ارزان ترین شهر های ترکیه برای سفر

زمان مطالعه: 8 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/06
بازدید: 1951

تابه‌حال برایتان پیش‌آمده که عکس‌هایی از مقاصد توریستی خارج از کشور را ببینید و دلتان بخواهد شما هم می‌توانستید از نزدیک از آن‌ها بازدید کنید؟ چه چیزی باعث این شده که تابه‌حال به خارج از کشور سفر نکرده باشید؟ آیا نگرانی بابت هزینه‌های سفر خارجی دلیل اصلی اجتناب شما از تجربه تورهای خارجی شده است؟ بسیاری از ما هنگامی که قصد انتخاب مقصد سفرمان را داریم، حتی به گذراندن تعطیلات در کشورهای خارجی فکر هم نمی‌کنیم؛ این در حالی است که که می‌توانیم با مدیریت بودجه خود به ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان، سفر کنیم و تجربه‌ی به یاد ماندنی از سفر به مقاصد خارجی را برای خود بسازیم. ترکیه یکی از گردشگری ترین کشورها برای توریست‌های ایرانی و غیر ایرانی در سال‌های اخیر است که هرساله تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان به شهرهای مختلف آن سفر می‌کنند و خاطراتی لذت‌بخش را از تفریح در این کشور برای خود می‌سازند. علی‌رغم تصور بسیاری از ما، ترکیه یکی از کشورهای ارزان برای سفر ایرانیان است؛ ولی اگر همچنان هزینهٔ سفر به شهرهایی مثل استانبول و آنتالیا برایتان زیاد است، می‌توانید با سفر به ارزان‌ترین شهرهای ترکیه هزینه‌ی سفر خود را بسیار کمتر کنید و بدون نگرانی از بابت بودجه‌تان، یک سفر خارجی جذاب را برای خود رقم بزنید. در ادامه این مقاله ما را در لحظه آخر همراهی کنید تا به فهرستی از ارزان‌ترین شهرهای ترکیه بپردازیم و شما را با بهترین شهرهای ارزان قیمت برای سفر به این کشور آشنا کنیم.

ارزان ترین شهر های ترکیه برای سفر

  • آلانیا
  • آماسیا
  • الیمپوس
  • جزیره آوازا
  • شهر آیوالیک
  • کاپادوکیه

تجربه سفر به شهرهای زیبا و ساحلی ترکیه

آلانیا؛ کانون آفتاب مدیترانه

شهر آلانیا یکی از خوش آب و هوا ترین شهرهای ترکیه است که به دلیل آب و هوای مدیترانه ای معتدلی که دارد، مسافران می‌توانند در تمام ماه‌های سال به آن سفر کنند. بهترین زمان سفر به این شهر در اوایل فصل بهار و پاییز است ولی اگر می‌خواهید هزینه‌ی سفر خود را کاهش دهید، بهتر است که در ماه‌های دیگر سال به آن سفر کنید. این شهر که در نزدیکی شهر معروف آنتالیا قرار دارد به جز ساحل دریای مدیترانه، دارا مناطق دیدنی دیگری از جمله قلعه تاریخی سلجوقیان، ساحل کلئوپاترا، غار دیم، برج قرمز، ، غار داملاتاش، پارک دلفین سیلانیا، خانه آتاتورک و اسکله آلانیا است که هر کدام می‌توانند ساعت‌ها شما را مشغول کنند. خبر خوبی که برای گردشگران این شهر ارزان در ترکیه وجود دارد این است که بازدید از بسیاری از این مناطق رایگان است و شما می‌توانید با کم‌ترین هزینه ممکن از این شهر دیدن کنید. برای هزینه خورد و خوراک در این شهر نیاز به نگرانی نیست زیرا شعبه‌های فست فود مک دونالد در این شهر وجود دارد و شما می‌توانی با قیمتی پایین غذای خود را تهیه کنید. اما بهترین توصیه ای که می‌توان به مسافران کرد این است که تا جای ممکن به رستوران‌ها سنتی یا دکه‌های غذا فروشی آلانیا رفته و غذاهای سنتی این شهر را امتحان کنند. برای حمل و نقل خود در این شهر نیز می‌توانید از سیستم حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های شهری نیز استفاده کنید تا هزینه سفرتان را کاهش دهید. اتوبوس‌های آلانیا از ساعت ۶ صبح تا ۲۳:۴۵ در تمام سطح شهر آماده خدمات رسانی هستند. مینی بوس‌ها هم درست مانند اتوبوس ایستگاه مشخصی داشته و از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۰۰:۰۰ آماده خدمات رسانی هستند. برای کاهش هزینه‌های خود می‌توانید بلیط هواپیما تور ترکیه خود را در زمان ارائه تخفیف‌ها تهیه کنید و در صورتی که سفر زمینی را ترجیح می‌دهید؛ برای تور سفر زمینی به آلانیا با ماشین شخصی باید از مرز بازرگان رد شده و سپس شهرهای وان، قاضی آنتپ، آدانا و مرسین را پشت سر بگذارید تا به مقصد خود برسید. 

شهر آلانیا کانون آفتاب مدیترانه

آماسیا؛ باغ میوه ممنوعه

شهر آماسیا در ترکیه یکی از شهرهای کوچک در این کشور است که بر خلاف مساحتی که دارد به یکی از شهرهای معروف و گردشگر پذیر این کشور تبدیل شده است. این شهر که یکی از ارزان‌ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود، در شمال ترکیه قرار گرفته است و از لحاظ جغرافیایی بر روی تپه‌های سنگی و در کنار رودخانه و دریا ساخته شده است. شهر آماسیا که به عنوان مرکز استان آماسیه نیز شناخته می‌شود، از لحاظ جغرافیایی در میان کوه‌های سواحل دریای سیاه قرار گرفته و یک راه باریک بر کرانه‌ی رودخانه‌ی یشیل ایرماق دارد. این نزدیکی به دریا باعث شده تا این شهر از نظر آب و هوایی بسیار مناسب رشد درختان میوه و علی الخصوص میوه‌ی سیب باشد و به همین خاطر در بین گردشگران تور ترکیه به شهر درختان سیب نیز مشهور است. این شهر علاوه بر باغ‌های زیبا و سرسبز خود، دارای مناطق دیدنی بسیاری از جمله مقبره کرا کایا، قلعه آماسیه، مسجد محمد پاشا و موزه باستان شناسی آماسیه است که بازدید از آن‌ها می‌تواند برای گردشگران تجربه‌ی به یاد ماندنی باشد. برای اقامت در این شهر هتل‌های متفاوتی وجود دارد که افراد می‌توانند با توجه به بودجه و امکانات مورد نظر خود در آن‌ها اقامت کنند. آب و هوای مدیترانه ای شهر آماسیه ترکیه، این شهر را برای سفر در تمام فصول مناسب کرده است ولی بیشترین سفر در این شهر در بهار و اوایل پاییز انجام می‌شود؛ پس اگر در صدد کاهش هزینه‌های سفر خود هستی بهتر است که زمان‌های دیگری را برای سفر خود انتخاب کنید.

معرفی آنکارا، پایتخت ترکیه _ معرفی آنکارا و جاذبه‌های دیدنی این شهر به همراه تصاویر!!

شهر آماسیا باغ میوه ممنوعه

الیمپوس؛ ملاقات با خدایان یونان

همه‌ی ما داستان‌های اسطوره‌ای خدایان یونان را شنیده‌ایم و حتی ممکن است در مورد آن‌ها کنجکاوی هم کرده باشیم و دلمان خواسته باشد که از نزدیک محل امپراطوری آن‌ها را ببینیم. اگر به داستان‌های اساطیری و تاریخ یونان علاقه دارید، اصلاً بازدید از شهر الیمپوس را به عنوان یکی از ارزان‌ترین شهرهای ترکیه از دست ندهید. شهر باستانی الیمپوس، با قدمتی که به قرن دو پیش از میلاد بازمی‌گردد، از امپراتوری باستانی لیکیه به‌جای‌مانده است. این شهر در قرن ۱۵ میلادی متروکه شد و امروزه ویرانه‌های آن در نزدیکی شهر کوچکی با همین نام و در سواحل مدیترانه‌ای و در حدود ۵۵ کیلومتری جنوب غربی شهر ساحلی آنتالیا قرار دارد. با خرید یک بلیت بازدید، ۱۰ نفر از همراهان شما می‌توانند از این شهر باستانی زیبا بازدید کنند پس شما برای این تجربه‌ی تاریخی جذاب نیاز به پرداخت هزینه‌ی یادی ندارید. این شهر علاوه بر ساحل آرام مدیترانه ای و ویرانه‌های تاریخی به جا مانده از قرون پیش از میلاد شامل دیدنی‌های دیگری از جمله تپه آکروپلیس، مقبره‌های یادبود بندر، حمام وسپاسیان، پل، کلیسا، تابوت کاپیتان اودموس و تعدادی قبرستان قدیمی می‌شود. بهترین فصل برای بازدید از شهر الیمپوس فصل بهار و تابستان است زیرا در سفر به این شهر در فصل پاییز و زمستان با بارش باران زیادی مواجه خواهید شد که ممکن است باعث شود نتوانید به راحتی از شهر باستانی الیمپوس بازدید کنید و از آن لذت ببرید. شما برای تفریح می‌توانید فعالیت‌هایی مثل غواصی، سفر با کروز و دریانوردی، تله‌کابین بر فراز جنگل، پاراگلایدر در کوه تحتالی و صخره نوردی را هم در سفر به الیمپوس امتحان کنید. این شهر که نام خود را از مجاورت با کوهی به همین نام گرفته است؛ بیش از تاریخ و قدمت آن، بیشتر با خانه‌های درختی و جنگل‌های سرسبزش شناخته می‌شود. این شهر که یکی از ارزان‌ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود، دارای خانه‌های درختی زیبایی است که شما بدون نگرانی بابت هزینه می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید. 

شهر الیمپوس ملاقات با خدایان یونان

جزیره آوازا؛ آواز در ساحل

ترکیه کشوری است که با سه دریای سیاه، اژه و مدیترانه راه دارد و به همین سبب در سفر به ترکیه می‌توانید ا جزیره‌های ساحلی زیبایی دیدن کنید. یکی از این جزیره‌ها که در فهرست ارزان‌ترین شهرهای ترکیه نیز جای دارد، جزیره آوازا است. جزیره آوازا، یکی از شهرهای گردشگری قدیمی در ترکیه، به ویژه در فصل تابستان است که با ارائه امکانات تفریحی ساحلی جذاب، به عنوان یک مقصد پرطرف‌دار برای گردشگران شناخته می‌شود. جمعیت دو هزار نفری ین جزیره، در فصل تابستان به دلیل ورود گردشگران به 40 یا 50 هزار نفر نیز می‌رسد که اکثر این بازدیدکنندگان را جوانان و گروه‌های دوستانه تشکیل می‌دهند. در این جزیره از اتوبوس‌های دریایی یا کشتی‌هایی که از استانبول عبور می‌کنند، برای رفت و آمد استفاده می‌شود. با وجود جمعیت کم در فصل‌های دیگر، این جزیره در فصول گرم سال بیشتر از دیگر فصل‌ها مورد توجه گردشگران داخلی ترکیه قرار می‌گیرد. با توجه به اقتصادی بودن سفر به مقصد، جزیره آوازا به عنوان یک گزینه محبوب برای گردشگران با بودجه محدود در ترکیه تبدیل شده است. اگر در سفر خود با تور ترکیه، به این شهر سر زدید حتماً پیشنهاد می‌کنیم که تفریحاتی از جمله تجربه چشیدن طعم غذاهای محلی و دریایی فوق العاده جزیره، تفریحات ساحلی و دریایی همچون شنا و قایق سواری و بازدید از جاذبه‌های تاریخی همچون صومعه سنت جورج را هم در لیست خود قرار دهید. 

جزیره آوازا آواز در ساحل

شهر آیوالیک؛ شام بر سر میز شیطان

شهر آیوالیک یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است که در ساحل دریای اژه قرار دارد. ترکیه که یکی از کشورهای شناخته شده در صنعت گردشگری محسوب می‌شود، در سال‌های اخیر اقدامات زیادی را به‌منظور توسعه اهداف گردشگری در نواحی آیوالیک ترکیه، انجام داده است؛ اما این شهر هنوز هم تغییرات چندانی نکرده است. البته این موضوع خود باعث شده تا شهر آیوالیک برای بسیاری از گردشگرانی که به جنبه‌های فرهنگی و بومی ترکیه علاقه دارند، به یک مقصد عالی تبدیل شود. جغرافیای منحصر به فرد این شهر، با جنگل‌های پوشیده از درختان کاج و باغ‌های زیتون منجر ده تا افرادی زیادی برای فرار از شلوغی زندگی شهری به این شهر سفر کنند و مان خود را در آن بگذرانند. همچنین، جزیره لسبوس که در سمت دیگر خلیج قرار گرفته و مجمع الجزایر آیوالیک با حاشیه‌های ۲۴ جزیره کوچک، شهر را احاطه کرده است، می‌تواند یک انتخاب عالی و ارزان برای گذراندن شب‌های شما باشد. هم چنین با ورود به این شهر می‌توانید پنجره‌های کرکره ای رنگارنگ هتل بوتیک‌های این شهر که در میان دیگر خانه‌های شهر پنهان هستند را ببینید. این هتل‌ها عموماً همان خانه‌های قدیمی روستایی هستند که پس از بازسازی به هتل و اقامتگاهی آرام تبدیل شده‌اند و بسیار محل‌های مناسبی برای اقامت گردشگران این شهر به حساب می‌آیند. از جاذبه‌های این شهر می‌توان شیطان سفراسی را نام برد که به “میز شیطان” هم ترجمه می‌شود. مردم محلی شهر آیوالیک بر این باورند که رد پای شیطان در این تپه خاص یافت می‌شود و به همین خاطر عده‌ای با ترس و احتیاط از این محل عبور می‌کنند. در این شهر شما می‌توانید از غذاهای خوشمزه و محلی آن لذت ببرید و قایق‌سواری و بازدید از مساجد و خانه‌های تاریخی این شهر را تجربه کنید. 

شهر آیوالیک شام بر سر میز شیطان

کاپادوکیه؛ خواستگاری در بالن‌های رنگی

کاپادوکیه به معنای مکان اسب‌های زیبا است و به عنوان یکی از سه شهر صخره ای اصلی جهان در سال 1985 در بین آثار تاریخی ثبت شده است. بنا به نوشته مورخان، کاپادوکیا یکی از اماکن مهم در دوران امپراطوری روم برای زندگی مسیحیان بوده است. علاوه بر اینها، ارزش تاریخی و گردشگری کاپادوکیا به شهرها و پرستشگاه‌هایی برمی‌گردد که در عمق چند متری زیر زمین، فضایی فرازمینی را به وجود آورده‌اند. هم چنین در این شهر تاریخی مجسمه‌های باستانی‌اش به نام گورمه وجود دارد که در بین گردشگران شهرت بسیاری دارند. امروزه بالن‌های رنگارنگ کاپادوکیه در ترکیه نیز شهرت پیدا کرده‌اند و این شهر به یک مکان رویایی برای عاشقان تبدیل شده است. پس اگر به دیدنی‌های تاریخی علاقه دارید و تمایلی به تفریحات دریایی ندارید، به کاپادوکیه سفر کنید.

نکته‌ای که در مورد این شهر برای بسیاری از گردشگران ایرانی جذاب است این است که کاپادوکیه از دوره مادها به بعد بخشی از پادشاهی ایران بوده است و پرستش خدایان ایرانی، به خصوص مهر و آناهیتا، در کاپادوکیا رواج داشته و برخی نویسندگان یونانی در مورد برگزاری مراسم مذهبی ایرانی در آنجا گزارش‌هایی را ارائه داده‌اند. این شهر می‌تواند با دیدنی‌های خود ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند و تجربه‌ای جذاب از سفرتان برایتان رقم بزند پس اگر به این شهر سفر کردید حتماً از مکان‌هایی مثل کوه ارکیس و مناظر طبیعی، موزه گورای، پاشا باغ، آوانوس، اوچیسار، شهر زیرزمینی درینکویو، نقشه‌های باستانی غارهای کاپادوکیا و دودکش‌های جن دیدن کنید. این شهر یکی از ارزان‌ترین شهرهای ترکیه است و شما می‌توانید با بودجه کم به راحتی به گشت و گذار در این شهر بپردازید. بهترین زمان بازدید از این شهر در بهار و اوایل پاییز است ولی اگر قصد دارید تا هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید می‌توانید در ماه‌های دیگر سال هم به این شهر سفر کنید.

کاپادوکیه خواستگاری در بالن‌های رنگی

 کلام آخر

همه‌ی ما روزهایی را به یاد داریم که در تلویزیون خانه‌مان عکس و فیلم‌های زیبایی از مناظر دیدنی کشورهای خارجی دیده‌ایم و از آن زمان سفر به کشورهای خارجی یکی از آرزوهای کودکی بسیاری از ما بوده است. ولی اکنون که بزرگ‌تر شده‌ایم به دلیل نگرانی که از بابت پرداخت هزینه‌های سفر خود داریم، در بسیاری از موارد بی‌خیال این آرزوی دیرینه می‌شویم. ترکیه کشوری است که با تاریخچه غنی، فرهنگ پویا و جاذبه‌های طبیعی فراوان، از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است. سفر به ارزان‌ترین شهر ترکیه برای سفر یکی از سؤالات پرتکرار افرادی است که قصد دارند با کمترین هزینه از این کشور زیبا بازدید کنند. کاهش هزینه‌های یک سفر به موارد زیادی بستگی دارد. این موارد از هزینه‌های جابه‌جایی و ایاب‌وذهاب شروع می‌شود و تا هزینه‌های اقامت و وعده‌های غذایی ادامه پیدا می‌کند. علی‌رغم تصور بسیاری از ما سفر کردن به ارزان‌ترین شهرهای ترکیه به معنای این نیست که سفر ما، با کیفیت و جذاب نخواهد بود بلکه می‌توانیم با یک برنامه ریزی درست، با کمترین هزینه ممکن، بهترین سفر عمرمان را رقم بزنیم. اگر شما هم با تور ترکیه به این کشور توریستی و زیبا سفر کردید، ما در لحظه آخر خوشحال می‌شویم تا شما نظرات و تجربیات تور ترکیه خود را برای ما بنویسید.

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.4 از 5 | از 102 کاربر