جمعیت آنتالیا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 1472

سفر به یک شهر جدید و کشف فرهنگ و سنت‌های آن، می‌تواند برای هر کسی تجربه‌ای بسیار جذاب و به یادماندنی باشد. رشد جمعیت آنتالیا در کنار فرهنگ و سنت‌های غنی، بخشی از جذابیت‌های این شهر در ترکیه را تشکیل می‌دهد و می‌تواند یکی از بهترین مقاصد سفر برای تجربه‌ فرهنگی باشد. این شهر شامل آداب‌ورسوم مختلف، بازی‌های محلی و غذاهای خاصی می‌شود که هر کدام از آن‌ها توانسته‌اند برای خود یک شخصیت جداگانه و خاصی را ایجاد کنند.

جمعیت آنتالیا

جمعیت شهر آنتالیا چقدر است؟

شاید برای برخی از افراد این سوال مطرح گردد که جمعیت شهر آنتالیا چقدر است؟ این شهر به‌دلیل سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و دولتی در مرکز شهر و مناطق اطراف، فرصت‌های شغلی بسیاری را برای مردم فراهم کرده و همین موضوع باعث افزایش جمعیت استان گردید. این شهر در جنوب ترکیه واقع شده و به عنوان یکی از مناطق گردشگری برجسته، جذابیت خود را افزایش داده است.

علاوه‌بر توسعه فرصت‌های گردشگری، عواملی چون وجود زمین‌های مناسب برای کشاورزی در تمام فصول، سیستم‌های حمل‌ونقل مفید و موقعیت جغرافیایی این شهر که دریایی نیز بوده، به عنوان دلایلی برای تشویق مهاجرت به آنتالیا شناخته می‌شوند. با جمعیتی بالغ بر 206270 نفر در سال 1927، جمعیت استان آنتالیا باتوجه به زاد و ولد و مهاجرت، به‌صورت پیوسته افزایش یافته و امروزه به بیش از 2 میلیون نفر رسیده است.

قبل از سال 1932، جمعیت در مرزهای استان مرکزی و این بخش در حدود 1 میلیون نفر بوده که بیشتر آن‌ها در مراکز شهری زندگی می‌کردند؛ اما تا سال 2016، جمعیت آنتالیا به بیش از 2 میلیون و 328 هزار نفر رسید و به عنوان:یکی از پنج استان بزرگ ترکیه شناخته می‌شود. این تعداد جمعیت نسبت به سال قبل، در حدود 40 هزار نفر افزایش یافته است.

در پایان سال ۲۰۱۹، جمعیت این شهر به ۲٫۵۱۱٫۰۰۰ نفر رسید. با این حال، این شهر با تلاش شهرداری برای بهبود شرایط زندگی، توانسته تراکم شهری را به نسبت جمعیت آن، بسیار متناسب نگه دارد. تا پایان سال 2022، جمعیت استان 2688.004 نفر بوده است.

میانگین سنی جمعیت آنتالیا

باتوجه به آمار جمعیتی، میانگین سنی جمعیت آنتالیا در سال 2020 به 35 سال افزایش یافت. براساس آمارها، میانگین سن زنان در این استان 35.4 سال و برای مردان 34.6 سال است. بیشتر مردم این شهر را افراد جوان و پویا تشکیل داده‌اند که از جمله مزایای داشتن جمعیت جوان و پویا در این شهر، جذب گردشگران برای بازدید از جاذبه‌ها و افزایش درآمد شهری و محلی است. همچنین، باعث ایجاد انرژی و پویایی در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر نیز می‌شود و این عامل برای کسب‌وکارها، توسعه فرهنگی و اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی مردم، بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.

جمعیت شهر آنتالیا چقدر است

راهنمای سفر به آنتالیا - برای آشنایی با آنتالیا، هزینه سفر و اقامت، جاهای دیدنی آنتالیا و... کلیک کنید.

