راه آهن تهران

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/27
بازدید: 3089
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از بهترین و راحت‌ترین وسایلی که برای سفر طراحی شده، قطار است. زیرا هم ایمنی بالایی دارد و هم راحت است؛ به همین دلیل بسیاری از افراد، برای مسافرت از آن به‌عنوان اولین انتخاب در حمل ونقل عمومی استفاده می‌کنند. راه آهن تهران یکی از پرترددترین راه آهن‌های کل کشور است که برای جابجایی مسافر و حمل و نقل بار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایستگاه‌های راه آهن در نقاط مختلف کشور پراکنده‌اند و دسترسی به بسیاری از شهرها از طریق حمل ونقل ریلی امکان‌پذیر است. امکانات ویژه قطارها مانند صندلی‌ تخت خواب‌شو، سرویس ویژه غذاخوری، تلویزیون و مانیتور سفر دلپذیری را برای مسافران رقم می‌زند تا آن‌ها در طول مسیر کمتر خسته شوند.  در ادامه این مقاله با ما در لحظه آخر همراه باشید تا با ایستگاه راه آهن تهران بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه ایستگاه راه آهن تهران

مسیرهای ایستگاه راه آهن تهران

ایستگاه راه آهن تهران در مسیری بنا نهاده شده است که به راحتی با همه نقاط شهر تهران در ارتباط است. این ایستگاه در ضلع جنوبی خیابان ولیعصر قرار دارد و به خیابان‌های ری ( شهید رجایی )، بزرگراه بعثت، کشتارگاه سابق ( بهمن ) و شوش مرتبط است. برای دسترسی به ایستگاه راه آهن تهران می‌توانید از مترو به‌عنوان وسیله زیر زمینی استفاده کرده در ایستگاه راه آهن پیاده شوید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آن، ایستگاه راه آهن است که تقریبا در انتهای خط سه مترو (خط آبی)، بین ایستگاه‌های منیریه و جوادیه قرار دارد. اتوبوس‌های تندرو و تاکسی‌های آنلاین نیز در صورتی که مسافران تمایل داشته باشند، می تواند گزینه ی مناسبی برای آن‌ها باشد.

  1. فاصله ایستگاه راه آهن تهران تا ترمینال غرب: 11 کیلومتر
  2. فاصله ایستگاه راه آهن تهران تا ترمینال جنوب: 5 کیلومتر
  3. فاصله ایستگاه راه آهن تهران تا فرودگاه امام: 45 کیلومتر

مترو تهران - آشنایی با خطوط مترو تهران + دانلود جدیدترین نقشه مترو تهران با کیفیت بالا + (معرفی ایستگاه های ویژه افراد دارای معلولیت)

راه‌های ارتباطی با ایستگاه راه آهن تهران

یکی از مواردی که در سرویس دهی صحیح به مخاطبان بسیار مهم است، ایجاد راه‌های ارتباطی با  آن‌ها است. ایستگاه راه‌آهن تهران که از لزوم وجود راه های ارتباطی با مشتریان مطلع است، راه های متعددی را برای آن ‌ها قرار داده است تا آن‌ها امکان برقراری ارتباط و ثبت نظرات خود را داشته باشند.

 

  1. سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۳۰۰
  2. کد پستی: ۱۱۸۹۶۱۵۵۸۱
  3. سامانه صدای مسافر: ۰۲۱-۵۱۴۹
  4. شماره فکس: ۰۲۱-۵۵۱۲۴۳۲۳
  5. شماره تماس اطلاعات راه‌آهن: ۰۲۱-۵۵۱۲۱۱۱
  6. سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن تهران: ۰۲۱-۵۵۱۲۱

مسیرهای ورود و خروج قطارها به راه آهن تهران

ایستگاه راه آهن تهران یکی از کامل ترین ایستگاه‌های راه‌آهن کشور است که می توان از طریق آن به خطوط ریلی سایر نقاط کشور دسترسی پیدا کرد. مهم ترین مسیرهایی که از تهران به شهر های مختلف کشور وجود دارد میتوان به: تهران به مشهد، اهواز، تبریز و بندرعباس و شمال اشاره داشت که در ادامه این مقاله به چند مسیر پرکاربرد آن می پردازیم.

راه آهن تهران مشهد

راه آهن تهران مشهد از پرترافیک ترین مسیرهای مسافربری ریلی است که در همه فصول سال تعداد زیادی از مسافران با قطار های تهران به مشهد جابجا می شوند. به همین دلیل امکانات گسترده‌ای برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است. از قطارهای لوکس پنج ستاره مجهز به همه امکانات لازم برای رفاه مسافران گرفته تا قطارهای معمولی‌تر، همگی در اختیار مسافران قرار دارند تا سفری دلپذیر را تجربه کنند.

کوپه‌های مسافران به انواع تجهیزات تهویه هوا، صندلی های تخت خواب‌شو، مانیتور و اینترنت داخلی، سرویس پذیرایی ویژه از مسافران و غیره مجهز هستند. به همین دلیل سفر با قطار سفری بسیار راحت و ایمن است.

این مسیر ایستگاه‌های زیادی در طول راه دارد که قطارها با توجه به تعداد مسافران خود، در بعضی از آن‌ها توقف می‌کنند. اما لازم به ذکر است که به علت اینکه ایستگاه های مشهد و تهران، ایستگاه های اصلی این قطارها محسوب می‌شوند، توقف در آن‌ها حتما صورت می‌گیرد.

راه آهن تهران مشهد

راه آهن تهران شمال

یکی از شاخه های اصلی راه آهن ایران، راه آهن تهران شمال یا راه آهن مازندران است که با طول ۳۸۲ کیلومتر در زمان رضاشاه پهلوی ساخته شد. در سال ۱۳۰۸ فاز اول آن بین بندر ترکمن و ساری افتتاح گردید. این راه آهن دارای ۲۷ ایستگاه است که ایستگاه تیرتاش و گلوگاه در حال حاضر بسته‌اند. ۷ ایستگاه راه آهن تهران شمال نیز با راه آهن خراسان مشترک است. مسیر این راه آهن که یکی از زیباترین خطوط ریلی کشور محسوب می‌شود، از مسیرهای بسیار زیبای کوهستانی و جلگه ها عبور می کند که سه خط بسیار دیدنی آن عبارت از پل معروف ورسک، جنگل مجاور رود تالار و پل کلانتری دوآب است. زیبایی های این مسیر می تواند یک مسیر عالی برای جابجایی در تور داخلی باشد.

  • پل معروف ورسک
  • جنگل مجاور رود تالار
  • پل کلانتری دو آب

ساخت این پل‌ها در بین دره‌های رشته کوه‌های البرز و تونل‌های این مسیر راه آهن با شرایط آن زمان و امکانات ابتدایی کاری بسیار دشوار بوده است که مهندسان با تلاش‌های بسیار در دهه های گذشته توانسته اند آن را به پایان برسانند.

    راه آهن تهران رشت

    راه آهن تهران گرگان

    قطار راه آهن تهران گرگان همان قطار تهران مازندران است که تا گرگان ادامه مسیر می‌دهد. این مسیر ریلی نیز در زمان رضاخان پهلوی در ادامه مسیر راه آهن تهران شمال ساخته شده‌ است. مسافران این قطار از تهران سوار می‌شوند. در طی مسیر تهران تا گرگان، ایستگاه های زیادی وجود دارد که بسیاری از آن ها به عنوان جاذبه گردشگری محسوب می شوند.

    گرگان هم مانند سایر شهرهای شمال کشور جاذبه طبیعی فراوانی دارد و به علت آب و هوای مطلوب و اقلیم جلگه ای بسیار سرسبز، همواره جزء مسافر پذیرترین شهرهای شمالی بوده است. جاذبه‌های طبیعی به همراه آثار کهن ایران باستان در این شهر باعث شده تا گردشگران بسیاری از جمله ساکنان تهران این شهر را برای مسافرت با قطار انتخاب کنند. راه آهن تهران گرگان با عبور از مسیرهای جنگلی و کوهستانی بسیار مصفا و چشم نواز، روح مسافران را به پرواز درمی‌آورد. به همین دلیل است که مسافران این مسیر سفر با قطار را به سایر وسایل نقلیه ترجیح می دهند.

    سفر با قطار تهران گرگان، در تعطیلات آخر هفته، باعث می‌شود با بهره‌مندی از انرژی طبیعت و دیدن مناظر طبیعی دلچسب، هفته جدید کاری‌تان را با انرژی مضاعف آغاز کنید. گردشگری مفرح که باعث می‌شود علاوه بر آشنایی با آثار باستانی این شهر، از آب و هوای خاص این منطقه از کشورمان؛ ایران نیز بهره ببرید.

    بعضی ازایستگاه‌های این مسیر عبارتند از: ورامین، گرمسار، زرین‌دشت، فیروزکوه، زیرآب، شیرگاه، قائم‌شهر، ساری، بندر ترکمن و گرگان.

    راه آهن تهران شمال

    راه آهن تهران اصفهان

    ساخت راه آهن تهران اصفهان در سال ۱۳۴۷ انجام شده است. در حال حاضر یکی از خطوط نسبتا پرتردد ریلی است. این راه آهن حدود۶۱۵ خط اصلی و ۹۹ خط تجاری صنعتی دارد.

    از برنامه های عمرانی کشور ساخت راه آهن سریع‌السیر تهران اصفهان با قطارهای پر سرعت می‌باشد که از سال ۲۰۰۶ تا کنون در دست اجراست. ساخت این پروژه بر عهده یک شرکت چینی قرار دارد. با این وجود هنوز پیشرفت فیزیکی مطلوبی نداشته است. با ساخت این راه آهن مسیر تهران تا اصفهان از نظر زمانی بسیار کوتاه خواهد شد. هم‌چنین دسترسی مسافران به فرودگاه بین المللی امام خمینی بسیار آسان‌تر خواهد شد.

    راه آهن تهران اصفهان

    ایستگاه های راه آهن اصفهان - معرفی کامل راه آهن اصفهان به همراه سایر اطلاعات ضروری ( شماره تماس - پارکینگ )

    پارکینگ راه آهن تهران

    پارکینگ راه آهن تهران در محله جوادیه تهران، خیابان شوش بین رجعتی و بیگی قرار گرفته است. تردد انواع وسیله نقلیه عمومی در این مسیر از قبیل اتوبوس شهری، مترو و تاکسی‌های سیار و اینترنتی باعث شده است تا بسیاری از ساکنان تهران و مسافران سایر شهر‌ها از امکانات این پارکینگ استفاده کنند.

    این پارکینگ به‌طور ۲۴ ساعته به متقاضیان خدمت رسانی می‌کند. با امکانات ارائه شده در این پارکینگ، بسیاری از افراد می‌توانند اتوموبیل خود را در پارکینگ بگذارند و مسیر خود تا محل کار را با وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتبوس تندرو ادامه دهند. این کار در کاهش آلودگی هوا و میزان ترافیک تاثیر مستقیم دارد.

    با توجه به ترافیک سنگین در شهر تهران و برقراری مقررات عبور و مرور از قبیل طرح زوج و فرد و طرح ترافیک بهتر است که رانندگان با استفاده از پارکینگ‌های عمومی مانند پارکینگ راه آهن سهمی در کاهش ترافیک داشته باشند. این پارکینگ ظرفیت بالای 100 خودرو دارد و به تعداد زیادی از اتومبیل‌ها سرویس دهی می‌کند. هم چنین به علت قیمت مناسبی که دارد ، برای افرادی که چندین ساعت مجبور به استفاده از آن هستند، بسیار مقرون به صرفه است.

    پارکینگ راه آهن تهران

    امکانات و خدمات رفاهی ایستگاه راه آهن تهران

    ایستگاه راه آهن تهران یکی از کامل ترین مجموعه های مسافربری در سراسر کشور است که همواره در تلاش بوده تا رضایت مسافران خطوط ریلی را کسب کند و به همین خاطر در این مجموعه امکانات و خدماتی برای رفاه حال افراد قرار داده شده است. هم چنین شرایط برای مسافران ممکن است به گونه ای پیش بیاید که مجبور به چندین ساعت توقف در ایستگاه راه آهن تهران باشند و همین امر الزام وجود برخی امکانات رفاهی را برای مسافران بیشتر می‌‍کند. برخی از مهم ترین امکانات ایستگاه راه‌آهن تهران شامل موارد زیر است:

    • نمازخانه
    • سرویس بهداشتی
    • باجه تلفن عمومی
    • فروشگاه و رستوران
    • ·باجه رزرو هتل و تهیه بلیط
    • ·تابلو راهنما داخل ساختمان
    • باربری و حمل و نقل ایستگاه
    • غرفه ­های مواد غذایی و سوپر مارکت
    • انبار توشه
    • صندوق امانات
    • حمل خودرو
    • پارکینگ با ظرفیت 100 خودرو
    • دستگاه های خودپرداز انتقال و دریافت وجه نقد

    روش های خرید بلیط قطار از ایستگاه راه آهن تهران

    مهم ترین ویژگی یک مجموعه خدماتی در کشور این است که در ارائه سرویس های خدماتی بتواند طیف وسیعی از مراجعه کنندگان را پوشش دهد. ایستگاه راه آهن تهران که سابقه ی بسیاری در ارائه خدمات به مشتریان خدمات ریلی کشور را دارد، راه های خرید بلیط متفاوتی را در دسترس مسافران خود قرار داده است تا آنها با توجه به ترجیحات خود بلیت مورد نظر خود را خریداری کند.

    خرید حضوری بلیط از ایستگاه راه آهن تهران

    خرید حضوری بلیط قطار به عنوان یکی از روش‌های سنتی و قدیمی تهیه بلیط است، که همگی ما با آن آشنا هستیم. برای خرید بلیط، نیاز است به ایستگاه راه‌آهن تهران مراجعه کنید و با کمک کارشناسان فروش، بلیط قطار متناسب با نیازها و ترجیحات خود را انتخاب کنید.

    باید توجه داشت که خرید حضوری بلیط قطار با چالش‌ها و مشکلاتی نیز همراه است. از جمله این مشکلات می‌توان به صرف زمان زیاد برای رفت و آمد به ایستگاه و یافتن بلیط ، تحمل ترافیک برای رسیدن به ایستگاه، مشکلات پارکینگ و شلوغی شهر اشاره کرد. این ایرادها باعث می‌شوند که فرآیند خرید حضوری بلیط زمان‌بر و دشوار تر ا سایر روش‌ها باشد.

    خرید تلفنی بلیط از ایستگاه راه آهن تهران

    خرید بلیط قطار از طریق تلفن یک گزینه دیگر برای خرید راحت بلیط از ایستگاه راه‌آهن تهران است. با تماس با متخصصان فروش راه‌آهن با شماره ۰۲۱۵۵۱۲۱۱۱، می‌توانید بلیط مورد‌نظر خود را تهیه کنید. این روش از دغدغه‌های مرتبط با حضور حضوری مانند ترافیک و اتلاف وقت جلوگیری می‌کند. اما، نکاتی چون انتظار در پشت‌خط در روزهای پر‌درخواست و عدم امکان مقایسه قیمت و خدمات بلیط از جمله چالش‌های خرید تلفنی بلیط محسوب می‌شود. برای خرید بلیط، می‌توانید با مشاوران فروش در مورد شرایط، ترجیحات، و بودجه خود مشورت کرده و سپس به تهیه بلیط بپردازید.

    خرید اینترنتی بلیط از ایستگاه راه آهن تهران

    با پیشرفت تکنولوژی و افزایش محبوبیت خرید اینترنتی، امروزه بسیاری از افراد برای تهیه بلیط قطار از این راه استفاده می‌کنند. این روش نه تنها سریع‌تر و راحت‌تر از دیگر روش‌هاست، بلکه از لحاظ عملکردی نیز بسیار کارآمد است. برای خرید اینترنتی بلیط قطار از مبدا ایستگاه راه آهن تهران یا به مقصد آن، کافی است به وب‌سایت یا صفحه اختصاصی مربوط به خرید اینترنتی بلیط قطار مراجعه کنید. با چند کلیک ساده و وارد کردن اطلاعات مورد نظر مانند مبدا، مقصد و تاریخ مسافرت، می‌توانید بلیط‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت را مشاهده کرده و به سرعت یکی از آن‌ها را خریداری کنید. خرید اینترنتی بلیط قطار دارای مزایای زیادی از جمله امکان مقایسه آسان بین انواع بلیط و انتخاب بهترین گزینه مطابق با نیازهای شما است. همچنین، این روش به شما امکان می‌دهد تا در زمان و هزینه خود بیشتر صرفه‌جویی کرده و به سرعت بلیط خود را دریافت نمایید.

    قوانین استرداد وجه در ایستگاه راه‌آهن تهران

    قوانین استرداد وجه بلیط قطار در ایستگاه راه‌آهن تهران طبق شرایط پیش‌آمده می‌تواند متفاوت باشد. در برخی از مواقع می توان بدون هیچ گونه غرامتی نسبت به استرداد بلیط اقدام نمود. به عنوان مثال شما اگر در همان ساعتی که بلیط خریداری کرده اید بخواهید آن را کنسل کنید دیگر نیازی به پرداخت غرامت کنسلی نمی باشد اما اگر زمان بیشتری طول بکشد،ر باید غرامت پرداخت کنید. مبلغ غرامت پرداختی نیز با توجه به فاصله آن تا زمان حرکت قطار متفاوت است. هم چنین افرادی که بلیط خود را به صورت اینترنتی تهیه کرده اند می‌توانند در حساب کاربری خود، بلیط مورد نظر را لغو کنند. بهای مورد نظر پس از محاسبه ی جریمه استرداد بلیط ظرف ۷۲ ساعت به حساب شما بازگشت داده می شود.

    • در این خصوص می توان به درصد های زیر به عنوان متداول ترین روش های پرداخت غرامت اشاره کرد.
    • اگر تا ۱۲ روز قبل از حرکت قطار بلیط کنسل شود، ۹۰ درصد از بهای بلیط قابل پرداخت است.
    • کنسلی بلیط  از ۱۲ روز قبل از حرکت تا سه ساعت پیش از حرکت قطار ۷۰ درصد از بهای بلیط قابل استرداد است.
    • سه ساعت مانده به حرکت قطار تا لحظه آخر ۵۰ درصد از بهای بلیط قابل استرداد است.
    • بعد از حرکت قطار دیگر نمی توان نسبت به استرداد بلیط و استرداد مبلغ پرداخت شده اقدام نمود.

    تاریخچه ایستگاه راه‌آهن تهران: داستان راه آهن تهران از گذشته تا امروز

    خط راه‌آهن تهران _ شاه‌عبدالعظیم به طول ۸۷۰۰ متر در دوره قاجار ساخته و بهره‌برداری شد و ناصرالدین شاه نیز با این قطار به ری رفت. استقبال مردم از این قطار خیلی خوب بود، زیرا تا قبل از آن، برای رفتن به ری یک‌روز تمام در راه بودند! البته این راه‌ آهن بعد از مدتی خراب و برچیده شد.

    ایستگاه راه آهن تهران در دوران رضاشاه پهلوی در سال ۱۳۰۶ ساخته شد. معمار آن یک فرد روسی بود که با الهام از معماری ایران باستان ساختمان آن را طراحی کرد. احداث این ایستگاه از دروازه گمرک شروع شد. این ایستگاه در ضلع جنوبی خیابان ولیعصر قراردارد و به خیابان شوش، بهمن، بزرگراه بعثت و خیابان ری مرتبط است. محدوده ایستگاه راه آهن تهران، حدود ۱۷۴ هکتار وسعت دارد که ۳۰ هزار متر مربع آن به حمل و نقل مسافرین اختصاص دارد.

    ساختمان زیبای ایستگاه راه آهن تهران، از سال ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. البته بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی، از مدت‌ها قبل برای بازدید از این ساختمان زیبا، به خیابان ولیعصر می‌رفتند.

    ساخت راه آهن سراسری از شمال به جنوب کشور هم در زمان رضاشاه پهلوی در سال ۱۳۰۴ شروع شد و در سال ۱۳۱۷ به بهره برداری رسید. بعد از بهره‌برداری، دو خط شمال و جنوب در ایستگاه سمیه به هم متصل شدند و امکان استفاده عمومی از خطوط راه آهن برای همه مردم فراهم شد.

    ایستگاه راه آهن تهران، برای رفاه حال مسافران، امکانات مختلفی دارد. شما می‌توانید با حمل و نقل عمومی خود را از تمام نقاط تهران به این ایستگاه برسانید و به مقصد تمام شهرهایی که ایستگاه راه‌آهن دارند، سفر کنید.

    راه آهن تهران اصفهان

    معماری ایستگاه راه‌آهن تهران

    ایستگاه راه آهن تهران در سال ۱۳۰۶ خورشیدی به دستور رضا خان ساخته شد. معماری آن به عهده مهندسی اکراینی به نام ولادیسلاویچ گارادیتسکیی قرار گرفت. وی با الهام از معماری ایران باستان توانست این بنای باشکوه را طراحی کند. لازم به ذکر است کریم طاهرزاده بهزاد برادر استادحسین بهزاد، مینیاتور شهیر ایرانی با او همکاری نزدیکی داشت. این ایستگاه از پی تا سقف از آهن و سیمان ساخته شده و نمایی از سنگ سفید تراورتن دارد. این ساختمان در سال ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت و هرسال گردشگران زیادی از آن به‌عنوان آثار باستانی شهر تهران بازدید می‌کنند.

    این ایستگاه مساحتی حدود ۱۷۴ هکتار دارد که فقط ۳۰۰۰۰ متر مربع آن برای جابجایی و حمل و نقل استفاده می‌شود. بقیه آن به سالن ورزشی، بیمارستان تختی ، منازل مسکونی و غیره اختصاص دارد.

    سالن انتظار آن بسیار بزرگ است و هفت سکوی مسافربری دارد. از ۱۵ لاین موجود در این ایستگاه، ۱۴ لاین برای سوار و پیاده شدن مسافران بر روی سکوهاست و یک لاین برای جابجایی قطارها در نظر گرفته شده است. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که برای اولین بار در کشور , سالن مسافری ایستگاه راه آهن تهران از طریق زیر زمین به سالن مترو ( ایستگاه متروی راه آهن ) متصل شده است و مسافرین مترو می‌توانند بدون آنکه به سطح زمین بروند از طریق تونل های زیرزمینی به ایستگاه راه آهن تهران مراجعه کنند .

    ساختمان ایستگاه راه آهن تهران در فهرست آثار ملی

    ایستگاه راه آهن تهران، تنها ایستگاهی است که به‌عنوان یک اثر ملی در اداره میراث فرهنگی ایران ثبت شده است. ایستگاه‌های زیادی در کشورهای مختلف اثر ملی آن کشور شناخته شده‌اند. ایستگاه آتوکا در مادرید اسپانیا یا ایستگاه چاتراپاتی شیواجی در مومبای هندوستان نمونه ایستگاه راه آهن‌هایی هستند که ثبت آثار ملی شده‌اند. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد معماری این ایستگاه اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.

    کلام آخر

     ایستگاه راه آهن تهران یکی از پرترددترین ایستگاه‌ها در سطح شهر تهران محسوب می‌شود که امکان دسترسی به سایر نقاط شهر از این مکان به راحتی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید برای سفرهای درون‌شهری‌تان  به این ایستگاه بروید و از دیدن این بنای تاریخی نیز لذت ببرید و از آن‌جا به سایر نقاط شهر سفر کنید. هم‌چنین برای سفر برون‌شهری می‌توانید بلیط رزرو کرده از این مکان زیبا دیدن کنید و به ادامه سفر خود با قطار بپردازید.

    سوالات متداول

    نظرات کاربران

    1. آراد آراد 1402/09/22
      0 نفر پسندیدند
      بهترین راه برای رسیدن به ایستگاه راه اهن تهران به نظرم مترو هستش که خلوته و ترافیک نمیخوره فقط کافیه مترو خط آزادگان سوار بشی راه اهن پیاده بشی ایستگاه دقیقا کنار مترو هستش
    2. مرادمنش مرادمنش 1402/03/17
      1 نفر پسندیدند
      جای خالی قطار سریع السیر تو راه آهن ایران کاملا احساس میشه.
    3. مجید مجید 1402/03/02
      8 نفر پسندیدند
      اگه تاحالا با قطار سفر نکردید، پیشنهاد میکنم حتما تجربش کنید چون خیلی راحت هستش فقط باید توجه داشته باشید که زودتر از موعد حرکت قطار‌‎​‎‏‏ حتما توی ایستگاه راه آهن تهران داشته باشید چراکه کم پیش میاد با تاخیر حرکت کنه

    مجله گردشگری

    مشاهده همه مقالات
    جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
    عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
    قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
    قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
    بیشتر بخوانید
    دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
    دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
    بیشتر بخوانید
    اطلاعات مفید مقالات مرتبط
    10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
    10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
    بیشتر بخوانید
    پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
    پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
    بیشتر بخوانید
    تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
    تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
    بیشتر بخوانید
    کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
    کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
    بیشتر بخوانید
    محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
    محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
    بیشتر بخوانید
    امتیاز 4.8 از 5 | از 101 کاربر