زیباترین خیابان های تهران

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/18
بازدید: 3359
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

خیابان‌های هر شهری همچون تاریخ و قدمت آن سرشار از تجربیات گوناگون هستند و خیابان‌هایی که در زمان‌های گذشته اتفاقات و وقایع گوناگونی را دیده‌اند، امروزه در دسته خیابان‌های پرخاطره هر شهری به ‌شمار می‌روند. پایتخت باشکوه ایران، شهر تهران به عنوان یکی از کلان‌های شهر کشور محسوب می‌شود که خیابان‌های بزرگ و کوچکی را در خود جای داد. همچنین هر کدام از این خیابان‌ها به دلیل اتفاقات تاریخی که شاهد آن‌ها بوده، بسیار حائز اهمیت‌ هستند. ضمن این‌که تهران به ‌دلیل گستردگی مملو از خیابان‌هایی با نماهای بی‌نظیر است که به علت همین زیبایی مشهور شده‌اند و گزینه بسیار مناسبی جهت پیاده‌روی و گشت‌ و گذار به حساب می‌آیند.

با توجه به این موضوع که فصل بهار پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از راه می‌رسد و در آن اغلب روزها بلند و آب‌ و‌هوا بسیار دل‌‌انگیز است و این فرصت را به شما می‌دهد که برای تفریح از خانه بیرون رفته و از زیباترین خیابان‌های شهر تهران دیدن کنید.

زیباترین خیابان های تهران

خیابان ولیعصر

زمانی که صحبت از خیابان‌های شهر تهران به میان می‌آید و اکثر افراد به یاد خیابان ولیصر می‌افتند. به طور کلی خیابان ولیعصر شهر تهران، طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه و همچنین یکی از زیبا‌ترین خیابان‌ها نیز به شمار می‌رود.

داستان طراحی و احداث این خیابان به دوره پهلوی بازمی‌گردد. داستان از این قرار بوده که روزی رضا شاه پهلوی تصمیم گرفت خیابانی را احداث نماید که کاخ مرمر واقع در جنوب شهر تهران را به کاخ تابستانی‌ خانواده یعنی کاخ سعدآباد که در شمال تهران و منطقه یک قرار دارد، متصل نماید. پس از احداث این خیابان نام خیابان پهلوی را برای آن برگزیدند. همچنین لازم به ذکر است که خیابان ولیصر تنها جهت عبور و مرور دربار و اشرافیان کشور بوده و همه مردم این اجازه را نداشتند که برای تردد از آن استفاده نمایند.

خیابان ولیعصر - آشنایی با طولانی ترین خیابان خاورمیانه به همراه (عکس + تاریخچه)

همان‌طور که ذکر شد خیابان ولیعصر با طولی برابر با ۱۸ کیلومتر، طولانی‌ترین خیایان خاورمیانه است که قسمت جنوبی شهر را به مناطق شمال آن متصل می‌کند. همچنین این خیابان علاوه بر نام ولیصر با نام خیابانی که در اطراف خود چنارهای بلند و جوی‌های آب دارد، در کشورهای دیگر شناخته می‌شود.

خیابان ولیعصر یا پهلوی

این خیابان دوست ‌داشتنی شهر تهران یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدار‌ترین مسیرهای پیاده‌روی به حساب می‌آید که توانسته دیدنی‌های زیادی را اعم از پارک‌‌های مختلف، کافه‌‌های شلوغ تا فروشگاه‌‌های متنوع را در خود جای دهد. بنابراین اگر یک روز تصمیم گرفتید که از میدان راه ‌‌آهن تا خیابان تجریش را پیاده‌روی کنید، به یاد داشته باشید که با رفتن به خیابان همیشه زنده شهر تهران که دارای خاطرات تاریخی بسیار است، می‌توانید روز زیبایی را برای خود رقم بزنید.

بلوار کشاورز

بلوار کشاورز نیز یکی دیگر از خیابان‌های چشم‌نواز و زیبای شهر تهران است که زیبایی وصف نشدنی و فوق‌العاده آن هر فردی را مجذوب خود کرده و سر ذوق می‌آورد. در ابتدا نام این بلوار، بلوار الیزابت بود؛ اما بعدها با پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین به دلیل استقرا وزارت جهاد کشاوری در نزدیکی آن این بلوار به بلوار کشاورز تغییر نام داد. این بلوار چیزی در حدود ۲.۵ کیلومتر طول داشته و از سمت غرب به خیابان دکتر قریب و از شرق به میدان ولیعصر محدود می‌شود.

سفر به زیباترین شهرهای داخلی با لحظه آخر

این خیابان در گذشته یکی از اصلی‌ترین تفرجگاه‌های تهران بوده است. وجود محوطه‌های سرسبز و درختان بلند و زیبا در اطراف بلوار کشاور و وجود نهری که از میانه بلوار عبور می‌نماید، علاوه بر این که زیبایی بی‌نظیری به بلوار بخشیده، باعث شده که این خیابان به یکی از مکان های تفریحی تهران تبدیل گردد و طرفداران زیادی را در بین عموم مردم پیدا کند.

علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده بلوار کشاورز از دسته خیابان‌هایی در تهران به شمار می‌رود که از موقعیت جغرافیایی بسیار خاصی برخوردار است. قرارگیری در قسمت میانی شهر تهران و دسترسی آسان در مدت زمان کوتاه به خیابان‌‌های مهمی چون خیابان فلسطین، خیابان کارگر شمالی، خیابان ولیعصر، خیابان جمال‌‌ زاده و خیابان وصال از یک طرف و وجود چندین اداره و وزارتخانه بسیار مهم از طرفی دیگر سبب افزایش اهمیت این خیابان شده‌اند.

بلوار کشاورز

نهر پرآبی که در میان بلوار کشاورز وجود دارد و نیمکت‌‌های موجود در اطراف این نهر که در زیر سایه درختان بلند قرار گرفته‌اند، فرصت بسیار مناسبی را برای تنفس و از بین بردن خستگی‌های یک زندگی شهرنشینی را به عابران پیاده می‌دهند. همچنین قرار داشتن پارک لاله در ضلع غربی بلوار کشاورز، زیبایی این منطقه را دوچندان نموده است.

بلوار میرداماد

یکی از عریض‌‌ترین خیابان‌های شهر تهران بلوار میرداماد نام دارد که توانسته به یکی از مکان‌های مورد علاقه اغلب مردم برای پیاده‌روی تبدیل شود. خیابان میرداماد در منطقه سه تهران قرار گرفته و یکی از ویژگی‌های مهم این بلوار این بوده که از جهت شرقی- غربی برخوردار است، از یک سمت به خیابان ولیعصر تهران و از سمتی دیگر به خیابان شریعتی منتهی می‌گردد.

درختان سر به ‌‌فلک کشیده در اطراف بلوار میرداماد، وجود جویی پرآب و عریض که با صدای پرندگان در هم آمیخته شده‌اند، در فصل بهار و تابستان توانسته‌اند تا یک خیابان بسیار ایده‌آلی را جهت پیاده‌روی ایجاد نمایند. خیابان میرداماد به طور کلی از سه تقاطع مشهور تشکیل شده که تمامی این تقاطع‌ها در کشور به زیبایی معروف هستند. تقاطع جردن - میرداماد، تقاطع محسنی- میرداماد و تقاطع مدرس- میرداماد از جمله این سه تقاطع به شمار می‌روند و می‌توان گفت که یکی از دلایل شهرت خیابان میرداماد نیز بوده‌اند.

بلوار میرداماد

خیابان جانبازان

محله‌‌های قسمت شرقی تهران اغلب از اصیل‌‌ترین و قدیمی‌‌ترین محلات در این شهر به حساب می‌آیند و در بین ساکنان مناطق و ناحیه‌های دیگر با خیابان‌‌های سرسبز شناخته می‌شوند. اگر شما یکی از ساکنان محله‌های شرق تهران هستید، پیشنهاد ما به شما برای پیاده‌‌روی و تفریح و گشت ‌و گذار خیابان جانبازان است. خیابان جانبازان که در ابتدا با نام خیابان گلبرگ شناخته می‌شد، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های قسمت شرق تهران به شمار می‌رود که توانسته محلات شرقی را به خوبی به یکدیگر متصل نماید.

شهر تهران - هر آنچه که باید در مورد شهر تهران بدانید!

این خیابان مابین منطقه تهران‌پارس تهران و منطقه نارمک واقع شده است. وجود درختان زیبا و قدیمی سرسبزی و طراوت و شادابی خاصی را به این خیابان بخشیده‌اند.

خیابان جانبازان

خیابان سی تیر

بی‌تردید یکی از خاطره‌‌انگیزترین و مشهورترین خیابان‌های پایتخت ایران، خیابان سی ‌‌تیر است. این خیابان قدیمی تهران، با برخورداری از سنگفرش‌هایی دیدنی، حال و هوای سال‌های دور و ایران قدیم را برای هر رهگذری که از آن عبور می‌کند، به سرعت تداعی خواهد نمود. قدیم‌‌ترها ذکر کرده‌اند که طی سال‌های گذشته این خیابان به نام خیابان قوام‌‌السلطنه بین عموم مردم مشهور بوده و شناخته می‌شد و نام آن به سی ‌‌تیر تغییر یافت.

این خیابان یک خیابان شمالی- جنوبی است که از خیابان امام خمینی به منطقه جنوب شهر می‌رسد و تا خیابان میرزاکوچک خان در شمال نیز امتداد پیدا می‌کند .به طور کلی خیابان سی ‌‌تیر یکی از مراکز تاریخی و فرهنگی پایتخت کشور به شمار می‌رود. با پیاده‌روی در این خیابان شما می‌توانید از کنیسه حییم، کلیسای سنت پطروس، بنیاد سینمایی فارابی، موزه آبگینه و سفالینه و موزه علم‌ و فناوری نیز دیدن فرمایید.

خیابان سی تیر

یکی از نکاتی که سبب تمایز خیابان سی ‌تیر نسبت به سایر خیایان‌های مشهور و زیبای شهر شده، زیست شبانه این خیابان است. وجود کافه‌‌های خیابانی متعدد و فست ‌‌فودهای مختلف در این خیابان سبب گردیده که شب‌‌های خیابان سی ‌تیر به شب‌های روشن و بدون خاموشی تبدیل شوند؛ به همین دلیل خیابان سی ‌تیر یکی از بهترین و مناسب‌ترین خیابان‌های تهران برای پیاده‌روی و گشت ‌و گذار شبانه محسوب می‌شود.

خیابان عودلاجان

خیابان عودلاجان که در قسمت جنوبی میدان بهارستان واقع شده، گنجینه‌‌ای پر بار از تاریخ و تمدن پایتخت را در خود جای داده است. طی سال‌های اخیر این خیابان به یکی از سوژه‌‌های بی‌‌نظیر عکاسان جهت عکاسی از بافت سنتی و قدیمی پایتخت برای عکاسی تبدیل گردید.

وجود خیابان‌‌های قدیمی، بازارهای سنتی، خانه‌‌های سنتی که تبدیل به موزه شده‌‌اند، همگی یادگاری از تاریخ گذشته شهر تهران طی سال‌ها و قرن‌های مختلف هستند. اگر شما نیز به تاریخ و بازدید از بناهای قدیمی علاقه‌ دارید و می‌خواهید که در خیابانی به پیاده‌روی و قدم زدن بپردازید، خیابان عودلاجان وقایع تاریخی بی‌شماری را در خود جای داده و انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

خیابان عودلاجان

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!

سخن پایانی

کلان ‌شهر تهران از خیابان‌‌های زیبا و بکری تشکیل شده که تعدادی از آن‌ها را هنوز عموم مرم کشف نکرده‌اند. هر کسی با سفر به شهر تهران یا سکونت در آن شهر با برخی از خیابان‌های تهران خاطره دارد و به آن بیشتر از بقیه علاقه نشان می‌دهد. البته فراموش نکنید که شناسایی زیباترین خیابان‌های شهر تهران سبب می‌شود، زمانی که شما قصد قدم زدن در شهر و تماشای زیبایی‌های آن را دارید بتوانید به ‌راحتی مقصد خود را در کوتاه‌ترین زمان انتخاب نموده و اوقات خود را در آن منطقه سپری نمایید.

مترو تهران - آشنایی با خطوط مترو تهران + دانلود جدیدترین نقشه مترو تهران با کیفیت بالا + (معرفی ایستگاه های ویژه افراد دارای معلولیت)

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر