سفر به کیش در زمستان

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/06
بازدید: 2636
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سفر به کیش در زمستان چگونه است؟ چرا باید در زمستان به کیش سفر کنیم؟ کیش یک جزیره گرمسیری در جنوب ایران است که تابستان‌های گرم و زمستان‌های خنکی دارد. تصور گذراندن یک روز سرد زمستانی در آغوش گرم جزیره کیش، خصوصا برای کسانی که در یک منطقه سردسیری زندگی می‌کنند؛ جذاب است. اما آیا چیزی درباره سفر زمستانی به این جزیره می‌دانید؟ درست فهمیدید، شرایط این سفر در هر فصل از سال متفاوت است. برای مثال زمستان‌ها کیش شاهد بارش‌های ناگهانی باران است و امکان انجام تفریحات آبی هم وجود ندارد. پس اگر چنین برنامه‌هایی برای سفرتان دارید، زمستان زمان مناسبی برای راهی شدن نیست. اگر می‌خواهید درباره سفر به این مقصد گردشگری در فصل‌های دیگر اطلاعات کسب کنید، پیشنهاد می‌شود مقاله بهترین زمان سفر به کیش را بخوانید اما در این مقاله قصد داریم شرایط زمستانی این جزیره را بررسی کنیم. بنابراین اگر درحال برنامه‌ریزی سفر به کیش در زمستان هستید، با ما تا انتهای این مطلب از وبلاگ لحظه آخر با ما همراه باشید.

سفر به کیش در زمستان

آب و هوای زمستان در کیش

در صورتی که در فصل زمستان به جزیره کیش سفر می‌کنید، چتر و بارانی در چمدان خود قرار دهید زیرا معمولاً در تمامی روز‌ها شاهد بارش باران خواهید بود. هوای کیش در فصل زمستان بین ۹ تا ۲۲ درجه سانتی گراد است و اگر از بارش باران فاکتور بگیریم، جزیره در این فصل در آب و هوای مطبوع و معتدلی قرار دارد. اگرچه هوای جزیره در این فصل سرد نیست اما به‌خاطر باراش‌ها و متلاطم شدن دریا نباید انتظار داشته باشید که بتوانید تفریحات آبی را در این فصل انجام دهید و یا آفتاب بگیرید. این فصل برای پاساژگردی، شرکت در برخی جشنواره‌های زمستانی و شهرگردی مناسب است.

آب و هوای کیش - دمای هوای کیش به تفکیک فصل

چرا باید فصل زمستان را برای سفر به کیش انتخاب کنیم؟

دلایل زیادی برای انتخاب زمستان برای سفر به کیش وجود دارد. دلیل اول مقرون به صرفه بودن هزینه سفر به این جزیره در زمستان است. از آنجایی که نمی‌توان در این ایام همه تفریحات آبی را انجام داد، گردشگران کمتری فصل زمستان را برای سفر انتخاب می‌کنند و به همین دلیل تورهای ارزان کیش را راحت‌تر می‌توان در این فصل پیدا کرد. اگر هدفتان از سفر خرید و گردش در شهر باشد، زمستان بهترین انتخاب است. دلیل دوم آب و هوای مطبوع جزیره در این فصل است. کسانی که مشکل تنفسی دارند و یا در شهرهای بزرگ و آلوده زندگی می‌کنند و می‌خواهند آب و هوایی عوض کنند، اگر در این فصل راهی کیش شوند می‌توانند بدون ماسک بهترین و پاک‌ترین هوا را تنفس کنند و کمی به خودشان و ریه‌هایشان استراحت دهند. دلیل سوم تخفیفاتی است که مراکز خرید در این فصل روی کالای خود اعمال می‌کنند تا بتوانند اجناس تازه‌ای برای سال جدید بیاورند. از آنجایی که بهترین برندهای دنیا در جزیره کیش شعبه دارند، در این فصل می‌توانید یک خرید خوب و مقرون به صرفه داشته باشید. از میان بهترین مراکز خریدی که در فصل زمستان می‌توانید به آنها سر بزنید باید به مرکز خرید مرجان، زیتون، سارینا و... اشاره کرد.

تفریحات آبی زمستان در کیش

اگرچه در این فصل نمی‌توانید در سواحل کیش شنا یا غواصی کنید اما این بدان معنا نیست که در سفر زمستانی کیش، هیچ تفریحی برای انجام دادن وجود ندارد. در فصل زمستان در جزیره کیش، تفریحات زیادی از جمله رفتن به پارک آبی اوشن، شهربازی هایلند، بولینگ، سافاری، اسکوتر دریایی و یا بازدید از کشتی آکواریوم و... در جزیره کیش وجود دارد که زمستان‌‎ها هم می‌توانید انجام‌شان دهید. بیشتر تفریحاتی که در این فصل می‌توانید انجام دهید غیرآبی است اما اگر دوست دارید تفریحات آبی را هم تجربه کنید، پیشنهاد لحظه آخر به شما تهیه ورودی پارک آبی اوشن است. این پارک در سال ۱۳۹۵ تأسیس شد و در حال حاضر به شهرت و محبوبیت زیادی در میان گردشگران دست یافته است. همچنین در این فصل می‌توانید در جنگ‌های شبانه نیز شرکت کنید.

تفریحات کیش - هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی و غیر آبی کیش که نباید از دستشان بدهید

فستیوال‌های زمستانی کیش

جشنواره‌های زیادی در جزیره کیش برگزار می‌شود و مسئولین این جزیره سعی می‌کنند، بیشتر این فستیوال‌ها را در لو سیزن‌ها برگزار کنند تا در این ایام هم گردشگرانی جذب جزیره شوند. از میان این فستیوال‌ها می‌توان به  کنسرت‌ها و فستیوال‌های موسیقی‌ای اشاره کرد که اکثرشان در بازه زمانی 14 تا 20 بهمن برگزار می‌شود و در آن جوایزی هم به شرکت کننده‌ها اهدا می‌شود. در این فصل جنگ‌های شبانه زیادی هم روی کشتی‌های تفریحی برگزار می‌شود که معمولا در این جنگ‌ها مراسم قرعه کشی و اهدای جایزه به گردشگران نیز برگزار می‌شود.

 

جاهای دیدنی کیش در زمستان

برخی از جاهای دیدنی کیش هستند که بازدید از آنها در سفر زمستانی لذت سفر را دو چندان می‌کند. از میان این جاذبه‌ها می‌توان به اسکله تفریحی کیش و برنامه‌های مفرحش، کشتی یونانی کیش، ساحل کلبه هور، شهر زیرزمینی کاریز، جزیره هندورابی، سافاری، دلفیناریوم، نخلستان و... اشاره کرد. از آنجایی که هوای جزیره و اطراف آن در زمستان فوق‌العاده است، شهرگردی و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی می‌تواند جذابیت زیادی برای گردشگران داشته باشد.

جاهای دیدنی کیش - لیست کامل جاذبه های گردشکری کیش + عکس + قیمت + آدرس

قیمت تور کیش در زمستان

تورهای کیش در زمستان مانند تورهای پاییزی مورد استقبال قرار نمی‌گیرند زیرا و بیشتر کسانی به سراغ این تور می‌روند که هدفشان از سفر خرید کردن باشد و یا دوست داشته باشند در زمان‌های خلوتی جزیره را ببینند. بنابراین هزینه سفر به این شهر نسبت به پاییز کمتر است. هم هتل‌ها تخفیفات بسیار خوبی در این ایام برای رزرو هتل در نظر می‌گیرند و هم هزینه پروازها کاهش پیدا می‌کند. جدا از آن از آنجایی که میزان گردشگر در زمستان کمتر می‌شود، معمولا بلیط تفریحات را هم می‌توانید با هزینه کمتر بگیرید.

سفر به کیش در زمستان 

اگر با بارش ناگهانی باران مشکلی نداشته باشید، زمستان می‌تواند زمان مناسبی برای سفرتان به جزیره کیش باشد. در این مقاله درباره اینکه چرا باید به جزیره کیش سفر کنیم صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که سفر زمستانی به این جزیره می‌تواند کم مقرون به صرفه باشد و برای انجام کارهایی مانند خرید و شهرگردی بهترین انتخاب است. اگر قصد سفر زمستانی به کیش را دارید می‌توانید تور مورد نظر خود را از وبسایت لحظه آخر رزرو نمایید. مزیت رزرو تور از لحظه آخر امکان مقایسه آفرهایی است که توسط آژانس‌های مسافرتی مختلف ارائه می‌شود. شما می‌توانید از میان تعداد زیادی تور کیش به شما نشان داده می‌شود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 101 کاربر