چرا پرواز مستقیم به آنتالیا نداریم؟

زمان مطالعه: 1 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/27
بازدید: 4354

پروازهای مستقیم ایران به آنتالیا در سال ۱۳۸۸ به دستور احمدی نژاد رئیس جمهور وقت ممنوع گردید. بعد از ممنوعیت، هیچ پرواز مستقیمی از ایران به آنتالیا صورت نگرفت و پروازها تنها به شهرهای نزدیک آنتالیا به زمین می‌نشستند. با توجه به این‌ که هر سال تور سفر این شهر برای ایرانیان بسیار محبوب بوده و خواهان پرواز مستقیم نیز هستند؛ اما این امکان وجود نداشته و سالهاست که هیچ پرواز مستقیمی از ایران در فرودگاه آنتالیا فرود نیامده است.
در هنگام سفر به آنتالیا لازم است تا از یکی از آژانس های مسافرتی بلیط آنتالیا را تهیه کنید با توجه به این که این پرواز به ‌صورت مستقیم صورت نخواهد گرفت. به ‌همین دلیل هنگامی که در فرودگاه‌ بین‌المللی صفحه نمایشگر را مشاهده می‌کنید نامی از آنتالیا مشاهده نخواهید کرد. یکی از راه‌های غیرمستقیمی که برای سفر به آنتالیا مورد استفاده قرار می‌گیرد پرواز مستقیم از تهران به مقصد آدنا است. در میانه این پرواز، هواپیما جهت سوخت‌گیری به‌ مدت ۴۵ دقیقه از حرکت باز می‌ایستد و پس از آن به سمت فرودگاه آنتالیا به پرواز در می‌آید. در این مدت زمان سوخت‌گیری مسافران در درون هواپیما خواهند ماند.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. سفر غیرمستقیم به آنتالیا

سفر غیرمستقیم به آنتالیا

البته برخی دیگر از پروازهای غیرمستقیم برای سفر به آنتالیا وجود دارند. به عنوان مثال می‌توانید به صورت هوایی خود را به شهرهای نزدیک آنتالیا برسانید و پس از آن با ماشین و اتوبوس به صورت زمینی به آنتالیا وارد شوید. برای سفر به آنتالیا می‌توانید بلیط آنتالیا را از ایرلاین‌ها خریداری نمایید؛ اما با توجه به این موضوع که نام آنتالیا با توجه به پرواز غیرمستقیم آن، روی صفحه نمایشگر فرودگاه به نمایش در نخواهد آمد؛ در نتیجه می‌بابیست به نام فرودگاه مقصد روی این صفحه نمایش دقت فرمایید. آنتالیا تنها شهری نیست که پرواز غیرمستقیم دارد؛ بلکه شهرهایی مانند آداسی و بدروم نیز از پرواز غیرمستقیم برخوردار هستند. 

چرا پرواز مستقیم به آنتالیا نداریم؟
چرا پرواز مستقیم به آنتالیا نداریم؟
چرا پرواز مستقیم به آنتالیا نداریم؟

نظرات کاربران

  • مسعود مسعود 1402/10/02
    0 نفر پسندیدند
    پرواز مستقیم ایران به آنتالیا وجود نداره باید بری ترکیه از اونجا که راهی نی

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 3.9 از 5 | از 102 کاربر