چهره مردم گرجستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/17
بازدید: 5467

یکی از اولین مواردی که در برخورد با افراد مختلف از هر کشور و منطقه به چشم می‌آید، چهره آنها است. معمولا مردم هر کشوری یک‌سری ویژگی‌های ظاهری خاص خود را دارند و در جهان به‌واسطه این ویزگی‌ها شناخته می‌شوند. معمولا چهره مردم یک کشور در نگاه کلی شبیه به هم است یا حداقل ویژگی‌های مشترکی دارد. مردم کشور گرجستان هم از این قاعده مستثنی نیستند. شاید شما هم تعریف و تمجیدهایی از زیبایی چهره این مردم شنیده باشید و دوست داشته باشید تا منشا این زیبایی و جذابیت را بشناسید. در این مطلب قصد داریم سیر تا پیاز را درباره چهره مردم گرجستان بررسی کنیم. اگر شما هم دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید با ما تا انتهای این مقاله از وبلاگ لحظه آخر همراه باشید.

چهره مردم گرجستان چگونه است؟

معرفی کشور گرجستان - دین، مذهب، زبان و هر آنچه را که از گرجستان می خواهید بدانید! 

تاثیر نژاد مردم گرجستان بر چهره آنها

گرجی‌ها از نژاد قفقازی بوده‌اند که از لحاظ انسان‌شناسی متعلق به گروه پونتوزاگرس هستند؛ اما در واقع کشور گرجستان از جمله کشورهایی است که در طول تاریخ مورد هجوم و فتح امپراتوری‌های متعددی قرار گرفته و از این‌رو مردم این کشور از قومیت‌هایی متعدد مانند گرجی (8/83 درصد)، آذربایجانی (5/6 درصد)، ارمنی (7/5 درصد)، روسی (5/1 درصد) و آسی (9/ درصد) و سایر (8/1 درصد) و همچنین نژادهای مختلفی مانند گرجی، آجاری، لزگی و اسویت تشکیل شده که هر یک ویژگی‎ها و صفات مختص به خود را دارند. تنوع نژادی بالا باعث شده تا چهره‌های زیبا و منحصر به فردی را در گرجستان ببینید.

تاثیر نژاد مردم گرجستان بر چهره آن ها

راهنمای سفر به گرجستان -  چطور به گرجستان سفر کنم؟ کجا برم؟ چی بخورم؟ چی بخرم؟

آشنایی با نژادهای مختلف گرجستان

در ادامه با برخی از نژادهای مختلف گرجستان را معرفی خواهیم کرد.

گرجی‎ها

این دسته از افراد که برای اولین بار موفق شدند تا زبان گرجی را به نوشتار تبدیل نمایند، بزرگ‌ترین قوم موجود در گرجستان را تشکیل می‌دهند و پیشرفت‌های مختلفی در زمینه‌های شعری و ادبی و همچنین فنون رزمی داشته‌اند.

آجاری‌ها

جمعیت بالایی از آجاری‌ها که براساس یک‌سری اطلاعات تاریخی، قبل از ورود دین اسلام جزو اقوام کافر به شمار می‌رفتند و بعدها به دین اسلام پیوستند، ساکن استان‌هایی از گرجستان از جمله قاره، کفلایا و زاکاتالا هستند.

لزگی‌ها

محل زندگی این دسته از اقوام که از لحاظ سیاسی و فرهنگی از دسته آجاری‌ها مایل به شبه الهیه یا یونایی محسوب می‌شوند، همانند آجاری‌ها در استان‌های قاره، کفلایا و زاکاتالا است.

اسویت‌ها

زبانی که اسویت‌ها صحبت می‌کنند زبان گرجی نام دارد اما آنها از نظر فرهنگ و تمدن، خود را نسبت به مجموعه فرهنگ و تمدن گرجی متفاوت می‌دانند و برای ارزش‌‌‌های خود احترام خاصی قائل هستند. این گروه ساکن قلب کوه‌های عظیم قفقاز در کوهستان‌های دور از سواحل سیاه واقع در ناحیه شمال گرجستان هستند.

نژادهای مختلف گرجی ها کدامند؟

فستیوال های تفلیس گرجستان | به جشن بزرگ رنگ و طعم و موسیقی بپیوندید! 

چهره مردم گرجستان اروپایی است یا آسیایی؟

چهره مردم گرجستان نیز مانند دیگر ملت‌ها از ویژگی‌هایی برخوردار است که می‌توان به‌طور کلی آنها را این‌گونه توصیف نمود:

پوست: پوست اغلب گرجی‌ها روشن یا سرخ رنگ است.

صورت: فرم صورت بیشتر آنها حالت بلند و باریک دارد.

مو: بیشتر آنها دارای مویی با رنگ تیره یا سیاه و مجعد هستند؛ اما در بین آنها موهای طلایی رنگ نیز دیده می‌شود.

چشم: اغلب گرجی‌ها چشمانی باریک و به رنگ میشی دارند که البته می‌توان گفت تقریبا 30 درصد از آنها دارای رنگ چشم آبی یا خاکستری هستند.

قد: بیشتر گرجی‌ها قد بلند هستند و بدنی باریک یا هیکلی چهارشانه دارند.

خصوصیات شمالی: از طرفی بسیاری از گرجی‌ها یک‌سری خصوصیات شمالی از جمله فرم صورت باریک و بلند، بینی باریک و دراز و همچنین لب باریک دارند.

با توجه به این ویژگی‌ها، می‌توان این‌گونه در نظر گرفت که چهره مردم گرجستان در مجموع ترکیبی از هر دو حالت اروپایی و آسیایی است؛ اما بیشتر آنها متمایل به فرم آسیایی هستند.

چهره مردان گرجی چگونه است؟

زبان گرجستان - آشنایی با تاریخ پیدایش این زبان از صدها سال پیش از میلاد 

چهره مردم گرجستان از نظر گردشگران

می‌توان بیان کرد که چهره مردم گرجستان همواره از نظر گردشگرانی که با تور گرجستان به این کشورسفر می کنند، زیبا، جذاب و گیرا است؛ به‌گونه‌ای که حتی شاردن سیاح فرانسوی در بخشی از سفرنامه‌ خود که به توصیف گرجستان پرداخته، گرجی‌ها را بدین صورت توصیف می‌نماید: «نژاد مردم گرجستان پاک‌ترین و اصیل‌ترین نژادهای مشرق زمین و اگر گزافه نباشد از خالص‌ترین نژادها است. من میان مردم گرجستان یک صورت زشت ندیدم. همه مردم این سامان خواه زن یا مرد، در نهایت زیبایی و جاهت هستند.»

رنگ پوست مردم گرجستان

به هر حال تمامی مردم یک قوم لزوما ویژگی‌های مشابه و یکسانی ندارند و هر فرد ویژگی‌های ظاهری مختص به خود را داراست؛ اما به‌طور کلی می‌توان گفت که پوست مردم گرجستان اغلب به‌صورت روشن یا سرخ‌ رنگ دیده می‌شود که زیبایی خاصی به چهره آنها افزوده است؛ البته هر قوم و نژادی به نوبه خود سرشار از ویژگی‌های زیبا و جذاب است.

پوست مردم گرجستان چه رنگی است؟

واحد پول گرجستان _ واحد پول گرجستان چیست و برای سفر به این کشور چقدر پول لازم داریم؟!💰🪙

چهره مردم گرجستان

در این مقاله درباره چهره مردم گرجستان، نژادهای مختلف آنها و رنگ پوست و دیگر اطلاعات مربوط به این موضوع صحبت کردیم. درحال حاضر نژاد اغلب مردم گرجستان گرجی است اما به دلیل جنگ‌ها و درگیری‌هایی که این کشور در طول تاریخ خود دیده و همچنین به دلیل اینکه در برهه‌های زمانی مختلف کشورهای مختلفی بر گرجستان تسلط داشته‌اند، ریشه نژادی مردم این کشور متنوع است. ترکیب این نژادها با هم به علاوه شرایط آب و هوایی این کشور، از مردم گرجستان، مردمی با چهره‌های زیبا و جذاب ساخته‌ است. نظر شما درباره چهره مردم گرجستان چیست؟

رزرو محبوب ترین تورهای خارجی در لحظه آخر

نظرات کاربران

  • بیتا بیتا 1402/09/12
    6 نفر پسندیدند
    بسیارعالی بود ازخواندن متن بالا لذت بردم البته شایدچون خودم گرجی هستم . ازشمامتشکرم

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 3.9 از 5 | از 101 کاربر