کریسمس در کشورهای مختلف

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/28
بازدید: 314
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آداب و رسوم کریسمس در کشور های مختلف، بر اساس فرهنگ و سنت متفاوت است. این مراسم در کشور های مختلف دنیا هر ساله به شیوه‌ای خاص برگزار می‌شود و همه ما شاهد عکس و ویدیوهای زیبای آن هستیم. در آخرین روزهای سال 2023، شاهد تکاپوی مردم در کشور های مختلف به منظور جشن کریسمس 2024 هستیم. در این تکاپو زیبایی و سنت‌های جالبی نهفته است؛ از این رو در این بخش قصد داریم آداب و رسوم کریسمس در کشور های مختلف از جمله آلمان، ترکیه، کانادا، وگاس، امارات و... را بررسی کنیم و با رسم‌های جالب مردم جهان در این باره آشنا شویم.

کریسمس در کشورهای مختلف

کریسمس یا سال نو 2024 چه تاریخی است؟

همه ما می‌دانیم که هر ساله در روز اول ماه ژانویه، مردم کشور های مسیحی و برخی از مسلمان‌ها نیز مراسم کریسمس را به مناسبت شروع سال نو جشن می‌گیرند. تاریخ کریسمس 2024، 1 ژانویه مصادف با 11 دی ماه در ایران است.

کریسمس در کشور های مختلف جهان چگونه برگزار می‌شود؟

تعطیلات سال نو میلادی و کریسمس در کشور های مختلف جهان متفاوت است. اگرچه این تعطیلات و آداب و رسوم در برخی کشورها شبیه به یکدیگر است، اما در کشور های مختلف با کمی تفاوت برگزار می‌گردد. اگر قصد مهاجرت و سفر در این تاریخ به کشور خاصی را دارید، دانستن آداب و رسوم کریسمس در کشور های مختلف، حائز اهمیت خواهد بود و جالب و خواندنی است.

تعطیلات کریسمس در آلمان

یکی از مهم‌ترین رسوم آلمانی‌ها در آغاز تعطیلات و شب کریسمس، سرو غذاهایی خاص و لذیذ است. این غذاها شامل اردک، غاز، خرگوش، گوشت رست شده، کوفته سیب زمینی، کلم قرمز و... است. برای دسر نیز استولن درست می‌کنند. این دسر شامل میوه پوشیده شده با آجیل و ادویه است. یکی از رسوم عجیب آلمانی‌ها در این شب این است که باید مقداری غذا در ظرف خود نگهداری کنند؛ چرا که باعث خیر و برکت می‌شود.

تعطیلات کریسمس در آلمان

تعطیلات کریسمس در کانادا

تعطیلات و مراسم کریسمس در کانادا، از روز اول ژانویه آغاز می‌شود. در شب کریسمس این کشور، مردم کانادایی خانه‌های خود را با درخت کریسمس و چراغ‌های رنگی تزیین می‌کنند. در خصوص مراسم کریسمس کانادا باید گفت مردم این کشور رسم جالبی دارند و جوراب‌های خود را گوشه شومینه به امید گرفتن هدیه از بابانوئل آویزان می‌کنند. غذای اصلی مردم کانادا در این شب بوقلمون کبابی و سبزیجات است. صبحانه روز کریسمس کانادایی‌ها ژامبون، تخم مرغ و پنکیک است. از دسرهای جالب آن‌ها می‌توان به کیک کدو تنبل، آلو یا پودینگ و... اشاره کرد.

تعطیلات کریسمس در کانادا

تعطیلات کریسمس در ترکیه

در بررسی کریسمس در کشور های مختلف، بد نیست سری به کریسمس ترکیه بزنیم. مراسم کریسمس در استانبول و بخش‌های دیگر ترکیه شامل مراسم مذهبی، جشن و خرید است. در این کشور جشن کریسمس معمولا در تاریخ 25 دسامبر برگزار می‌شود. مراسم مذهبی آن‌ها شامل دعا، تلاوت کتاب مقدس و آواز خواندن در کلیسا است. اگر در تور استانبول یا تور ترکیه شرکت کنید، شاهد جشن‌های خیابانی جالب در خیابان‌های ترکیه هستید. به طور کلی خیابان‌های ترکیه در این روزها حال و هوای خاصی داشته و شهر با درخت‌های کریسمس تزیین می‌شود.

تعطیلات کریسمس در ترکیه

کریسمس در لاس وگاس

مهم‌ترین مراسم کریسمس، مربوط به کریسمس آمریکا است. در واقع در این کشور مراسم‌های خاص و جالبی برگزار می‌شود. کریسمس در لاس وگاس و ایالت‌های دیگر آمریکا با درخت کاج آن‌ها معروف است. در واقع مهم‌ترین نشانه این جشن در لاس وگاس، درخت کاج بزرگی است که در وسط شهر بنا می‌شود و آن را به شیوه‌ای خاص و زیبا تزیین می‌کنند. مردم معمولا در این شب بعد از شام به خیابان‌ها رفته و به صورت دسته جمعی جشن می‌گیرند.

یکی از جالب‌ترین باورهایی که مردم آمریکا دارند، این است که کریسمس بابانوئل با سورتمه زیبایش به خانه‌ها آمده و از شیرینی و شکلات آن‌ها نوش جان می‌کند. از دیگر رسم‌های این ایالت می‌توان به جشن ظهور برای پیشواز کریسمس، خوراکی‌های خوشمزه و... اشاره کرد.

کریسمس در لاس وگاس

کریسمس در امارات

با وجود اینکه امارات یک کشور مسلمان است اما برخی از مراسم‌های جالب کریسمس در آن برگزار می‌شود. در واقع باید گفت در این کشور تعداد افراد مسیحی کم نیست؛ به همین دلیل مراسم کریسمس باشکوه خاصی در این کشور برگزار می‌گردد. کریسمس در دبی پررنگ‌تر از بخش‌های دیگر امارات برگزار می‌شود. به طور مثال تزیینات درخت کریسمس و بابانوئل در فروشگاه و مراکز خرید متعدد صورت می‌گیرد. به همین علت زمانی که با تور امارات یا تور دبی به این کشور در زمان کریسمس سفر می‌کنید، حال و هوای این مراسم را در گوشه و کنار آن مشاهده خواهید کرد.

کریسمس در امارات

کریسمس در ارمنستان

ارمنستان مراسم کریسمس جالب و دلنشینی دارد. کریسمس در کشور های مختلف طبق یک اصول مشابهی پیش می‌رود اما در ارمنستان مردم اعتقاد زیادی به برآورده شدن بزرگ‌ترین آرزوهای خود در ساعت نیمه شب کریسمس هستند. هر سال در این مناسبت درخت بزرگ و زیبایی در میدان جمهوری ایروان برپا می‌شود. در کنار این‌ها فامیل‌های نزدیک و دور این شب دور یکدیگر جمع شده و برای شام خوراکی‌های خوشمزه‌ای درست می‌کنند. در کلیسای حواری ارمنی نیز جشن اصلی کریسمس برگزار می‌شود. از دیگر آداب و رسوم مردم ارمنستان برای کریسمس می‌توان به جشن عید ظهور و عید غسل تعمید عیسی اشاره کرد. ارمنی‌ها به جای بابانوئل، گاگانت بابا یا کاغذ پاپا، دمز پاپ و دد موروز دارند. توصیه می‌کنیم در تور ارمنستان کریسمس 2024 شرکت کنید و از این مراسم‌ها لذت ببرید.

کریسمس در ارمنستان

کریسمس در انگلستان

در کریسمس کشور های مختلف، کریسمس در انگلستان با آداب و رسوم خاص‌تری برگزار می‌شود. در نیمه شب کریسمس، مردم به خانه همسایه‌های خود می‌روند و یک اعتقاد عجیب دارند؛ آن هم این است که اگر مهمانی که به خانه آن‌ها می‌آید خوش قیافه و بلند قد باشد، سالی پر از شادی و ثروت خواهند داشت. در این روزها، مردم انگستان با بردن زغال و نان به خانه‌های هم می‌روند و جشن می‌گیرند. این مسئله بیانگر خوش یمنی و برکت است.

کریسمس در انگلستان

کریسمس در کره جنوبی

جالب است بدانید در کره جنوبی چیزی به اسم سال نو میلادی وجود ندارد اما با این حال با افزایش تعداد مسیحی‌ها در این کشور، جشن‌های باشکوه‌تر برگزار می‌شود. به طور کلی دین اصلی مردم کره جنوبی مسیحیت نیست اما مهاجرهای مسیحی زیادی در آن ساکن هستند. در شب کریسمس در این کشور مردم به کافه و رستوران‌ها می‌روند و غذاهایی نظیر جلبک، کیمچی و کباب کره‌ای می‌خورند.

کریسمس در کره جنوبی

کریسمس در ژاپن

کشور ژاپن نیز افراد مسیحی زیادی ندارد، اما با این وجود روز کریسمس در این کشور تعطیل است و مردم راهی رستوران‌ها می‌شوند. جالب است بدانید مردم ژاپن علاقه زیادی به مرغ و بوقلمون سوخاری دارند و به همراه برنج‌های صورتی آن را سرو می‌کنند. ژاپنی‌ها معتقد هستند که در شب کریسمس باید بخندند و شاد باشند.

کریسمس در ژاپن

شرکت در کریسمس 2024 با تورهای لحظه آخر

کریسمس در کشور های مختلف را در مطالب فوق بررسی کردیم. اگر علاقه دارید در مراسم کریسمس 2024 ارمنستان، امارات، تایلند، مالزی، گرجستان و.... شرکت کنید، با مراجعه به سایت لحظه آخر می‌توانید از همین حالا به صورت آنلاین اقدام به رزرو تور نمایید. از آن‌جایی که در کریسمس بیشتر افراد تصمیم به سفرهای خارجی می‌گیرند، بهتر است تا قبل از تکمیل ظرفیت اقدام به خرید نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تعطیلات عید فطر امسال کجا برویم؟
تعطیلات عید فطر امسال کجا برویم؟
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر