رومینگ همراه اول

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/04
بازدید: 2624
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا میدانید که به راحتی و بدون تهیه سیم‌کارت کشور مقصد، می توانید از سیم کارت همراه اول خود در سفرهای خارجی استفاده کنید؟ هنگامی که قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد نحوه برقراری ارتباط با ایران است و برقراری تماس و ارسال پیام در کشور مقصد برای ارتباط با خانواده و اطلاع‌رسانی از وضعیت شما بسیار حائز اهمیت است. برای بسیاری از مسافران، این یک دغدغه مهم است؛ زیرا هنگام رسیدن به مقصد، خط تلفن شخصی غیرفعال می‌شود. اما نگران نباشید، راه حل بسیار ساده‌ای برای این مسئله وجود دارد. شما با استفاده از سرویس رومینگ می توانید در سفر به کشورهای خارجی از سیم‌کارت خود استفاده کنید و به راحتی تماس بگیرید و پیامک ارسال و دریافت کنید؛ فقط باید بدانید چگونه رومینگ همراه اول را فعال کنید. در ادامه مقاله لحظه آخر بهترین راهکارها و اطلاعات در مورد رومینگ و هزینه‌های مربوط به فعال سازی آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

رومینگ همراه اول

رومینگ چیست؟

رومینگ سیم کارت یکی از خدماتی است که توسط اپراتورهای تلفن همراه ارائه می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد در خارج از کشور با شماره تلفن همراه خود ارتباط برقرار کنند. همراه اول و ایرانسل از مهمترین اپراتورهای تلفن همراهی هستند که خدمات رومینگ را برای مشترکین خود در دسترس قرار می‌دهند. با فعالسازی رومینگ همراه اول، شما می‌توانید در بیش از ۱۱۲ کشور از سیم کارت خود استفاده کنید و به طور مستقیم با شماره تلفن همراه خود تماس بگیرید، پیامک ارسال کنید و به اینترنت متصل شوید. بدین ترتیب، نیازی به تهیه سیم کارت جدید در هر کشوری نخواهید داشت. . هزینه استفاده از رومینگ به تعرفه‌های مختلف بستگی دارد و ممکن است برای هر کشور یا اپراتوری متفاوت باشد. در این مقاله به بررسی خدمات و مزایای استفاده از رومینگ سیم کارت همراه اول در خارج از کشور خواهیم پرداخت.  برای اطلاعات بیشتر درباره اینکه رومینگ چیست می‌توانید به مقاله اختصاصی آن در سایت مراجعه کنید. 

رومینگ همراه اول چه مزایای دارد؟

استفاده از سرویس رومینگ همراه اول برای مشترکان، دارای مزایای فراوانی است که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم نیاز به خرید سیم‌کارت در کشورهای خارجی، ارتباط با دوستان و آشنایان از طریق شماره همراه خود، مدیریت هزینه‌ها با استفاده از بسته‌های رومینگ همراه اول و استفاده از خدمات رومینگ در حین پرواز( از زمانی که هواپیما به پرواز درمی آید تا زمانی که می نشیند می توانیداز سیمکارت خود برای ارتباط با دیگران استفاده کنید) اشاره کرد. برای استفاده از خدمت "رومینگ در حین پرواز"، مشترکان باید سرویس رومینگ خود را فعال کنند و سپس به دنبال شبکه On Air بگردند.

مزایای رومینگ همراه اول

رومینگ ایرانسل - نحوه فعال سازی، غیر فعال سازی و محسابه هزینه رومینگ

فعال سازی رومینگ همراه اول قبل از سفر

  • سرویس رومینگ به طور پیش‌فرض بر روی سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول فعال است. با این حال، مشترکان باید قبل از سفر از یکی از راه‌های زیر از فعال بودن آن اطمینان حاصل کنند.
  • روش فعالسازی سرویس رومینگ در سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی همراه اول یکسان است

با استفاده از هر یک از این روش‌هادر اپراتور همراه اول، می‌توانید به‌راحتی سرویس رومینگ همراه اول خود را فعال کرده و از امکانات آن در سفرهای خارج از کشور بهره‌برداری کنید

  1. کد دستوری یا USSD: با شماره‌گیری کد دستوری *10*291# یا *1# می‌توانید سرویس رومینگ سیم‌کارت خود را فعال کنید.
  2. روش پیامکی: با ارسال عدد 29 به شماره 10، می‌توانید سرویس رومینگ را فعال کنید. پس از ارسال پیامک، منتظر دریافت نتیجه باشید.
  3. اپلیکیشن همراه من: با مراجعه به حساب کاربری خود در اپلیکیشن "همراه من" و انتخاب بخش رومینگ از منوی خدمات، می‌توانید سرویس رومینگ را در وضعیت فعال قرار دهید.

فعال سازی رومینگ همراه اول قبل از سفر

فعال سازی رومینگ همراه اول حین سفر 

 نکته: حتما به خاطر داشته باشید که فعالسازی سرویس رومینگ باید قبل از خروج از کشور انجام شود و امکان فعالسازی آن پس از خروج وجود ندارد. همچنین فعال بودن سرویس رومینگ روی خط و روشن کردن گوشی در خارج از ایران هزینه‌ای ندارد. بنابراین، قبل از سفر خارجی، حتما سرویس رومینگ را فعال کنید تا بتوانید بدون مشکل از خدمات ارتباطی خود استفاده کنید.

فعالسازی رومینگ همراه اول در دستگاه‌های اندروید

1. وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید.
2. به بخش "Connction" یا "Network More" بروید و گزینه "شبکه همراه" را انتخاب کنید.
3. در صفحه باز شده، "شبکه‌های اپراتور" را انتخاب کنید.
4. صبر کنید تا لیستی از شبکه‌های موجود کامل جستجو شود، سپس شبکه همراه اول را انتخاب کنید.
5. حالا رومینگ همراه اول آماده استفاده است.

فعالسازی رومینگ همراه اول در دستگاه‌های اندروید

 فعالسازی رومینگ در دستگاه‌های آیفون

1. وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید.
2. گزینه "اپراتور" یا "Carrier" را انتخاب کنید.
3. اگر گزینه "اتوماتیک" فعال است، آن را غیرفعال کنید و صبر کنید تا جستجوی شبکه‌های در دسترس به پایان برسد.
4. از بین شبکه‌های موجود، شبکه همراه اول را انتخاب کنید.
5. حالا رومینگ همراه اول فعال و آماده استفاده است.

 فعالسازی رومینگ در دستگاه‌های آیفون

برقراری تماس با رومینگ همراه اول

در تماس با شماره های ایران مشترکین باید بجای صفر، ۰۰۹۸ یا ۹۸+ را تایپ و شماره گیری کنند

بدنیست بدانیدکه در حالت رومینگ، هزینه مکالمه رندو به دقیقه محاسبه می‌شود؛ یعنی تماس های کمتر از 60 ثانیه شما، همان هزینه یک دقیقه را شامل می شود. 

هزینه تماس با کشورهای دیگر (کشور سوم)در زمان فعال بودن سرویس رومینگ همراه اول، مطابق با تعرفه بین‌الملل کشور میزبان محاسبه می‌شود که برای اطلاع از آن می توانید به سایت همراه اول مراجعه نمایید.

تعرفه رومینگ همراه اول

برای مشاهده تعرفه های رومینگ همراه اول برای مقصد مورد، وارد سایت همراه اول شده و از قسمت خرید بسته، تعرفه های رومینگ همراه برای سال 1402 را مشاهده کنید.

غیر فعال‌سازی رومینگ همراه اول

  • کد دستوری یا USSD: با شماره گیری کد دستوری *۱۰*۲۹۱# یا #۱ و انتخاب گزینه غیرفعالسازی می توانید رومینگ خود را لغو کنید.
  • روش پیامکی: با ارسال عدد ۲۹۲ به شماره 100، می‌توانید سرویس رومینگ را غیرفعال کنید. پس از ارسال پیامک، منتظر دریافت نتیجه باشید.
  • اپلیکیشن همراه من: با مراجعه به حساب کاربری خود در اپلیکیشن "همراه من" و انتخاب بخش رومینگ از منوی خدمات، می‌توانید سرویس رومینگ خود را غیرفعال کنید.

توجه داشته باشید که سرویس رومینگ شما پس از بازگشت به ایران به صورت خودکار غیرفعال شده و تعرفه ها به صورت عادی محاسبه می گردد؛ مگر آنکه ساکن مناطق مرزی باشید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 101 کاربر