لوکیشن ‌های عکاسی در استانبول

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/15
بازدید: 2081
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

همه افراد حداقل یک بار دوست دارند به شهر استانبول بروند و در آنجا عکاسی داشته باشند. شاید برخی از افراد فقط یکبار بتوانند به استانبول سفر کنند و بخواهند از این سفر دوست داشتنی و خاطره‌انگیز عکس‌هایی را به عنوان یادگاری بگیرند. لوکیشن‌های عکاسی در استانبول بسیار زیاد است که باید برای رفتن به این مکان‌ها از آن‌ها اطلاعات کاملی داشته باشید.

لوکیشن های عکاسی در استانبول

تخت استانبول

یکی از معروف‌ترین لوکیشن‌های عکاسی در استانبول پشت بام یا همان تخت استانبول معروف است. از این مکان عکس‌های بسیار زیادی در فضای مجازی وجود دارد که نظر هر بیننده‌ای را به سمت خود جلب می‌کند. اگر وقت زیادی برای عکاسی ندارید و شرایط آب و هوایی طوری که دوست دارید و می‌پسندید نیست، می‌توانید TAHTرا انتخاب کنید. این مکان به عنوان یک استودیوی عکاسی شناخته می‌شود و به جرأت می‌توان گفت هیچ لوکیشنی را مانند این مکان نمی‌توانید بیابید. در این محل لباس‌های سنتی که برای کشور ترکیه است را اجاره می‌دهند و با عکاس‌های حرفه‌ای می‌توانید به این محل بروید تا عکاسی را برایتان انجام دهند. دکور پشت بام استانبول بسیار بی‌نظیر و متفاوت است.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

تخت استانیول

بازار ادویه استانبول

پیش از سفر به استانبول نیاز است تا حتماً در رابطه با بازار ادویه اطلاعات کافی به دست بیاورید. بازار ادویه یکی از مراکز خرید معتبر است که در آن انواع ادویه‌های خوش رنگ به چشم می‌خورد. این مکان یکی از بهترین مناطق برای عکاسی است. عکاسی در بازار ادویه استانبول می‌تواند عکس‌های رنگی زیادی را در اختیار شما قرار دهد. اگر دوربین شما دارای لنز زوم است حتماً به این مکان برای عکاسی مراجعه کنید.

بازار ادویه استانبول

مسجد آبی استانبول

یکی از مساجد معروف استانبول مسجد سلطان احمد یا همان مسجد آبی است. این مکان برای عکاسی گردشگران بسیار مناسب خواهد بود. هر گردشگری که به استانبول سفر می‌کند از این محل دیدن می‌نماید. مسجد آبی قسمت‌های مختلفی دارد که برای عکاسی بسیار جذاب است و مناظر خیره‌کننده‌ای را در اختیار افرادی که قصد عکاسی دارند قرار می‌دهد. در این مسجد مسلمانان نماز می‌خوانند و همین صحنه، بسیار برای عکاسی گردشگران مناسب است.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

مسجد ایاصوفیه

در اطراف مسجد آبی، مسجدی به نام ایا صوفیه وجود دارد که به اندازه مسجد سلطان احمد یا شاید کمی هم بیشتر جذابیت دارد. این بنای تاریخی یکی از نماد‌های مذهبی ترکیه به شمار می‌آید که در سال ۵۳۷ یک کلیسا بود و پس از ورود مسلمانان به مسجد تبدیل گردید. این محل به عنوان یکی از جاذبه‌های محبوب ترکیه به شمار می‌آید و این مسجد بسیار باشکوه و بزرگ بوده و از بهترین محل‌ها برای عکاسی در استانبول به شمار می‌اید. گنبد بزرگ، مناره‌ها و همچنین آسمان آبی بر زیبایی این محل افزوده است و عکاس‌های هنری، بسیار از این محل استقبال می‌کنند.

مسجد ایاصوفیه - با کلیک بر روی لینک می توانید با یکی از زیباترین مساجد جهان که در استانبول واقع شده آشنا شوید.

مسجد ایاصوفیه

پیر لوتی

در هنگام سفر به استانبول حتماً از پیرلوتی دیدن کنید زیرا یکی از زیبایی‌های شهر استانبول شمرده می‌شود. در این مکان می‌توانید در فضای باز ناهار خود را میل کنید و در بالای تپه، زیبایی‌های شهر را ببینید. تپه پیر لوتی یکی از لوکیشن‌های عکاسی در استانبول است زیرا تمام سطح شهر از بالای آن دیده می‌شود.

بازار بزرگ استانبول

در تمامی شهر‌های جهان بازار‌هایی متعلق به آن شهر وجود دارد که اکثراً بسیار قدیمی هستند. استانبول نیز دارای بازار بزرگی بوده که بهترین مکان برای عکاسی شناخته شده است. این بنا بسیار عظیم و قدیمی بوده و غرفه‌های متعددی دارد. در این غرفه‌ها مدل‌های مختلفی از کالا‌های مشهور و معروف ترکیه قرار گرفته است. طراحی غرفه‌های بازار بزرگ استانبول جذابیت زیادی دارد و باعث به وجود آمدن پس زمینه زیبا در عکس می‌شود. بیشتر فروشنده‌های بازار استانبول استقبال بسیاری از گرفتن عکس می‌کنند و حتی خودشان هم اگر در عکس باشند مشکلی ندارد. پس از انجام عکاسی می‌توانید در این محل به خرید سوغاتی و اقلام مورد نیازتان بپردازید.

بازار بزرگ استانبول

موزه کاخ توپکاپی

عکاسی در کاخی که سلطان‌های عثمانی در آنجا حکومت می‌کردند بسیار شگفت‌انگیز است. کاخ توپکاپی در قرن‌های ۱۵ و ۱۶ میلادی محلی برای فرمانروایی حاکمان بود و امروزه به عنوان یک موزه شناخته می‌شود. این مکان همانند یک گنجینه، ‌اشیای تاریخی را در خود نگه داشته است. تمام این‌ اشیا بسیار قیمتی و ارزشمند هستند. زیبایی‌های موجود در این منطقه باعث شده تا مکانی بسیار زیبا برای عکاسی باشد و هر فردی را به گرفتن عکس وسوسه کند. کاخ توپکاپی حیاتی بسیار بزرگ دارد که منظره بسیار دیدنی است و بهترین محل برای عکاسی در روز شناخته می‌شود. معماری خارق‌العاده موزه توپکاپی باعث شده تا عکس‌هایی که در این مجموعه به ثبت می‌رسند هنری باشند.

پل گالاتا

یکی دیگر از لوکیشن‌های بسیار جذاب استانبول پل گالاتا نام دارد. افرادی که استودیو‌های عکاسی دارند این محل را برای سوژه‌های خود انتخاب می‌کنند. بر روی پل گالاتا دوچرخه‌سواران و افراد دیگری رفت و آمد دارند و همین موضوع سبب شده تا عکس‌های بسیار جذاب از این منطقه گرفته شود. این پل قسمت‌های قدیمی استانبول را به بخش اروپایی این شهر متصل کرده است. این موضوع سبب شده تا برای عکاسی از هر دو قسمت شهر استانبول استفاده کنید و عکس‌های هنری بسیاری را به ثبت برسانید. در هنگام غروب آفتاب و یا ساعت‌های اولیه صبح زمانی بسیار مناسب برای عکاسی است.

پل گالاتا

موزه هنر جدید

اگر به دنبال معماری شگفت‌انگیز در یک موزه هستید پس موزه هنر جدید را از دست ندهید. این موزه را فردی لندنی طراحی کرده است و دیوار‌های آن از صفحه‌های شیشه‌ای رنگی ساخته شده‌اند. طراحی دیوار‌ها به گونه‌ای است که از هر قسمتی که به آن نگاه کنیم یک رنگ مشاهده می‌شود و دائماً در حال تغییر است. هر گوشه‌ای از این مکان جذاب بوده و می‌توانید عکس‌های به یاد ماندنی و زیبا بگیرید و از دیدن آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

چیچک پاسجی (پاساژ گل)

در اطراف موزه هنر جدید که در محله بی‌اوغلو واقع شده است چیچک پاسجی قرار دارد. یک مرکز خرید سرپوشیده را تصور کنید که توسط فروشگاه‌ها، رستوران، کافه و فروش مواد غذایی بسیار زیاد پر شده است. در این پاساژ گل فروشی‌های بسیاری وجود دارد که باعث شده‌اند تا این محل یک مکان معروف برای عکاسی باشد. بی‌شک در این مکان عکاسی جالبی خواهید داشت.

لژ گالاتا در مولوی

اگر علاقه بسیاری به عکاسی دارید پس موزه مولوی را از دست ندهید. در این موزه اجرای درویش‌های چرخان که در حال رقصیدن به سبک صوفیان هستند را مشاهده می‌کنید، همین موضوع سبب شده تا عکاسی در این مکان انجام گردد. همان طور که از نام این موزه پیدا است مربوط به شاعر معروف و پر اوازه، مولوی بوده و آثار باستانی وی در آنجا نگهداری می‌شود. عکاسی در این مکان برای ایرانی‌ها لذت بخش است زیرا تمامی افراد ایرانی به مولانا علاقه خاصی دارند.

لژ گالاتا در مولوی

مسجد اورتا کوی

یکی دیگر از مساجد ترکیه که در آن عکاسی بسیار انجام می‌شود مسجد اورتاکوی است. این مسجد به سبک باروک معماری شده و جذابیت خاصی را دارا است. اگر به دنبال یک عکاسی هنرمندانه در شهر ترکیه می‌گردید مسجد اورتاکوی را فراموش نکنید. این مسجد بر روی پل بسفر واقع شده و به همین دلیل بسیار باشکوه و زیبا برای عکاسی است.

تراموا قرمز در خیابان استقلال

یکی از قسمت‌های دیدنی خیابان استقلال استانبول تراموا‌های قرمزی است که درخط T۲ حرکت می‌کند. این تراموا‌ها از روی سیستم حمل و نقلی که در قرن بیستم شهر را اداره می‌کرد، ساخته شده است و به همین دلیل باعث یادآوری آن قرن می‌شود. این وسیله حمل و نقل یکی از نماد‌های اصلی خیابان استقلال به شمار می‌آید که هر گردشگری با دیدن آن، شوق عکاسی را در وجود خود حس می‌کند. افرادی که برای اولین بار به این خیابان می‌آیند محال است سوار بر تراموا نشوند و داخل آن تصویری از خود به ثبت نرسانند. رنگ تراموا باعث زیبایی دادن به شهر شده است و همین موضوع افراد را ترغیب به عکس‌برداری می‌کند.

تراموا قرمز

بایوک ولیده هان

آیا تا به حال شنیده‌اید که یک مسافرخانه محلی برای عکاسی مناسب باشد. این مسافرخانه در قرن ۱۷ میلادی ساخته شد و در نزدیکی بازار ادویه قرار دارد. امروزه داخل این مسافرخانه صنعتگران مشغول به ساخت صنایع دستی و همچنین تعمیر آن‌ها هستند. چیزی که باعث شده در این مسافرخانه افراد ترغیب بر عکاسی شوند پشت بام آنجا است. برای دیدن و عکاسی در این محل باید با سرایدار ساختمان صحبت کنید و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

برج گالاتا استانبول

اگر به دنبال یک لوکیشن خاص برای عکاسی در استانبول هستید برج گالاتا یکی از بهترین لوکیشن‌ها برای این کار است. این برج از سنگ ساخته شده و در محله ‌یهودی‌های گالاتا قرار دارد. افراد‌ یهودی به این برج اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. برج گالاتا استانبول ۶۳ متر ارتفاع دارد و همین موضوع سبب شده تا ویدیوی پانارومایی از شهر استانبول را داشته باشد. همین ارتفاع برج باعث شده تا این مکان برای افراد بسیاری مناسب عکاسی باشد.

برج گالاتا استانبول

آب انبار باسیلیکا

آیا تا به حال آب انبار را از نزدیک دیده‌اید؟ عکاسی در آب انبار باسیلیکا به شمایی که به دنبال لوکیشن‌های عکاسی در استانبول هستید پیشنهاد می‌شود. این مکان بسیار عظیم بوده و به عنوان محلی باشکوه شناخته شده است. نورپردازی‌های قرمز رنگی بر روی پایه‌های ستون این محل وجود دارد که نور آن‌ها بر روی آب منعکس می‌شود و یک محلی بسیار خاص برای عکاسی به وجود می‌آورد. از این محل به آسانی نگذرید و برای عکاسی و دیدن زیبایی‌های آن بروید.

خیابان کاراکوی

یکی از بهترین لوکیشن‌های موجود در استانبول خیابان کاراکوی است. این خیابان در مقابل شهر قدیمی گالاتا قرار دارد و نزدیک به پل و در پایین برج گالاتا واقع شده است. این خیابان یک خیابان بسیار مناسب برای عکاسی به شمار می‌آید. معماری بسیار زیبا و هنرمندانه ساختمان‌ها در این خیابان شما را به صد‌ها سال پیش خواهد برد. در هر گوشه‌ای از این خیابان می‌توانید محلی مناسب برای عکس‌برداری پیدا کرده و ثبت خاطره کنید.

خیابان کاراکوی

بیوک آدا

جزیره بیوک آدا استانبول یکی دیگر از بهترین لوکیشن‌های عکاسی جزیره‌ای در استانبول به شمار می‌آید که از بزرگترین جزایر دریای مرمره شناخته می‌شود. در این جزیره خیابان‌های باشکوه به سبک و سیاق ویکتوریایی مشاهده می‌شود که یک محل بسیار مناسب و ‌ایده‌آل را برای عکاسی به وجود آورده است. خیابان‌های عاری از خودرو و باغ‌های زیبا در هر دو سمت خیابان باعث به وجود آمدن یکی از بهترین لوکیشن‌های موجود برای عکس‌برداری در استانبول شده است.

پله‌های رنگین کمانی

پله‌های رنگین کمانی یکی از جا‌های دیدنی استانبول به شمار می‌آید. علاوه بر این یکی از مناطق بسیار مناسب جهت عکس‌برداری و ساخت کلیپ‌های فرمالیته است. زمانی که به این منطقه مسافرت می‌کنید پله‌های رنگی بسیار زیادی را مشاهده خواهید کرد که باعث به وجود آمدن یک لوکیشن بی‌نظیر برای عکس‌برداری شده است.

پله های رنگین کمانی

محله بالات

در صورتی که علاقمند به عکاسی در محله‌های استانبول هستید نیاز است تا به محله بالات که به عنوان یک محله چند قومیتی شناخته می‌شود مراجعه کنید. این محله به عنوان قدیمی‌ترین و یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی به شمار می‌آید. خانه‌های رنگارنگ و هم ردیف که در این محل وجود دارد سبب استقبال بسیاری از افراد برای عکاسی در این منطقه شده است. همچنین در این محله تعداد بسیار زیادی از رستوران‌ها و کافه‌های باکیفیت وجود دارد.

شهر استانبول - معرفی کامل استانبول یکی از زیباترین شهر های ترکیه

کلام پایانی

در صورتی که به دنبال بهترین لوکیشن برای عکاسی در شهر استانبول هستید باید بسیاری از مناطق شهر را بشناسید و از شرایط انها اگاهی پیدا کنید. در واقع در استانبول مکان‌ها و مناطق بسیار مناسبی برای عکاسی وجود دارد. از مهمترین لوکیشن‌های عکاسی در استانبول می‌توان به پل گالاتا و تخت استانبول اشاره کرد. بسیاری از گردشگران و مسافران که با تور به استانبول سفر می‌کنند یکی از سرگرمی‌ها و تفریحات آن‌ها ثبت خاطرات بسیار زیبای مسافرت به این شهر است که برای این منظور به دنبال لوکیشن‌های منحصر به فرد و مناسب هستند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر