آنتالیا یا کوش آداسی یا بدروم یا مارماریس

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/20
بازدید: 4877
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا دلتان برای یک مسافرت جذاب و خاطره‌انگیز بعد از مشغله کاری‌های بسیار تنگ شده است؟ شما هم هنگام انتخاب شهری از کشور ترکیه به عنوان مقصد تفریحی خود سردرگم می‌شوید؟ به نظر شما در میان شهرهای آنتالیا یا کوش آداسی یا بدروم یا مارماریس کدام یک از نظر امکانات رفاهی، تفریحی و گردشگری مناسب‌تر است؟
اگر تا به حال برای خرید تور مسافرتی ترکیه به آژانس‌های مسافرتی مراجعه کرده باشید قطعا نام شهرهای گردشگرپذیر و پرطرفدار آن مانند آنتالیا، مارماریس، کوش آداسی و بدروم را شنیده‌اید که این چهار شهر همواره رقیب یکدیگر هستند. از آنجایی که هر یک از این شهرها جذابیت‌های متنوع و شگفت‌انگیزی را در خود جای داده‌اند بنابراین بهتر است که دیدن هیچ کدام از آن‌ها را از دست ندهید، اما چنانچه تنها می‌خواهید تمام زمان سفر خود را به دیدن یکی از شهرهای ترکیه اختصاص دهید، لازم است تا با ویژگی‌ها و امکانات تفریحی هر یک آشنا شده و آگاهانه اقدام به خرید بلیط برای پرواز به مقصد مورد نظر خود نمایید.

آنتالیا

آنتالیا برای سفر مناسب است؟

همان‌ طور که می‌دانید هر گاه حرف سفر به ترکیه می‌شود بسیاری از افراد خواهان گشت‌وگذار در معروف‌ترین و زیباترین شهر ترکیه به نام آنتالیا هستند. آنتالیا یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های ساحلی ترکیه بوده که قرارگیری آن در حاشیه دریای مدیترانه جذابیت این شهر را چندین برابر کرده است. آفتاب گرفتن در ساحل شنی و استفاده از تفریحات هیجان‌انگیز در ساحل و دریا از مهم‌ترین دلایلی هستند که به موجب آن آنتالیا به شهری محبوب در بین توریست‌های بین‌الملل تبدیل شده است.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

مکان های دیدنی اطراف آنتالیا

بدون شک افرادی که به آنتالیا سفر می‌کنند نه تنها به منظور سپری کردن تمام اوقات خود در هتل‌های این شهر، بلکه برای بازدید از مکان‌های دیدنی بی‌مثال آن، گردشگرپذیرترین شهر ترکیه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند. به جرئت می‌توان گفت که مکان‌های دیدنی اطراف آنتالیا آنقدر زیاد است که شما حتی اگر یک ماه در این شهر اقامت داشته باشید باز هم مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری جدیدی را خواهید یافت که بازدید از آن‌ها شما را به وجد می‌آورد. برخی از این مکان‌های دیدنی عبارتند از:

  • منطقه‌ قدیمی و تاریخی کاله‌ایچی
  • کافه‌ها و کلاب‌های شبانه در ساحل دریای مدیترانه
  • سواحل دیدنی لارا، کنیالتی، کمر و بلک
  • تئاتر رومی آسپاندوس
  • شهر باستانی پرگ با ستون‌هایی به قدمت سه هزار سال
  • کلیسای سنت نیکلاس، یادگاری از امپراتوری بیزانس
  • خانه و موزه آتاتورک
  • برج هیدیرلیک

آنتالیا یا کوش آداسی یا بدروم یا مارماریس

سفر به بدروم چگونه است؟

آیا تا به حال به یک شبه‌جزیره که تماما اطرافتان را آب فرا گرفته باشد سفر کرده‌اید؟ اگر تاکنون لذت سفر و اقامت در یک شبه‌جزیره را تجربه نکرده‌اید، حال وقت آن رسیده تا با تهیه بلیط تور بدروم این تجربه به یادماندنی و هیجان‌انگیز را به خود هدیه دهید. بدروم شهری در یک شبه‌جزیره بوده که اطراف آن را آب‌های دریای اژه و دریای مدیترانه در برگرفته است و گردشگران می‌توانند با سفر به این شبه‌جزیره از جزایر یونانی نیز دیدن کنند.
شهر بدروم ترکیه را می‌توان یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین سواحلی دانست که افراد بسیاری، به خصوص جوانان برای خوشگذرانی در شب‌های سرزنده این شهر و شرکت در جشن و پایکوبی‌هایی که میزبان دیجی‌های معروف ترکیه هستند، به آنجا سفر می‌کنند. در سفر به بدروم فرقی نمی‌کند که گردشگران به منظور خرید، خوشگذرانی، بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و... به این شهر سفر کرده باشند؛ چرا که این شبه‌جزیره به خاطر دربرداشتن جاذبه‌های منحصربه‌فرد تاریخی، تفریحی و دیدنی توانسته تمامی نیازهای مسافران و گردشگرانی که از سراسر دنیا به بدروم سفر می‌کنند را برآورده نماید.

آنتالیا یا کوش آداسی یا بدروم یا مارماریس

مکان های دیدنی اطراف بدروم

از جمله مکان‌های دیدنی اطراف بدروم که در سفر به این شهر نباید فرصت دیدن آن‌ها را از دست داد به شرح زیر هستند:

  • مقبره ماسولوس که به یکی از عجایب هفتگانه جهان معروف است.
  • قلعه سنت پیتر که در سال‌های ۱۴۰۲ الی ۱۴۳۷ توسط شوالیه‌های هوسپیتالر سنت پیتر ساخته شده است.
  • موزه باستان‌شناسی زیر آب که در قلعه سنت پیتر قرار داشته و در آن آثاری چون خمره‌های سفالی آمفورا، کارگاه شیشه‌گری، تالاری شیشه‌ای از بقایای یک کشتی ۱۶ متری در سال ۱۰۲۵ و کشتی‌های غرق شده دیگری متعلق به قرن چهارم پیش از میلاد و عصر برنز دیده می‌شود.
  • شهر قدیمی و تاریخی بدروم با خیابان‌هایی باریک و مملوء از ساختمان‌ها و برج‌هایی سر به فلک کشیده  که با گلدان‌های رنگارنگ تزیین شده و فرصت عکاسی خاص و بی‌نظیری را در اختیار عکاسان قرار می‌دهند.
  • لنگرگاه تفریحی، یک تجربه تکرارنشدنی برای افرادی که علاقه به دریا و قایق‌سواری و تفریحات آبی دارند.
  • خلیج بارداکچی، یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی اطراف بدروم است که چشم‌انداز زیبایی از شهر را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد.
  • آب‌تنی در چشمه آبگرم کارادا
  • بازدید از ارزشمند‌ترین و مهم‌ترین شهر باستانی ترکیه به نام آفرودیسیاس

آنتالیا یا کوش آداسی یا بدروم یا مارماریس

شهر مارماریس ترکیه برای سفر چگونه است؟

مارماریس شهری ساحلی با ماسه‌های طلایی رنگ است که در ساحل غربی دریای مدیترانه واقع شده و به خاطر محبوبیت بسیار آن در میان شهرهای توریستی ترکیه، به بهشت مدیترانه شهرت یافته است. آنچه موجب گشته شهر مارماریس به یکی از مقاصد محبوب گردشگران اروپایی تبدیل شود، شیک و پر‌زرق‌وبرق بودن شهر به همراه لوکیشن عالی و مناظر حیرت‌انگیزی است که مانند آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان پیدا کرد. شهر مارماریس یکی از بهترین مقاصدی است که توریست‌های علاقه‌مند به قایقرانی و ماجراجویی‌های آبی آن را انتخاب می‌کنند تا بتوانند با فراغ بال در سواحل متعدد آن به تفریح و گردش بپردازند.

چه مکان های دیدنی در اطراف مارماریس وجود دارد؟

اگر پس از گشت‌وگذار در شهر مارماریس و خوشگذرانی در کلوپ‌های شبانه یا ماشین‌سواری و سافاری، تصور کردید که دیگر جاذبه‌های گردشگری و دیدنی این شهر تمام شده است، باید به شما بگوییم که کاملا اشتباه می‌کنید؛ چرا که پس از بازدید از مکان‌های دیدنی شهر مارماریس کافیست تا سری به اطراف شهر زده و با مکان‌های دیدنی جدیدی مواجه شوید. برخی از این مکان‌های دیدنی اطراف مارماریس عبارتند از:

  • ساحل اوزونی یالی که با دربرداشتن صدها کافه‌ و رستوران به عنوان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی از نظر گردشگران جوان شناخته شده است.
  • بازدید از شهر باستانی واقع در جزیره سدیر
  • بازدید از شهر قرون وسطایی که در جزیره یونانی قرار دارد.
  • تماشای خیابان‌های قدیمی و زیبایی که  سنگ‌فرش شده‌اند و خرابه‌های یونان باستان با رفتن به جزیره رودس
  • بازارهای بزرگ فروش چرم، جواهرات و البسه باکیفیت و اورجینال
  • فرصت شنا، قایق‌سواری و غواصی در آب‌های زلال ساحل جنگلی تورنج 
  • روستای بیبر با درختانی اسطوره‌ای به قدمت ۲۳۰۰ سال
  • ساحل کیزکومو
  • قلعه مارماریس
  • شهر باستانی دالیان
  • جزیره کلئوپاترا

آنتالیا یا کوش آداسی یا بدروم یا مارماریس

آب و هوای کوش آداسی و مارماریس چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که همواره ذهن گردشگران را در سفر به کوش آداسی و مارماریس به خود مشغول می‌کند، آب‌وهوای این دو شهر در فصل‌های مختلف است. در این خصوص باید بگوییم از آنجایی که هر دو شهر کوش آداسی و مارماریس در ساحل دریای مدیترانه قرار داشته و شهری مدیترانه‌ای محسوب می‌شوند بنابراین از نظر آب‌وهوایی تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و از آب‌وهوای نسبتا معتدلی برخوردار هستند. ناگفته نماند که هوای کوش آداسی و مارماریس در اغلب روزهای سال سرد و بارانی بوده و بدین خاطر افرادی که می‌خواهند گرفتار باران‌های بی وقفه این دو شهر نشوند، بهتر است در فصل‌های بهار و تابستان برنامه سفر خود را تنظیم نمایند.

جاذبه های گردشگری مارماریس بهتر است یا کوش آداسی

پاسخ به این پرسش که جاذبه‌های گردشگری مارماریس بهتر است یا کوش آداسی کاملا بستگی به نظر شخصی و سلایق هر فرد داشته و نمی‌توان نسخه کلی برای آن پیچید. از این رو چنانچه می‌خواهید بدانید که جاذبه‌های کدام یک از دو شهر مارماریس یا کوش ‌آداسی بهتر بوده تا بسته به آن سفر نمایید، بهتر است ابتدا مطالعاتی را در مورد جاذبه‌های گردشگری هر یک انجام داده و متناسب با روحیات و علایق خود بهترین مقصد را انتخاب کنید.

آنتالیا یا کوش آداسی یا بدروم یا مارماریس

مکان های تاریخی کوش آداسی

کوش آداسی که بسیاری از گردشگران آن را رقیبی سرسخت برای شهر آنتالیای ترکیه می‌دانند یکی از زیباترین و تمیزترین شهر‌های ترکیه بوده که در ساحل دریای اژه قرار گرفته است. از آنجایی که کوش‌ آداسی یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ترکیه است که قدمت آن به سال‌های پیش از میلاد می‌رسد بنابراین مکان‌های تاریخی بسیاری در آن وجود دارد که دیدن آن‌ها شما را به دل تاریخ می‌برد. کاروان‌سرای محمد پاشا، شهر باستانی میلتوس، روستای باستانی پرینه، معبد دیدیما و خانه مریم مقدس که اکنون به محلی برای عبادت مسیحیان تبدیل شده است، از جمله مکان‌های تاریخی کوش آداسی هستند که هر ساله گردشگران بسیاری تنها برای بازدید از این آثار به کوش آداسی سفر می‌کنند.

آنتالیا یا کوش آداسی یا بدروم یا مارماریس

بازارهای سنتی کوش آداسی

بازدید از بازارهای سنتی و خرید کردن از آن‌ها یکی از کارهای مورد علاقه بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها است. وجود بازارهای سنتی متعدد در کوش آداسی حتی اگر گردشگران تصمیمی برای خرید کردن نیز نداشته باشند موجب می‌شود تا به خاطر زیبایی و فضای سنتی که دارند از آن‌ها دیدن کنند. به جرئت می‌توان گفت که بازار بزرگ سنتی کوش آداسی آنقدر جذاب است که ارزش این را دارد تا برای بازدید و خرید انواع محصولات محلی و دست‌سازه‌های ترکیه‌ای یک روز کامل سفر خود را به آن اختصاص داد.

رستوران های محلی کوش آداسی

رستوران‌های محلی کوش آداسی از جمله پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند که نمی‌توان محبوبیت آن‌ها را در میان گردشگران نادیده گرفت. چشیدن غذاهای دریایی و معروف ترکیه‌ای و نوشیدن قهوه ترکی آن هم در شهر زیبای ساحلی به نام کوش آداسی، فرصتی است که تنها می‌توان با رفتن به رستوران‌های محلی کوش ‌آداسی آن را تجربه کرد.

آنتالیا یا کوش آداسی یا بدروم یا مارماریس

پارک ها و تفریحات آبی کوش آداسی

به جرئت می‌توان گفت که یکی از اصلی‌ترین بخش‌های تفریحی گردشگرانی که به کوش آداسی سفر می‌کنند بازدید از پارک‌ها و تفریحات آبی این شهر ساحلی است. در این شهر چند پارک آبی به نام‌های لانگ پیچ آکوا ریزورت، آکوا فانتزی و پارک آبی آدالند وجود دارد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به پارک آبی آدالند که بازی‌ها و سرگرمی‌های آبی متعددی را در خود جای داده است اشاره کرد. البته جالب است بدانید که بسیاری از افرادی که به پارک آبی آدالند مراجعه می‌کنند علاوه بر انجام بازی‌هایی مانند سرسره آبی، علاقه بسیاری به تماشای نمایش هیجان‌انگیز دلفین‌ها و بازی با آن‌ها دارند که این امر با رفتن به پارک آبی آدالند کوش آداسی امکان‌پذیر است.

جاذبه های گردشگری و دیدنی کوش آداسی

بدون شک آنچه موجب گشته تا شهر کوش آداسی از نظر گردشگران شهری بهشتی نامیده شود و رقیب شهر قدیمی آنتالیا نیز به حساب آید، جاذبه‌های گردشگری و دیدنی متنوع در آن است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • ساموس، جزیره نسبتا بزرگی که یکی از زیباترین جزایر یونان محسوب شده و با در برداشتن رستوران‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها و کافه‌های لوکس و زیبا در شرق دریای اژه قرار گرفته است.
  • جزیره کبوتر، جزیره توریستی که باقی ماند‌ه‌هایی از یک قلعه بیزانس را در خود جای داده و در فاصله ۳۵۰ کیلومتری از شهر کوش آداسی قرار دارد.
  • پارک ملی دلتای آیدین، یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین پارک‌های ترکیه که قدمت آن به قرن ۸ و ۹ میلادی باز‌می‌گردد و در بین دو منطقه سکه و کوش آداسی قرار گرفته است.

آنتالیا یا کوش آداسی یا بدروم یا مارماریس

سخن پایانی
اگر چه هنگامی که قصد سفر به کشور ترکیه می‌نماید ممکن است در انتخاب مقصد مورد نظر خود از میان شهرهای پرطرفدار و گردشگر‌پذیر این کشور مانند آنتالیا یا کوش آداسی یا بدروم یا مارماریس سردرگم شوید، اما اطلاع از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی، طبیعی و امکانات فرهنگی و رفاهی هر یک از آن‌ها می‌تواند کمک بسیاری به شما در این زمینه نماید. البته باید توجه داشته باشید که چنانچه قصد سفر به منطقه لوکس، امروزی و پرزرق‌وبرق دارید شهر کوش آداسی، اگر شهری با ساحل زیبا و تفریحات آبی متنوع را می‌خواهید شهر آنتالیا، اگر به دنبال طبیعت بکر و دست‌نخورده هستید شهر مارماریس و چنانچه می‌خواهید به مقصدی با تاریخ پرفراز و نشیب و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گوناگون سفر کنید، شهر بدروم بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 102 کاربر