آخرین آمار از جمعیت آنتالیا

آخرین آمار از جمعیت آنتالیا نشان می‌دهد که در سال 2022، جمعیت به 2,688,004 نفر افزایش یافت. این تعداد شامل 1,351,702 مرد و 1,336,302 زن می‌شود که به عبارتی دیگر، درصد جمعیت مردان و زنان به ترتیب 50.29٪ و 49.71٪ است. این رقم نشان می‌دهد که جمعیت این شهر در حال رشد و تعادلی در میان مردان و زنان حفظ شد. در واقع، با افزایش جمعیت، این شهر به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت ترکیه در حال شکل گیری است؛ اما با این حال، سعی بر این بوده که تعادل جنسیتی در جمعیت حفظ شود. به همین دلیل، درصد مردان و زنان در جمعیت به‌طور تقریبی برابر است.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

این شهر با توجه به زیبایی‌های طبیعی و مراکز تفریحی و گردشگری برجسته، همچنان به عنوان یکی از مقاصد جذاب جهانی برای گردشگران شناخته می‌شود و افزایش جمعیت پایدار و تعادلی در این شهر، این امکان را فراهم می‌کند که بیشترین استفاده از این امکانات برای تحقق رویاهای گردشگری و اقتصادی مردم شهر و مناطق اطراف آن صورت گیرد.

جمعیت جهان + جدیدترین آمار جمعیت کشورها در سال 2023 🌏

جمعیت آنتالیا تا پایان سال 2023

براساس تخمین‌های انجام گرفته، جمعیت آنتالیا در پایان سال 2023 به 2,735,791 نفر خواهد رسید. این تخمین براساس نرخ رشد در سال‌های گذشته محاسبه گردید. این نرخ رشد به‌دلیل عوامل مختلفی مانند افزایش تعداد تولد، کاهش نرخ مرگ و مهاجرت‌های داخلی و خارجی، می‌تواند متغیر باشد. با این حال، به‌طور کلی جمعیت این شهر در سال های اخیر در حال رشد پایداری بوده است.

آخرین آمار از جمعیت آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان - تفریحات زمستانی که در سفر به آنتالیا می‌توانید انجام بدهید

فرهنگ و سنت های مردم آنتالیا

آنتالیا، شهری جذاب و مملو از فرهنگ و سنت‌های زیبا است. در این شهر، پرتقال به عنوان یکی از نمادهای اصلی شهر و یکی از مواد اصلی در فرهنگ غذایی آن، جایگاه ویژه‌ای دارد که در آثار تاریخی و نقاشی‌های محلی نیز به تصویر کشیده شد. فرهنگ و سنت‌های جمعیت آنتالیا شامل مراسمات عروسی، خوش‌آمدگویی مهمانان و تبلیغ فرهنگ و تاریخ این شهر به بازدیدکنندگان می‌شود. در مراسمات عروسی، عروس و داماد لباس‌های سنتی به تن می‌کنند و مراسمات رسمی و سنتی، با موسیقی و رقص همراه خواهند بود. همچنین، در این مراسمات غذاهای سنتی مختلفی نیز سرو می‌شوند.

آداب مهم دیگر در این شهر، خوش‌آمدگویی مهمانان است که مردم این شهر از مهمانان خود با حسن ارادت و دوستی استقبال می‌کنند و آنان را به خانه خود دعوت می‌کنند تا با خوراکی‌های سنتی و شیرینی‌های خاصی پذیرایی شوند. همچنین، مردم این شهر برای فرهنگ و تاریخ خود احترام بسیاری قائل هستند و در هر فرصتی به تبلیغ آن در میان بازدیدکنندگان از شهر خود می‌پردازند.

سخن پایانی

باتوجه به آخرین آمارهای جمعیتی، جمعیت آنتالیا در سال 2022 به 2,688,004 نفر رسیده است. بنابراین، با سفر به آنتالیا، شما می‌توانید به‌دنبال زیبایی‌های طبیعی، فرهنگ و سنت‌های متنوع و غنی این منطقه باشید و تجربه‌ فراموش‌نشدنی‌ای را برای خود رقم بزنید. با رشد پایدار جمعیت و توسعه اقتصادی و فرهنگی در این منطقه، امکانات گردشگری این شهر بهبود یافته‌اند که با استفاده از تور لحظه آخر سفر به این شهر زیبا، تجربه‌ بی‌نظیری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر