فصل حراج در ارمنستان

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/10
بازدید: 1216

فصل حراج در ارمنستان چه زمانی است؟ ارزان‌ترین فصل برای خرید در این کشور کدام فصل است؟ اگر قصد سفر به ارمنستان و یا شرکت در تور ارمنستان را دارید، بد نیست در کنار اطلاعات کلی در خصوص این کشور، اطلاعاتی در مورد مراکز خرید، فصل حراج، جشنواره‌های خاص و فستیوال‌های بزرگ حراجی در ارمنستان نیز اطلاعاتی کسب کنید. در صورتی که در این مناسبات به کشور ارمنستان سفر کنید با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ یعنی هم سفری عالی را تجربه خواهید کرد و هم در حراجی‌های این کشور شرکت می‌کنید. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی در خصوص بهترین زمان خرید از این کشور کسب کنید و بتوانید با کمترین هزینه خریدی مقرون به صرفه داشته باشید.

فصل حراج در ارمنستان

فصل حراج ارمنستان چه زمانی است؟

در کشور ارمنستان در سه بازه زمانی حراجی‌های فوق‌العاده‌ای برگزار می‌شود؛ حراج کریسمس و سال نو میلادی، حراج تابستانه و حراج بلک فرایدی یا جمعه سیاه آن معروف است. در ادامه در مورد این مناسبات و حراجی‌های بزرگ صحبت می‌کنیم.

قیمت تور ارمنستان - لیست قیمت های ارزان و لحظه آخری با تضمین بهترین قیمت⚡️

حراج کریسمس و سال نو میلادی در ارمنستان

یکی از فستیوال‌های بزرگ حراجی در ارمنستان، حراج کریسمس است. حراج سال نو میلادی در ارمنستان از اواسط ماه دسامبر (10 روز قبل از کریسمس) شروع شده و تا یک هفته نیز ادامه دارد. در این مدت زمان، بیشتر مراکز خرید ارمنستان، برندهای معروف و فروشگاه‌ها تخفیف‌های خوبی روی اجناس خود اعمال می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود تا از حراجی، بزرگ‌ترین حراج ارمنستان باشد. بنابراین اگر قصد خرید در سفر به ارمنستان را دارید، بهترین زمان نزدیک به سال نو میلادی است.

حراج کریسمس و سال نو میلادی در ارمنستان

حراج تابستانه ارمنستان

از آنجایی که کشور ارمنستان آب و هوایی نسبتا سرد دارد، بنابراین تابستان بهترین فصل برای سفر و بهترین فصل برای خرید از ارمنستان خواهد بود. از این رو اگر قصد خریدی ارزان از این کشور را دارید، می‌توانید در تورهای تابستانی شرکت کرده و در حراج تابستانه ارمنستان شرکت کنید. این حراج هر سال از شهریورماه شروع شده و تا مهر نیز ادامه دارد. اگر در این زمان به ارمنستان سفر کنید از آب و هوای دلپذیر این کشور در تابستان نیز بهره خواهید برد.

حراج تابستانه ارمنستان

بلک فرایدی (جمعه سیاه) در ارمنستان

بلک فرایدی یا جمعه سیاه مراسمی است که در آخرین جمعه ماه نوامبر برگزار می‌شود و کشور ارمنستان نیز مانند بسیاری از کشورهای دنیا آن را جشن می‌گیرد. در این مراسم فروشگاه ها، مراکز خرید و برندهای معتبر تخفیف خوبی روی اجناس اعمال می‌کنند. بنابراین اگر قصد سفر به ارمنستان و برخورداری از تخفیفات ویژه آن دارید، یکی از گزینه‌های شما بلک فرایدی است.

بلک فرایدی در ارمنستان

در فصل حراج ارمنستان چه برندهایی تخفیف دارند؟

در فصل حراج ارمنستان، بیشتر برندها تخفیفات ویژه‌ای دارند و این مسئله شامل برندهای معروف و حتی کمتر شناخته شده نیز می‌شود. لازم است بدانید هر برند بر اساس سیاست‌های فروش خود، درصد تخفیف متفاوتی را اعمال می‌کند. با این تفاسیر می‌توان گفت در این فصل می‌توانید محصولات برندهای مختلف را خریداری کنید که البته در ادامه نیز برخی از آن‌ها را نام برده‌ایم:

  • برندهای پوشاک: Zara، H&M، Mango، Bershka، Levi's، Tommy Hilfiger، Calvin Klein، Guess، Lacoste، Armani، Gucci، Prada، Dior، Chanel و...
  • برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی: L'Oréal، Maybelline، MAC، Dior، Chanel، Estee Lauder، Clinique، Lancôme و...
  • برندهای الکترونیک و لوازم خانگی: Samsung، LG، Sony، Apple، Dyson، Philips و...
  • برندهای ورزشی: Nike، Adidas، Puma، Reebok، Under Armour و...

برندهایی که در فصل حراج ارمنستان تخفیف دارند

در فصل حراج ارمنستان چه چیزهایی بخریم؟

از آن‌جایی که در این فصل بیشتر برندها و مراکز خرید ارمنستان تخفیف‌های خوبی دارند باید از خود بپرسید چه چیزهایی نخریم؟! در این فصل و در مناسبت‌های خاصی که در بالا توضیح دادیم، انواع کالاهای برندهای مختلف را می‌توانید خریداری کنید. این کالاها می‌تواند شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس، کفش، لوازم ورزشی، کیف و... باشد. در کنار تمام این ها، از خرید سوغات ارمنستان در حراجی غافل نشوید. برخی از مهم‌ترین سوغات آن به شرح زیر است:

  • جواهرات ارمنی | Armenian Jewelry
  • دست‌سازه‌هایی با طرح انار | Anything with pomegranate
  • فرش و قالچه‌های دست‌بافت ارمنی | Armenian hand-woven carpets and rugs
  • میوه‌های خشک‌شده | Dried Fruits
  • کاچکار | A Kachkar

سوغات ارمنستان - معرفی سوغات کشور ارمنستان

در فصل حراج ارمنستان چه چیزهایی بخریم

مراکز خرید ارزان در ایروان کدامند؟

اگر با هدف خرید در کنار تفریح به کشور ارمنستان سفر می‌کنید، مسلما آشنایی با مراکز خرید ارزان ارمنستان به ویژه در فصل حراج ارمنستان الزامی است. در این کشور مانند سایر کشورها، مراکز خرید و پاساژهایی وجود دارند که قیمت کالاهای آن مناسب‌تر هستند. در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • بازار مالاتیا (Malatia Market): یکی از قدیمی‌ترین و ارزان‌ترین بازارهای ارمنستان برای خرید در فصل حراجی، این بازار است. بازار مالاتیا در ایروان قرار گرفته و انواع کالاها مثل لوازم آرایشی، پوشاک، سوغاتی و... را می‌توانید در آن پیدا کرده و با قیمت مناسب بخرید.
  • ورنیساج (Yerevan Vernissage): این بازار، یکی از بازارهای هنری ارمنستان است که دارای انواع آثار هنری زیبا، نقاشی، مجسمه، صنایع دستی و... است.
  • مرکز خرید سورمالو (Surmalu): این مرکز خرید که در خیابان آرش اکونیاس قرار گرفته است؛ انواع پوشاک، لوازم خانگی و آرایشی بهداشتی را با قیمتی مقرون به صرفه به فروش می‌رساند.
  • مرکز خرید ریچ پلازا (Rich Plaza): از جمله مراکز خرید قدیمی ارمنستان با این مرکز خرید مواجه می‌شویم که در فصل حراج ارمنستان می‌توانید انواع پوشاک، لوازم خانگی و آرایشی بهداشتی را با بهترین قیمت بخرید.

بهترین مراکز خرید ارمنستان - از اقتصادی تا لاکچری

مراکز خرید ارزان در ایروان

نکات مهم برای شرکت در فصل حراج ارمنستان

اگر قصد خرید در فصل حراج ارمنستان را دارید، فراموش نکنید که نکات زیر را در نظر بگیرید تا خریدی مقرون به صرفه و متخصر و مفید داشته باشید:

  • بهتر است قبل از شروع خرید، کالاهایی که نیاز دارید را یادداشت کنید و بر اساس اولویت‌بندی خرید کنید. در این صورت با محدودیت بودجه مواجه نیستید و احساسی خرید نمی‌‎‌کنید.
  • برای خرید عجله نداشته باشید. از آن‌جایی که بیشتر مراکز در این زمان آف‌های خوبی دارند، بهتر است ابتدا به برخی از آن‌ها سر بزنید تا ببینید کالا و قیمت کدام از آن‌ها مناسب است.
  • قبل از خرید بهتر است قیمت کالا را در سایت‌های معتبر بررسی کرده و با قیمت فروشگاه مقایسه کنید.

بهترین زمان خرید از ارمنستان

در این بخش در خصوص فصل حراج ارمنستان، برندهایی که تخفیف دارند و مراکز خرید ارزان این کشور صحبت کردیم. اگر می‌خواهید با تور و یا به صورت شخصی به ارمنستان سفر کنید، بهترین زمان سفر قبل از سال نو میلادی، برگزاری بلک فرایدی و یا جراج تابستانه است. در این بازه‌ها می‌توانید کالاهای خوبی را با بهترین قیمت بخرید. در سایت لحظه آخر می‌توانید قیمت تور ارمنستان را مشاهده کنید و با بهترین قیمت به ارمنستان سفر کنید.

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.4 از 5 | از 102 کاربر