روستاهای اطراف تهران

زمان مطالعه: 9 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/28
بازدید: 462
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که از زندگی در تهران و شلوغی بی اندازه اش کلافه شده باشید و دلتان بخواهد که برای ساعاتی از آن  دور شوید؟ چند بار عکس های روستاهای اطراف تهران را دیده اید و به خود گفته اید که کاش می شد همین الان به آن جا بروید و در آرامش طبیعت، حال خود را دگرگون کنید؟ این روزها ساعت‌های کاری طولانی در طی هفته، باعث شده تا ما برای آخر هفته‌های خود به دنبال مکانی دنج و خلوت باشیم تا برای ساعاتی بتوانیم در آن مکان آرامش داشته باشیم. گذراندن اوقات فراغت آخر هفته در روستاهای اطراف تهران، فرصت خوبی است تا از شلوغی و آلودگی شهری فاصله بگیریم و در طبیعت و هوای تازه‌نفسی تازه کنیم. برای این تفریح لذت‌بخش، تور داخلی یک‌روزه می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در این مقاله در لحظه آخر قصد داریم تا روستاهای اطراف تهران را به شما معرفی کنیم تا در هر فصل سال که هوس طبیعت‌گردی کردید، بتوانید این تجربهٔ لذت‌بخش را برای خود رقم بزنید.

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!

 روستاهای اطراف تهران برای تفریح 

در این دوران، نیاز انسان به تفریح و دور بودن از یکنواختی زندگی بیش از هر زمان دیگری محسوس است. سفر به‌عنوان یک تجربه مسرت‌بخش، می‌تواند به ما کمک کند تا از روزمرگی‌های زندگی کاری فرار کنیم و انرژی‌های گم‌شده خود را بازیابی کنیم. تجربه تفریح در روستاهای اطراف تهران نه‌تنها یک خاطره جذاب را برای ما می‌سازد؛ بلکه ذهن را آرام می‌کند و شادابی و نشاط را به زندگی ما بازمی‌گرداند تا برای روزهای بعدی با انرژی بالاتری اوقاتمان را سپری کنیم. فرقی نمی‌کند که در کدام فصل سال هوس طبیعت‌گردی به سرتان زده است؛ چون روستاهای اطراف تهران آب و هوا های مختلفی دارند که شما می‌توانید باتوجه‌به ترجیح خود، در هر ماه از سال یکی از آن‌ها را برای وقت‌گذرانی انتخاب کنید.

 روستاهای تفریحی تهران در فصولی سرد 

سرد شدن هوا شاید بهانه‌ای باشد که خیلی از ما دست از سفر کردن بکشیم و چمدان‌هایمان را تا فرا رسیدن دوباره بهار در گوشه‌ای رها کنیم. همین موضوع نیز دلیلی می‌شود تا از فصول سرد سال به‌عنوان روزهای کسالت‌بار یاد کنیم؛ ولی تنوع پوشش گیاهی و آب‌وهوا در سطح کشور، می‌تواند به ما گزینه‌های مناسبی را بدهد تا در پاییز و زمستان اوقات فراغتمان را در روستاهای اطراف که گرم‌تر هستند، سپری کنیم. در ادامه این مقاله در لحظه آخر به چند روستای خوش‌آب‌وهوا در اطراف تهران اشاره می‌کنیم تا تعطیلات آخر هفته شما به‌جای خانه، در روستاهای اطراف تهران سپری شوند.

روستای خور

از روستاهای جذاب دیگری که در اطراف تهران و کرج قرار دارد، روستای خور است که در فاصله ۷۰ کیلومتری تهران قرار دارد. روستایی که با وجود جاذبه‌های مختلف می‌تواند یک مقصد عالی در بین روستاهای اطراف تهران انتخاب کنید؛ زیرا هیجان پیست اسکی خور از تفریحاتی است که فقط در زمستان می‌توانید آن را تجربه کنید. ضمن اینکه برف‌بازی در این روستا نیز بسیار در بین گردشگران پرطرف‌دار است. روستای خور دارای آبشاری به همین نام است که برای رسیدن به آن نیاز است که کمی پیاده‌روی کنید.

