ارزان ترین زمان سفر به کیش

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/24
بازدید: 976

کیش یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است. پاساژهای رنگارنگ، ساحل درخشان و ریف مرجانی آن، گزینه‌های متنوع تفریحی و عوامل دیگر باعث شده که سفر به کیش برای بسیاری از افراد اولویت باشد. ممکن است بارها از خود پرسیده باشید که سفر به کیش را در کدام فصل یا ماهی انتخاب کنید تا سفرتان اقتصادی‌تر باشد. اگر از دسته‌ای از افراد هستید که به سفر به کیش و لذت بردن از تفریحات زیبای آن علاقه دارید و می‌خواهید به دفعات به این جزیره سفر کنید، احتمالا دنبال یافتن زمانی با قیمت مناسب برای سفر به کیش هستید. برای آشنایی با ارزان ترین زمان سفر به کیش با لحظه آخر همراه باشید.

ارزان ترین زمان سفر به کیش

مهم ترین عواملی که در تعیین بهترین زمان سفر به کیش از نظر صرفه اقتصادی تاثیر دارند شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. هزینه بلیط هواپیما به کیش

  2. هزینه رزرو هتل‌های کیش

  3.  هزینه‌های گردش و تفریح در این جزیره

ارزان ترین و مناسب ترین زمان سفر به کیش

درباره‌ی ارزان‌ترین زمان سفر به کیش یک نکته مهم وجود دارد: نمیتوان دقیقا پیش‌بینی کرد چه زمانی بهتر است برویم. قیمت بلیط هواپیما و تورها بر اساس موارد مختلف تغییر می‌کنند. از آنجایی که چنین مواردی اطلاع رسانی دقیقی ندارند، بهتر است در دوره‌های مختلف تلاش کنید تا بهترین قیمت را برای سفر خود انتخاب کنید.

اگر در این زمان‌ها به قیمت‌ها دقت کنید، ممکن است تور لحظه آخری کیش یا بلیط چارتر کیش با قیمت مناسب‌تری پیدا کنید. دو زمان خاص ویژه برای چنین فرصت‌هایی عبارت‌اند از پس از اتمام تعطیلات نوروز و پس از اتمام تعطیلات تابستان. در ادامه می‌توانید درباره این دوره‌های زمانی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بعد از نوروز ارزان به کیش سفر کنید

یکی از مهم‌ترین دوره‌های زمانی که می‌توانید آن را به‌عنوان ارزان‌ترین زمان برای سفر به کیش در نظر بگیرید، پس از پایان تعطیلات نوروز است. در ایام نوروز، مردم فرصت زیادی برای گردش و تفریح در نقاط مختلف کشور، از جمله کیش، دارند. از سوی دیگر، پس از تعطیلات نوروز، کار و امور روزمره به‌طور جدی آغاز می‌شود. بنابراین، احتمالا بلیط‌های ارزان کیش، تورهای ارزان و هتل‌های ارزان در این زمان به‌راحتی قابل دستیابی هستند. گاهی حتی دیده شده که در روزهای پایانی فروردین ماه، قیمت بلیط هواپیما به کیش کمتر از 500 هزار تومان بوده است. به‌این‌ترتیب، در این ایام می‌توانید یک سفر داخلی ارزان را برای خود و خانواده‌تان برنامه‌ریزی کنید.

سفر بعد از تعطیلات تابستان دومین انتخاب مناسب

یکی دیگر از موقعیت‌های مناسب برای سفر ارزان به کیش، اوایل مهر ماه است. در این روزها، تعداد سفرها به دلیل پایان تعطیلات تابستانی و بازگشت دانش‌آموزان به مدارس کاهش می‌یابد. در طی تعطیلات تابستان و به دلیل تعطیلی مدارس، مردم فرصت بیشتری برای سفر و گردش دارند؛ اما پس از این تعطیلات، تعداد سفرها کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر، با بازگشایی مدارس، خانواده‌ها معمولاً فرصت کمتری برای سفر دارند.

به همین دلیل، تعداد سفرها کاهش می‌یابد و با این کاهش، قیمت بلیط هواپیما به کیش ارزان‌تر می‌شود. همچنین، احتمالا در این روزها می‌توانید بلیط‌های چارتر به کیش و همچین تورهای لحظه آخری را نیز با قیمت مناسب‌تری پیدا کنید.

سفر به کیش بعد از تابستان

خرید تور کیش لحظه آخر انتخاب مناسب برای سفر ارزان

تور کیش یک راه‌حل مناسب برای کاهش هزینه‌های سفر به این جزیره است. با انتخاب تور، شما نیازی به جستجوی بلیط هواپیما به کیش یا بررسی قیمت هتل‌ها ندارید. تور همه این کارها و هزینه‌ها را برایتان پیگیری می‌کند و بسته‌ای از خدمات را ارائه می‌دهد. با این حال، در جزیره خودتان باید هزینه‌هایی مانند خرید، جابه‌جایی و غذا را پرداخت کنید.

آب و هوای کیش برای سفر در کدام فصل مناسب است؟

یکی از معیارهای دیگر برای شناختن بهترین زمان برای سفر به کیش، آب‌وهوای جزیره است. اگر شما دوست دارید گرما را به خاطر ارزانی تحمل کنید، بدون شک تابستان و اواخر بهار می‌توانند مواقع مناسبی برای شما باشند. در این دوره‌ها، گرما و رطوبت در کیش بالا می‌رود، اما اگر توانایی تحمل این شرایط را داشته باشید، می‌توانید در آب شنا و تفریحات آبی لذت ببرید. همچنین، می‌توانید از آفتاب استفاده کرده و پوست برنزه‌تری داشته باشید. هتل‌ها، مراکز خرید و تفریحی در این فصل‌ها هم دارای سیستم‌های تهویه مناسبی هستند که هوای خنک و مطبوع را فراهم می‌کنند.

اما اگر از گرما به شدت عذاب می‌برید، بهتر است در فصل زمستان به کیش سفر کنید. هوای خنک و مطبوع در این دوره‌ها امکان سفر لذت‌بخش‌تری را برای شما فراهم می‌کند. همچنین، در سال‌های اخیر، جشنواره‌ها و رویدادهای متنوعی در کیش در فصول دیگر از تابستان برگزار می‌شود. به این ترتیب، شما همچنان از سرگرمی و نشاط‌های خود لذت خواهید برد؛ اما باید به این نکته توجه کنید که هزینه سفر در این زمان به کیش بیشتر از فصل گرماست.

سفر ارزان در مرداد ماه به کیش

در فصل تابستان به دلیل گرمای بالای هوا، تعداد کمتری از مردم تمایل به سفر به جزیره کیش دارند. این موضوع به طور طبیعی باعث ارزان شدن هزینه‌های سفر به این جزیره می‌شود. بنابراین، این فصل از سال می‌تواند به عنوان یکی از ارزان‌ترین زمان‌های سفر به کیش محسوب شود.

در زمان جشنواره ها به دنبال سفر ارزان به کیش نباشید

در جشنواره‌های کیش که به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شوند، قیمت‌های سفر معمولا افزایش می‌یابد. این موضوع می‌تواند برای افرادی که به جهت شرکت در جشنواره‌ها به کیش می‌روند و خوشگذرانی از آنها را تجربه می‌کنند، موضوعی ناامیدکننده باشد. بنابراین، پیش از سفر به کیش، بهتر است اولویت خود را مشخص کنید: آیا قصد دارید در جشنواره‌ها شرکت کنید و یا می‌خواهید یک سفر ارزان‌تر به این جزیره مرجانی را تجربه کنید.

سفر هوایی یا زمینی به کیش؟ کدام ارزان تر است؟

نکته آخر…

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند به ارزان‌تر شدن سفر به کیش کمک کند، انتخاب وسیله نقلیه است. در اغلب موارد، سفر زمینی به این جزیره نسبت به پروازها مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. اما در پروازها شما به راحتی‌تر و سریع‌تر به مقصد می‌رسید و مدت زمان سفر کمتر می‌شود، در نتیجه خستگی کمتری تجربه می‌کنید. در سفرهای زمینی، استفاده از اتوبوس نسبت به قطار معمولا هزینه کمتری دارد.

از سوی دیگر، بسیاری از سفرهای زمینی به جزیره کیش تا بندرعباس انجام می‌شوند و برای ورود به کیش باید ابتدا به بندر چارک بروید و سپس با شناورها به جزیره کیش بروید. اگر قصد دارید با خودروی شخصی به کیش بروید، باید در نظر داشته باشید که برای ورود خودرو به این جزیره باید عوارض ورود را پرداخت کنید و تمامی خودروها امکان ورود به این جزیره را ندارند. همچنین، زمان‌هایی مانند شب تا صبح زود به عنوان ساعات ارزان‌تر برای سفر به کیش شناخته می‌شوند، بنابراین می‌توانید تلاش کنید زمان سفر خود را در این ساعات تنظیم کنید.

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.2 از 5 | از 102 کاربر