مالدیو یا سریلانکا

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/09
بازدید: 1258
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از دغدغه‌های افراد این است که برای سفر کدام کشور را انتخاب کنیم. از مناطق بسیار خوش آب و هوا که در بین ایرانیان طرفداران بسیار زیادی دارد، مالدیو یا سریلانکا هستند. مالدیو کوچک‌ترین کشور در آسیا شناخته می‌شود. این کشور از تشکیل مجمع الجزایر به وجود آمده و زیبایی چشم نوازی دارد. یکی از جزایر نزدیک به مالدیو سریلانکا است که در جنوب غربی این کشور قرار دارد. به دلیل نزدیکی این دو جزایر افرادی که تصمیم به سفر به یکی از آن‌ها را می‌گیرند از دیگری نیز بازدید خواهند کرد.

مالدیو قسمتی از بهشت - با کلیک بر روی لینک با یکی از شگفت انگیز ترین و زیباترین سواحل دنیا آشنا شوید.

مالدیو یا سریلانکا

تفریحات و دیدنی‌ های جزیره مالدیو و سریلانکا

در سفر به هر منطقه باید از تفریحات آن محل اطلاعات کافی را داشته باشید تا بر اساس سلایق و علایق خود محل‌های مورد نظرتان را انتخاب نمایید. تفریحات و دیدنی‌های جزیره مالدیو و سریلانکا به حدی زیاد است که شما هر چقدر وقت بگذارید باز هم برخی از جاذبه‌های تفریحی را نمی‌توانید مشاهده کنید. در ادامه دیدنی‌های هر دو جزیره آمده است تا بتوانید لیستی از مناطق تفریحی این مکان‌ها داشته باشید.

سفر به سریلانکا؛ کشوری با طبیعتی بکر و جاذبه های گردشگری جذاب!

اتومو گاندوارو، کاخ تاریخی مالدیو

یکی از پادشاهان معروف مالدیو به نام سلطان احمد در کاخی برجسته و تاریخی به نام اوتیمو گاندوارو زندگی می‌کرد. این پادشاه اولین ارتش ملی را به وجود آورد و در این کاخ از آن رونمایی کرد. سلطان احمد در تاریخ مالدیو نقش مهمی دارد. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به مکان‌های تاریخی علاقه بسیاری دارید، بازدید از این کاخ بسیار بزرگ و زیبا را از دست ندهید.

اتومو گاندوارو، کاخ تاریخی مالدیو

مسجد جمعه، بزرگ ترین مسجد مالدیو

در سال ۱۶۵۶ مسجدی بسیار بزرگ به نام مسجد جمعه در جزیره مالدیو احداث گردیده است. در این محل معماری اسلامی بسیار به چشم می‌خورد. روی دیوار‌های مسجد، نقش‌های اسلامی دیده می‌شود و مسجد جمعه گنبد و مناره‌های طلایی رنگ بسیار زیادی دارد که چشم‌ها را از دور نیز به خود خیره می‌کند. نقش‌های روی دیوار این مسجد به زبان عربی هستند که زیبایی این مکان را چند برابر کرده است.

اولین موزه مالدیو، موزه ملی

محمد‌امین دیدی یکی از نخست وزیر‌های مالدیو در سال ۱۹۵۲ در روز ملی مالدیو موزه‌ای به نام ملی تأسیس کرد. این بنا از بزرگ‌ترین موزه‌های دنیا شناخته شده که عتیقه‌های تاریخی و با ارزشی در آن نگهداری می‌شوند. در موزه ملی مجسمه‌های سنگی بودیسم وجود دارند که بازدیدکننده‌های بسیاری برای دیدن آن‌ به این محل ‌می‌روند. ظرف‌های طلایی که در قرن‌های پیش مردم این جزیره در آن‌ها غذا می‌خوردند، در این موزه قرار دارند.

موزه ملی

جزیره‌ ای در ضلع شرقی مالدیو، جزیره آلیماتا

یکی از جذابیت‌های این جزیره امکان غواصی است. در این محل مربیانی برای آموزش غواصی حضور دارند که می‌توانند شما را برای ساعاتی شنا در آب آماده کنند. امکان پیاده روی نیز در کنار ساحل این جزیره وجود دارد. این محل زیبایی بسیاری داشته و مکان‌های تفریحی زیادی نیز در آنجا تعبیه شده است.

جزیره آلیماتا

آبی کریستالی در ساحل نالاگورایدو مالدیو

همیشه دیدن آب‌های تمیز و سواحل زیبا حال انسان را خوب می‌کند. ساحل نالاگورایدو یکی از همین سواحل است زیرا آب‌های کریستالی و همچنین شن‌های درخشان سفید رنگ دارد. این منطقه در مالدیو به گردشگران این امکان را می‌دهد که ساعاتی در آرامش باشند و طبیعت بسیار زیبا را تماشا کنند. اگر علاقه‌مند به شنا کردن در آب هستید پس حتماً به این سواحل سفر داشته باشید و از جذابیت‌های این ساحل نهایت استفاده را ببرید.

اسکوتر زیر آب در مالدیو

یکی از تفریحات بسیار جذاب و دوست داشتنی در مالدیو اسکوتر زیر آب است این تفریح یک تجربه هیجان‌انگیز را برای شما خواهد داشت. در واقع اسکوتر زیر آب مانند دوچرخه است که تجربه غواصی بسیار بی‌نظیری را به شما خواهد داد.

ماهیگیری در مالدیو

در صورتی که علاقه‌مند به ماهیگیری هستید، فرصت خوبی برای شما در مالدیو به وجود آمده است. برای تجربه بهتر ماهیگیری می‌توانید از یک تیم راهنمای محلی نیز استفاده کنید تا اقدام به ماهیگیری در آب‌های مملو از ماهی‌های زنده کنید. ماهی‌های بسیار زیادی مانند ماهی تن و ماهی بادبان در برخی از مناطق مالدیو وجود دارند که می‌توانید اوقات فراغت خود را به شکار آن‌ها مشغول شوید.

مالدیو قسمتی از بهشت - با کلیک بر روی لینک با یکی از شگفت انگیز ترین و زیباترین سواحل دنیا آشنا شوید.

ماهیگیری در مالدیو

قایق موز مالدیو

این قایق شباهت بسیار زیادی به موز دارد و شما می‌توانید اقدام به گذراندن وقت خود و تفریح کردن به واسطه این قایق کنید. افراد زیادی با جلیقه نجات در این قایق حضور دارند تا بتوانند یک تجربه هیجان‌انگیز را برای شما به وجود بیاورند.

قلعه صخره‌ ای سیگیریا

قلعه صخره‌ای دارای دیواره‌های بسیار بزرگی با ارتفاع ۲۰۰ متر از سطح زمین بوده و راه پله‌های شیب داری برای رسیدن به بالا برای آن تعبیه شده است. بر روی دیواره‌های این بنا نقاشی‌های بسیار زیبا و شگفت‌انگیزی وجود دارند. در این قلعه صخره‌ای می‌توانید بقایای یک تمدن باستانی را به وضوح ببینید. ساختن سازه‌ای در ارتفاع در دوران بسیار گذشته نیازمند نبوغ مهندسی بود. در اطراف این قلعه باغ‌های مهم زیادی نیز به چشم می‌خورند.

پارک ملی یالا، حیات وحش سریلانکا

یکی از مناظر جذاب و واقعی از حیات وحش که در سریلانکا قرار دارد پارک ملی یالا است. این پارک ملی دارای بالاترین تراکم پلنگ در سرتاسر دنیا بوده و احتمال دیدن پلنگ‌ها در این منطقه بسیار زیاد است. پلنگ‌ها به عنوان جاذبه اصلی به شمار می‌آیند اما با مراجعه به این پارک ملی می‌توانید انواع فیل‌ها و خرس‌های تنبل را نیز مشاهده کنید.

پارک ملی یالا - معرفی بزرگترین پارک حیات وحش سریلانکا

پارک ملی یالا، حیات وحش سریلانکا

قلعه گال

در زمان‌های گذشته زمانی که پرتغالی‌ها برای بار اول در سال ۱۵۰۵به این جزیره آمدند، اقدام به ساختن یک قلعه باشکوه کردند. این قلعه یک نمونه بسیار زیبا از ترکیب معماری اروپایی و همچنین آسیایی است. در حال حاضر این منطقه دارای رستوران‌های مدرن بسیار زیاد و همچنین هتل‌ها و فروشگاه‌های معتبر است.

قلعه آدم سریلانکا

در صورتی که به دنبال بهترین مناظر طبیعی و همچنین تاریخی در سریلانکا هستید حتماً به قلعه آدم سریلانکا مسافرت کنید. در حقیقت این قلعه ردپایی از سنگ است. این مکان یک مکان بی‌نظیر محسوب می‌شود و پیاده روی به بالای کوه جهت دیدن این مکان بی‌نظیر به واسطه پلکان ۵۰۰۰ تایی وجود دارد. مسیر پیاده روی آن متوسط است و زمانی که اقدام به پیمودن این راه می‌کنید از میان مزارع چای خواهید گذشت و تا ارتفاع ۱۱۴۱ متری از سطح دریا بالاتر خواهید رفت.

معبد دندان

معبد دندان یکی از مکان‌های بسیار با اهمیت و مقدس در سریلانکا به شمار می‌آید. این معبد محل نگهداری یکی از دندان‌های بودا است که به همین دلیل اسم این معبد را، معبد دندان گذاشته‌اند. علاوه بر این بسیاری از افراد به این معبد، معبد طلا نیز می‌گویند. بر اساس بسیاری از داستان‌ها و افسانه‌ها، این دندان در بستر مرگ از بودا گرفته شد و سپس از هند به کشور سریلانکا به صورت قاچاق آورده شد. با محاصره پادشاه این دندان را در مو‌های شاهزاده خانم قاچاق کردند. شایان ذکر است تلاش‌های زیادی برای سرقت و از بین بردن این دندان صورت گرفت.

معبد دندان بودا - معرفی یکی از مقدس ترین معابد بودایی است

معبد دندان

موج سواری در سریلانکا

یکی از تفریحات بسیار حائز اهمیت که در سریلانکا می‌توانید از آن استفاده کنید، موج سواری بوده که ساحل جنوب غربی سریلانکا مکان بسیار مناسبی برای این کار است. همچنین تفریحات بسیار زیادی در سریلانکا وجود دارند. به عنوان مثال می‌توانید در سریلانکا سوار قطار شوید. از کار‌هایی که باید در این کشور انجام دهید این است که می‌توانید از قطار‌هایی که از میان تپه‌ها و دره‌ها عبور می‌کنند، استفاده کنید. نگاه کردن به کوه همچنین مزارع چای بسیار لذت‌بخش خواهد بود و می‌تواند همیشه در خاطرات شما بماند. در صورتی که قصد سفر به سریلانکا را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا قطار سواری را نیز در لیست کار‌ها و تفریحات خود قرار دهید.

موج سواری در سریلانکا

بهترین زمان برای بازدید از جزایر سریلانکا و مالدیو

به طور کلی می‌توان گفت آب و هوای سریلانکا گرمسیری بوده و دارای یک فصل مناسب خشک و مرطوب برای گردشگری است. میانگین دما در این جزیره حدود ۲۸ تا ۳۲ درجه سانتی گراد بوده و دما می‌تواند در هر فصلی متغیر باشد. ذکر این نکته ضروری است که مناطق اطراف ساحلی در اکثر مواقع نسیم خنکی دارند. دی و بهمن به عنوان خنک‌ترین ماه‌های سال در این جزیره شناخته می‌شوند. در صورتی که قصد مسافرت به این جزیره را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا برای بازدید در فصل زمستان اقدام کنید.

همچنین مالدیو دارای یک آب و هوای گرمسیری بوده و در طول سال، این کشور ۲ باران موسمی را تجربه خواهد کرد. جنوب غربی این کشور معمولاً باران و باد بیشتری را خواهد داشت. شایان ذکر است گرم‌ترین ماه‌های سال در این کشور ماه‌های تیر و مرداد هستند که دما به ۳۰ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد نیز خواهد رسید. در صورتی که قصد دارید اطلاعات کاملی در رابطه با آب و هوای این کشور داشته باشید، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که دی ماه به عنوان سردترین ماه این کشور به شمار می‌آید.

بهترین زمان بازدید از جزایر سریلانکا و مالدیو

هزینه سفر به جزیره مالدیو و سریلانکا

درباره هزینه سفر به این دو جزیره باید به انتخاب و تصمیم خود توجه کنید. در صورتی که به جای هتل‌های لوکس از اقامتگاه‌های ساحلی استفاده کنید، هزینه‌هایتان کمتر می‌شود. به طور کلی با یک برنامه‌ریزی دقیق و مناسب می‌توانید سفری مقرون‌به‌صرفه به سریلانکا داشته باشید. در سفر به مالدیو نیز اگر از بعضی شهر‌های قاره آسیا به مالدیو سفر کنید، در این حالت هزینه‌های شما کمتر خواهد شد. اگر از دیگر قاره‌ها اقدام به مسافرت به مالدیو نمایید، هزینه شما بیشتر است. به طور کلی هزینه سفر به جزیره‌ مالدیو و سریلانکا به شرایط مختلفی مانند: زمان سفر، محل اقامت، بلیط هواپیما و... بستگی دارد.

کلام پایانی

مالدیو و سریلانکا دارای مکان‌های دیدنی بسیار زیادی هستند که بسیاری از مسافران و گردشگران برای استفاده از امکانات و تفریحات موجود در این دو جزیره اقدام به مسافرت می‌کنند. برخی از این مکان‌های بی‌نظیر شامل جزیره آلیماتا و موزه ملی در مالدیو می‌شود. همچنین در سریلانکا نیز مکان‌های بسیار زیبایی مانند قلعه سیگیریا قرار دارد و می‌توانید در زمان مسافرت با تور سریلانکا از پارک ملی آن نیز دیدن کنید. به طور کلی می‌توان گفت این جزایر دارای آب و هوای گرمسیری و مرطوب هستند و امکان استفاده از تفریحات دریایی بسیار مناسبی مانند غواصی و جت اسکی در هر دو جزیره وجود دارد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 101 کاربر