آب و هوای ارمنستان

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/01/14
بازدید: 1478
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پنجشنبه

6 اردیبهشت 1403

16.55°C

کمی ابری

16.55°C16.55°C
رطوبت هوا40%
سرعت باد3.56 m/s
طلوع6:37
غروب20:18

یکی از نکات بسیار مهمی که لازم است پیش از سفر به هر شهر یا کشوری در نظر داشته باشید، آب و هوای مقصدی است که قصد دارید به آن سفر کنید. در خصوص کشورهایی که آب و هوای بسیار متغیر کمی دارند، توجه به این امر بسیار حائز اهمیت و ضروری است. بنابراین اگر شما از دسته افرادی هستید که قصد دارند به کشور ارمنستان سفر کنند، آگاهی از آب و هوای این کشور در فصول مختلف سال بسیار مهم است.  در صورتی که با آب و هوای کشور ارمنستان در فصول مختلف سال همچون بهار و زمستان آشنا شوید، قادر خواهید بود در خصوص اینکه چه لباس‌هایی لازم است به همراه خود ببرید اطلاعات کافی در دسترس داشته باشید و دچار سردرگمی نخواهید شد.

آب و هوای ارمنستان

آب و هوای ارمنستان در فصل بهار

یکی از بهترین فصل‌هایی که می‌توانید در آن به کشور ارمنستان سفر کنید، فصل بهار است. پیش از سفر به ارمنستان در این فصل لازم است با آب و هوای ارمنستان در فروردین آشنا شوید تا بتوانید با آگاهی کامل در خصوص اینکه لازم است چه وسایل و لباس‌هایی را به همراه خود ببرید، تصمیم بگیرید. در فصل بهار به سبب نو شدن طبیعت می‌توانید از سرسبزی و شکوفه‌های بسیار زیبایی که در کشور ارمنستان وجود دارد، نهایت لذت را ببرید. در فصل بهار میانگین دما در کشور ارمنستان در حدود ۱۲ درجه سانتی گراد خواهد بود. البته اگر بخواهید در مناطق کوهستانی این کشور اقامت داشته باشید، باید بدانید که هوا در این مناطق همچنان سرد خواهند ماند و حتی در برخی مواقع به منفی یک درجه نیز خواهد رسید.

 با گذشت چند روز از بهار دمای مناطق کوهستانی نیز همچون مناطق دیگر کشور ارمنستان افزایش خواهند یافت و شاید به ۵ درجه سانتیگراد برسند. اما دقت داشته باشید که در مناطق کوهستانی شب‌ها همچنان سرد و خشک خواهند بود. در خصوص میزان بارش باران در فصل بهار لازم است ذکر کنیم که در کشور ارمنستان در این فصل باران به شدت خواهد بارید و لازم است لباس‌های بارانی به همراه خود داشته باشید. البته این به این معنا نیست که در فصل بهار آسمان آفتابی را نخواهید دید؛ بلکه در برخی روزها آفتاب در آسمان نمایان شده و می توانید از پرتو‌های درخشان آن نهایت لذت را ببرید.

آب و هوای ارمنستان در فصل بهار

راهنمای سفر به ارمنستان - سفری هیجان انگیز و کم هزینه به کشوری در همسایگی ایران!

آب و هوای ارمنستان در فصل تابستان  

به سبب تعطیلات تابستانی بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند در فصل تابستان به کشور ارمنستان سفر کنند. اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که قصد دارند در فصل تابستان به کشور ارمنستان سفر کنند، باید بدانید که هوا در این فصل بسیار مطبوع و دلنشین خواهد شد. البته در برخی مواقع ممکن است بارش‌های باران در این فصل مشاهده شوند‌. همچنین لازم به ذکر است که در برخی از روزهای فصل تابستان هوا به شدت گرم خواهد شد و حتی ممکن است دمای هوا به ۳۵ درجه سانتیگراد نیز برسد. در برخی از شب‌های تابستانی نیز دمای هوا به ۱۸ درجه سانتی گراد خواهد رسید. همچنین به سبب دلنشین و مطلوب بودن آب و هوا در فصل تابستان مسافران و گردشگران می‌توانند از مناظر طبیعی و جنگل‌های بسیار زیبای این کشور دیدن کرده و نهایت لذت را ببرند.

همچنین شما قادر هستید میوه های بی‌نظیر تابستانی همچون هلو‌های تازه، توت‌ها و تمشک‌ها بچشید. به علاوه تفریحاتی بسیاری وجود دارند که می‌توانید در فصل تابستان در آن‌ها شرکت کرده و از آنها لذت ببرید. از جمله این تفریحات می‌توان به پاراگلایدر‌ها، کوهنوردی، جت اسکی، حمام آفتاب، قایق سواری و... اشاره کرد.  یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که می‌توانید در فصل تابستان به آن سر بزنید، دریاچه سوان ارمنستان بوده که می‌توانید در آن به قایق سواری نیز بپردازید. البته لازم است توجه داشته باشید که در هنگام سر زدن به دریاچه لازم است لباس‌های گرم به همراه خود داشته باشید، زیرا ممکن است هوا به طور ناگهانی سرد شده یا بارش‌هایی رخ دهد.

آب و هوای ارمنستان در فصل تابستان  

همه چیز درباره ارمنستان - اطلاعات جالبی که ممکن است درباره ارمنستان ندانید.

آب و هوای ارمنستان در فصل پاییز       

همان طور که می‌دانید کشور ارمنستان در ارتفاعات و کوهستان‌ها واقع شده و به همین سبب هر چه به فصول سرد سال نزدیک‌تر شویم، دمای هوا و بارش‌ها در این کشور افزایش خواهند یافت. فصل پاییز یکی دیگر از فصولی است که بسیاری از مسافران و گردشگران ترجیح می‌دهند در آن به مسافرت کردن بپردازند. یکی از مقاصد مسافران در فصل پاییز، کشور ارمنستان بوده به همین سبب آشنایی با آب و هوای ارمنستان در فصل پاییز بسیار حائز اهمیت است‌. بهترین زمان برای سفر به ارمنستان در فصل پاییز و  اواخر این فصل است، زیرا هوا همچنان گرم و مطلوب خواهد بود.

 اما هرچه به اواخر فصل پاییز نزدیک شویم؛ هوا سردتر شده و بارش افزایش خواهد یافت. البته باید توجه داشته باشید که حتی در اوایل فصل پاییز دمای هوا در شب‌ها به شدت کاهش یافته و هوا سرد خواهد شد. دمای هوا در روزهای آخر پاییز ۹ درجه سانتیگراد خواهد شد و ارتفاعات از مملو از برف و یخبندان می‌شوند. با این حال طبیعت پاییزی در کشور ارمنستان بسیار زیبا و جذاب خواهند بود. تمام درختان به رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز در خواهند آمد و جلوه بسیار زیبایی را به این کشور بسیار جذاب می‌بخشند. همچنین مسافران قادر هستند در این فصل از طعم بی‌نظیر انگور‌ها، میوه‌ها و سبزیجات پاییزی نهایت لذت را ببرند.

آب و هوای ارمنستان در فصل پاییز       

آب و هوای ارمنستان در فصل زمستان            

احتمالا حدس خواهید زد که آب و هوا کشور ارمنستان در فصل زمستان بسیار سرد خواهند شد و اگر شما قصد اقامت در ارتفاعات این کشور را داشته باشید، باید بدانید که  کوهستان‌های این کشور در این زمان از ساب مملو از برف و یخبندان خواهند بود‌.  همچنین در برخی از روزهای فصل زمستان به قدری هوای کوهستان‌ها سرد می‌شوند که از ورود گردشگران و افراد به بخش‌های مختلف کوهستان ممانعت خواهد شد.  البته لازم است ذکر کنیم که در فصل زمستان نیز تفریحات بسیار منحصر به فردی در کشور ارمنستان وجود خواهد داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به پیست اسکی، اسنوبرد و سورتمه اشاره کرد. بنابراین اگر شما از دسته افرادی هستید که از تفریحات زمستانی لذت می‌برید، پیشنهاد می‌شود در فصل زمستان به این کشور زیبا سفر کنید.

 همچنین هتل‌های کوهستانی که در کشور ارمنستان وجود دارند، برای افرادی که قصد اسکی یا سورتمه سواری دارند، بسیار مناسب خواهد بود. از جمله دیگر مزیت.های سفر به ارمنستان در فصل زمستان می.توان به جشن کریسمس در این کشور اشاره کرد. شما می‌توانید با سفر به این کشور در این فصل از جشن کریسمس نهایت لذت را ببرید.

آب و هوای ارمنستان در فصل زمستان            

بهترین زمان سفر به ارمنستان چه زمانی است؟

به طور کلی بسته به اینکه مسافران و گردشگران به کدام دسته از تفریحات کشور ارمنستان علاقه مند باشند، می‌توانند هر کدام از فصل‌ها را برای سفر به این کشور انتخاب کنند. به طور کلی می توان بیان کرد که کمتر کسی در فصل زمستان به این کشور سفر می‌کند، زیرا آب و هوا این کشور در این فصل بسیار کاهش خواهد یافت.  از نظر مسافران و گردشگرانی که تا به حال به کشور ارمنستان سفر کردند، بهترین فصل‌ها برای سفر به این کشور اواخر بهار و اوایل پاییز خواهد بود.

جاهای دیدنی ارمنستان - مکان هایی که جزو قدیمی ترین آثار تاریخی دنیا هستند.✅

سخن پایانی

کشور ارمنستان از دسته کشورهای توریستی است که سالانه تعداد بسیار زیادی از مسافران و گردشگران این کشور را به عنوان مقصد خود برای سفر انتخاب می‌کنند. از آن جایی که توجه به آب و هوای یک شهر یا کشور پیش از سفر به آن امری بسیار ضروری و حائز اهمیت است. پیشنهاد می‌شود اگر قصد دارید در فصول مختلف سال به این کشور سفر کنید، باید در خصوص آب و هوای ارمنستان در آن فصل، اطلاعات کافی را به دست آورید. برای مثال تعداد بسیاری از افراد در نوروز به ارمنستان سفر می‌کنند، بنابراین آشنایی با آب و هوای ارمنستان در نوروز اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که اطلاعات کافی در خصوص آب و هوای کشور ارمنستان در فصلی که قصد دارید به آن سفر کنید، نداشته باشید در خصوص اینکه لازم است چه لباس‌هایی به همراه خود ببرید دچار مشکل و سردرگمی خواهید شد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر