فاصله آنتالیا تا آلانیا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 1497
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در صورتی که به شهر آنتالیا سفر کردید پیشنهاد می‌شود تا به شهر آلانیا نیز مسافرت داشته باشید. در واقع داشتن اطلاعات از فاصله آنتالیا تا آلانیا و نحوه دسترسی به این شهر بسیار ضروری است. کشور ترکیه دارای شهر‌های بسیار زیادی بوده و سالانه گردشگران و مسافران زیادی این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. از میان تمامی شهر‌های کشور ترکیه می‌توان به شهر آنتالیا و آلانیا اشاره کرد که دارای محبوبیت و معروفیت زیادی هستند.

فاصله آنتالیا تا آلانیا

فاصله آنتالیا از آلانیا روی نقشه

یکی از روش‌هایی که می‌توان در رابطه با فاصله آنتالیا تا آلانیا اطلاعات مناسبی کسب کرد، استفاده از نقشه راهنما است. در این روش می‌توانید علاوه‌بر فاصله، با مسیر‌های دسترسی به این شهر نیز آشنا شوید. آلانیا از معروف‌ترین شهر‌های استان آلانیا به‌شمار می‌آید که در منطقه‌ای به نام اک قرار دارد. این شهر دارای آب و هوای خوبی است و تفریحات گردشگری و تاریخی زیادی در آن وجود دارد. در حقیقت یکی از دلایل مهم مسافرت به آلانیا وجود تفریحات جذاب، بنا‌های تاریخی و سواحل زیبا است.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

مسیر‌های دسترسی از آنتالیا به آلانیا

برای مسافرت از آنتالیا به آلانیا نیاز است تا بدانید فاصله این دو شهر با یکدیگر حدود ۱۳۰ کیلومتر است. دسترسی شهر آلانیا به روش‌های مختلفی ممکن خواهد بود. می‌توانید برای رسیدن به آلانیا از آنتالیا، از ماشین‌های شخصی استفاده کنید. نکته مهم و حائز اهمیت این است که از آنتالیا به آلانیا پرواز مستقیم وجود دارد، علاوه‌بر این شما می‌توانید از تهران به صورت مستقیم به آلانیا نیز پرواز داشته باشید.

مسیر‌های دسترسی از آنتالیا به آلانیا

دسترسی به آلانیا با هواپیما

همانطور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم یکی از راه‌های دسترسی به آلانیا استفاده از هواپیما خواهد بود. فرودگاه این شهر امکانات مناسبی را برای پذیرایی از گردشگران و مسافران در نظر گرفته است. فرودگاه شهر آلانیا فرودگاه قاضی پاشا نام دارد که در فاصله حدود ۴۵ کیلومتری با مرکز شهر واقع شده است. این فرودگاه یک ترمینال دارد که باعث صرفه‌جویی در زمان به هنگام بازرسی گمرکی و کنترل گذرنامه شده است. زمان رسیدن از آنتالیا به آلانیا به واسطه پرواز، حدود ۳۰ دقیقه خواهد بود.

راهنمای سفر به آنتالیا - برای آشنایی با آنتالیا، هزینه سفر و اقامت، جاهای دیدنی آنتالیا و... کلیک کنید.

فرودگاه آلانیا

با در نظر گرفتن اینکه آلانیا یک شهر توریستی به‌شمار می‌آید، بنابراین وجود یک فرودگاه بسیار مهم و حائز اهمیت است. فرودگاه شهر آلانیا، قاضی پاشا نام دارد که در سال ۱۹۷۷ تأسیس شد. در این فرودگاه و در اوایل ساخت، فقط پرواز‌های داخلی انجام می‌شد، اما در حال حاضر بسیاری از پرواز‌های خارجی به واسطه این فرودگاه صورت می‌گیرد.

بر اساس آمار انجام شده در طول سال حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این فرودگاه برای حمل و نقل استفاده می‌کنند. در صورتی که بخواهید از تهران به آلانیا سفر کنید باید مسافتی در حدود ۱۷۸۱ کیلومتر را طی نمایید، علاوه‌بر این زمان دسترسی به آلانیا به وسیله خطوط هوایی از تهران حدود دو ساعت است. این فرودگاه امکانات و تجهیزات بسیار مناسبی دارد. فرودگاه قاضی پاشا در فاصله ۲۸ متری از سطح دریا قرار گرفته و مساحت آن چیزی در حدود۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع تخمین‌ زده‌اند.

فرودگاه آلانیا

هزینه دسترسی از آنتالیا به آلانیا

هزینه دسترسی به آلانیا با در نظر گرفتن وسیله نقلیه و مسیر مشخص می‌شود. به‌عنوان مثال در صورتی که از تاکسی یا آژانس برای رفتن به آلانیا استفاده کنید باید با در نظر گرفتن ظرفیت خودرو و مدل آن هزینه‌های متفاوتی را پرداخت نمایید.

به‌طورکلی می‌توان گفت اگر مدل خودرو بالا باشد و ظرفیت آن کمتر، در این صورت هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید بیشتر خواهد بود. در صورتی که برای رسیدن به آلانیا از هواپیما استفاده کنید نیز باید هزینه پرواز را پرداخت کنید، اما اگر برای رسیدن به آلانیا از تور‌های مسافرتی استفاده می‌نمایید، هزینه دسترسی بر عهده تور خواهد بود.

هزینه دسترسی از آنتالیا به آلانیا

همه چیز درباره شهر آلانیا ترکیه - از موقعیت، آب و هوا تا تاریخ و جغرافیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا بهتره یا آلانیا؟

هر دو شهر آنتالیا و آلانیا جزء شهر‌های محبوب و پرطرفدار کشور ترکیه به‌شمار می‌آیند. این دو شهر دارای جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی هستند که از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر آلانیا می‌توان به موزه آلانیا و پارک آبی آن اشاره کرد.

در حقیقت این جاذبه‌های گردشگری باعث محبوبیت آنتالیا و آلانیا شده است. در صورتی که به شهر آنتالیا سفر کردید نیاز است تا از جاذبه‌های گردشگری آلانیا نیز استفاده کنید. یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر، غار فسفرلو است. از جاذبه‌های شگفت‌انگیز این غار می‌توان به انعکاس نور در داخل آن اشاره کرد.

مکان‌های دیدنی آنتالیا

مکان‌های دیدنی بسیار بی‌نظیری در آنتالیا وجود دارد که این شهر را به‌عنوان یک مقصد بسیار مهم گردشگری تبدیل کرده است. از مکان‌های دیدنی آن می‌توان به شهر کالیچی، اسکله قدیمی و موزه آنتالیا اشاره کرد. علاوه‌بر این، مکان‌های تاریخی و قدیمی این شهر مانند شهر باستانی اسپندوس یکی دیگر از دلایل محبوبیت آنتالیا برای گردشگران و مسافران شده است. اگر به تاریخ و بنا‌های قدیمی علاقه‌مندید پس از سفر به آنتالیا حتماً به قلعه رومیان سفر داشته باشید.

اسکله قدیمی آنتالیا

این اسکله قدیمی قسمتی از منطقه کالیچی به‌شمار می‌آید که دارای قدمتی حدود ۲۰۰۰ سال است. در حال ‌حاضر اسکله قدیمی آنتالیا به‌عنوان یکی از مهمترین بنادر کشور ترکیه شناخته می‌شود که در ساحل مدیترانه قرار دارد. در این اسکله قدیمی شاهد تعداد بسیار زیادی کافه، رستوران و قایق‌های بادبانی هستیم. این اسکله یکی از جاذبه‌های دیدنی آنتالیا محسوب می‌شود.

اسکله قدیمی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا -در سفر به آنتالیا جاذبه های گردشگری آن را از دست ندهید!

آنتالیای قدیم یا شهر کالیچی

شهر قدیمی کالیچی یک شهر توریستی و بسیار زیبا در آنتالیا است. در این شهر می‌توانید کوچه‌های تودرتو و سنگ فرش شده را ببینید. معماری سنتی شهر کالیچی بسیار دیدنی و لذت بخش است. در این شهر انواع کافه‌ها و خانه‌هایی با بافت قدیمی به چشم می‌خورد که یکی از مناطق توریستی آنتالیا به‌شمار می‌آید.

موزه آنتالیا

این موزه به نام موزه باستان‌شناسی آنتالیا شناخته می‌شود که یکی از مهمترین و مشهورترین موزه‌های کشور ترکیه است. موزه آنتالیا دارای فرهنگ غنی و تاریخ ترکیه بوده و در آن انواع مجسمه‌های کشف شده از شهر قدیمی پرگه نگهداری می‌شود. در صورتی که به تاریخ و تمدن ترکیه علاقه‌مند هستید می‌توانید اقدام به بازدید از موزه آنتالیا کنید.

موزه آنتالیا

مناره ‌ییولی

این مناره قسمتی از مسجد علاءالدین در آنتالیا به‌شمار می‌آید و هم اکنون یکی از بنا‌های تاریخی و قدیمی ترکیه محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن اینکه این مناره بر فراز یکی از مساجد مهم آنتالیا قرار دارد، بسیار مورد اهمیت واقع شده است. علاوه‌بر این، به دلیل موقعیت قرارگیری آن، ستون بزرگ آجری این مناره همواره در آسمان ترکیه قابل رؤیت خواهد بود.

دروازه هاردیان

یکی از مکان‌های دیدنی که در زمان مسافرت به آنتالیا می‌توانید از دیدن آن لذت ببرید دروازه هاردیان است. در حقیقت این دروازه یک طاق تاریخی به‌شمار می‌آید که در زمان‌های گذشته به عنوان نماد پیروزی تأسیس شده بود. در زبان ترکی به این دروازه هاردیان کاپیسی یا اوچ قاپیلار گفته می‌شود.

دروازه هاردیان

قلعه رومیان

یکی از برج‌های سنگی بسیار جذاب و دیدنی در آنتالیا قلعه رومیان نام دارد که به‌عنوان یکی از مکان‌های دیدنی این شهر شناخته می‌شود. قلعه رومیان در قرن دوم میلادی تأسیس شد و پس از سال‌ها به واسطه عثمانی‌ها و سلجوقیان مورد مرمت و بازسازی واقع شد. این قلعه در روبروی پارک کارالی و غلو قرار گرفته است.

شهر باستانی اسپندوس

اسپندوس به‌عنوان شهر‌های باستانی آنتالیا شناخته می‌شود. در این شهر، قدیمی‌ترین و مهم‌ترین آمفی‌تئاتر دنیا قرار گرفته است. سالن آمفی تئاتر آن ظرفیتی در حدود ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ نفر را دارد. در شهر باستانی آسپندوس بنا‌های تاریخی و جنگل‌های سرسبز نیز به چشم می‌خورد و دارای دشت‌های وسیع بسیار زیبایی است.

شهر باستانی اسپندوس

شهر باستانی ترمسوس

این شهر به‌عنوان یکی دیگر از شهر‌های تاریخی و باستانی شهر آنتالیا شناخته می‌شود که دارای قدمتی برابر با هزار سال است. این شهر باستانی در قسمت غربی شهر آنتالیا قرار داشته و تا مرکز شهر حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد. این شهر بر روی یک سنگ بدون دخالت دست به صورت کاملاً طبیعی به وجود آمده است. ارتفاع شهر باستانی ترمسوس چیزی حدود هزار و ۳۰۰ متر از سطح دریا خواهد بود.

سواحل دیدنی در سفر به آنتالیا

بدون شک از جاذبه‌های دیدنی سفر به آنتالیا استفاده از سواحل آن است. سواحل بسیار زیادی در آنتالیا وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ساحل چیرالی، ساحل آدراسان و ساحل لارا اشاره کرد. هر کدام از این سواحل دارای امکانات و جاذبه‌های مخصوصی هستند که سفر به آنتالیا را لذت بخش‌تر می‌کنند.

ساحل آدراسان

در صورتی که به دنبال یک ساحل بسیار زیبا در آنتالیا هستید می‌توانید از ساحل آدراسان استفاده کنید. این ساحل به‌عنوان یک گنج پنهان در آنتالیا به‌شمار می‌آید که دارای امکانات بسیار زیاد و متنوعی است. استفاده از این ساحل به دلیل هزینه‌های مناسب همیشه مورد استقبال گردشگران و مسافران بوده است.

ساحل آدراسان

ساحل الیمپوس

این ساحل به ساحلی آرام که دارای امواج نقره‌ای زیبایی است، شهرت دارد. در واقع ساحل الیمپوس یکی از بهترین سواحل آنتالیا به‌شمار می‌آید که در جنوب غربی شهر واقع شده است. در زمان‌های گذشته این ساحل به‌عنوان یکی از بنادر مهم ترکیه شناخته می‌شد. از ویژگی‌های ساحل الیمپوس می‌توان به پوشش گیاهی بسیار زیبا و وجود انواع کافه‌ها و رستوران‌ها اشاره کرد.

ساحل کنیالتی

این ساحل یکی از سواحل بسیار پرطرفدار از نظر مکان‌های تفریحی در آنتالیا به‌شمار می‌آید. طول این ساحل در حدود ۳ کیلومتر بوده و یکی از جاذبه‌های این ساحل وجود کوه‌های سیاه و قهوه‌ای است که در بخش غربی آن قرار دارد و زمانی که به ساحل کنیالتی سفر می‌کنید احساس خواهید کرد که کوه‌های سیاه و قهوه‌ای بسیار به شما نزدیک هستند، به طوری که اگر دست خود را دراز کنید می‌توانید آن‌ها را لمس نمایید.

ساحل کنیالتی

ساحل لارا

در زبان ترکی به این ساحل، ساحل لارا بالچی گفته می‌شود. این ساحل به‌عنوان یکی از سواحل بسیار بکر در آنتالیا بوده که در قسمت شرقی آن واقع شده است. فاصله تقریبی ساحل لارا با مرکز آنتالیا حدود ۱۲ کیلومتر بوده و به علت موقعیت قرارگیری آن بسیار مورد استقبال گردشگران و مسافران است. این ساحل از مکان‌های دیدنی آنتالیا محسوب می‌شود.

سواحل آنتالیا - قبل از رزرو تور آنتالیا با زیباترین سواحل آن آشنا شوید.

جاذبه‌های گردشگری آلانیا

در شهر آلانیا نیز جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد، همانطور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم دو شهر آنتالیا و آلانیا دارای مکان‌های دیدنی و تفریحی زیادی هستند. همین موضوع از عوامل اصلی استقبال مسافران برای سفر به این دو شهر شناخته می‌شود. در صورتی که به دنبال یک سفر برای بازدید از مناطق تاریخی و یا استفاده از تفریحات ساحلی هستید می‌توانید به شهر آلانیا سفر کنید.

موج سواری پارویی

در سال‌های اخیر تفریح بسیار جذاب و مهیج موج سواری پارویی، طرفداران بسیار زیادی را به سوی خود جذب کرده است. برای انجام این ورزش باید بر روی یک تخته موج به صورت ‌ایستاده قرار بگیرید و با وزش باد و به وسیله پارو اقدام به موج سواری کنید. موج‌سواری پارویی یکی از تفریحات بی‌نظیر است که به‌عنوان مکان‌های تفریحی آلانیا شناخته می‌شود.

موج سواری پارویی

ساحل داملاتاش

در شرقی‌ترین بخش کلئوپاترا ساحلی به نام ساحل داملاتاش قرار دارد. یکی از ویژگی‌ها و مشخصه‌های این ساحل وجود محیطی است که افراد با صندلی چرخدار یا ویلچر می‌توانند از آن استفاده کنند. در مقایسه با بسیاری از سواحل دیگر آلانیا این ساحل یک ساحل آرام و خلوت به‌شمار می‌آید. نکته مهم و حائز اهمیت در رابطه با ساحل داملاتاش این است که این ساحل برای غواصی بسیار مناسب خواهد بود.

ساحل داملاتاش

تنگه اسپایدر

یکی دیگر از جاذبه‌های بسیار شگفت‌انگیز که در ۴۰ کیلومتری آلانیا قرار دارد تنگه اسپایدر است. در صورتی که به آلانیا سفر کردید نیاز است تا حتماً به این مکان بی‌نظیر پا گذاشته و از آن لذت ببرید. نکته مهم و حائز اهمیت این است که این تنگه تا سال ۲۰۰۸ به‌عنوان یک دره ناشناخته بود و فقط افراد محلی این منطقه از آن استفاده می‌کردند.

تفریحات آنتالیا - سرگرمی تفریحات به یادماندنی در آنتالیا ترکیه

موزه باستان‌شناسی آلانیا

یکی از موزه‌های معروف و مشهور شهر آلانیا که در آن آثار قدیمی و بسیار با ارزش تاریخی نگهداری می‌شود، موزه باستان‌شناسی آلانیا نام دارد. در این موزه انواع مصنوعات تاریخی به چشم می‌خورد. موزه باستان‌شناسی آلانیا در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد و در حدود ۳۹ سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۲ مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.

موزه باستان‌شناسی آلانیا

خرید از جمعه بازار

اگر به دنبال یک خرید با کیفیت و مقرون‌به‌صرفه هستید می‌توانید از جمعه بازار آلانیا استفاده کنید. این بازار یکی از بازار‌های بسیار معروف آلانیا به‌شمار می‌آید که در ساحل جنوبی ترکیه قرار دارد. در این بازار انواع کالا‌ها و محصولات به چشم می‌خورد. این محصولات می‌تواند پوشاک یا ادویه جات باشند. اگر به شهر آلانیا سفر کردید می‌توانید از جمعه بازار این شهر برای خرید سوغاتی بهره ببرید.

تفریحات آبی آنتالیا - سفری به اعماق آب های آنتالیا!

تور قایقرانی

سفر به الانیا می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. در صورتی که از تور قایقرانی این شهر استفاده کنید، با استفاده از تور قایقرانی، یک روز کاملاً متفاوت و مهیج را خواهید داشت. در این تور می‌توانید یک خاطره بسیار مهیج و فراموش نشدنی را ثبت کنید. تور آلانیا مطمئناً یکی از تفریحات جذاب آلانیا محسوب می‌شود که هر گردشگری را به سوی خود جذب می‌نماید.

قایقرانی آنتالیا

گردش با قایق

از بندرگاه قدیم آلانیا می‌توانید از بین قایق‌های چوبی اقدام به انتخاب قایق مورد نظر خود کنید. در این بندرگاه به قایق‌های چوبی Gullestگفته می‌شود. گردش و گشت‌و‌‌گذار در آب‌های زلال این منطقه بسیار لذت بخش خواهد بود. گردش با قایق یکی از پرطرفدار‌ترین تفریحات آلانیا محسوب می‌شود که استفاده از آن می‌تواند لحظاتی به یاد ماندنی را برای شما به وجود بیاورد.

آلانیا بهتر است یا آنتالیا - کدام شهر برای سفر به ترکیه مناسب تر است؟

کلام پایانی

در صورتی که به شهر آنتالیا سفر کردید پیشنهاد می‌شود تا از تفریحات آلانیا نیز استفاده کنید. در شهر آلانیا جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی مانند ساحل اسپایدر و موزه باستان‌شناسی وجود دارد. علاوه‌بر این، اگر به دنبال یک خرید مناسب و باکیفیت می‌گردید می‌توانید از جمعه بازار آلانیا استفاده کنید. از سؤالات مهمی که در رابطه با سفر به آلانیا از آنتالیا وجود دارد این است که فاصله آنتالیا تا آلانیا چقدر است؟ به‌طورکلی می‌توان گفت فاصله این دو شهر با یکدیگر حدود ۱۳۰ کیلومتر است که می‌توانید این مسیر را با خودروی شخصی یا حمل و نقل هوایی طی کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 100 کاربر