فاصله وان تا ترابزون

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1403/02/04
بازدید: 7510

شهر وان یکی از شهرهای زیبا و تاریخی کشور ترکیه است. چهار ویژگی اصلی این شهر یعنی تاریخ و فرهنگ، طبیعت زیبا، بازارهای محلی به همراه غذاهای محلی آن و مساجد تاریخی شهر وان باعث شده اند تا این شهر به مقصدی گردشگری تبدیل شود و برای شما خاطره ای فراموش نشدی را رقم بزند. از طرفی شهر ترابزون به عنوان مرکز استان ترابزون در کشور ترکیه و در کنار دریای سیاه قرار دارد. در واقع این شهر مختصات جغرافیایی شمال شرقی ترکیه و مرکز استان ترابزون را در برمی‌گیرد. از جذاب‌ترین مختصات جغرافیایی این شهر می توان به قرار داشتن آن در جاده تاریخی ابریشم اشاره کرد. قرار داشتن در کنار دریای سیاه و سایر امتیازات این شهر باعث شده‌است که مقصدی جذاب برای گردشگران به‌حساب بیاید. اگر می‌خواهید بدانید فاصله وان تا ترابزون چقدر است و فاصله تا وان تا ترابزون چند ساعت است شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می‌کنیم.

فاصله وان تا ترابزون

چطور از وان ترکیه به ترابزون برویم؟

راه های مختلفی برای سفر از وان ترکیه به شهر ترابزون پیش روی شما قرار دارند. برای بازدید از این شهر در سریع ترین زمان ممکن می‌توانید از سفر هوایی استفاده کنید؛ اما در صورتی که علاقه‌مند هستید تا مدت بیشتری را سفر باشید و از زیبایی‌ها لذت ببرید، راه زمینی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. ترابزون به‌دلیل برخورداری از جذابیت های طبیعی، همواره علاقه مندان به گردشگری و طبیعت را به سوی خود جذب می کند. همچنین فاصله وان تا ترابزون زمینی خیلی زیاد نیست و شما در مسیر خود خسته نمی‌شوید.

چطور از وان ترکیه به ترابزون برویم؟

سفر به وان ، پرطرفدارترین مقصد سفر ایرانیان!

فاصله وان ترکیه تا ترابزون چقدر است؟

فاصله وان ترابزون تقریبا در حدود ۶۳۳ کیلومتر است که مسیرهای مختلف و شرایط پیش‌رو در سفر می‌توانند باعث ایجاد تغییراتی در این فاصله شوند.

مدت زمان سفر زمینی از وان به ترابزون؛ لذت یک سفر در دل زیبایی ها

شهر ترابزون باتوجه به این‌که یکی از شهرهای توریستی و ساحلی کشور ترکیه به‌شمار می رود، کنجکاوی توریست ها را در زمینه فاصله وان ترابزون مخصوصا با خودروی شخصی برمی‌انگیزد. این فاصله با توجه به مسیر انتخابی بین ۶۳۶ تا ۶۹۰ کیلومتر بوده و مدت زمان لازم برای طی کردن این مسیر در حدود 8 تا 9 ساعت و نیم تخمین زده می‌شود که باتوجه به شرایط مسیر و همچنین مدت زمان استراحت متفاوت خواهد بود.

اگر قصد دارید که با اتوبوس فاصله وان ترابزون را طی کنید، این مدت زمان سفر در حدود سه و نیم تا ۴ ساعت افزایش خواهد یافت؛ به این معنا که ممکن است مدت زمان طی کردن این مسیر به بیش از ۱۲ ساعت برسد.

مدت زمان سفر زمینی از وان به ترابزون

مدت زمان سفر هوایی از وان به ترابزون؛ پرواز بر فراز آسمان ترکیه

پروازهایی که فاصله وان ترابزون را طی می‌کنند معمولا دو بار در هفته توسط شرکت‌های هواپیمایی پگاسوس و ترکیش ایرلاین انجام می‌شوند. برای سفر هوایی از وان به ترابزون و همچنین بالعکس می‌توانید به فرودگاه‌های فرید ملن و فرودگاه ترابزون مراجعه نمایید. مدت زمان پرواز هوایی برای طی کردن فاصله وان ترابزون در حدود یک ساعت و ۱۰ دقیقه به طول خواهد انجامید.

هزینه سفر از وان ترکیه تا ترابزون

هزینه سفر از وان ترکیه به ترابزون باتوجه به وسایل حمل و نقل انتخابی و همچنین مسیر پیش‌روی شما متفاوت خواهد بود. اگر علاقه‌مند هستید که مسیر سفر شما مقرون به صرفه تر و البته با مدت زمان بیشتری طی شود، می توانید بلیط اتوبوس را که در حدود 22 دلار است، تهیه نمایید؛ اما اگر قصد دارید فاصله وان ترابزون را در مدت زمان کمتری طی کنید، هواپیما بهترین گزینه برای شما است. بلیط عادی این وسیله حمل‌ونقل از وان ترکیه تا ترابزون ۶۹ دلار است؛ در صورتی که هزینه بلیط یک طرفه گران ترین پرواز این مسیر به 72 دلار نیز می‌رسد.

هزینه سفر از وان ترکیه تا ترابزون

شهر وان - با شهر زیبای وان در ترکیه آشنا شوید

سخن پایانی

مطمئنا سفر وان تا ترابزون در ترکیه تجربه‌ای بی‌نظیر خواهد بود. عبور از کنار مکان‌های دیدنی شهر ترابزون از دلایل خاطره‌انگیزی این سفر محسوب می‌شوند. مکان‌های دیدنی همچون دریاچه اوزنگل، جاذبه‌های تاریخی مانند قلعه ترابزون، موزه تاریخی ترابزون و علاوه‌بر این‌ها مسیری که مناظر طبیعی فوق‌العاده آن چشمان بینندگان را به بند خود می‌کشاند؛ همگی از جذابیت‌های فاصله وان ترابزون به‌شمار می‌روند. برای بهره بردن از سفرتان پیشنهاد می‌شود که قبل از سفر به ترابزون، برنامه‌ریزی دقیقی را انجام داده و راهنمایی‌های محلی را نیز دریافت نمایید. در این مقاله سعی شد تا درباره فاصله وان تا ترابزون صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این رابطه با شما به اشتراک بگذاریم.

نظرات کاربران

  • نازنین نازنین 1402/09/14
    1 نفر پسندیدند
    خیلی به من خوش گذشت توی این سفر واقعا ترکیه جاهای دیدنی داره می تونه تجربه خیلی خوبی باشه تازه قیمت تورشم خیلی خوبه
  • گلی دادخواه گلی دادخواه 1402/09/12
    1 نفر پسندیدند
    چقد جالب که اینقد زبان قدیمی ای دارن من فکر می کردن قبلا فارسی حرف میزدن مث تاجکستان اینا
  • مسعود امانی مسعود امانی 1402/09/12
    0 نفر پسندیدند
    اصلا وقتتونو نذارید برای دیدن این جاها مستقیم برید آنتالیا عشق و حال
  • عماد پوردانشی عماد پوردانشی 1402/09/12
    2 نفر پسندیدند
    ترازبون دیگه کجاست ترکیه هم داره دهاتاشم گردشگری میکنه اونوق ما این همه جا داریم تو ایران اصلا کسی نمی شناسه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.3 از 5 | از 104 کاربر