بهترین اپلیکیشن های سفر خارجی و داخلی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/28
بازدید: 334
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تاکنون با کمک اپلیکیشن‌ها سفری را برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ می‌دانید چگونه می‌توان با کمک تکنولوژی کیفیت سفر کردن را بالا برد؟ امروز دیگر مانند روزگار گذشته تنها امکانات سفر به یک قطب‌نما و یک نقشه ختم نمی‌شود. گسترش اینترنت و همچنین تلفن‌های همراه هوشمند، طیف گسترده و متنوعی از اپلیکیشن‌ها را در اختیار ما قرار داده است که با کمک آنها می‌توان صفر تا صد یک سفر را برنامه‌ریزی کرد. هر جای مسافرت که به مشکلی برخوردید، مسیر را گم کردید و یا حتی خواستید پمپ بنزین‌ها، سوپر مارکت‌ها، بیمارستان‌ها، اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و دیگر مکان‌های اطرافمان را پیدا کنید، می‌توانید از اپلیکیشن‌ها کمک بگیرید. در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که بهترین اپلیکیشن های سفر کدام‌اند. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید، همراه با ما به دنیای هیجان‌انگیز و همیشه در حال تغییر اپلیکیشن‌ها سفر کنید.

بهترین اپلیکیشن های سفر خارجی و داخلی

بهترین اپلیکیشن های سفر خارجی و داخلی

زمان که راهی یک مقصد سفر می‌شوید باید این نکته را هم بدانید که قرار است با چالش‌های بیشتری نسبت به یک سفر داخلی رو به رو شوید. ممکن است مشکلاتی نظیر زبان، عدم شناخت کافی روی فرهنگ مردم و مواردی از این دست چالش‌هایتان را بیشتر هم بکند. هر چقدر هم قبل از سفر اطلاعاتی درباره مقصدتان کسب کرده باشید باز هم تا پایتان را در خاک آن نگذارید نمی‌توانید مطمئن باشید که چه چیزهایی در انتظارتان است. اینجاست که اپلیشن‌ها به کارتان می‌آید. برنامه‌های کابردی زیادی وجود دارد که می‌توان از آنها برای بالا بردن کیفیت سفر استفاده کرد. در ادامه برخی از اپلیکیشن‌هایی که در طول سفر استفاده زیادی از آنها می‌توانید بکنید را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برنامه های سفرهای داخلی و خارجی

اولین تجربه سفر خارجی - در این مقاله بهترین مقاصد خارجی را برای تجربه اولین سفر خارجی معرفی کرده ایم، حتما بخوانید!

اپلیکیشن های مسیریابی؛ همه شهرهای شهر شماست!

گوگل مپ: یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌هایی که در طول سفر می‌توانید از آن استفاده کنید و حتی در زندگی روزمره هم بسیار به کارتان می‌آید، گوگل مپ است. با این اپلیکیشن می‌توانید تمام مسیرهای ناشناخته را پیدا کنید. در Google Maps امکان استفاده از زبان فارسی را هم دارید. همچنین زمانی که یک مقصد را در این برنامه سرچ می‌کنید، به جز مسیر ، اطلاعات دیگری همچون هتل‌ها، جاذبه‌های گردشگری و دیگر جاهای نزدیک به مقصد را به شما نشان خواهد داد و بنابراین با کمک آن می‌توانید یک برنامه‌ریزی مختصر انجام دهید. نکته‌ای که باید بدانید این است که برای استفاده از اپلیکیشن گوگل مپس حتما باید اینترنت داشته باشید و بنابراین اگر در طول سفرتان قرار است در جاده‌هایی قرار بگیرید که در آنها آنتن‌دهی ضعیف است، شاید بهتر باشد یک اپلیکیشن آفلاین هم برای مسیریابی داشته باشید.

