بیمارستان‌ های مشهد

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/24
بازدید: 689
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بیمارستان‌ها به دلیل اینکه برای سلامت انسان بسیار مهم هستند، در هر شهر از اهمیت ویژه‌ای برای ساکنان و گردشگران برخوردار هستند. کلان‌شهر مشهد باتوجه‌به جمعیت بالا و مسافر پذیر بودن آن در تمام ایام و به‌خاطر تورهای داخلی که در این شهر برگزار می‌شوند، همواره شهری شلوغ محسوب می‌شود و به همین خاطر است که نیاز به مراکز درمانی همواره در نقاط مختلف شهر مشهد حس می‌شود. به علت وسعت شهر و نیاز مردم شهر مشهد، این شهر دارای انواع بیمارستان‌های همگانی و خصوصی در سطح شهر است که ما در این مقاله در لحظه آخر قصد داریم تا شما را بیشتر با آنها آشنا کنیم.

بیمارستان های مشهد

 معرفی بیمارستان‌های مشهد

شهر مشهد هر ساله مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند که عده‌ای از این افراد در کنار شرکت در تورهای مشهد برای زیارت از حرم امام رضا (ع)، از امکانات درمانی ویژه و پزشکان متخصص این شهر نیز برای رفع مشکلات جسمی خود بهره می‌برند. شهر مشهد دارای تعداد بسیار زیادی بیمارستان است که هر کدام از آنها باتوجه‌به حوزه کاری و نوع ارائه خدمات در یکی از زیرگروه‌های زیر قرار می‌گیرند:

  • بیمارستان‌های عمومی

بیمارستان‌های عمومی یا جنرال یا پایه دارای حداقل 10 تخت هستند و حداقل 4 تخصص جراحی ، داخلی ، زنان و اطفال را می توانند پوشش دهند . اگرچه در بیمارستان های عمومی نیز خدمات مربوط به بعضی تخصص ها ارائه می شود ولی نوع خدمات ارائه شده، صرفا برای رفع نیازهای عمومی مراجعه کنندگان است و خدمات فوق تخصصی به آنها ارائه نمی شود.

  • بیمارستان تخصصی

بیمارستان‌های تخصصی بیمارستان‌هایی هستند که فراتر از بیمارستان‌های عمومی در یک یا چند رشته تخصصی نیز فعال هستند و خدمات پیشرفته‌تری را به بیماران ارائه می‌دهند. این بیمارستان‌ها، خود به دو دسته بیمارستان‌های تک تخصصی و چند تخصصی تقسیم می‌شوند. در ادامه با ما در لحظه آخر همراه باشید تا با تفاوت‌های این دو نوع بیمارستان مشهد آشنا شویم. 

بیمارستان های تخصصی

 

  1. بیمارستان های تک تخصصی

این نوع بیمارستان‌ها تنها در یک تخصص خاص خدمات‌دهی می‌کنند. فعالیت‌های یک بیمارستان تک تخصصی  مثل روان‌پزشکی، چشم، در حیطه‌ای خاص مثل پوست، اطفال یا زنان و زایمان... محدود می‌شود. ظرفیت متوسط این بیمارستان 300تخت است؛ ولی ممکن است در بعضی از کلینیک‌ها و بیمارستان‌های تک تخصصی ظرفیت‌ها باتوجه‌به نیاز بیماران آن حوزه متفاوت باشد. نکته‌ای که در مورد بیمارستان‌های تک تخصصی لازم به ذکر است، نقدی است که به نحوه کار این بیمارستان‌ها وارد شده است. بعضی افراد عقیده دارند که به دلیل لزوم وجود تخصص‌های مختلف در انجام بعضی عمل ها، این بیمارستان ها یک بیمارستان کامل محسوب نمی شوند و اغلب افراد آنها را بیشتر به‌عنوان کلینیک یاد می‌کنند.

  1. بیمارستان های چند تخصصی

این بیمارستان‌ها که در حال حاضر غالب بیمارستان‌های جهان را تشکیل می‌دهند، به‌صورت جنرال تخصصی یا جنرال فوق‌تخصصی در یک یا چند حوزهٔ پزشکی فعالیت می‌کنند.  این بیمارستان‌ها بسته به نوع ظرفیت از کوچک، بزرگ و متوسط دارای ظرفیت متغیر بین 100 تا 1000 تخت هستند.

جاهای دیدنی مشهد - اگر قصد سفر به مشهد دارید با کلیک بر روی لینک از دیدنی های این شهر مطلع شوید.

  • بیمارستان آموزشی

این بیمارستان‌ها که هر دو نوع بیمارستان عمومی و تخصصی را ممکن است شامل شوند، علاوه بر فضای مربوط به تشخیص و درمان بیماری‌ها، دارای فضایی مجزا و مناسب برای آموزش دانشجویان مرتبط با رشته‌های بیمارستانی هستند. البته لازم به ذکر است که بیشتر موارد آموزشی در بیمارستان‌های عمومی تدریس می‌شوند و بیمارستان‌های تخصصی به آموزش‌های تخصصی‌تر و سطح بالاتر اختصاص داده می‌شوند.

معرفی برخی از بیمارستان‌های تخصصی و عمومی مشهد

  1. بیمارستان تک تخصصی زنان ام البنین

این بیمارستان که در سال  1354 در مشهد تاسیس شده است، اولین بیمارستان تخصصی زنان و زایمان در این شهر است. ساختمان بیمارستان از 5 طبقه ساخته شده است که مجموعا دارای 136 تخت برای خدمات دهی به بیماران است. بیمارستان ام البنین مشهد یک بیمارستان دولتی و مجهز است که دارای بخش اطفال، شنوایی سنجی و زنان و زایمان است.
آدرس: مشهد - چهارراه زرینه - نبش آیت‌الله بهجت 16
تلفن: 05132231065, 05132231061

2. بیمارستان تک تخصصی قلب جوادالائمه مشهد

 این بیمارستان تخصصی قلب شهر مشهد در سال 1379 در نزدیکی بلوار وکیل تاسیس شده است. این بیمارستان دارای بخش اورژانس با ۱۱ تخت، کلینیک با ۶ اتاق پزشک، داروخانه، اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، رادیولوژی، سونوگرافی  و آزمایشگاه و سه اتاق عمل است. هم چنین قسمتی از بیمارستان نیز به بخش های مربوط به آموزش و تحقیقات، کتابخانه و سالن آموزش اختصاص داده شده است.

آدرس: مشهد - محله هنرستان - بلوار وکیل‌آباد - ابتدای خیابان هنرستان
تلفن: 05131841

بیمارستان تخصصی قلب جواد الائمه مشهد

  1. بیمارستان تک تخصصی چشم خاتم الانبیا

این بیمارستان که در سال 1382 توسط موسسه خیریه خاتم الانبیا تاسیس شده است، پس از چندسال به دانشگاه مشهد واگذار و توسط این دانشگاه به صورت تخصصی تر تجهیز شده است. این بیمارستان در حال حاضر دارای 64 تخت است که در حوزه های تخصصی مربوط به چشم به مراجعان خدمت رسانی می کند.

مشهد - بلوار قرنی - بیمارستان چشم خاتم الانبیاء (ص) مشهد
تلفن: 05137281401

بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیا

  1. بیمارستان تک تخصصی دکتر شیخ اطفال

این بیمارستان در سال 1382 در مشهد به علت اهمیت پرداختن تخصصی به بیماری های مربوط به اطفال در سال تاسیس گردید و پس از آن به صورت تخصصی خدمات خود را ادامه داد. این بیمارستان دارای بخش های بسیاری از جمله اورولوژی اطفال، هماتولوژی اطفال ، ICU اطفال ،اورژانس اطفال ، نفرولوژی اطفال ، دندانپزشکی، انکولوژی اطفال و جراحی اطفال است.

آدرس: مشهد - چهارراه میدان بار - خیابان طاهری جنوبی
تلفن: 05137269021

مترو مشهد - قطار شهری مشهد سالانه میلونها زائر و گردشگر را جابه جا می کند. برای دیدن اطلاعات کامل مترو مشهد کلیک کنید.

  1. بیمارستان عمومی دکتر شریعتی

این بیمارستان دولتی مشهد که در سال 1331 در بلوار زعفرانیه مشهد ساخته شده است،در حال حاضر دارای بالغ بر 150 تخت فعال است. ساختمان این بیمارستان دارای بخش های ICU، جراحی قلب ، بیماری های عفونی (ریوی) ، داخلی و ارتوپدی، ارولوژی، جراحی زنان، آنژیوگرافی و ... است تا به مراجعه کنندگان خدمات مورد نیاز آن ها را ارائه دهد.

آدرس: خراسان رضوی - شهرستان مشهد - سه‌راهی طرقبه شاندیز - بلوار زعفرانیه - بیمارستان دکتر علی شریعتی
تلفن: 05135510010

بیمارستان عمومی دکتر شریعتی مشهد

  1.  بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد

این بیمارستان فوق‌تخصصی در مشهد دارای دو فاز متفاوت است که فاز اول آن که شامل 5 طبقه است و در سال 1384 تاسیس شده است و بخش های مربوط به کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان را شامل می شود. فاز دوم این بیمارستان که در 6 طبقه قرار دارد، در سال 1392 تاسیس شده است و بخش های آن شامل بخش‌های پزشکی هسته‌ای و رادیوتراپی؛ اتاق‌های عمل نو، بخش‌ ویژه و بخش‌های بستری است. اتاق‌های عمل در فاز دوم بیمارستان رضوی مشهد، به گونه‌ای احداث و تجهیز شده که در آینده قابلیت استفاده از فناوری جراحی ماشینی با ربات را داشته باشد.
این هتل بیمارستان شهر مشهد، تنها بیمارستانی در این شهر است که به بیماران و مسافران تور مشهد، مکان اقامت اختصاصی نیز ارائه می‌دهد.

آدرس: ایران، خراسان رضوی، مشهد، بزرگراه پیامبر اعظم، بعد از پل قائم، بیمارستان رضوی
تلفن: ۳۶۶۶۸۸۸۸-۵۱-۰۰۹۸

بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد

  1. بیمارستان عمومی آموزشی امام رضای مشهد 

این بیمارستان که بیمارستان عمومی آموزشی محسوب می‌شود، در سال  1313 در مشهد تاسیس شده است و تمام امکانات مورد نیاز بیماران را با قیمتی مناسب تر به آنها اراِه می کند. این بیمارستان دارای نزدیک به 900 تخت است و این خود امکان خدمات دهی آن را افزایش می دهد  . همراهان بیمار که عضوی از خانواده ی آنها در این بیمارستان بستری است، می توانند در هتل شیراز مشهد در نزدیکی بیمارستان اقامت کنند.

آدرس : مشهد - خیابان ابن سینا - حاشیه میدان امام رضا (ع)
تلفن : 05138022000

  1. بیمارستان عمومی قائم مشهد

این بیمارستان دولتی که یک بیمارستان قدیمی و با خدماتی مناسب برای بیماران در مرکز شهر مشهد است، در سال 1339 تاسیس شده است و پس از در سال های 1346 و 1350 بخش های دیگری به آن اضافه شده است. مراجعه کنندگان می توانند از دو مسیر  خیابان احمد آباد و خیابان کوهسنگی به بیمارستان قائم دسترسی پیدا کنند.

آدرس : خراسان رضوی - مشهد- میدان دکتر شریعتی (تقی آباد)- خیابان احمد آباد- مرکز آموزشی و پژوهشی و درمانی قائم (عج)
تلفن : 05138400000

بیمارسان عمومی قائم مشهد

  1. بیمارستان عمومی طالقانی مشهد

این بیمارستان عمومی در سال 1386 به عنوان اولین بیمارستان امدادی جاده ای با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح شد و در سال 1391 فاز دوم این مجموعه ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت. این بیمارستان که تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد در حال حاضر دارای 155 تخت فعال می باشد. بخش های این بیمارستان در مشهد شامل اورژانس سوانح ،جراحی مغز و اعصاب ، داخلی و عفونی،  - ICU مغز و اعصاب، ارتوپدی و داخلی جراحی است.

آدرس: مشهد - بزرگراه خاتم - سه راه فردوسی
تلفن: 05135423970

کلام آخر...

اگر چه هیچ یک از ما دوست نداریم تا در سفرمان بیمار بشویم و ترجیح می‌دهیم بیشترین لذت را از دوران اقامتمان ببریم؛ ولی بیمار شدن بخش غیرقابل‌پیش‌بینی تمام سفرهای داخلی و خارجی ما محسوب می‌شود. اگر شما با تور داخلی و یا به‌صورت فردی سفر می‌کنید، ممکن است گذرتان به بیمارستان‌های شهر بیفتد. اگر شهر مشهد را برای مقصد سفرتان انتخاب کردید، می‌توانید برای رفع عارضه‌تان با اطمینان به بیمارستان‌های معرفی شده در لحظه آخر مراجعه کنید تا هرچه سریع‌تر سلامت خود را بازیابید و تور مشهدگردی تان را ادامه دهید.

نظرات کاربران

  1. ابراهیم ابراهیم 1402/09/30
    0 نفر پسندیدند
    من برای عفونت گلو رفته بودم بیمارستان قائم مشهد رفتار پرسنل هاشون خوب بود ولی به نظرم جای پیشرفت خیلی بیشتر داره
  2. حسین صالحی حسین صالحی 1402/09/09
    2 نفر پسندیدند
    محتوای خوبی بود. لطفا یه محتوا هم برای بیمارستان هایی که با نیروهای مسلح طرف قرار داد دارن بنویسید
  3. حسین صالحی لحظه آخر 1402/09/14
    2 نفر پسندیدند
    سلام دوست عزیز! مرسی از نظر دهی شما حتما پیگیری میکنیم.
  4. سیما سیما 1402/09/08
    3 نفر پسندیدند
    بیمارستان های مشهد که فقط تخصصشون چشم باشه چیا هستن؟

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 108 کاربر