چگونه از قشم به هرمز برویم؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/17
بازدید: 24602
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از زیباترین مناطق ایران، جزیره هرمز نام دارد. این جزیره در چندین سال گذشته بسیار مورد توجه گردشگران و مسافران واقع شده است. سفر به هرمز با توجه به سواحل زیبا و خاک هزار رنگ این جزیره می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. علاوه‌بر این وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیاد، این منطقه را به یک جزیره رویایی تبدیل کرده، اما نکته مهم و حائز اهمیت این است که چگونه از قشم به هرمز برویم و برای رسیدن به این جزیره باشکوه نیازمند رعایت چه مواردی هستیم.

چگونه از قشم به هرمز برویم؟

چگونه می‌توان به جزیره هرمز رسید؟

با در نظر گرفتن اینکه جزیره هرمز فاقد فرودگاه است سفر مستقیم از شهر‌های مختلف به جزیره امکان‌ پذیر نخواهد بود، لذا جهت رسیدن به هرمز باید به وسیله هواپیما یا وسایل نقلیه عمومی و یا به وسیله خودروی شخصی به قشم یا بندرعباس سفر کنید؛ سپس به واسطه اسکله‌های موجود در این دو شهر خود را به هرمزگان برسانید. سواحل قشم از زیباترین جاذبه های دیدنی این جزیره زیباست که می‌توانید از آنها دیدن کنید.

تور قشم لحظه آخری - بدون تخفیف به قشم سفر نکن؛ تخفیف 20 الی 70 درصدی روی آفر های ویژه لحظه آخر

چگونه از جزیره قشم به هرمز برویم؟

فاصله جزیره قشم تا هرمز به وسیله مسیر دریایی حدود ۴۵ دقیقه خواهد بود. برای اینکه بتوانید از قشم به جزیره هرمز سفر کنید باید ابتدا به اسکله شهید ذاکری قشم بروید و از آنجا از طریق شناور‌های دریایی موجود در اسکله به هرمزگان برسید. نکته‌ای که در رابطه با چگونگی سفر از قشم به هرمزگان وجود دارد این است که این شناور‌ها می‌توانند شما را از قشم به هرمز یا از هرمز به قشم برسانند و سفر با این شناور‌های دریایی بسیار مطمئن و خاطره‌انگیز خواهد بود.

جزیره قشم

ساعت حرکت شناور‌های دریایی از جزیره قشم به جزیره هرمز

شناور‌هایی که در اسکله شهید ذاکری وجود دارند در تمامی روز‌های هفته به سمت هرمز سفر می‌کنند. نکته‌ای که باید آن را مد نظر داشته باشید این است که شناور‌ها در ساعات مشخصی از روز اقدام به جابجایی مسافران از قشم به هرمز می‌نمایند. به‌طورکلی می‌توان گفت که شناور‌های دریایی در ساعت‌های ۷، ۹، ۱۴ و۱۵ از سمت جزیره قشم به هرمز حرکت کرده و در ساعات ۸، ۱۰، ۱۵ از جزیره هرمز به سمت جزیره قشم سفر می‌کنند.

چگونه بلیط شناور دریایی از قشم به هرمز را بخریم؟

امکان خرید و تهیه بلیط شناور دریایی جزیره قشم به صورت اینترنتی وجود دارد که برای این کار نیاز است تا به سایت WWW. qeshmepay.ir مراجعه کنید و بلیط خود را تهیه نمایید اما امکان خرید حضوری نیز وجود دارد که برای خرید حضوری باید به اسکله شهید ذاکری مراجعه نمایید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا بلیط خود را به صورت حضوری تهیه کنند که این روش نیز روش مطمئن‌تر و بهتری خواهد بود.

بلیط شناور دریایی

مراحل خرید بلیط حضوری شناور دریایی برای سفر از قشم به هرمز

جهت خرید بلیط شناور دریایی باید برخی از اقدامات و مراحل را مد نظر داشته باشید، به همین منظور نیاز است تا در وهله اول به اسکله شهید حقانی مراجعه کنید و از گیت صدور بلیط، اقدام به خریداری بلیط مورد نظر کنید؛ اما باید توجه داشته باشید که ارائه کارت ملی جزء مدارک ضروری محسوب می‌شود. سپس باید به گیت کنترل مراجعه نمایید و پس از بررسی بلیت، سوار شناور شوید. پس از کامل شدن لیست مسافران، شناور به سوی جزیره هرمز حرکت خواهد کرد. یک کارت بلیط اعتباری برای شناور‌های دریایی قشم تعبیه شده است که برای گردشگران و افرادی که سفر‌های زیادی را با شناور انجام می‌دهند مناسب خواهد بود. این کارت بلیط اعتباری در تمامی بنادر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هزینه بلیط شناور دریایی

هزینه بلیط شناور‌های دریایی از قشم به هرمز چقدر است؟

نکته بسیار مهمی که در رابطه با شناور‌های دریایی وجود دارد این است که معمولاً قیمت بلیط این شناور‌ها بالا نیست اما در برخی از مواقع امکان تغییر قیمت در آن‌ها وجود دارد؛ به همین دلیل نمی‌توان قیمت و هزینه دقیقی را برای استفاده از شناور‌های دریایی پیش ‌بینی کرد.

هزینه سفر به قشم - برای سفر کردن به جزیره زیبای قشم چقدر باید هزینه کرد؟

شماره تماس‌های ضروری در سفر از قشم به هرمز

یکی از مواردی که باید پیش از سفر به آن توجه داشته باشید شماره تماس‌های ضروری در سفر است. در صورتی که قصد سفر از قشم به هرمز را دارید نیاز بوده تا لیست برخی از شماره‌های تلفن ضروری را داشته باشید. برخی از شماره تماس‌های ضروری شامل:

  • شماره تماس اسکله شهید ذاکری قشم: ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶
  • شماره تماس بندر هرمز: ۰۷۶۳۵۳۲۳۱۸۵
  • شماره تماس مرکز جستجو و نجات دریایی: ۱۵۵۰

اسکله های قشم

تور قشم و هرمز - برای سفر رویایی به قشم و هرمز حاضری ✈️

نکات مهمی که در سفر از قشم به هرمز باید رعایت کنید!

زمانی که قصد سفر از قشم به هرمز را دارید حتماً باید به نکات زیر توجه کافی داشته باشید چرا که با رعایت این موارد می‌توانید سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید. اولین نکته مهم و حائز اهمیت در رابطه با قایق‌های موتوری قشم و هرمز است. در حال حاضر برای جابجایی مسافران از قایق‌های موتوری استفاده می‌شود. باید توجه داشته باشید که استفاده از این قایق‌ها در شرایط آب و هوایی نامناسب می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد. بنابراین در شرایط بد جوی استفاده از قایق‌های موتوری توصیه نمی‌شود. برای تهیه و خرید بلیط شناور پیشنهاد می‌شود تا به صورت حضوری اقدام کنید چرا که در بسیاری از مواقع احتمال خرید اینترنتی بلیط شناور وجود ندارد. استفاده از جلیقه نجات یکی از مهمترین مواردی است که در زمان سوار شدن به شناور باید رعایت کنید. پیش از اینکه اقدام به استفاده از شناور‌های دریایی کنید حتماً شرایط آب و هوای منطقه را بررسی نمایید. در واقع شناور‌ها نمی‌توانند در شرایط بد جوی حرکت کنند و حرکت آن‌ها در این شرایط بسیار خطرناک است به‌طوری که حتی امکان به خطر افتادن جان مسافران را دارد.

نکات مهم

برنامه زمانی حرکت شناور‌ها از قشم به هرمز چگونه است؟

به‌طور‌کلی همه روزه در ساعت‌های ۷ صبح، ۹ صبح، ۱۴ و ۱۵ شناور‌ها اقدام به جابجایی مسافران و گردشگران به هرمز می‌کند. برنامه حرکت شناور‌ها از هرمز به قشم نیز در ساعات مختلفی انجام می‌شود. در ساعت ۸و ۱۰ صبح از هرمز به بندر شهید ذاکری با شناور تندرو کلاس a انجام خواهد شد. در ساعت ۱۵ نیز می‌توانید به وسیله شناور تندرو کلاس a از هرمز به بندر شهید ذاکری قشم سفر کنید.

طول مسیر قشم به هرمز چقدر است؟

هرمز جزیره‌ای بیضی شکل در خلیج فارس است که در فاصله ۸ کیلومتری بندرعباس قرار دارد. این جزیره به کلید خلیج فارس مشهور بوده و دلیل این نامگذاری، موقعیت مکانی و جغرافیایی آن است. در صورتی که قصد طی کردن و پیمودن مسیر از قشم به هرمز را دارید باید مسافتی ۵۴ کیلومتری را سپری کنید. برای طی کردن این مسیر حدود ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه زمان باید صرف کنید.

هرمز

جاهای دیدنی جزیره هرمز - جاهای دیدنی یکی از زیباترین جزیره های موجود در خلیج فارس

چه مسیر‌های دیگری برای رفتن از قشم به هرمز وجود دارد؟

به‌طورکلی برای رسیدن به هرمز می‌توانید از دو راه استفاده کنید. اولین راه مراجعه به اسکله شهید حقانی بندرعباس و استفاده از قایق‌های تندرو برای رسیدن به هرمز است. مسیر دیگری که برای رفتن از قشم به هرمز وجود دارد، سفر به اسکله ذاکری قشم و طی کردن مسیر با قایق سواری است. در این صورت حدود ۴۰ دقیقه زمان لازم دارید تا از قشم به هرمز برسید. با کلیک بر روی لینک معرفی جزیره قشم با این جزیره بیشتر آشنا شوید.

چگونه از بندرعباس به جزیره قشم برویم؟

برای رسیدن به جزیره قشم از بندرعباس باید ابتدا خود را به اسکله شهید حقانی بندرعباس برسانید. در واقع برای مسافرت از بندرعباس به جزیره قشم تنها یک راه وجود دارد و آن استفاده از راه دریایی است. پس از رسیدن به اسکله شهید حقانی می‌توانید به وسیله قایق، کشتی یا اتوبوس دریایی، به سمت قشم حرکت کنید. برای رسیدن از بندرعباس به قشم حدود یک ساعت زمان لازم دارید. در طی این مسیر زیبایی‌های بسیار زیادی را خواهید دید. علاوه‌بر این می‌توانید از زیبایی‌های دریا و تابش نور درخشان آفتاب لذت ببرید و خاطره آرامش بخشی را برای خود ایجاد کنید.

بندرعباس

امکان سفر با ماشین شخصی از بندرعباس به قشم وجود دارد؟

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا با ماشین شخصی مسافرت کنند. برای این کار باید توجه داشته باشید که مسیر زمینی برای سفر با خودروی شخصی به قشم وجود ندارد؛ بنابراین می‌توانید خودرو خود را به لندینگ کرأفت‌ها یا قطار‌ها بسپارید تا به این وسیله خودرو شما به جزیره قشم منتقل شود و خودتان از اسکله شهید حقانی با قایق یا کشتی به قشم سفر کنید. نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید در زمان مسافرت با خودرو شخصی از بندرعباس به قشم توجه داشته باشید که یکی از این موارد ارتفاع خودرو است. در حقیقت ارتفاع خودرو شما باید کمتر از ۱۵۸ سانتی‌متر و عرض خودرو باید نهایتاً ۱۸۰ سانتی‌متر باشد. خودرو‌هایی مانند پاترول یا پرادو و خودرو‌های شاسی بلند نمی‌توانند به وسیله لندینگ کرأفت‌ها یا قطار به قشم حمل شوند.

سفر با ماشین شخصی از بندرعباس

امکان سفر هوایی از بندرعباس به قشم وجود دارد؟

در حال حاضر هیچ گونه خطوط هوایی برای سفر از بندرعباس به قشم وجود ندارد. در واقع هیچ ایرلاینی تا به حال این پرواز را انجام نداده است، اما امکان دارد در آینده مسیر‌های هوایی جدیدی از بندرعباس به قشم افزوده شود. به همین منظور تنها راه مسافرت از بندرعباس به جزیره قشم، راه دریایی است و مسافران زیادی سالانه از همین راه به قشم سفر می‌کنند.

بهترین زمان برای سفر از بندرعباس به قشم

جزیره قشم معمولاً در طول ایام سال دارای هوای گرمی است که این گرما در اوایل تیر ماه تا اوایل مرداد ماه بیشتر احساس می‌شود. بهترین زمان سفر به قشم در فصل زمستان است. در این فصل آب و هوای مطبوع و مناسب‌تری را شاهد هستیم. بهترین زمان برای مسافرت به قشم اوایل آذر تا اوایل فروردین است. در این ماه‌ها میانگین دمای قشم ۲۰ درجه سانتیگراد بوده و هوا برای سفر بسیار مناسب خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر از بندرعباس به قشم

هزینه سفر از بندرعباس به قشم چقدر است؟

یکی از مهمترین سؤالاتی که برای بسیاری از گردشگران و مسافران به وجود می‌آید این است که هزینه سفر از بندرعباس به قشم چقدر خواهد بود. به‌طورکلی می‌توان گفت هزینه سفر به عوامل و موارد زیادی وابسته است. به عنوان مثال روش‌های انتخابی برای مسافرت به قشم که شامل قطار، کشتی یا قایق بوده می‌تواند به طور مستقیم بر هزینه سفر تأثیر ‌گذار باشد. علاوه‌بر این قیمت‌ها با توجه به فصول متغیر خواهد بود بنابراین با در نظر گرفتن فصل و روش حمل و نقل می‌توان به طور میانگین هزینه‌های سفر را پیش‌بینی کرد.

هزینه سفر از بندرعباس

کلام پایانی

جزیره قشم سراسر زیبایی و چشم ‌اندازی فوق‌العاده است. در زمان سفر به جزیره قشم نیاز بوده تا از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی موجود استفاده کنید. علاوه‌بر این بسیاری از گردشگران و مسافران قصد سفر از قشم به هرمز را دارند. یکی از سؤالات مهم این است که چگونه از قشم به هرمز برویم. به‌طورکلی برای رسیدن به مقصد هرمز باید از شناور‌های دریایی استفاده کنید. به همین دلیل نیاز است تا نکات مهمی در رابطه با چگونگی مسافرت از قشم به هرمز را بدانید و از ساعات حرکت شناور‌های دریایی موجود، اطلاعات کافی را داشته باشید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 101 کاربر