گوگل مپ؛ یک برنامه فوق العاده برای سفر

نشان: اگر ترجیح می‌دهید از یک مسیریاب ایرانی استفاده کنید، نشان می‌تواند گزینه خوبی باشد. کارکردن با این اپلیکیشن بسیار ساده است. اگر با ماشین باشید خلوت‌ترین مسیرها را به شما نشان می‌دهد و اگر پیاده باشید بهترین راه برای رسیدن به مقصد را پیش پایتان می‌گذارد. به جز این موارد شما می‌توانید نزدیک‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی را نیز در این اپلیکیشن پیدا کنید. نشان به شما پیشنهاد می‌دهد که برای سریع‌تر رسیدن به مقصد بهتر است کدام وسیله عمومی را انتخاب کنید. همچنین در این اپلیکیشن لیستی از اماکن مهم اطراف هم به شما داده می‌شود. در این برنامه امکان مشاهده طرح ترافیک با جزئیاتی هچون حضور پلیس، دوربین کنترل سرعت و... نیز وجود دارد.

اپلیکیشن های داخلی نشان و بلد؛ بهترین اپلیکیشن های مسیریابی

نمونه‌های دیگری از اپلیکیشن‌های مسیریابی را می‌توانید از گوگل پلی دانلود کنید که از میان آنها می‌توان به بلد، ویز و... اشاره کرد.

تور داخلی - برای رزرو تورهای مسافرتی داخل ایران با قیمت مناسب همین حالا کلیک کنید!

اپلیکیشن رزرو هتل، زیر سقف جهان!

یکی دیگر از مسائلی که ممکن است هنگام مسافرت برای شما به یک دغدغه تبدیل شود، رزرو هتل است. نرم‌افزارهای کاربردی زیادی برای رزرو هتل وجود دارد که یکی از معروف‌ترینشان بوکینگ Booking است. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید هر هتلی که بخواهید را با ارزان‌ترین قیمت ممکن رزرو کنید. در اپلیکیشن حتی امکان صحبت مستقیم با صاحبخانه نیز وجود دارد طبیعتا صحبت مستقیم حتی هزینه رزرو را پایین‌تر هم می‌آورد. از بوکینگ بیشتر برای رزرو هتل‌ها و خانه‌های خارجی استفاده می‌شود. برنامه‌های زیادی هم برای رزرو هتل ایرانی وجود دارد که می‌توانید در آنها با چند کلیک هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

اپلیکیشن بوکینگ؛ یک اپلیکیشن مسافرتی خارجی برای رزرو هتل

انواع خدمات هتل ها - معرفی تمام سرویس های BB, HB, FB, ALL, UALL هتل ها 

اپلیکیشن حمل و نقل درون شهری؛ جابه‌جا شدن با چد کلیک!

در طول سفر، خصوصا آن دسته سفرهایی که با خودروی شخصی انجام نمی‌شود، حتما به حمل و نقل درون شهری ( اتوبوس، تاکسی، مترو) نیاز پیدا خواهید کرد. اما خیلی وقت‌ها هم پیش می‌آید که به جای استفاده از وسایل تصمیم بگیرید از تاکسی‌های دربست و آژانس استفاده کنید و ندانید که این چنین چیزی را از کجا پیدا کنید. در این حالت می‌توانید از اپلیکیشن‌های موجود برای گرفتن ماشین دربست استفاده کنید. مطمئنا هر کشور یک اپلیکیشن مخصوص به خود را دارد. پس برنامه‌ای که برای این منظور نصب می‌کنید باید بر اساس مقصد باشد. اما بین‌المللی‌ترین و مشهورترین اپلیکیشن تاکسی آنلاین که می‌توانید روی گوشی خود داشته باشید، Uber است. این برنامه در 67 کشور جهان کاربرد دارد و برای سفرهای خارجی قطعا به کارتان خواهد آمد.

با اپلیکیشن اوبر دور دنیا بچرخید!

پرطرفدارترین تورهای خارجی

اپلیکیشن مدیریت سیم کارت؛ به راحتی متصل شو!

اگر سفرتان داخلی است که حتما از قبل اپلیکیشن‌ سیم کارت خود را دارید اما اگر به سفر به یک مقصد خارجی فکر می‌کنید باید بدانید که ممکن است با توجه به مقصد به برنامه‌های متفاوتی نیاز پیدا کنید اما یک اپلیکیشن بین‌المللی که خدمات آن 150 کشور مختلف را پوشش می‌دهد، اپلیکیشن دینگ Ding است. اگر قصد سفر خارجی دارید و مقصدتان جزو این 150 کشور است، قبل از هر چیز این اپلیکیشن را دانلود کنید تا بتوانید در طول سفر با دوستان و آشنایانتان در ارتباط باشید.

با اپلیکیشن دینگ سیم کارت خودتان را به سراسر جهان متصل کنید.

اپلیکیشن‌ ترجمه؛ همه به یک زبان!

یک اپلیکیشن کاربردی دیگر در سفر خصوصا سفرهای خارجی، برنامه‌های ترجمه است. امکان دارد شما به جایی سفر کنید که متوجه زبان مردمش نشوید و برای برقراری ارتباط نیاز به اپلیکیشنی ترجمه داشته باشید. معروف‌ترین برنامه‌ای که برای این کار وجود دارد، گوگل ترانسلیت است. استفاده از این اپلیکیشن ساده است. باید جمله مورد نظرتان را آنجا قرار دهید و ترجمه آن را به صورت صوتی یا نوشتاری به شخصی که می‌خواهید با آن ارتباط برقرار کنید نشان دهید. به جز گوگل ترانسلیت اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی زیادی برای ترجمه وجود دارد. بنابراین گزینه‌ای را انتخاب کنید که با آن راحت‌تر هستید.

گوگل ترنسلیت مترجم شما در سفرهای خارجی است.

تور اروپا | لیست قیمت بهترین تورهای اروپایی را از اینجا ببینید!

اپلیکیشن سفارش غذا؛ به راحتی شکم‌گردی کنید!

اگر در طول سفر نیاز به سفارش غذا داشتید می‌توانید از اپلیکیشن‌های سفارش غذا استفاده کنید. معمولا هر کشوری یک یا چند اپلیکیشن سفارش غذا دارد و سخت است بتوانید یک مورد بین‌المللی پیدا کنید. دو مورد از معروف‌ترین اپلیکیشن‌هایی که چند کشور را پوشش می‌دهد، زوماتو Zomato و UberEats هستند. درحال حاضر بیش از 30 کشور در جهان از این دو اپلیکیشن استفاده می‌کنند. با استفاده از این دو برنامه جدا از سفارش غذا می‌توانید اطلاعات مربوط به مراکز فروش غذا و خوراکی را هم مشاده کنید و برای خرید خوراکی‌های مورد نظرتان به آنها مراجعه کنید.

اپلیکیشن های سفارش غذا؛ یک راهکار عالی در مسافرت ها

اپلیکیشن هواشناسی؛ حالا چی بپوشیم!

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که حتما قبل از سفر باید روی تلفن همراه خود نصب کنید، برنامه هواشناسی است. شرایط جوی روزهای سفرتان را باید بدانید تا بتوانید چمدان خود را براساس آن بچینید و هر زمانی که قصد بیرون آمدن از محل اقامت خود را دارید بدانید چه لباسی بپوشید. اپلیکیشن AccuWeather یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌توانید برای پیشبینی وضعیت آب و هوا از آن استفاده کنید. این برنامه به‌طور دقیق وضعیت آب و هوا، سرعت باد، رطوبت و شاخص UV به شکل ساعتی و حتی پیش بینی دقیقه ای بارش باران را به شما ارائه می‌دهد.

با این اپلیکیشن ها سفارش غذا بدهید!

سرد ترین کشور های اروپایی را بشناسید - بهترین مقاصد گردشگردی اروپایی در فصل تابستان 

اپلیکیشن‌ های محاسبه هزینه سفر؛ دَنگی دونگی سفر کن!

اپلیکیشن دیگری که ممکن است در طول سفر به کارتان بیاید، برنامه‌های محاسبه دنگ و هزینه سفر است. اگر با دوستانتان و به صورت گروهی سفر می‌کنید به راحتی با کمک این برنامه‌ها می‌توانید دنگ هر شخص را محاسبه نمایید. در صورتی که خودتان تنها سفر می‌کنید با این اپلیکیشن‌ها حواستان به مدیریت هزینه‌های سفر خواهد بود. اپلیکیشن Splitwise یکی از بهترین برنامه‌های بین‌المللی برای این کار است. نمونه‌های ایرانی هم برای محاسبه هزینه‌های سفر وجود دارد که شما می‌توانید براساس سلیقه خود و کاربری آسان‌تر یکی را انتخاب کنید.

اپلیکیشن های محاسبه هزینه سفر

اپلیکیشن های صرافی؛ پولتو تبدیل کن!

یکی دیگر از از اپلیکیشن‌هایی که در سفرهای خارجی به کارتان می‌آید، اپلیکیشن صرافی است زیرا یکی از نیازهای اولیه در سفر خارجی در دست داشتن پول آن کشور است. یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های خارجی در این زمینه XE Currency نام دارد. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت ارز را مشاهده کنید. امکان مقایسه ارزهای مختلف با هم وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این اپلیکشن واحد پول ایران را هم ساپورت می‌کند.

اپلیکیشن های صرافی

کارهای قبل و بعد از اولین سفر خارجی - تمام اقدامات پیش و پس از سفر را در این مقاله بخوانید!

اپلیکیشن های ایمنی سفر؛ کمربندها را ببندید!

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که حتما در سفر به کارتان می‌آید. برنامه‌های مربوط به ایمنی است. این برنامه‌ها می‌توانند شما را از بلایای طبیعی آگاه کنند، شماره‌های ضروری را به شما بدهند و همچنین برای کمک‌های اولیه به کارتان بیایند. همچنین اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید موقعیت مکانی خود را با دوستان و آشنایانتان به اشتراک بگذارید و در صورت بروز مشکل در سفرهای تنهایی، تا حد زیادی بتوانید امنیت خود را حفظ کنید. برخی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های امنیت به شرح زیر هستند:

  • SAS Survival Guide
  • SMART TRAVELER
  • EMERGENCY APP
  •  SITATA
  •  BSAFE

کمربندهایتان را ببندید و به این اپلیکیشن ها اعتماد کنید!

راهنمای سفر به اروپا | جامع ترین راهنمای گردشگردی برای سفر به اروپا

ضروری‌ترین اپلیکیشن‌ های سفر

اپلیکیشن‌های بی شماری وجود دارد که در طول سفر خارجی و داخلی به کارتان خواهد آمد در این مقاله به چند مورد از مهم‌ترین، همه گیرترین و معروف‌ترینشان اشاره کردیم. اگر بخواهیم دو مورد از پرکاربردترین و ضروری‌ترین اپلیکیشن‌ها را از میان موارد ذکر شده انتخاب کنیم که حتما باید هنگام سفر آنها را داشته باشید، باید به اپلیکیشن مسیریاب و اپلیکیشن هواشناسی اشاره نماییم. اما در نهایت انتخاب بهترین اپلیکیشن های سفر به مقصد و نیاز خود شما بستگی دارد. اگر شما هم اهل سفر و اهل تکنولوژی هستید، برایمان بنویسید که از چه نرم افزارهایی در طول سفرهایتان استفاده می‌کنید، شاید دانستن نام این برنامه‌ها برای دیگر خواننده‌ها هم مفید باشد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تعطیلات عید فطر امسال کجا برویم؟
تعطیلات عید فطر امسال کجا برویم؟
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر