ویزا مالزی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/07/16
بازدید: 1303
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

مالزی کشور برج‌های دوقلو، یک کشور آسیایی بسیار قدرتمند است. این موضوع را می‌توان در رشد علمی دانشگاه‌های آن، شهرسازی‌های مدرن، اقتصاد رو به رشد و مهاجرت بسیاری از افراد به این کشور مشاهده کرد. سالانه ورود به این کشور به دلایل متنوعی بسیار انجام می‌شود. بسیاری از افراد در محدوده سنی متفاوت و با هدف توریستی- گردشگری، تحصیل، تجارت، اهداف اجتماعی نظیر دید و بازدید از اقوام و دوستان، وارد این کشور می‌شوند و به‌راحتی قصد بازگشت از آن را ندارند. ورود به این کشور مدرن و با تکنولوژی پیشرفته نیاز به تهیه‌ ویزا دارد؛ اما دانستن هدف شما از سفر و مدت اقامت موضوع مهمی است که می‌بایست قبل از تهیه‌ ویزا به این کشور آن را مشخص نمایید.

ویزا مالزی

تجربه سفر به کشورهای آسیای شرقی با جاذبه‌های دیدنی هیجان انگیز

چگونه ویزای مالزی بگیریم؟

سفر به این کشور ساحلی و زیبا نسبت به دیگر کشورهای خارجی کار سختی نیست. مالزی از جمله کشورهایی به‌شمار می‌رود که در زمینه‌ تجارت و علم بسیار پیشرفته است. کوالالامپور پایتخت مالزی یکی از قطب‌های اقتصاد جهان محسوب می‌شود. حتما در اطراف خود افراد زیادی را می‌شناسید که برای تحصیل یا تجارت در حال رفت‌وآمد به این کشور هستند. کافیست برای سفر به مالزی با همراه داشتن مدارک معتبر شناسایی به سفارت مالزی مراجعه کنید. 
اگر قصد دارید که کمتر از 14 روز در مالزی بمانید با همان ویزای ایرانی می‌توانید برای این منظور اقدام نمایید؛ اما اگر بیش  از 14 روز قصد اقامت در این کشور را داشته باشید، نیاز است ویزای مالزی را تهیه کنید. البته برای ورود به این کشور (برای بیشتر از 14 روز) چندین نوع ویزای متفاوت وجود دارند.

مالزی - از دین و مذهب تا آب و هوا کشور مالزی 

ویزای مالزی

مراحل درخواست ویزای مالزی

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و قصد دارید تا مدت سفر خود را برای بیش از ۲ هفته تنظیم کنید، می‌بایست طبق مراحل زیر برای دریافت ویزای مالزی اقدام نمایید.
1.    مراجعه به سفارت مالزی در تهران (یا ارائه درخواست الکترونیکی از طریق سایت رسمی سفارت مالزی در تهران) 
2.    درخواست ویزای مالزی در بخش کنسولی 
3.    ارائه‌ مدارک مورد نیاز

انواع ویزای مالزی

نکته‌ای که در سفر به مالزی بسیار حائز اهمیت است تعیین هدف شما از سفر به مالزی خواهد بود؟ آیا برای تفریحی کوتاه وارد این کشور می‌شوید یا به قصد تجارت یا کسب‌وکار می‌بایست به‌طور مداوم به این کشور سفر کنید؟ برای ورود به این کشور ویزاهای متنوعی نظیر ویزای ترانزیت یا موقت، ویزای توریستی مالزی، ویزای تحصیلی مالزی، ویزای سوشال، ویزای بازنشستگی، ویزای الکترونیکی، ویزای مالزی در لحظه‌ ورود، ویزای ازدواج و ویزای کار وجود دارند. همچنین دو نوع ویزا باتوجه به مدت اقامت شما در مالزی در نظر گرفته شده‌اند که آن‌ها را با نام‌های ویزای یک بار ورود و ویزای چند بار ورود می‌شناسند. 

بهترین زمان سفر به مالزی - بهترین زمان برای سفر به کشور زیبای مالزی چه زمانی است

ویزای مالزی (یک بار ورود) برای ایرانیان

کشور مالزی برای ایرانیانی که قصد دارند که بیش از ۱۴ روز در این کشور بمانند؛ قانون ویزای یک بار ورود را وضع کرده است. این ویزا 30 روز اعتبار داشته و تمدید آن تنها در شرایطی خاص امکان‌پذیر خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای مالزی یک بار ورود

جهت دریافت ویزای یک بار ورود به کشور مالزی می‌بایست مدارک زیر را به همراه داشته باشید.

  • اصل و کپی پاسپورت ایرانی (می‌بایست بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد)
  • یک قطعه عکس 6*4 تمام رنگی با زمینه سفید
  • تاییدیه رزرو پرواز برگشت از مالزی
  • مدرکی جهت اقامت در مالزی
  • پرداخت هزینه ویزای مالزی
  • کپی دعوت‌نامه از میزبان
  • کپی کارت شناسی میزبان
  • فرم تکمیل شده در سفارت مالزی
  • اثبات تمکن مالی

در نظر داشته باشید که مراجعه به سفارت مالزی از روزهای یکشنبه تا پنجشنبه و از ساعت 8:30 تا 16:30 امکان‌پذیر است. همچنین ممکن است مدارک ذکر شده هر سال تغییر کنند؛ در نتیجه می‌بایست پیش از مراجعه به سفارت و اقدام برای سفر، با سفارت مالزی تماس گرفته و از صحت مطالب کاملا اطمینان حاصل کنید.

تکمیل فرم درخواست ویزای مالزی 

برای تهیه‌ فرم ثبت نام ویزای یک‌بار ورود مالزی، می‌بایست به سایت اداره مهاجرت این کشور به نشانی https://www.imi.gov.my مراجعه کرده و نسبت به آپلود فرم اقدام نمایید. سپس این فرم که از نوع PDF بوده را باز کرده و نسبت به تکمیل آن مبادرت کنید. همچنین می‌بایست از فرم تکمیل شده دو سری کپی داشته باشید. بهتر است که هنگام پرینت فرم را به‌صورت پشت و رو تهیه نمایید. 

  • پاسپورت معتبر: منظور از پاسپورت معتبر پاسپورتی ایرانی است که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. ضمن این‌که پاسپورت شما می‌بایست حداقل از ۲ صفحه‌ خالی برای مهر سفارت مالزی برخوردار باشد. علاوه‌بر اصل پاسپورت لازم است تا ۲ سری پرینت رنگی و شفاف از پاسپورت خود تهیه کرده و به همراه داشته باشید.
  • تصاویر: لازم است 2 قطعه عکس 6*4 واضح با زمینه‌ سفید (می‌بایست صورت وسط عکس و زمینه‌ عکس سفید باشند) به همراه داشته باشید. یکی از این قطعات را به فرم تکمیل شده الصاق نمایید. 
  • برنامه سفر تایید شده پرواز: دولت مالزی می‌بایست اطمینان حاصل نماید که شما بلیط رفت و برگشت خود را تهیه کرده‌اید. به همین دلیل شما می‌بایست اصل بلیط رفت و برگشت را به همراه داشته باشید یا آن‌ها را برای سفارت ارسال نمایید. همچنین ۲ عدد کپی رنگی از آن‌ها تهیه نموده و به مدارک خود پیوست کنید.
  • مدرک محل اقامت: هرچند شما احتمالا قبل از سفر محل اقامت خود را مشخص خواهید کرد؛ اما می‌بایست این موضوع را با سند و مدرک به سفارت مالزی اثبات نمایید. شما باید اجاره‌نامه یا برگه‌ رزرو هتل یا مسافرخانه را با مهر و امضا با خود به همراه داشته و آن را ارائه دهید. اگر دوست یا فردی از آشنایان یا اقوامتان برای شما دعوت‌نامه‌ای را فرستاده‌اند و قصد دارید که در منزل وی ساکن شوید نیز می‌بایست دعوت‌نامه را به همراه داشته باشید.
  • نامه دعوت از اسپانسر مالزی: اگر قصد دارید که به اتفاق خانواده به منزل یکی از دوستان یا اقوام خود در مالزی بروید، آن شخص می‌بایست دعوت نامه‌ای را برای شما ارسال کرده و سپس آن را به سفارت ارائه دهید. در این نامه باید اطلاعات کامل منزل شخصی، نسبت او با شما و طول مدت زمان اقامت شما به‌‌طور دقیق تعیین گردند.
  • مدارک مورد نیاز برای کودکان: اگر برای سفر، کودک یا نوزادی را به همراه دارید نیز می‌بایست مراحل قانونی را پشت سر بگذارید. باید گواهی تولد نوزاد را به مدارک خود اضافه کنید. اگر کودکی به تنهایی قصد سفر به مالزی را داشته باشد، می‌بایست از والدین خود رضایت‌نامه‌ای داشته یا اگر والدین در قید حیات نیستند، این رضایت‌نامه را از طرف قیم قانونی خود دریافت کند.
  • ویزای مالزی (چند بار ورود) برای ایرانیان: اگر تاجر هستید یا در زمینه‌ امور دولتی فعالیت می‌کنید و می‌بایست همواره به این کشور در رفت‌وآمد باشید، نیاز است تا ویزای چند بار مصرف را تهیه نمایید. این ویزا به مدت ۳ تا ۱۲ ماه اعتبار دارد. نکته‌ حائز اهمیت این است که سفارت تهران این ویزا را صادر نمی‌کند..

مدارک مورد نیاز برای ویزای مالزی چند بار ورود

طبیعتا دولت مالزی برای ویزای چند بار ورود قوانین سخت‌تر و مدارک بیشتری را درخواست می‌کند و شما می‌بایست نسبت به ارائه‌ آن‌ها به‌خوبی آشنا باشید. شما باید به‌صورت نوشتاری نامه‌ای را بنویسید و هدف خود را از درخواست ویزای به شکل مبسوط شرح دهید. همچنین می‌بایست اثبات کنید که به اندازه‌  کافی تمکن مالی برای سفر دارید (به عنوان مثال صورتحساب بانکی خود را ارائه دهید). با ارائه‌ بلیط‌های سفر به مالزی، می‌توانید ثابت کنید که قبلا حداقل ۲ بار به کشور مالزی سفر کرده‌اید. البته همه‌ این مدارک نسبی هستند و بستگی به کمسیونی که شما به آن مراجعه می‌کنید، ممکن است مدارکی متفاوت از شما درخواست شوند.

هزینه‌ اخذ ویزای مالزی

بستگی به هدف شما و نوع ویزایی که قصد دارید تهیه کنید هزینه‌ی متفاوتی باید پرداخت کنید. مثلا برای سفر زیر 14 روز به مالزی که به قصد جاذبه‌های توریستی و گردشگری باشد لازم نیست هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید. هزینه‌‌ی ویزای تحصیلی در سال 2023 برای کشور مالزی 1800 تا 2500 رینگیت، ویزای اقامت خانه‌ی دوم 520 رینگیت و قیمت ویزای مالزی ویژه‌ی دیجیتال نومدها 1000 رینگیت است. این موردفقط یکی از مواردی است که حتما لازم است برای هزینه سفر به مالزی خود در نظر بگیرید.

آدرس و اطلاعات سفارت مالزی در تهران

سفارت مالزی با هدف صدور انواع ویزاهای تحصیلی، توریستی، اقامت خانه دوم و... در تهران مشغول به خدمات‌رسانی است. علاوه‌بر این اگر شما علاقه‌مند هستید که به این کشور مهاجرت یا سفر داشته باشید مشاورین خوبی در این محل حضور دارند و شما را راهنمایی خواهند کرد.
آدرس سفارت مالزی در تهران: شهرک غرب، فاز 4، بلوار ایوانک، خیابان زرافشان شمالی، کوچه دوم، پلاک 25
تلفن تماس: 02188072444
ساعت کاری سفارت مالزی در ایران: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 تا 4:30 بعدازظهر (جمعه و شنبه تعطیل است).

چه زمانی برای ویزای مالزی اقدام کنیم؟

لازم است تا حداقل یک ماه قبل از سفر ویزای خود را دریافت نمایید و خیال خود را از بابت ورود و خروج به این کشور راحت کرده و سفر بدون دغدغه‌ای را آغاز کنید.

چطور برای ویزای مالزی اقدام کنیم؟

بهترین راه و قانونی‌ترین روش، درخواست ویزا در سفارت مالزی است. در سفارت کارشناسانی جهت راهنمایی وجود دارند که باتوجه به هدف شما از سفر نوع ویزای را تعیین کرده و مدارک مورد نیاز را برای شما بازگو می‌کنند. پس از ۷ تا ۱۰ روز کاری انتظار، ویزای شما تایید می‌شود و به آدرس شما ارسال خواهد شد. 

شرایط ویزای آنلاین مالزی

یکی از بهترین خدماتی که کشور مالزی برای رفاه مسافران ارائه می‌دهد، امکان درخواست ویزای الکترونیکی یا مجازی است. شما در این حالت نیازی نبوده که به سفارت مراجعه کرده و مدارک خود را به‌صورت کاغذی ارائه نمایید. در این روش هیچ کاغذی مبادله نخواهد شد. کافیست در ابتدا به سایت https://traveladvice.mfa.ir مراجعه کرده و فرم درخواست را آپلود و تکمیل نمایید. سپس فرم تکمیل شده را در سایت بارگزاری کرده و علاوه‌بر فرم مدارک خواسته شده را نیز ارائه دهید و در نهایت تایید نمایید. در صورت عدم وجود مانع، ویزای شما پس از چند روز صادر شده و به آدرس پست الکترونیکی شما ارسال می‌شود. مدارکی که در سایت بارگزار می‌کنید همان مدارکی هستند که در ویزای حضوری باید ارائه داده شوند. در واقع شما در درخواست آنلاین همه‌ مدارک را اسکن و برای سفارت ارسال خواهید کرد.

لوکس ‌ترین هتل‌ های مالزی - اقامت در بهترین و لاکچری‌ترین هتل‌های کشور مالزی!

چگونه ویزای یک بار ورود در مالزی را تمدید کنیم؟

ویزای یک‌بار ورود قابل تمدید نخواهد بود؛ این ویزا تنها به مدت ۳۰ روز از اعتبار برخوردار است. اگر قصد دارید که مدت زمان بیشتری را در این کشور بمانید، می‌بایست این کشور را ترک کرده و نسبت به دریافت ویزا یا گذرنامه‌ مناسب خود مبادرت نمایید؛ اما دولت مالزی برای شرایط بسیار خاص، قانون مجوز بازدید اجتماعی را امکان‌پذیر کرده است. به عنوان مثال اگر بیماری خاصی رنج می‌برید یا در اثر حادثه‌ای ناتوان شده‌اید یا اگر در کشور شما وقایعی مانند جنگ رخ داده باشند، می‌توانید پاسپورت اجتماعی خود را دریافت نمایید. برای این منظور باید یک بلیط برگشت به کشور خود را تهیه کرده و آن را به سفارت ارائه دهید تا بتوانید ویزای خود را تمدید کنید.

آیا می ‌توان هنگام ورود به مالزی ویزا بگیریم؟

متاسفانه شهروندان ایرانی قادر نخواهد بود که پس از ورود به مالزی ویزایی را دریافت نمایند. این شرایط تنها برای شهروندان هندی و چینی که مستقیما از اندونزی، سنگاپور یا تایلند به این کشور سفر کنند امکان‌پذیر است.

تفاوت بین ویزای مالزی بدون مرجع و ویزای با مرجع چیست؟

ویزای بدون مرجع مالزی تنها برای بازدید از دوستان یا آشنایان یا بازدید از جاذبه‌های توریستی و سیاحت در این کشور صادر می‌شود و هیچ نیازی به مجوز قبلی از یک نهاد مرجع مالزی نخواهد داشت. در صورتی که ویزای با مرجع، نیاز به صدور مجوز از اداره‌ مهاجرت مالزی دارد. معمولا ویزای با مرجع را برای کسانی که قصد دارند تا برای مدت طولانی در این کشور بمانند و اقدام به تهیه‌ ویزای چند بار ورود می‌کنند صادر خواهد شد.

سخن پایانی

خوشبختانه امروزه برای سفر به یک کشور خارجی همانند گذشته نیازی به پشت سر گذاشتن مراحل اداری بسیار نیست. طی کردن این مراحل به لطف اینترنت و دنیای دیجیتال با چند کلیک ساده و در منزل امکان‌پذیر است. البته در نظر داشته باشید که می‌بایست قبل از سفر اطلاعات کاملی را از کشوری که قصد سفر به آن را دارید و همچنین مردم آن و آداب‌ورسوم و فرهنگ حاکم بر این کشور به‌دست آورید. نکته بعدی قوانین و مقرراتی هستند که برای ورود و خروج از یک کشور می‌بایست از آن‌ها آگاه بوده تا با هیچ مشکلی مواجه نگردید. مالزی یکی از همین کشورهاست که سالانه بسیاری از ایرانیان برای سفر به آن اقدام می‌کنند. در این راستا نیاز است تا با آگاهی از هدف خود از سفر، انواع ویزا و مدارک مورد نیاز سفری با کم‌ترین دغدغه را تجربه نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + آدرس
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + آدرس
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر