‌نوازی ارمنی‌ها هم رو به رو خواهید شد.

تاریخچه روابط ایران و ارمنستان

رفتار مردم ارمنستان با گردشگران ایرانی چگونه است؟

در یک کلام می‌توان رابطه بین ایران و ارمنستان را همدلانه دانست. در بالا به دلایل این همدلی و همچنین پیشینه میان دو کشور اشاره کردیم و حالا دیگر می‌توانید حدس بزنید مردم این کشور چه رفتاری با ایرانیان دارند. یقینا در این سفر ارمنی‌ها را مردمی خونگرم و مهمان‌نواز خواهید شناخت. آنها به بزرگ‌ترهای خود احترام می‌گذارند و رفتاری مهربانانه و ملایم با کودکان دارند. مردم ارمنستان معمولا لباس‌های شاد و رنگی به تن می‌کنند که رویشان گلدوزی شده است. یکی از کارهای رایج در فرهنگ این مردم پرسیدن سوالات شخصی و دقیق است و بنابراین اگر در طول سفرتان به چنین چیزی مواجه شدیم، تعجب نکنید. ارمنی‌ها دوست دارند در خانه‌های خود مهمان دعوت کنند و از خارجی‌ها هم استقبال گرمی می‌کنند. آنها با سفره‌های پر از غذا و خوراکی از مهمانان خود پذیرایی می‌نمایند. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید و در طول سفرتان به ارمنستان در خانه یکی از آنها مهمان شدید، سعی کنید همه غذاهای سر سفره را امتحان کنید تا میزبانتان ناراحت نشود.

راهنمای سفر به ارمنستان - سفری هیجان انگیز و کم هزینه به کشوری در همسایگی ایران!

برخورد مردم ارمنستان با دانشجویان ایرانی چگونه است؟

اما ارمنی‌ها با دانشجویان ایرانی که برای گذراندن دوران تحصیل‌شان به این کشور سفر کرده‌اند، چه برخوردی دارند؟ به‌طورکلی خوی مردم ارمنستان مهربانانه و محترمانه است و این رفتارشان را نسبت به همه چه شهروندان ارمنی، چه خارجی‌هایی که برای سفر تفریحی وارد این کشور شده‌اند و چه دانشجویان ایرانی اعمال می‌کنند. دانشجویان ایرانی که چند سال را برای تمام کردن دانشگاهشان در این کشور می‌مانند همگی به خونگرمی و مهمان‌نوازی مردم این کشور اعتراف می‌کنند و رفتار و بخوردشان را با دانشجویان خارجی محترمانه می‌شمارند.

برخورد دوستانه مردم ارمنستان با مهاجران ایرانی

رفتار ارمنی‌ها با مهاجران ایرانی که این کشور را برای زندگی انتخاب کرده‌اند هم چیز متفاوتی از آنچه در بالا بدان اشاره کردیم، نیست. آنها از همسایگان ایرانی خود که حالا در مسافت کمتری همسایه‌شان شده‌اند، به گرمی استقبال می‌کنند، به آنها کمک می‌نمایند تا زودتر با فرهنگ، قوانین و آداب و رسوم ارمنستان آشنا شوند و زندگی خوبی در این کشور بگذرانند. معمولا ارمنی‌ها اجازه نخواهند داد مهاجران در این کشور احساس غربت کنند.

رفتار مردم ارمنستان با گردشگران ایرانی چگونه است؟

چرا ارمنی‌ها ایران را دوست دارند؟

تا اینجای متن کاملا دلایل ارتباط خوب ایرانیان و ارمنی‌ها را بررسی کردیم. اگر بخواهیم یک مرور کلی روی دلایلی که ارمنی‌ها به خاطر آن ایرانیان را دوست دارند، بکنیم، باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • به خاطر ارتباط تاریخی که از زمان ایران باستان این دو کشور باهم داشته‌اند.
  • به دلیل همسایگی و هم مرز بودن و تشابهات فرهنگی میان دو کشور
  • به این علت که این دو کشور در بزنگاه‌های تاریخی همیشه پشت هم را خالی نکرده‌اند.
  • به دلیل خونگرم بودن و مهمان‌نواز بودن مردم کشور ارمنستان
  • به دلیل ارزشی که ایرانیان از قدیم‌الایام برای ارمنی‌ها قائل بوده‌اند.

چرا ارمنی‌ها ایران را دوست دارند؟

در سفر به ارمنستان چه رفتاری در انتظارمان است؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است در طول هر سفر خارجی با آن رو به رو شوید، نژادپرست بودن مردم آن کشور است. طبیعتا وقتی به جایی سفر کنید که مردمش با سردی از شما استقبال می‌کنند، از لذت سفرتان کاسته می‌شود. اما در این مقاله درباره رفتار مردم ارمنستان با ایرانیان صحبت کردیم و متوجه شدیم که در طول این سفر به جز خونگرمی و مهربانی چیزی در انتظار گردشگران نخواهد بود. بنابراین اگر قصد سفر به ارمنستان را داشتید و پس از خواندن این مطلب در تصمیمتان جدی‌تر شدید همین حالا از طریق صفه تور ارمنستان آفر مورد نظرتان برای رفتن به این کشور را رزرو کنید. سفر خوشی را برایتان آرزو می‌کنیم.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی روی قیمت + جدول
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی روی قیمت + جدول
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر