فاصله ی استانبول تا شهرهای مهم ترکیه

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 1137
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اکثر افرادی که بدون آگاهی از فاصله هایی که بین شهر های ترکیه وجود دارد به ترکیه سفر می کنند بسیار از آنچه که منتظرش نبودند شوکه می شوند. اگر می خواهید در برنامه ریزی سفر های بین شهری ترکیه وقتتان را بیهوده هدر ندهید آگاهی از فاصله ی استانبول تا شهرهای مهم ترکیه شما را در برنامه های سفرتان بسیار یاری خواهد کرد تا زمان بندی دقیقی برای رسیدن به شهرهای معروف ترکیه داشته باشید. کشور ترکیه، مخصوصا شهر استانبول بدون شک یکی از پر ترددترین مقصد توریستی برای ایرانیان است. در اینجا ما شما را با فاصله ی دقیق استانبول تا دیگر شهر های ترکیه آشنا می کنیم تا سفری دلپذیرتر، همان طور که باب میلتان است تجربه کنید.

فاصله ی استانبول تا شهرهای مهم ترکیه

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

فاصله ی استانبول تا شهرهای مهم ترکیه چقدر است؟

وقتی به استانبول در ترکیه سفر می کنید قطعا بازدید از دیگر شهر های محبوب ترکیه در لیست برنامه هایتان در تور ترکیه قرار دارد. پس اطلاع از فاصله زمانی سفر میان شهرهای ترکیه می تواند در الویت باشد تا به موقع به مقصد برسید. همانطور که در تصویر بالا می بینید شهرهای ترکیه از پراکندگی قابل توجهی بر روی نقشه برخوردار هستند. سفرهای زمینی بین شهری در ترکیه می تواند 1 تا 20 ساعت به طول انجامد. همین امر آگاهی از موقعیت مقاصد سفر بر روی نقشه و فاصله شان از یکدیگر را پر اهمیت می کند. محاسبه ی هزینه های سفر نیز که می تواند شامل هزینه بنزین خودروی مورد نظر یا سفرهای هواییتان باشد، با این آگاهی به عددی دقیق تر می رسد. پس با سایت لحظه آخر همراه باشید تا فاصله ی استانبول تا شهرهای مهم ترکیه را با شما در میان بگذاریم.

فاصله وان تا استانبول

فاصله وان تا استانبول | بررسی فاصله شهرهای ترکیه

بدون شک شهر وان میان گردشگران ایرانی بسیار محبوب است. علتش را می توانید روی نقشه ی بالا مشاهده کنید که فاصله ی کم این شهر تا ایران است. به طوری که عده ای از افراد به صورت زمینی به این شهر سفر می کنند و از قیمت های ارزان سفر و خرید در شهر وان بهره می برند. اما فاصله استانبول تا وان بسیار زیاد بوده و چیزی حدود 19 تا 20 ساعت در سفر های زمینی خواهد بود. اما وجود شهر های مختلف در طول مسیر مایه ی سرگرمی و استراحت است تا این مسیر شرق تا غرب ترکیه را لذت بخش تر طی کنید. در صورتی که عجله داشته باشید سفر هوایی بهترین روش برای رفتن به استانبول از وان است که حدود 2:10 به طول می انجامد. پروازهای بسیاری از شرکت های معروفی مثل ترکیش ایرلاین به مقصد استانبول، به طور منظم در حرکت هستند. مسافران تور استانبول که می خواهند از شهر وان دیدن کنند بهتر است از قبل، به ویژه در ایام پر تردد توریست های ترکیه، به رزرو بلیط های مورد نظر بپردازند.

  • استانبول تا وان: 1600 کیلومتر حدود 19ساعت زمینی | 2:15 ساعت هوایی

فاصله استانبول تا آنتالیا

فاصله استانبول تا آنتالیا - اطلاع از فاصله زمانی، فاصله زمینی و هوایی

فاصله استانبول تا آنتالیا | شهر تفریحات آبی

آنتالیا یکی دیگر از شهر های مورد علاقه ی گردشگران ترکیه است که به هیچ وجه نمی خواهند بازدید از آن را از دست بدهند. وجود تفریحاتی مثل پارک های آبی و هتل های معروف آنتالیا در کنار مراکز خرید همیشه در تخفیفش آن را جزو لیست دیدنی ترین مناطق ترکیه قرار داده است. دو شهر آنتالیا و استانبول در دو قطب شمال و جنوب ترکیه واقع شده اند و همین امر دال بر فاصله ی زیاد آن ها است. در بهترین حالت به صورت زمینی می توانید با طی مسافتی حدود 8:30 ساعت به مقصد برسید. یا به وسیله ی هواپیما 1 ساعت تا 1:10 در راه باشید. توقف در مسیرهای بین شهری و گشت و گذار در دیگر شهر های ترکیه در مسیر استانبول تا آنتالیا توصیه می شود. شهر های تاریخی و طبیعت دیدنی در این مسیر همچون شهر قونیه، بورسا و دنیزلی مسیر را برایتان دلچسب تر خواهد کرد.

  • فاصله ی استانبول تا آنتالیا: 700 کیلومتر حدود 8:30 ساعت زمینی |  1 ساعت هوایی

فاصله استانبول تا ازمیر

راهنمای سفر به استانبول - هر آنچه باید قبل از سفر به استانبول بدانید!

فاصله استانبول تا ازمیر | شهر ساحلی ترکیه

شهر ازمیر یکی از جاذبه های توریستی در ترکیه برای مراکز خرید معروفش و جاهای دیدنی اش است. در جای جای این شهر زیبا ردی از تاریخ مشاهده می شود. شما در این شهر می توانید از مکان هایی مانند میدان ساعت ازمیر، قلعه ازمیر، انواع موزه ها و آسانسور تاریخی دیدن کنید. هزینه های سفر و اقامت در هتل های ازمیر نسبت به استانبول بسیار کمتر بوده و همین موضوع محبوبیتش را میان گردشگران ترکیه بیشتر کرده است. فاصله ازمیر تا استانبول بر روس نقشه، حدود ۴۸۰ کیلومتر، 5:20 دقیقه رانندگی است. انتخاب مسیر از پل عثمان غازی می تواند به کاهش این زمان کمک چشمگیری کند. روزانه پروازهای زیادی فاصله استانبول به ازمیر را طی می کنند تا مسافران بتوانند حدودا یک ساعته یه مقصد برسند.

  • استانبول تا ازمیر: 482 کیلومتر حدود 5:17 ساعت زمینی | 1 ساعت هوایی

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

فاصله استانبول تا قونیه

فاصله استانبول تا قونیه | شهر دراویش

علاقمندان به حضرت مولانا بدون شک خواهان بازدید از شهر قونیه و آرامگاه وی هستند. همین امر منجر به محبوبیت و پربازدید شدن قونیه شده است. این شهر مذهبی دارای موزه ها و مساجد دیدنی برای بازدید است. برای سفر زمینی از استانبول به قونیه می توانید با استفاده از خودرو یا اتوبوس حدود 700 کیلومتر را طی کنید. شرکت های اتوبوس رانی در ترکیه با توجه به قیمت های مناسبی که دارند و زمان بندی های متنوع در سفر های بین شهری ترکیه، میان شهروندان و توریست ها محبوب هستند. اتوبوسرانی مرکزی استانبول، ایستگاه اتوبوس آتاشهیر دودولو و ایستگاه اتوبوس علی‌بی‌کوی برخی از آن ها هستند. استانبول تا قونیه دارای خط قطار نیز هست که شما را ظرف 7 ساعت و 40 دقیقه به مقصد می رساند. قطعا سفرهای هوایی سریعترین روش برای جا به جایی های بین شهری است که تا قونیه حدود 1 ساعت و 10 دقیقه به طول می انجامد.

نقشه خاورمیانه - نقشه کامل کشورهای خاورمیانه برای آشنایی و سفر به این کشورها

  • استانبول تا قونیه: 640 کیلومتر حدود 8 ساعت زمینی | 1:10 ساعت هوایی

فاصله استانبول تا کاپادوکیا

فاصله استانبول تا کاپادوکیا | شهر بالن های ترکیه

کاپادوکیا جزو رویایی ترین شهر های ترکیه است که نباید تجربه ی سفر به آن را از دست داد. دره های زیبای کاپادوکیا در رنگ های مختلف مثل صورتی و نارنجی چشم انداز زیبایی را ایجاد کرده اند که می توانید در صخره نوردی ها و یا بالن سواری های معروفش شاهد این شگفتی ها باشید. قدمت این شهر و کلیساهای پنهان در میان صخره هایش به دوران بیزانس می رسد. فاصله کاپادوکیا تا استانبول به راهی که برمیگزینید بستگی دارد. مسیر نزدیک تر از آنکارا می گذرد، که شامل 8 ساعت و 20 دقیقه رانندگی با خدروی شخصی است. دیگری از شهر  اسکی‌شهیر Eskişehir میگذرد که 9 ساعت و 40 دقیقه خواهد بود. فاصله کاپادوکیا به استانبول با هواپیما 1 ساعت 15 دقیقه بیشتر نخواهد بود.

  • استانبول تا کاپادوکیا : 730 تا 770 کیلومتر حدود 8:20 تا 9:35 ساعت زمینی | 1:15 ساعت هوایی

فاصله استانبول تا بدروم

فاصله استانبول تا بدروم | Bodrum

بدروم  از آن شهرهایی است که هربار به آنجا بروید جایی برای دیدن دارد. این شهر زیبای ساحلی بسیاری از مناطق تفریحی مانند موزه های باستان شناسی زیر آب و سنت پیتر، جزیره خرگوش، سواحل بیتز و  یاهسی، دروازه میندوس و بسیاری دیگر را شامل می شود. از دیگر جذابیت های بدروم رستوران گردی و مراکز خریدش است که طرفدارهای خاص خودش را دارد. این شهر زیبا همچنین به صنایع دستی معروف است و بازارهایش مناسبترین مکان برای خرید سوغاتی است. برای سفر به بدروم می توانید در صورتی که عجله ندارید از طریق اتوبوس و تاکسی اقدام کرده و از مسیر نیز لذت ببرید. این روش چیزی حدود 8 ساعت و 20 دقیقه زمان می برد. اما پرواز استانبول به بدروم شمارا 1 ساعت و 15 دقیقه ای به این شهر می رساند.

  • استانبول تا بدروم: 700 کیلومتر حدود 8:20 ساعت زمینی | 1:15 ساعت هوایی

فاصله استانبول تا مارماریس

فاصله استانبول تا مارماریس | شهری بندری

یکی دیگر از شهرهای معروف ترکیه مارماریس است که در جنوب غرب ترکیه، استان موغله قرار دارد. شهرت این شهر به خاطر جذابیت های طبیعت آن است که ترکیبی از دریا و کوه را به نمایش می گذارد. بندرگاه شهر قلب تجارت فعال ماهیگیری است و دو لنگرگاه برای کشتی رانی معروفش در نظر گرفته شده است. علاقمندان به سفر با کشتی می توانند از مارماریش با کشتی به جزیره یونانی سفر کنند. استانبول و مارماریس با 730 کیلومتر فاصله می تواند از طریق خودروی شخصی و یا تاکسی تنها با 8:30 تا 9 ساعت طی شود و یا اینکه به وسیله ی خط اتوبوس رانی استانبول مارماریس تا 12 ساعت به طول بیانجامد. همچنین می توان با هواپیما از استانبول به مارماریس سفر کرد که 1:15 ساعت در راه خواهید بود.

  • استانبول تا مارماریس: 729 کیلومتر حدود 8:30 ساعت زمینی | 1:15 ساعت هوایی

فاصله استانبول تا شهر های معروف ترکیه

کلام آخر

در این مطلب فاصله ی استانبول تا شهرهای مهم ترکیه را با هم از نظر گذراندیم و مسیر های متنوعی که ما را با صرف کمترین وقت یا اقتصادی ترین روش در ترکیه به شهر های مورد نظر می رساند شناختیم. بدون شک سریعترین راه جا به جایی به هر مقصدی با هواپیما ممکن خواهد بود. اما گزینه های اقتصادی تر مانند اتوبوس یا قطار با توجه به تفاوت قیمت زیادی که دارا هستند بسیار وسوسه کننده بوده و لذت گذر از دیگر شهرهای ترکیه را نیز به همراه دارد. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید و شهر های دیگری برایتان در الویت بازدید قرار دارند می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا راهنمای شما در تور لحظه آخر ترکیه باشیم.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + آدرس خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + آدرس
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
رفتار مردم گرجستان با ایرانیان | آشنایی با آداب و رسوم گرج ها
رفتار مردم گرجستان با ایرانیان | آشنایی با آداب و رسوم گرج ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 102 کاربر