 آدرس: کیلومتر ۷۵ اتوبان تهران قزوین، بعد از شهر جدید هشتگرد، خروجی اول به سمت راست

روستای خور

 روستای شمشک

شاید شما هم فکر کنید، شمشک نام یک پیست اسکی در اطراف تهران است. اما در واقع شمشک نام یک روستای زیبا در شمال شرق تهران است که علاوه بر پیست اسکی دارای جاذبه‌های مختلف و طبیعت زیباست. روستای شمشک در فاصله ۵۹ کیلومتری تهران قرار دارد و در ساعات خلوت حدود یک ساعت و ۲۲ دقیقه زمان می‌برد تا به آن برسید. روستایی که به دلیل ظرفیت گردشگری در فصل زمستان حسابی پرطرف‌دار است؛ ولی طبیعت زیبای آن در سایر فصول سال هم بسیار دیدنی و جذاب است و شم می‌توانید با سفر به این روستا در هر فصلی از سال از جاذبه‌ها و طبیعت بکر آن لذت ببرید. برای دسترسی به این روستای اطراف تهران می‌توانید ابتدا به اتوبان بابایی و سپس به خیابان لشکرک بروید. مسیر خود را به‌طرف زرد بند، حاجی‌آباد، اوشان و فشم ادامه دهید. در اینجا، وارد جاده فشم به شمشک شوید و بعد از فشم و میگون، به شمشک می‌رسید.

روستای شمشک

روستاهای فشم

فشم که تنها ۲۸ کیلومتر با تهران فاصله دارد، برای پایتخت‌نشینان صرفاً یک شهر عادی نیست. فشم با داشتن روستاها و باغ‌های سرسبز و آب‌وهوای خوش و ییلاقی همچون تکه‌ای از بهشت به مقصد سفر گردشگران و تهران‌نشینان برای فرار از شلوغی تبدیل شده است. جاذبه‌های دیدنی و تفریحات این شهر می تواند حتی در فصل‌های سرد سال نیز توجه شما را به خود جلب کند. طبیعت فشم در زمستان که بسیاری از مناطق بی‌روح و سرد می‌شوند، بسیار زیبا است. چشمه‌ها و آبشارهای متعددی که برخی از آن‌ها از جمله آبشار یخی آبنیک با رسیدن فصل زمستان به طور کامل یخ می‌زند، منظره‌ای حیرت‌آور و شگفت‌انگیزی را پیش چشم گردشگران به نمایش می‌گذارد. علاوه بر منظره زیبا، تفریحات زمستانه فشم از جمله یخ‌نوردی در آبشارهای یخ‌زده فشم، اسکی سواری در پیست‌های اسکی این شهر از جمله پیست اسکی دربند سر و غیره نیز می‌تواند دلایلی باشد که شما نتوانید از تفریح در روستاهای اطراف تهران و فشم به‌سادگی بگذرید.

 آدرس فشم: ایران، استان تهران، ۲۵ کیلومتری شمال شرق تهران، بخش رودبار قصران

روستاهای فشم

 روستای ایگل

یکی از روستاهای زیبای ایران که با طبیعت چهار فصلش در بخش رودبار قصران شهر اوشان واقع شده است، روستای محبوب ایگل است. ایگل جزو روستاهای کوهستانی اطراف تهران است و در ارتفاع ۲ هزار متری از سطح دریا قرار گرفته است. این روستا که در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر تهران قرار دارد، می‌تواند انتخاب بسیار خوبی از میان روستاهای اطراف تهران به شمار برود. پوشش گیاهی متنوع و سرسبز این روستا، وجود گونه‌های جانوری مختلف، بافت طبیعی و دست‌نخورده آن و جاذبه‌های دیدنی و گردشگری روستای ایگلاز جمله مواردی هستند که هرساله مورد توجه مسافران این منطقه قرار می‌گیرند. این روستا در فصل زمستان نیز با داشتن منظره‌ای شگفت‌انگیز از چشمه‌ها و آبشارهای یخ‌بسته ازجمله آبشار ایگل می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد تا شما اوقات فراغت زمستانی خود را در آن سپری کنید.

 آدرس روستای ایگل: ایران، استان تهران، ۲۵ کیلومتری تهران، چهار کیلومتری غرب اوشان

 روستای ایگل

روستاهای تفریحی تهران در فصول گرم 

 با توجه به گرم‌تر شدن هوا در سال‌های اخیر، با نزدیک‌شدن به فصل تابستان همهٔ ما به دنبال جایی هستیم که برای ساعاتی چند، خنکی پاییز را در گرمای سوزان تابستان احساس کنیم. گرمی هوای تهران باعث شده تا بسیاری از ساکنان پایتخت در جستجوی مکان‌های خنک و دلپذیر برای گذراندن چند روزی در آن‌جا باشند، تا روحشان آرامش و تازگی بگیرد. در چنین شرایطی بعضی از روستاهای اطراف تهران به دلیل موقعیت کوهپایه‌ای که دارند، می‌توانند انتخاب مناسبی باشند تا آبان را در میانه‌های روزهای گرم تیر دوباره تجربه کنیم. برای این تفریح تعداد زیادی تور داخلی یک‌روزه در روزهای مختلف بهار و تابستان برگزار می‌شود که شما می‌توانید، با توجه به ترجیحات خود هر کدام را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله به چند عدد از بهترین روستاهای تفریحی اطراف تهران در روزهای گرم سال می‌پردازیم تا شما را بیشتر با این جاذبه‌های گردشگری اطراف تهران آشنا کنیم.

روستای افجه

 روستاهای بسیاری در ایران در دل کوه‌های بلند واقع شده‌اند. روستا افجه در دامنه دو قله بلند و مرتفع ریزان و آتشکوه، روستایی ییلاقی در اطراف تهران محسوب می‌شود. این روستای واقع شده در دامنه رشته‌کوه‌های البرز، یک بهشت گم‌شده در فاصله ۵ کیلومتری شمال خاورشهر لواسان، در دهستان لواسان کوچک، بخش لواسانات و در شهرستان شمیرانات است که تنها ۳۰ کیلومتر از شمال شرق تهران فاصله دارد. روستای افجه که با نام دیلمی اوجه نیز نامیده می‌شود. در گذشته به علت وجود رودها، آبشارها و جویبارهایی که در کوچه‌های افجه روان است، به آن روستای افجه یا آبچه می‌گفتند. این دره همچنین مسیر صعود کوهنوردان به قله‌های آتشکده، یخچال و مهر چال نیز به شمار می‌رود. این روستا در ارتفاع ۲۰۲۰ متر از سطح دریا قرار دارد که این موضوع باعث شده که این روستا به مکانی مناسب برای تفریح در روزهای گرم سال تبدیل شود. از جمله مکان‌های دیدنی این روستا می‌توان دشت هویج، آبشار پسچویک، آبشار موآب، باغ‌های گیلاس، دشت سبواستان، قصر ناصری، قلعه سربند، حمام‌ها و خانه‌های تاریخی آن را نام برد. برای دسترسی به افجه، از اتوبان بابایی به جاده لشگرگ مراجعه کرده و با ادامه این جاده به سمت روستا، به مقصد خواهید رسید. اگر دوست داشتید که شب راهم در این روستا سپری کنید، می‌توانید شب را در اقامتگاه شخصی آقا جعفر بگذرانید.

 آدرس روستای افجه: پنج کیلومتری شمال شرق شهر لواسان

روستای افجه

روستای ارنگه

 اگر به دنبال یک محیط سبز و خنک در اطراف تهران هستید، روستای ارنگه بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. این روستا تنها ۱۸ کیلومتر با شهرستان کرج و 66 کیلومتر با تهران فاصله دارد. جاذبه‌های طبیعی فراوانی همچون آبشار خور، آبشار هفت چشمه، تپه‌ها باقی مانده با آثار زرتشتیان، آبشار آدران، قبرستان باستانی، باغ‌های میوه پرورشی و اماکن تاریخی، آن را به یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران تبدیل کرده است. بهترین زمان رفتن به روستای زیبای ارنگه فصل بهار است. چرا که در این فصل می‌توانید از خوردن میوه تازه تا رودهای پر آب منطقه لذت ببرید. همچنین با پرآب شدن رودخانه‌ها در این مکان زیبا، آبشارها هم پر از آب خواهند شد و این خود جذابیت این روستا را چندین برابر می‌کند. اقامتگاه‌ها و ویلاهای زیادی در این منطقه ساخته شده‌اند که مسافران بسیاری برای اقامت در روستای ارنگه می‌توانند از آن استفاده می‌کنند. مسیر روستای ارنگه به صورت آسفالت است و برای رسیدن به این روستا، باید از جاده چالوس خارج شوید و با طی مسافت ۲ کیلومتری به یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران خواهید رسید.

 آدرس روستا ارنگه: سمت راست جاده فرعی کیلومتر 18 جاده کرج به چالوس

روستای ارنگه

روستای آهار

 در میان روستاهای اطراف تهران، روستای آهار به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و خوش‌آب‌وهواترین مناطق در این ناحیه شناخته می‌شوند. این روستا در حوزه شهر رودبار قصران و شمیرانات در دامنه‌های البرز میان روستاهای منطقه فشم واقع شده و به یک تفرجگاه عالی برای ساکنین تهران تبدیل شده است. این روستا که یکی از روستای اطراف تهران است که تنها ۵۰ کیلومتر با آن فاصله دارد. رودخانه‌های معروف پیش کنک و شکرآب است که از دل کوه‌های گاجره و سی‌پال سرچشمه می‌گیرند، از میان این روستا عبور می‌کنند و به این روستا حس سرزندگی می‌بخشند. جریان رودخانه‌ها، کوه‌های بلند با دامنه‌های سرسبز، باغ‌های زیبا و چشمه‌های جوشان در اطراف این منطقه، روستای آهار را به یکی از پرطرفدارترین ییلاق‌های اطراف تهران تبدیل کرده‌اند. هم چنین آبشار شکرآب، روستای ده تنگه و آتشگاه قصران، آبشار فصلی «چهل پله» در دامنه‌های کوه «قلعه دختر» از جاذبه‌های طبیعی زیبا در نزدیکی این روستا است. در گذشته روستای آهار را با نام «اوهار» می‌شناختند که به مرور تبدیل به «اوهر» شد. ساکنان «او» در گویش روستایی به‌معنای آب و «هر» به معنی آسیاب هستند که علت این نامگذاری آب فراوان در این روستا است. برای اقامت در روستا می‌توانید شب را در خانه‌های اجاره ای روستا یا امامزاده طاهر و زاهد بگذرانید. اگر به کمپ کرن و چادر زدن در دل طبیعت علاقه دارید، می‌توانید این تجربه را در طبیعت سبز روستای آهار برای خود رقم بزنید. برای رسیدن به روستای آهار، از بزرگراه شهید بابایی وارد شوید و به سمت جاده لواسان-لشکرک بروید.

 آدرس روستای آهار: اطراف تهران، نزدیکی روستاهای اوشان، میگون و فشم، در منطقه رودبار قصران

روستای آهار

روستای برغان

برغان یکی از روستاهای اطراف تهران با آب و هوای ییلاقی و دلپذیر است، که در منطقه کوهستانی استان البرز، در ساوجبلاغ بین کرج و هشتگرد، میان دو رودخانهٔ سنج و شاهرود واقع شده است. این روستای زیبا و مسکونی در فاصله 68 کیلومتری تهران و 21 کیلومتری کرج قرار دارد، بنابراین می‌توان آن را به عنوان یک مقصد ایده آل برای گذراندن یک روز از فصل‌های بهار، تابستان و پاییز در نظر گرفت.

