جاهای دیدنی تهران در زمستان

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/18
بازدید: 1492
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شاید یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای افراد ساکنان شهر‌های بزرگ همچون شهر تهران به وجود می‌آید این باشد که چه تفریحاتی در این شهر برای روز‌های سرد زمستانی وجود دارد‌. به علاوه این امکان نیز وجود دارد که برخی افراد قصد سفر به تهران در فصل زمستان را داشته باشند، در این صورت آگاهی از تفریحات و جاذبه‌های دیدنی که در فصل زمستان در این شهر وجود دارد، خالی از لطف نیست. لازم به ذکر است که در شهر تهران انواع جاذبه‌های طبیعی، گردشگری، تاریخی و تفریحی وجود دارد و افراد می‌توانند اوقات فراغت خود در روز‌های زمستانی را با سر زدن به این مکان‌ها بگذارنند‌‌. در این مقاله از لحظه آخر سعی داریم شما را با جاهای دیدنی تهران در زمستان آشنا کنیم تا بتوانید در این فصل از سال نیز از زیبایی‌های موجود در این شهر نهایت لذت را ببرید.

جاهای دیدنی تهران در زمستان

پیست‌ های اسکی تهران

شاید جالب باشد بدانید، با این که تهران شهر باران خیز و برف خیزی نیست، تفریحات برفی بسیاری در آن وجود دارد. با بارش کوچک‌ترین برف فضا برای این تفریحات محیا می‌شود. از جمله پر طرفدار‌ترین تفریحاتی که در خصوص برف در شهر تهران وجود دارد، اسکی بوده که سالانه بسیاری از افراد برای اسکی در پیست‌های اسکی این شهر، به تهران سفر می‌کنند. در ادامه شما را با برخی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی این شهر آشنا خواهیم کرد.

سفر به زیباترین شهرهای داخلی با لحظه آخر

 پیست اسکی آبعلی

یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی در شهر تهران واقع شده در ۵۰ کیلومتری این شهر بوده که بین علاقه مندان به اسکی بسیار پر طرفدار است. در واقع اگر شما اسکی را به صورت حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای کار می‌کنید این پیست برای شما مناسب خواهد بود. البته این به دین معنا نیست که اسکی بازان مبتدی و آماتور نمی‌توانند از اسکی در این پیست لذت ببرند بلکه امکاناتی نیز برای این افراد وجود دارد. جالب است بدانید در پیست اسکی آبعلی حدود ۵ پیست اسکی وجود داشته و علاوه بر پیست اسکی، امکانات تفریحی دیگری همچون رستوران، هتل آبعلی و تله کابین وجود دارد. معمولا در زمستان این مجموعه بسیار شلوغ و پر ازدحام بوده و افراد می‌توانند از تفریحات موجود در آن نهایت لذت را ببرند. علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ عصر از این جاذبه تفریحی زیبا دیدن نموده و هزینه مورد نیاز برای ورود به آن در حدود ۱۶ هزار تومان است.

پیست اسکی آبعلی

آدرس پیست اسکی آبعلی: استان تهران، شهرستان دماوند، رودهن، دهستان آبعلی، جاده هراز

شماره تماس: ۰۲۱۷۶۵۳۲۷۴۳

بام تهران - پارکی که در آن تهران زیر پای شماست! تفریح و ورزش در کنار یکدیگر

پیست اسکی بین المللی دیزین

این پیست اسکی بسیار معروف و محبوب بوده و به همین سبب لقب بین‌المللی را به خود اختصاص داده‌ است. پیست اسکی دیزین تفریحات بسیار مدرن و جالبی داشته و به همین دلیل است که بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند این پیست را برای تفریحات زمستانی خود از جمله اسکی کردن انتخاب نمایند. از جمله دیگر از مکان‌های تفریحی که در این منطقه قرار دارد، هتل‌های آن که به شکل کلبه‌های چوبی آراسته شده‌اند، هستند. این کلبه‌ها منظره‌ی بسیار زیبایی دارند و اقامت در این کلبه‌ها سبب افزایش آرامش و نشاط مقیمان خواهد شد. اگر علاقه‌مند به مناظر برفی هستید، پیشنهاد می‌شود این کلبه‌ها را از دست ندهید. این امکان برای افراد وجود دارد که بتوانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۵:۳۰ با پرداخت ۱۵ هزار تومان ورودی، از این پیست زیبا دیدن کرده و در صورت علاقه‌مند بودن به اسکی نیز بپردازند.

پیست اسکی بین المللی دیزین

آدرس پیست اسکی بین‌المللی دیزین: استان البرز، شهرستان کرج، منطقه گاجره

شماره تماس: ۰۲۶۳۵۲۱۵۰۴۱

پیست اسکی توچال از جمله بهترین جاهای دیدنی تهران در زمستان

پیست اسکی توچال از جمله دیگر مکان‌های تفریحی در تهران بوده که به سبب دسترسی ساده به آن در اکثر روز‌های فصل زمستان بسیار شلوغ و پر ازدحام است و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای گذراندن روز‌های تعطیل خود در زمستان به این پیست بروند. لازم به ذکر است که علاوه بر تفریحات مربوط به اسکی، تفریحات دیگری همانند تله کابین، سورتمه، تله سیژ، بانجی جامپینگ، رستوران و سایر امکانات رفاهی، خدماتی و تفریحی وجود دارند. به علاوه اگر شما از دسته افرادی هستید که علاقه بسیار زیادی به تفریحاتی همچون کوهنوردی دارید، می‌توانید به توچال رفته و از تفریحات کوهنوردی این منطقه لذت ببرید‌. به علاوه برخی افراد به سبب تماشای مناظر برفی تهران به دیدن این پیست اسکی می‌آیند. زمان بازدید از این منطقه ۲۴ ساعته بوده و برای ورود نباید مبلغی بپردازید.

پیست اسکی توچال

آدرس پیست اسکی توچال: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران

شماره تماس: ۰۲۱۲۴۸۷۵۰۰۰

سورتمه تهران

اگر علاقه مند به تفریحات بسیار هیجان انگیز در هوای برفی هستید، سورتمه تهران یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است. این سورتمه در سال ۱۳۹۲ در دربند افتتاح شد و شاید شباهت بسیار زیادی با ترن هوایی داشته باشد. در این تفریح هیجان انگیز شما بر سورتمه کوچکی می‌نشینید و سپس این سورتمه‌ها در مسیر پر پیچ و خمی با سرعت بالایی شروع به حرکت خواهند کرد. در مسیر سورتمه سراشیبی‌هایی نیز وجود دارند که در این سراشیبی‌ها به علت افزایش سرعت، هیجان آن بسیار بیشتر خواهد شد.

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!

با توجه به این که این سورتمه سرعت بسیار بالایی داشته و وقتی سوار آن می‌شوید هیجان بسیار بالایی را تجربه خواهید کرد، ممکن است برای برخی این سوال پیش اید که ایا ایمنی در این سورتمه رعایت می‌شود؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم بله این سورتمه طبق استاندار‌های روز اروپا طراحی شده و به این ترتیب خطر آن به صفر می‌رسد. نکته جالب در خصوص سوار شدن بر این سورتمه، دیدن مناظر بسیار زیبای برفی شهر تهران در عین این تفریح هیجان انگیز است که لذت بخش بودنش را دو چندان خواهد کرد. بنابراین سورتمه تهران یکی از بهترین تفریحات زمستانی در این شهر زیبا به حساب می‌آید.

سورتمه تهران

در خصوص ساعت استفاده از سورتمه باید بیان کنیم که استفاده از آن در روز‌های معمول هفته از ۹ صبح تا ۱۸ عصر، در روز‌های پنجشنبه از ۱۰ صبح تا ۲۱ شب، در روز‌های جمعه از ۱۰ صبح تا ۲۰ شب است. همچنین هزینه استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه و در حدود ۲۴ هزار تومان خواهد بود.

آدرس سورتمه تهران: تهران، خیابان دربند، خیابان گلابدره، خیابان الفت، خیابان پندار، خیابان شکیبایی

شماره تماس: ۰۲۱۲۴۵۵۷

بوستان‌ها و پارک های جنگلی تهران

بسیاری از انسان‌ها علاقه بسیار زیادی به طبیعت و طبیعت گردی دارند، اما از آن جایی که شهر تهران یک شهر صنعتی بوده نمی‌توان در آن انتظار یافتن طبیعت‌های بکر را داشت، به همین خاطر پارک‌ها و بوستان‌های جنگلی بهترین جایگزین هستند. افراد می‌توانند به منظور قدم زدن، پیکنیک و... به پارک‌ها و بوستان‌های بسیار زیبای این شهر سری بزنند. در ادامه شما را با برخی از بهترین و زیباترین بوستان‌های جنگی و پارک‌های این شهر آشنا می‌کنیم.

بوستان‌ها و پارک های جنگلی تهران

پارک جنگلی لویزان

شاید افراد بومی پایتخت، بوستان یا پارک جنگلی لویزان را با نام پارک شیان یا بام شیان بشناسند. این پارک جنگلی زیبا یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های تهران بوده که در ارتفاعات شمال شرقی این شهر و در تهران پارس واقع شده است. به علت مساحت بسیار زیاد بوستان لویزان، این پارک سهم به سزایی در کاهش آلودگی هوای تهران دارد. مسیر رسیدن به این پارک بسیار زیبا از جاده‌های پر پیچ‌ و خمی می‌گذرد اما پس از رسیدن به مقصد خود و پس از دیدن ارتفاعات و چشم انداز بی‌نظیر شهر تهران، حتما خواهید گفت ارزشش را داشت.

یکی از نکات بسیار مثبتی که در خصوص این منطقه از شهر تهران وجود دارد، تمیز و پاکیزه بودن هوا بوده به طوری که برخی افراد معتقدند آلودگی در این منطقه به صفر می‌رسد. به طور کلی اگر شما علاقه مند به مشاهده منظره شهری از ارتفاعات هستید، این پارک جنگلی یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای شما خواهد بود و شما می‌توانید با رفتن به این منطقه ساعاتی را به تماشای منظره شهر بسیار زیبای تهران بگذرانید. همچنین اگر علاقه مند به حیوانات هستید جالب است بگوییم که در برخی مواقع سنجاب‌ها و خرگوش‌های بسیار زیبا و بامزه‌ای در این پارک دیده می‌شوند.

پارک جنگلی لویزان

در آخر لازم است ذکر شود که این پارک در زمستان نیز زیبایی‌های خود را حفظ نموده و شاید حتی با بارش برف و سفید پوش شدن، زیبایی‌اش چند برابر نیز شود و قطعا منظره شهر تهران در این فصل سال نیز بسیار زیبا خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می‌شود در صورت امکان در فصل زمستان سری به این پارک زیبا بزنید.

پارک جنگلی کوهسار

یکی دیگر از پارک‌های جنگلی بسیار زیبایی که در شهر تهران قرار دارد، پارک جنگلی کوهسار بوده که در سال ۱۳۸۱ شمسی در منطقه شمالی محله کن و در دامنه جنوبی رشته‌کوه‌های البرز احداث شده‌ است. این پارک بسیار بزرگ بوده و مساحت آن به ۵۷۰۰ هکتار می‌رسد‌ و جالب است بدانید بخش عمده این پارک بافت کوهستانی دارد و بخشی از آن نیز جنگل کاری شده به همین سبب اگر علاقه به مکان‌هایی با بافت کوهستانی دارید، این بوستان گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. با این حال هر ساله سعی می‌شود بر وسعت جنگل‌های این منطقه بیافزایند.

از جمله نکات جالبی که در خصوص کوهسار وجود دارد می‌توان به هوای تمیز، دنج بودن و آرام بودن آن اشاره کرد به طوری که بسیاری از افراد برای فرار از شلوغی‌ها، ازدحام و آلودگی بسیار زیاد شهر تهران به این منطقه پناه می‌برند تا ساعاتی را در هوای پاک و آرامش خاطر بگذرانند‌. این پارک به علت بافت جنگلی خود تاثیر بسیار زیادی در پاکیزه نگه داشتن هوای شهر تهران داشته و آب و هوا در این باغ بسیار معتدل و تمیز است.

پارک جنگلی کوهسار

جالب است بدانید که از آن جایی که پارک جنگلی کوهسار در ارتفاعات تهران واقع شده، امکان لذت بردن از تفریحات بسیار مهیج هوایی در این منطقه وجود دارد‌. از جمله این تفریحات هوایی می‌توان به تله کابین، بالن‌سواری، کایت‌سواری، پاراگلایدر، چتربازی و پرتاب بومرنگ اشاره کرد. بنابراین اگر به هیجان علاقه مند هستید، تفریحات هوایی موجود در این منطقه می‌توانند لبخند بر لبان شما بیاورند. به علاوه در این منطقه آموزش‌هایی در جهت ساخت تخصصی بومرنگ و بالن به علاقه مندان داده می‌شود که می‌توانید در صورت تمایل از این آموزش‌ها نهایت بهره را ببرید. به علاوه این پارک مکان بسیار مناسبی در جهت تست کردن بالن، چترهای نجات و هواپیماهای مدل گلایدر نیز هست.

دشت هویج در تهران

یکی دیگر از باغ‌های جنگلی که در شهر تهران قرار دارد، دشت هویج یا دشت گرچال بوده که شاید بسیاری از افراد و حتی ساکنین شهر تهران نیز از وجود آن بی اطلاع باشند. این دشت بسیار زیبا در منطقه لواسان و در روستای افجه قرار دارد و از جمله مناطق ییلاقی شهر تهران به حساب می‌آید. از جمله نکات مثبتی که در خصوص این باغ وجود دارد نزدیکی آن به تهران و دسترسی ساده به آن است و به دلیل همین دسترسی ساده، بسیاری از افراد علاقه به رفتن به این منطقه زیبا برای تفریح دارند.

شاید این سوال برای شما پیش اید که چرا نام این منطقه دشت هویج است، در این خصوص باید ذکر کنیم از آن جایی که هوای این منطقه از مناطق اطراف آن گرم‌تر بوده، ساکنان از آن برای کشت هویج استفاده می‌نمایند. البته دشت هویج امروزه کمتر به منظور کشت هویج استفاده می‌شود. در روز‌های زمستانی که این دشت سفید پوش و پوشیده از برف خواهد شد که فضای بسیار آرام و دنجی به وجود می‌اید که علاقه مندان به طبیعت و فضای آرام می‌توانند نهایت لذت را از این دشت ببرند.

دشت هویج در تهران

دربند و درکه

احتمالا نام دربند به گوش شما خورده باشد. دربند یکی از مناطق ییلاقی و کوهستانی بوده که در شمال تهران و بالای میدان تجریش واقع شده است. مسیر دسترسی به آن به گونه‌ای بوده که امکان استفاده وسیله نقلیه وجود نداشته و قسمت‌هایی را می‌توانید با پای پیاده طی کنید. گذشتن از این مسیر و رسیدن به منطقه دربند در زمانی که این منطقه ساکنانی را برای خود داشته بسیار سخت بوده تا این که رضا شاه، این مسیر را هموار ساخت. از آن پس دربند و درکه جزو محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی برای افراد ساکن تهران و شهر‌های اطراف شد و رفت و آمد به این منطقه افزایش یافت.

در مسیر رسیدن به دربند فروشگاه‌ها و دکه‌های بسیار زیادی وجود دارند که به فروش انواع خوراکی‌ها همچون آلوچه‌ها و ترشیجات متنوع، تنقلات و‌... می‌پردازند. به علاوه در این مسیر رستوران‌ها و کافه‌های بسیار زیبایی وجود دارند که افراد می‌توانند در آن‌ها به صرف غذا بپردازند. در واقع با این که مسیر رسیدن به این منطقه دارای شیب بوده و طی کردن آن کمی سخت است، وجود این کافه‌ها و رستوران‌ها به علاوه صدای زیبای شر شر آب که به گوش می‌رسد، خستگی را از تن شما خارج کرده و حتی متوجه نخواهید شد که چه زمانی به بالای کوه رسیده‌اید.

دربند و درکه

اگر به کوهنوری علاقه‌مند هستید می‌توانید این مسیر را ادامه داده و به توچال بروید اما در غیر این صورت می‌توانید با صرف وعده‌ای در رستوران‌ها یا کافه‌های این منطقه نهایت لذت را ببرید. همچنین در فصل زمستان با بارش برف و سفید پوش شدن این منطقه بسیاری از افراد برای برف بازی و لذت از منظره برفی این منطقه، به دربند می‌روند. پیشنهاد می‌شود این منطقه را در لیست جاهای دیدنی تهران در زمستان که قصد بازدید از آن‌ها را دارید، قرار دهید.

کاخ موزه های تهران

از آن جایی که از گذشته دور تا به حال تهران شهر بسیار قابل توجهی در حوزه سیاسی و فرهنگی بوده، بعید نیست که در این شهر موزه‌های بسیار زیادی از آثار تاریخی پادشاهان گذشته وجود داشته باشد. اگر شما از ان دسته افرادی هستید که علاقه بسیار زیادی به دیدن بناها و آثار و معماری‌های تاریخی دارند، بازدید کردن از این موزه‌ها برای شما خالی از لطف نخواهد بود و سبب می‌شود، بتوانید از زمان‌های خالی خود نهایت لذت را ببرید. در ادامه سعی داریم شما را با برخی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین کاخ موزه‌های تهران که همچنین بازدید از آن‌ها کار مناسبی به منظور تفریحات زمستانی هستند، آشنا کنیم.

کاخ موزه های تهران

باغ فردوس

باغ فردوس یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های موجود در شهر تهران که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد و به سبک چهار باغ سنتی ایرانی ساخته شده است. این باغ به قدری زیبا و چشمگیر بوده که بسیاری از افراد روز‌های تعطیل خود و همچنین برای تفریح سری به این باغ می‌زنند. این باغ در نزدیکی میدان تجریش قرار دارد بنابراین علاقه مندان می‌توانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. از جمله نکات بسیار جالب که در خصوص باغ فردوس وجود دارد این بوده که در چهار فصل سال زیبایی خود را حفظ می‌نمایند بنابراین شما می‌توانید در فصل زمستان نیز سری به این باغ زده و نهایت لذت را از زیبایی‌های آن در این فصل سال ببرید.

حتی شاید بتوان بیان کرد در فصل زمستان با سفید پوش شدن زمین و درختان و همچنین سکوت بسیار جالبی که باغ را فرا خواهد گرفت، زیبایی آن دو چندان خواهد شد. اگر شما علاقه مند به معماری‌های تاریخی هستید در این باغ می‌توانید با مشاهده معماری آن که تلفیقی از معماری قاجاری و فرنگی است، نهایت لذت را ببرید. به علاوه جالب است بدانید در این باغ، عمارت دو طبقه بسیار زیبایی وجود داشته که در طبقه دوم آن موزه سینمای ایران قرار دارد که می‌توانید به این موزه نیز سری بزنید. قابل ذکر است که شما قادر هستید تا ساعات پایانی شب به این باغ بسیار زیبا سری بزنید و مانعی در این امر وجود ندارد.

باغ فردوس

کاخ‌ موزه سعدآباد

احتمالا تا به حال نام موزه یا کاخ موزه سعد آباد به گوش شما خورده باشد، در معرفی این کاخ زیبا باید ذکر کنیم که کاخ سعدآباد تهران یک مجموعه تاریخی و فرهنگی بوده، که به عنوان یکی از اقامتگاه‌های ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی به حساب می‌آمده. مجموعه کاخ سعد آباد در منطقه شمیرانات تهران واقع شده و جزو یکی از سه مجموعه کاخ‌های زیبا و تاریخی منطقه شمیرانات در شهر تهران به حساب می‌آید که آخرین پادشاهان ایران نیز در آن اقامت داشته‌اند.

 به طور کلی در گذشته تنها کاخ اختصاصی سعد آباد به عنوان تنها کاخ در این منطقه وجود داشت اما بعد‌ها رضا شاه به ساخت کاخ‌های دیگری پرداخت و این مجموعه را گسترش داد. جالب است بدانید در گذشته اطراف این مجموعه سعد آباد و حتی داخل این مجموعه پوشیده از درختان بسیار زیبا و سر سبزی بود. از آن جایی که سایر کاخ‌های این مجموعه به دست رضا خان بنا شدند، این مجموعه متعلق به خانواده او هستند و آخرین کاخ نیز برای لیلا، دختر کوچک محمد رضا شاه ساخته و به او اعطا شد.

کاخ‌ موزه سعدآباد

 یکی از تفریحات بسیار جالبی که در شهر تهران و در فصل زمستان وجود دارد، بازدید از این کاخ بسیار زیبا است. در خصوص ساعات کاری این مجموعه لازم به ذکر است در فصول بهار و تابستان به علت معتدل و گرم بودن هوا، این مجموعه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ به روی بازدید کنندگان باز بوده اما در فصول سرد‌تر سال زمان بازدید کاهش یافته و تا ساعت ۱۷ می‌توانید از این مجموعه دیدن نمایید. همچنین لازم است توجه نمایید که برای خرید بلیت تنها می‌توانید در ساعت ۱۵:۳۰ بلیت خود را از باجه‌های فروش بلیت این منطقه خریداری نمایید. از جمله موزه‌هایی که در این مجموعه قرار دارند و باتوجه به هزینه ورودی آن‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ورودی مجموعه: هر گردشگر داخلی ۵۰۰۰ تومان و گردشگر خارجی ۵۰۰۰۰ تومان
  • کاخ موزه ملت (کاخ سفید): هر گردشگر داخلی ۵۰۰۰ تومان و گردشگر خارجی ۵۰۰۰۰ تومان
  • موزه هنر ملل: هر گردشگر داخلی ۴۰۰۰ تومان و گردشگر خارجی ۳۰۰۰۰ تومان
  • کاخ موزه سبز: هر گردشگر داخلی ۵۰۰۰ تومان و گردشگر خارجی ۵۰۰۰۰ تومان
  • موزه ظروف سلطنتی: هر گردشگر داخلی ۴۰۰۰ تومان و گردشگر خارجی ۳۰۰۰۰ تومان
  • موزه استاد فرشچیان: هر گردشگر داخلی ۴۰۰۰ تومان و گردشگر خارجی ۳۰۰۰۰ تومان
  • موزه پوشاک سلطنتی: هر گردشگر داخلی ۴۰۰۰ تومان و گردشگر خارجی ۳۰۰۰۰ تومان
  • موزه هنرهای زیبا: هر گردشگر داخلی ۴۰۰۰ تومان و گردشگر خارجی ۳۰۰۰۰ تومان
  • موزه نظامی: هر  گردشگر داخلی ۴۰۰۰ تومان و گردشگر خارجی ۳۰۰۰۰ تومان
  • موزه آشپزخانه سلطنتی: هر گردشگر داخلی ۴۰۰۰ تومان و گردشگر خارجی ۳۰۰۰۰ تومان
  • موزه اتومبیل‌های سلطنتی: هر گردشگر داخلی ۴۰۰۰ تومان و گردشگر خارجی ۳۰۰۰۰ تومان
  • موزه سلاح‌های درباری: هر گردشگر داخلی ۴۰۰۰ تومان و گردشگر خارجی ۳۰۰۰۰ تومان
  • موزه خط و کتابت میرداماد: هر گردشگر داخلی ۴۰۰۰ تومان و گردشگر خارجی ۳۰۰۰۰ تومان
  • موزه برادران امیدوار: هر گردشگر داخلی ۴۰۰۰ تومان و گردشگر خارجی ۳۰۰۰۰ تومان
  • موزه استاد بهزاد: هر گردشگر داخلی ۴۰۰۰ تومان و گردشگر خارجی ۳۰۰۰۰ تومان
  • موزه آب: هر گردشگر داخلی ۴۰۰۰ تومان و گردشگر خارجی ۳۰۰۰۰ تومان
  • موزه آلبوم‌های سلطنتی و اسناد تاریخی سعد آباد: هر گردشگر داخلی ۴۰۰۰ تومان و گردشگر خارجی ۳۰۰۰۰ تومان

پل طبیعت تهران مکانی مناسب برای تفریحات زمستانی

از پل طبیعت شاید بتوان به عنوان یکی از بهترین سبک‌های معماری پل‌های تهران نام برد که به توسط یک معمار زن ایرانی طراحی شده است. به واسطه این پل که ۳۰۰ متر طول و ۴۰ متر ارتفاع دارد، پارک آب و اتش به پارک جنگلی طالقانی متصل خواهد شد. از بالای این پل بسیار زیبا، می‌توانید منظره بسیار جالبی را از شهر تهران نظاره کنید که بسیار جذاب است.

پل طبیعت تهران

البته در برخی مواقع این امکان وجود دارد که به علت سر و صدای اتوبان، افراد کمی اذیت شوند اما در فصل زمستان این صدا‌ها کمتر شده و سکوت حکمفرما خواهد شد. بنابراین در زمستان ترکیب این سکوت و منظره زیبا که در برخی مواقع با خیابان‌ها که سفید پوش شده اند، حس لذت فراوانی را در بیننده ایجاد خواهد کرد. بنابراین یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران در زمستان، پل طبیعت است.  افراد می‌توانند از ساعت ۶ صبح تا ۲۴:۳۰ بامداد از این پل زیبا دیدن نمایند و جالب است بدانید بازدید از این پل رایگان بوده و می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از آن‌ دیدن نمایید.

خیابان‌ های تهران

شهر تهران به سبب وسعت و بزرگ‌ بودن آن خیابان‌های بسیار زیادی داشته که افراد می‌توانند برای گشت و گذار، خرید و... به این خیابان‌ها سری بزنند. برخی از این خیابان‌ها بسیار زیبا هستند و افراد را به خود جذب می‌کنند. بعضی از خیابان‌های این شهر به واسطه این که جاذبه‌های گردشگری بسیاری در آن‌ها وجود دارد، معروف و شناخته شده هستند که افراد می‌توانند با گذر از این خیابان‌ها از جاذبه‌های دیدنی آن‌ها دیدن فرمایند‌‌. به طور کلی شاید یکی از تفریحات جالب در زمستان شبگردی در خیابان‌های سرد تهران و نوشیدن نوشیدنی‌های داغ و مطبوع باشد‌.

خیابان‌ های تهران

خیابان ولیعصر

شاید از خیابان ولیعصر بتوان به عنوان زیبا‌ترین خیابان تهران نام برد. این خیابان که در حدود ۱۷ کیلومتر طول داشته و در دو سوی آن، درختان چنار‌ بسیار بلند و زیبایی وجود دارد، چشم هر ببینده‌ای را به خود خیره می‌کند. این خیابان متصل کننده میدان‌های راه‌آهن در جنوب تهران و میدان تجریش در شمال تهران است. نکته‌‌ قابل توجه در خصوص این خیابان علاوه بر درختان چنار زیبای آن، جاذبه‌های گردشگری بوده که در طول آن وجود دارد به همین سبب بسیاری از گردشگران و مسافران به واسطه بازدید از این مکان‌ها از خیابان ولیعصر گذر می‌کنند. به همین سبب شاید این خیابان را بتوان یکی از جاهای دیدنی در تهران و در زمستان به شمار آورد.

خیابان ولیعصر در زمستان

روستاهای اطراف تهران

در اطراف تهران روستا‌های بسیار زیادی وجود دارند که به سبب کوهستان‌های موجود در اطراف تهران، آب و هوای این روستا‌ها اغلب سرد و خشک است. به سبب هوای پاک و تمیز، تفریحات کوهنوردی و آرامش بسیاری که در این روستا‌ها وجود دارد، بسیاری از افراد دوست دارند زمان‌های خالی خود و برای تفریح به این روستا‌ها سری بزنند.

سولقان

روستای کن سولقان یکی از زیبا‌ترین و دنج‌ترین روستا‌های شهر تهران بوده که اولین روستا در مسیر امامزاده داوود به حساب آمده و به طور دقیق‌تر می‌توان بیان کرد که این روستا در فاصله ۱۰ کیلومتری از ابتدای جاده کوهسار و در بزرگراه همت واقع شده است. به طور کلی روستا‌های بسیاری در مسیر امامزاده داوود وجود دارند اما این روستا جزو بهترین و پر رفت و آمد‌ترین روستا‌های این منطقه است. از جمله دلایل معروف بودن این روستا می‌توان به دسترسی راحت به آن در زمستان به علت نزدیکی به تهران و هنگامی که دسترسی به سایر روستا‌ها به علت برف و یخبندان سخت و تقریبا ناممکن بوده، این روستا دسترسی ساده‌تری خواهد داشت.

سولقان

 این روستای بسیار زیبا واقع شده در دره کن و با کوهستان‌های بسیار مرتفعی پوشیده شده که این امر بر جلوه زیبای آن افزوده است. اگر قصد دارید در فصل زمستان به این روستای بسیار زیبا سری بزنید باید این مژده را به شما بدهیم که به سبب بارش برف این روستا بسیار چشم نواز و دیدنی خواهد شد و می‌توانید با رفتن به این روستا از زیبایی‌های زمستان نهایت لذت را ببرید. همان طور که ذکر کردیم دور تا دور این روستا توسط کوهستان‌های مرتفع و زیبایی احاطه شده‌اند که به همین سبب بسیاری از افراد به منظور کوهنوری به این روستا می‌آیند. البته لازم است توجه داشته باشید به علت دمای پایین هوا در این منطقه پیشنهاد می‌شود حتما چه در زمان کوهنوردی و چه در مواقع دیگر، لباس‌ گرم بر تن داشته باشید.

فاصله از مرکز تهران: ۲۰ کیلومتری شمال غربی

آدرس: استان تهران، بلوار کوهسار، جاده امامزاده داوود

شهربازی ‌های سرپوشیده

یکی دیگر از مناسب‌ترین مکان‌ها برای گذراندن اوقات فراغت در فصول سرما و زمستان، شهربازی‌های سر بسته در شهر تهران است. به طور کلی شهرباز‌ی‌های تهران، بسیار مجهز و هیجان انگیز بوده و پیشنهاد می‌شود حداقل یکبار در طول سفر خود به تهران سری به آن‌ها بزنید. این شهربازی‌ها علاوه بر این که ساعات خوشی را برای کودکان به ارمغان می‌آورند، می‌توانند برای بزرگسالان نیز مناسب باشند. در ادامه شما را با چند تا از بهترین شهربازی‌های سر پوشیده این شهر آشنا خواهیم کرد تا بتوانید حتی در فصول سرما نیز هیجان و لذت را تجربه نمایید‌.

شهربازی ‌های سرپوشیده

شهربازی سرپوشیده سرزمین عجایب (واندر لند) در شهر تهران

یکی از بهترین شهرباز‌ی‌های سر پوشیده‌ایی که در شهر تهران وجود دارد، شهربازی واندر لند بوده که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای گذراندن ساعات فراغت خود و یا سرگرم کردن کودکانشان به این شهربازی بروند. از جمله امکانات این شهر بازی می‌توان به بازی‌های کامپیوتری، دستگاه‌های بازی، سالن بولینگ و سالن جشن تولد موجود در آن اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید در این شهر بازی فروشگاه‌های لباس بچگانه و بزرگسالان و همچنین فروشگاه‌های اسباب بازی نیز وجود دارند. بنابراین در روز‌های سرد زمستانی رفتن به این شهربازی یکی از بهترین تفریحات به حساب می‌آید.

شهربازی سر پوشیده واندر لند

آدرس: فلکه دوم صادقیه- بلوار اشرفی اصفهانی- قبل از پل شهید همت- مرکز خرید تیراژه

تلفن: ۴۴۴۹۴۲۳۳- ۴۴۴۹۱۷۲۳

شهربازی سرپوشیده چمران (بولینگ عبدو) در شهر تهران

شهربازی چمران که شاید برخی آن را با نام بولینگ عبدو بشناسند یکی دیگر از بهترین شهربازی‌های سر بسته در شهر تهران است. این شهر بازی دارای امکانات تفریحی، انواع دستگاه‌های بازی هیجانی و کامپیوتری، گریم کودکان، سینمای ۴ بعدی و... بوده که بسیار سرگرم کننده هستند.

آدرس: خیابان شریعتی- زیر پل صدر- بولینگ عبدو

تلفن: ۲۲۲۴۴۰۷۱

شهربازی سرپوشیده ژوپیتر در شهر تهران

این شهر بازی یک شهر بازی جدید و نوساز بوده که در مجتمع تجاری فرهنگی کوروش در غرب تهران، قرار دارد. از جمله امکانات تفریحی این شهربازی می‌توان به دستگاه‌های بسیار متنوع و زیاد بازی برای کودکان، سینما با اکران فیلم‌هایی متناسب با همه گروه‌های سنی و... اشاره نمود. بنابراین این شهربازی بسیار مناسب با کودکان و نوجوانان بوده و آن‌ها می‌توانند برای ساختن ساعاتی به یاد ماندنی در روز‌های زمستانی، وقت خود را در این شهربازی بگذرانند.

آدرس: بزرگراه ستاری شمال- بالاتر از خروجی شهید حکیم- مجتمع تجاری فرهنگی کوروش- طبقه دوم- شهربازی ژوپیتر

تلفن: ۴۴۹۷۱۵۸۳

شهربازی سرپوشیده ژوپیتر

شهربازی سرپوشیده تیراژه در شهر تهران

این شهربازی یکی از بهترین شهربازی‌های شهر تهران بوده که هم مناسب کودکان و هم بزرگسالان است. گذراندن ساعاتی در این شهر بازی باعث ایجاد حس خوب در والدین و کودکانشان خواهد شد و از آن جایی که سر پوشیده هستند، هیچ نگرانی‌ای در خصوص سردی هوا نخواهد بود و افراد قادر هستند در روز‌های زمستانی نیز از این شهربازی لذت ببرند.

آدرس: اتوبان امام علی به سمت جنوب- خروجی شهید مدنی- جنب مترو شهید مدنی

تلفن: ۷۷۵۶۰۵۴۱

شهربازی سرپوشیده فان لند (سرزمین شادی) در شهر تهران

این شهربازی از جمله جدید‌ترین شهربازی‌های ساخته شده در شهر تهران به حساب می‌آید و واقع شده در مجتمع تجاری فرهنگی الماس هروی است. از جمله امکانات تفریحی و دستگاه‌هایی که در این شهربازی وجود دارد می‌توان به دستگاه‌های جدید بازی، سینما ۶ بعدی، پیست ماشین کوبنده، اتاق تولد، تیراندازی لیزری، بازی‌های آبی، بازی‌های جایزه‌ای، بازی‌های ویدیویی و... اشاره کرد. پیشنهاد می‌شود برای سرگرمی و هیجان در روز‌های سرد زمستان حتما سری به این شهربازی بزنید.

شهربازی سرپوشیده فان لند

آدرس: پاسداران- میدان هروی- ضلع شمال شرقی- مجتمع الماس هروی- شهر بازی فانلند

تلفن: ۲۲۹۵۲۷۲۴

تفریحات گروهی فضای بسته

بسیاری از افراد قصد دارند به صورت گروهی به تفریح بپردازند و در فصل زمستان به علت سرد بودن هوا تصمیم گیری در خصوص این که می‌توانند به چه کار‌هایی بپردازند کمی سخت است. در ادامه شما را با برخی از بهترین تفریحات فضای بسته‌ای که افراد می‌توانند به صورت گروهی از انجام دادن آن‌ها لذت ببرند آشنا خواهیم کرد.

اتاق‌های فرار

اگر به دنبال هیجان بسیار زیاد و یک بازی تفریحی به صورت گروهی هستید، اتاق‌های فرار بهترین گزینه برای شما خواهند بود. به طور معمول هر اتاق فرار چند بازی داشته و در هر بازی شما درگیر سناریوی خاصی با ژانر مشخصی خواهید شد. در این بین لازم است از پس حل معما‌های مطرح شده برآیید تا بتوانید از اتاق‌ قفل شده خارج شوید. به علت هیجان بالای این بازی و همچنین درگیر کردن افراد در فکر کردن و داستان خود، بسیاری از افراد علاقه بسیار زیادی به اتاق‌های فرار دارند.

معمولا ظرفیت اتاق فرار‌ها تا ۹ یا ۱۰ نفر است و شما می‌توانید با این تعداد به اتاق فرار رفته و از تجربه یک بازی هیجان انگیز نهایت لذت را ببرید. در شهر تهران نیز اتاق‌های فرار یا اسکیپ روم‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید با رفتن به این اتاق‌ها در روز‌های سرد زمستانی نهایت لذت را نصیب خود کنید.

اتاق های فرار در تهران

کافه برد گیم

اگر چندان حوصله تفریحات هیجان انگیز و حوصله سر بر را ندارید و می‌خواهید در این حین که با عزیزان و دوستان خود گفتگو می‌کنید و نوشیدنی خوش طعم خود را می‌نوشید، به بازی کردن نیز بپردازید، کافه برد گیم بهترین گزینه برای شما خواهد بود‌. در این کافه‌ها انواع برد گیم‌ها با موضوعات مختلف وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها نهایت لذت را ببرید. برخی از بهترین کافه گیم‌‌های شهر تهران که می‌توانید در روز‌ها یا شب‌های زمستانی به آن‌ها سری بزنید به شرح زیر هستند:

  • کافه برد: خیابان مطهری، نرسیده به سهروردی، پلاک ۱۲۰، طبقه زیر همکف
  • کافه گیگ: کریمخان، خیابان سنائی، کوچه سوم. پلاک۴
  • کافه فکر: خیابان شهید بهایی جنوبی، انتهای خیابان ایران‌شناسی، جنوب میدان شهدای دانشجو
  • کافه گیم‌لند: زرتشت غربی، نرسیده به فلسطین، مجتمع تجاری کیان. طبقه همکف
  • کافه بردگیم: خیابان انقلاب، خیابان فخررازی، نرسیده به ژاندارمری. پلاک ۶۶

کافه برد گیم

پینت بال

یکی دیگر از تفریحات بسیار هیجان انگیز و جذاب که افراد می‌توانند در تابستان تجربه نمایند، پینت بال در فضای بسته است. در این بازی به طور معمول افراد به دو تیم تقسیم شده و به هر یک از اعضای تیم‌ها تفنگی داده می‌شود تا با استفاده از آن‌ها به اعضای تیم حریف گلوله رنگی شلیک نمایند‌‌. در پایان بازی بر حسب این که به کدام تیم گلوله کمتری برخورد کرده برنده مشخص می‌شود. به علت هیجان بالا و جذابیت بسیاری که این بازی دارد، بین بسیاری از افراد محبوب بوده و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با این بازی هیجان را به روز‌های زمستانی خود دعوت کنند‌.

پینت بال

سخن پایانی

شهر تهران یکی از زیبا‌‌ترین شهر‌های ایران بوده که تفریحات بسیار زیادی نیز متناسب با تمامی فصول سال دارد‌. یکی از چالش‌هایی که برای علاقه مندان به تفریح، در فصل زمستان به وجود می‌آید، یافتن تفریحات سرگرم کننده و مناسب فصل است. از جمله تفریحاتی که مناسب با فصل زمستان در شهر تهران هستند می‌توان به پیست‌های اسکی، کاخ موزه‌ها، شهربازی‌های سربسته، روستا‌ها و... اشاره کرد که افراد می‌توانند با رفتن به این مکان‌ها، روز‌های بسیار شاد زمستانی را برای خود رقم بزنند.

مترو تهران - آشنایی با خطوط مترو تهران + دانلود جدیدترین نقشه مترو تهران با کیفیت بالا + (معرفی ایستگاه های ویژه افراد دارای معلولیت)

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 100 کاربر