فاصله دبی تا دیگر شهرهای امارات

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/20
بازدید: 2361
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر دبی یکی از پر رونق‌ترین شهرهای امارات است که رشد و توسعه اش با سرعت چشمگیری در حال وقوع است. در سال های اخیر روز به روز به تعداد گردشگرانی که خواهان بازدید از این شهر هستند و یا به دنبال اخذ اقامت دبی بوده‌اند، افزوده شده است. در هر سفری بهتر است از راه های زمینی و هوایی داخلی و خارجی آن کشور مطلع باشیم تا در مواقع اضطراری بتوانیم بهترین راه را به سرعت برای تعیین مسیر سفرمان تعیین کنیم. قطعا با اقامت در این شهر فاصله دبی تا دیگر شهرهای امارات برایتان پراهمیت خواهد شد. در سفرتان به دبی نیز قطعا بازدید از دیگر شهر های امارات برایتان خالی از لطف نخواهد بود. سفرهای بین شهری از دبی به شهرهای دیگر امارات بدون اطلاع از فاصله و زمانی که پیش رو دارید ممکن است شما را در برنامه ریزی های سفرتان با مشکل روبرو کند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با دقیق ترین اطلاعات فاصله دبی تا شهرهای دیگر امارات آشنا کنیم.

فاصله دبی تا دیگر شهرهای امارات

تجربه سفر به یکی از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شهرهای جهان

فاصله دبی تا دیگر شهرهای امارات به چه شکل است؟

اکثر گردشگران امارات را به دبی و تفریحات معروفش می شناسند اما جالب است بدانید که این کشور دارای 22 شهر است که از جمله شهر های بزرگ و پرجمعیت محسوب می شوند. درست است که دبی به استثنای جزایر چیزی حدود 5 درصد خاک امارات را در بر میگیرد و جزو دیدنی ترین شهر های دنیا است اما بهتره از سفرهای تکراری به دبی صرف نظر کرده و با دیگر شهرهای امارت و فاصله ی آن ها از دبی آشنا شوید و خودتان را به تجربه ی جدید در شهرهای مدرن و قدیمی امارات دعوت کنید. با نگاه بر روی نقشه زیر می توان در یک نظر متوجه فاصله مکانی این شهر ها از هم شویم و مقاصد دور و نزدیک از دبی را بشناسیم. در این مقاله معروف ترین شهرهای امارات که بالاترین بازدید را دارا هستند به شما معرفی می کنیم و فواصل مکانی و زمانی آن ها را از دبی خواهید دانست.

فاصله دبی تا شهرهای دیگر امارات چقدر است؟

دبی - اطلاعات جامع و کامل از دبی

مهم ترین شهرهای امارات کدامند و تا دبی چقدر فاصله دارند؟

امارات متحده عربی از 8 دولت شهر مستقل تشکیل شده است که عبارتند از: ابوظبی، عجمان، العین، دبی، فجیره، راس الخیمه (RAK)، شارجه، ام القوین (UAQ). این شهرها جزو پر جمعیت ترین و توریست پذیرترین شهرهای امارات بعد از دبی هستند که از امکانات زیادی برخوردار بوده و روش‌های دسترسی به آنها را می توان به صورت زمینی و هوایی بررسی کرد. خور فکان و شهر دبا نیز از دیگر شهر های امارات، در امتداد خط ساحلی دریای عمان واقع شده اند که آن ها را نیز خواهیم شناخت.

فاصله دبی تا شارجه

فاصله شارجه تا دبی چقدر است؟

شارجه با 2590 کیلومتر مربع وسعت سومین شهر بزرگ امارات بوده و 3.3 درصد از مساحت کل امارات را دربرمی گیرد. شارجه در همسایگی دبی و عجمان قرار دارد. این شهر با وجود مناظر طبیعی و زیبایی که دارد محبوبیت زیادی پیدا کرده است و محل اقامت امیران بسیاریست. همچنین به عنوان یک شهر دانشجویی و برگزیده به عنوان پایتخت فرهنگی امارات و پایتخت جهانی کتاب نیز شناخته می شود. فاصله دبی تا شارجه حدود 30 کیلومتر بوده و با 25 دقیقه رانندگی می توان از دبی به اسن شهر رسید. دسترسی به آب های خلیج فارس این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری مهم امارات تبدیل می کند.

فاصله دبي تا ابوظبي

هزینه سفر به دبی - شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات مفید در مورد هزینه های سفر به دبی بر روی لینک کلیک کنید. 

فاصله دبی تا ابوظبی چند ساعت است ؟

در اطلاع از فاصله دبی تا دیگر شهرهای امارات یکی از مهم ترین این شهرها بدون شک ابوظبی پایتخت امارات است. این شهر مورد توجه بسیاری از گردشگران و صاحبان مشاغل مختلف قرار گرفته و نه تنها از منظر تاریخی و اماکن دیدنی جزو شهرهای دیدنی امارات محسوب می شود بلکه جزو لیست گران ترین شهرهای دنیا نیز قرار گرفته است. در این شهر می توان از موزه لوور ابوظبی، شهربازی فراری، ساحل سعدیات، دنیای وارنر برادرز و ... دیدن کرد. فاصله دبی تا ابوظبی چیزی حدود 150 کیلومتر بوده و 1 ساعت و 30 دقیقه با تاکسی و یا اجاره ماشین میتوانید فاصله بین دبی و ابوظبی را طی کنید.

فاصله دبی تا عجمان

فاصله دبی تا عجمان | فاصله دبی تا شهرهای دیگر امارات

اگر طرفدار شهرهایی با میراث غنی تاریخی و فرهنگی هستید عجمان از آن دسته شهرهایی است که باید از آن دیدن کنید. این شهر تاریخی پنجمین شهر بزرگ امارات بعد از دبی، ابوظبی، شارجه و العین است و در امتداد خلیج فارس قرار دارد. از جاذبه های گردشگری معروف آن می‌توان به موزه عجمان، مسجد الزوره و بازار ماهی عجمان اشاره کرد. سرعت زندگی در عجمان نسبت به دبی بسیار آهسته تر پیش می رود و به دور از هیاهو و شلوغی کلان شهرها در آرامش خاصی قرار دارد. از همه مهم تر اینکه عجمان یکی از شهرهای ارزان در دنیا تلقی می شود و هزینه هتل ها و یا اقامت در این شهر کاملا مقرون به صرفه است. فاصله عجمان تا دبی حدود ۴۰ کیلومتر و ۴۵ دقیقه رانندگی با خودروی شخصی و یا تاکسی خواهد بود.

فاصله دبی تا فجیره

جاهای دیدنی دبی - معرفی بهترین مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری دبی

فاصله دبی تا فجیره

شهر فجیره با مناظر طبیعی زیبا و خیره کننده اش تنها شهر امیر نشین امارات در امتداد دریای عمان و نه خلیج فارس قرار گرفته است. باغ ها و نخلستان های معروف این شهر مناظر زیبایی را به وجود آورده اند. یکی از معروف ترین مناطق در این شهر مسجد البادیه ساخته شده از گل و آجر است که تاریخ احداثش به سال 1446 می رسد. قلعه های متاخر اسلامی و خانه های قدیمی در این شهر نیز قابل رویت اند. شهر فجیره به نسبت دبی بافتی کاملا قدیمی تر و آب و هوایی نسبتا خنک تر از دبی دارد ما بهتر است در ماه های سرد سال، نوامبر تا آوریل، از فجیره دیدن کنید. برای رفتن به این شهر از دبی تا فجیره باید مسافتی حدود 120 کیلومتر که 1 ساعت ربع زمان می برد باید در راه باشید.

فاصله دبی تا العین

فاصله دبی تا العین

العین به عنوان یک شهر کویری هم مرز با عمان، مجموعه ی زیبایی از پدیده های طبیعی را در خود جای داده است. چشمه های طبیعی و قنات ها، رشته کوه های بیشمار، نخلستان های سرسبز در دل کویر، شب های خنک و دیدنی کویری و دیگر جذابیت های این شهر آن را به یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری تبدیل کرده است.  جبل حفیت، بلندترین قله ابوظبی نیز در العین قرار دارد. العین جزو امن ترین شهر های امارات با پایین ترین نرخ جرم و جنایت است. تفریحاتی مانند شتر سواری، بازدید از بقایای عصر برنز شامل مقبره‌هایی بر روی جبل حفیت، پارک باستان‌شناسی الحلی و موزه ملی مرکزی العین می تواند شما را به دنیای دیگری ببرد. پارک های آبی، باغ وحش و مسابقات شتر سواری از دیگر جاذبه های این شهر است. فاصله العین تا دبی حدودا 147 کیلومتر است که تقریبا 1 ساعت و نیم به صورت زمینی با خودرو به طول می انجامد.

فاصله دبی تا راس الخیمه

گران ترین تفریحات دبی - از آن جایی که شهر دبی شهری گران به شمار می آید بد نیست برخی از تفریحات لاکچری در این شهر را بشناسید.

فاصله دبی تا راس الخیمه

راس الخیمه در شمالی ترین نقطه امارات و هم جوار با شهرهای ام القوین، فجیره و شارجه است. این شهر یکی از محبوب ترین ها برای زندگی به ویژه میان خانواده ها است. مدارس بسیار عالی، بهترین پارک های عمومی، سواحل زیبا و زمین های بازی بهترین امکانات را برای فرزندان فراهم کرده اند. نکته مهم دیگر در مورد راس الخیمه بدون مالیات بودن این شهر است، به این معنی که مالیات بر درآمد شرکتی و همچنین بر درآمد شخصی برای کسانی که در راس الخیمه کار می کنند صفر است و همین امر آن را به بهترین شهر به منظور اشتغال تبدیل کرده است. از هرچه بگذریم نباید سواحل زیبا و جاذبه های گردشگری راس الخیمه را نادیده بگیریم که خود به تنهایی منجر به جذب توریست های بسیاری از سراسر دنیا شده است. مسافت دبی تا راس الخیمه 119 کیلومتر بوده و حدودا 1 ساعت و 20 دقیقه در راه خواهید بود.

خور فکان | فاصله دبی تا دیگر شهرهای امارات

یکی دیگر از شهرهای امارات که باید آن را بشناشید خور فکان است که در امتداد دریای عمان تاسیس شده. دلیل شهرت آن سواحل طلایی و شگفت انگیزی است که جزو نقاط برجسته ی این شهر هستند. شما با یک قایق سواری کوتاه از سمت جنوب شرقی خلیج خور فکان، به جزیره کوسه می رسید، جزیره صخره ای جایی کوچک و مکانی عالی برای گذراندن یک روز خنک در کنار ساحل است. از مناطق تفریحی و دیدنی خور فکان می توان به منطقه آب نماها، فواره‌ها، پارک اسکیت، گورهای باستانی، قلعه تخریب شده پرتغالی و کتابخانه ساحلی اشاره کرد. فاصله دبی تا خور فکان 130 کیلومتر برابر با 1 ساعت و 40 دقیقه با ماشین است.

فاصله خور فکان تا دبی

کلام آخر

بازدید از دبی می تواند برای بسیاری از افراد تکراری باشد و آشنایی با فاصله دبی تا دیگر شهرهای امارات می تواند شما را به مکان های شگفت انگیز جدید در این کشور برده و زمانتان تنها صرف بازدید از 1 شهر نشود. اگر پیشنهادی درباره ی  شهر های دیدنی امارات دارید حتما در بخش نظرات برای ما بنویسید. سایت لحظه آخر همواره راهنمای شما در سفرهای پیش رویتان خواهد بود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + آدرس خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + آدرس
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
رفتار مردم گرجستان با ایرانیان | آشنایی با آداب و رسوم گرج ها
رفتار مردم گرجستان با ایرانیان | آشنایی با آداب و رسوم گرج ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 103 کاربر