 برغان با باغ‌ها و مزارع سرسبز، رودخانه‌ها و چشمه‌های فراوان، جذابیت خاص خود را دارد. علاوه بر لذت بردن از طبیعت زیبای این روستای اطراف تهران، شما می‌توانید از اماکن تاریخی همچون آتشگاه کرج، قلعه ایلخانی، زیارتگاه چهل دختر و دیگر مناطق جذاب این روستا دیدن کنید. همچنین برای علاقه‌مندان به اسب‌سواری، دو باشگاه اسب‌سواری در این منطقه وجود دارد که شما می‌توانید از خدمات آن‌ها نیز بهره‌مند شوید. آلوی برغان یکی از معروف‌ترین آلوهای کشور است که نام آن را بارها در داستان‌های ادبی هم شنیده ایم پس فراموش نکنید تا سوغات این روستا را با خود به همراه بیاورید. اگر قصد اقامت در این روستای دیدنی اطراف تهران را دارید، می‌توانید شب را در اقامتگاه آهار یا اقامتگاه دیمه سو بگذرانید. راه دسترسی روستای برغان از طریق بزرگراه تهران-کرج و سپس به سمت بلوار چمران است پس مطمئن باشید که مسیر گیج کننده‌ای را در پیش ندارید.

 آدرس روستا برغان: غرب استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، بخش چندار، دهستان برغان

روستای برغان

روستای وردیج و واریش 

روستای وردیج از زیباترین مناطق ییلاقی شهر تهران است که در شمال غرب پایتخت قرار دارد. این روستا به‌همراه روستای واریش، زیر مجموعه بخش کن و سولقان هستند. روستای وردیج بزرگ‌ترین روستای شمال غرب تهران محسوب می‌شود که برای علاقه‌مندان کوهنوردی، به‌دلیل قرار گرفتن در مسیر دسترسی به قله لیچه و ارتفاعات پهنه حصار، جالب‌توجه است. آب‌وهوای دلپذیر، باغ‌های سرسبز، رودخانه خروشان، کوه‌های بلند و دره‌های عمیق وریج و واریش و دسترسی سریع به آن از دل شهر تهران، آن‌ها را به مقصد گردشگری محبوبی از بین روستاهای اطراف تهران تبدیل کرده است. از مناطق دیدنی این دو روستای اطراف تهران می‌توان جاده مسیح الله دین محمد، امامزاده بی بی زرین قمر، ارتفاعات و دشت پهنه حصار، چشمه واریش، دامنه ارواح سنگی و آبشار لت مال را نام برد. برای رسیدن به این منطقه در انتهای اتوبان همت غرب، هنگام عبور از کنار دریاچه تابلویی تابلوی وردیج و واریش دیده می‌شود، با ورود به جاده‌ی کوهستانی و طی ده کیلومتر به روستای وردیج در سمت راست خواهید رسید. اگر این مسیر را ادامه دهید، پس از طی 5 کیلومتر به روستای واریش و انتهای جاده‌ی آسفالته خواهید رسید.

 آدرس روستای وردیج: تهران، کیلومتر ۹ اتوبان خرازی به‌سمت غرب، خروجی روستای وردیج و واریش، جاده وردیج-واریش، کیلومتر هشت، روستای وردیج

روستای وردیچ - وردیچ یکی از بهترین و جذاب ترین روستاهای اطراف شهر تهران است.

روستای وردیج و واریش 

روستاهای اطراف تهران برای زندگی 

 روستاهای اطراف تهران امروزه با امکانات بیشتری که دارند برخلاف گذشته موردتوجه زیادی برای سکونت افراد قرار گرفته‌اند. افراد در جستجوی مناطق سرسبز و زیبا برای زندگی هستند و روستاهای اطراف تهران به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای این افراد به شمار می‌آیند.

 اگرچه قبلاً مردم به‌منظور تفریح به این مناطق می‌رفتند، اما امروزه با افزایش قابلیت‌ها و امکانات و دسترسی آسان‌تر به شهرها، افراد ترجیح می‌دهند که از زندگی شهری و آلودگی‌های صوتی و هوایی آن فرار کنند و در روستاهای اطراف تهران زندگی کنند تا سلامت زندگی خود را تضمین کنند. هر چند زندگی در تهران مزایای خاص خود را دارد، ولی تعداد بالای مهاجر و آلودگی بیش از حد این شهر مرد را بر آن داشته که زندگی روستایی را در برهه‌هایی از سال به شهرنشینی ترجیح دهند. در ادامه به چند عدد از محبوب‌ترین روستاهای اطراف تهران که برای زندگی مناسب هستند اشاره می‌کنیم تا اگر شما هم به تجربهٔ زندگی روستایی علاقه‌مند هستید، حتماً آن را در برنامه‌های زندگی خود قرار دهید.

روستای بومهن

 روستای بومهن یکی از روستاهای اطراف تهران است که از طبیعت زیبای در نظر گردشگران برخوردار است. فاصله تهران تا بومهن ۵۴ کیلومتر است که همین امر باعث شده تا گردشگران با اجاره ویلا و سوئیت در بومهن روزهای آخر هفته خود را در آنجا بگذرانند یا حتی این روستا را به عنوان محل زندگی فصلی خود انتخاب کنند. این روستا در مسیر جاده هراز و فیروزکوه قرار گرفته است و در شرق آن، رودهن و در سمت غرب آن، پردیس قرار دارد که این خود دسترسی به این روستا را ساده‌تر می‌کند. از جاهای تاریخی بومهن می‌توان به روستای طاهرآباد، قلعه خندان، امامزاده سلطان مطهر اشاره کرد. از تفریحات جذاب در روستاهای اطراف بومهن اسب‌سواری را می‌توان نام برد که به این منظور باشگاه سوارکاری شایان شرق راه‌اندازی شده است و علاقه‌مندان می‌توانند ساعتی را در این باشگاه اسب‌سواری کنند. برای رفتن به بومهن نگران وسیله نقلیه نباشید؛ زیرا که تاکسی‌ها و اتوبوس‌هایی در این مسیر وجود دارند که مسافران و گردشگران را جابه‌جا می‌کنند پس شما برای رفت‌وآمد به این روستا با مشکلی روبرو نخواهید شد. لازم به ذکر است که بهترین فصول برای زندگی در این روستای اطراف تهران، فصل‌های بهار و تابستان هستند پس این روستا را در این فصول اصلاً از دست ندهید.

 آدرس بومهن: تهران، اتوبان بابایی، آزادراه تهران - پردیس، جاده دماوند، بومهن

روستای بومهن

روستای ییلاقی (لواسان)

 لواسان، نزدیک‌ترین روستای ییلاقی به تهران است که در مسیر سد لتیان قرار گرفته و از معروف‌ترین روستاهای اطراف تهران برای زندگی به شمار می‌آید. لواسان در ۱۱ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد و به‌عنوان نزدیک‌ترین منطقهٔ خوش‌آب‌وهوا و ییلاقی در اطراف شهر تهران به شمار می‌آید. فاصله لواسان تا اتوبان بابایی تهران حدود ۷ کیلومتر است که در کمتر از ۳۰ دقیقه می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. در کنار دسترسی آسان، این منطقه در چهارفصل سال طبیعتی زیبا و دیدنی دارد که این خود جذابیتت این منطقه را دوچندان می‌کند.

 لواسان با دارابودن جاذبه‌های دیدنی زیاد، توجه بسیاری از گردشگران را به خود اختصاص داده است. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به سد لتیان، آبشار برگ جهان، شهرک باستی هیلز، غار همچون، غار موزه وزیری و باغ‌موزه اشاره کرد. هر یک از این مکان‌ها به نحوی خاص، زیبایی و تاریخچه این روستا را می‌توانند به مسافران نشان دهند. جذابیت و گیرایی این روستا به حدی است که بسیاری از ساکنان این منطقه ترجیح می‌دهند زندگی شهری را رها کرده و در این روستا ساکن شوند.

 آدرس لواسان: تهران، جاده لشکرک، بلوار امام خمینی

روستای لواسان

روستای کردان

 روستای زیبای کردان که در شمال غرب تهران و در فاصله ۶۵ کیلومتری از مرکز تهران قرار دارد، از توابع شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز است. این روستا که یکی از قدیمی‌ترین روستاهای اطراف تهران محسوب می‌شود، یکی از بهترین روستای اطراف تهران برای گردش و تفریح است. موقعیت جغرافیایی این روستا باعث شده تا از دسترسی آسان برخوردار باشد و در آن می‌توان انواع امکانات رفاهی مانند خدمات بهداشتی، فروشگاه‌ها و مکان‌های تفریحی را پیدا کرد. روستای کردان با طبیعت زیبایی که دارد، یکی از خوش‌آب‌وهواترین روستاهای اطراف تهران برای زندگی است و امروزه اقشار مرفه از شهرهای هم‌جوار از جمله تهران و کرج جذب آن شده و با سرمایه‌گذاری‌ها و خرید ویلا باعث رونق اقتصادی روستای کردان شوند. این سرمایه‌گذاری‌ها در ایجاد کارخانه‌های بافندگی و ریسندگی، کارتن‌سازی و مرغداری اهمیت فراوانی داشته است. فاصله روستای کردان با کرج نیز تنها ۲۵ کیلومتر است. همچنین این روستا در فاصله ۵ کیلومتری کوهسار و ۱۵ کیلومتری هشتگرد واقع شده است که این خود امکان تفریح در این مناطق را نیز به مسافران و ساکنان این منطقه می‌دهد.

 آدرس کردان: شهرستان ساوجبلاغ، بلوار شهدای کردان، میدان ولایت

روستای کردان

 روستای کوهسار

 این روستا از قدمت بالایی برخوردار است و از زمان‌های قدیم تا کنون بسیار موردتوجه قرار داشته است. این روستا دقیقاً کنار منطقه کردان قرار گرفته است و گذر رودخانه کوهسار، کرج را به منطقه‌ای خوش‌آب‌وهواتر تبدیل کرده است. یکی از جاذبه‌های توریستی این روستا که باعث شده برای تفریح آن را انتخاب کنند، آبشار کوهسار است. علاوه‌برآن در روستای کوهسار، مسیرهای پیاده‌رویی و کوهنوردی نیز وجود دارد که علاقه‌مندان به این رشته ورزشی می‌توانند در این مسیرها به ورزش و تفریح بپردازند. علاوه بر این موارد، کوهسار دارای مناطق گردشگری زیبایی همچون پل بانو صحرا و آبشار سیرور است که به جذابیت این روستای اطراف تهران بسیار افزوده‌اند. روستای کوهسار جز نزدیک‌ترین روستاهای اطراف تهران است و تنها ۷۰ کیلومتر با آن فاصله دارد که همین امر بسیاری از افراد را تشویق کرده تا آخر هفته و تعطیلات خود را در این روستا زندگی کنند.

 آدرس کوهسار: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، ۷ کیلومتر بعد از کردان

 روستای کوهسار

روستای چهارباغ

 چهارباغ، نام یکی از زیباترین روستاها و مناطق ییلاقی در دهستان لواسان بزرگ بخش لواسانات شهرستان شمیرانات استان تهران است. این روستا در دامنه سرسبز رشته‌کوه‌های البرز و در فاصله ۱۴ کیلومتری از مشرق شهر لواسان و ۱۹ کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است. فاصله ۹ کیلومتری این منطقه تا شهر پردیس و ۳۵ کیلومتری جنوب غربی از قله دماوند آن را به محل مناسبی برای زندگی تبدیل کرده است؛ زیرا دسترسی افراد به شهر، بسیار آسان است. نام چهارباغ به دلیل وجود باغ‌ها و درختان فراوان در این منطقه انتخاب شده است.

 آدرس: ایران، البرز، اتوبان کرج - قزوین، خروجی کردان، شهر چهارباغ، نبش گلستان پنجم

روستای چهارباغ

 کلام آخر

 روستاهای اطراف تهران همیشه مکان مناسبی هستند تا برای چند ساعت یا چند روز از شلوغی شهر فرار کنیم و به دل طبیعت پناه ببریم و آرامش واقعی را در فضایی پاک و سرسبز تجربه کنیم. روستاهای اطراف تهران با تنوع زیستگاه و آب‌وهوایی که دارند، نمی‌توانند در تام فصول سال انتخاب مناسبی برای تفریح و یا حتی زندگی باشند. ما در لحظه آخر پیشنهاد می‌کنیم که اگر دوست دارید، انرژی از دست رفتهٔ خود را بازیابید و حس و حال بهتری را در زندگی خود تجربه کنید، حتماً سفرهای کوتاه یا بلند با تور داخلی را در برنامه‌های خود قرار دهید

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر