آنتالیا در زمستان

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/15
بازدید: 3091
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر زیبا و جزیره‌ای آنتالیا یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در فصل زمستان است زیرا در این فصل از سال و به علت سرما، افراد کمتری به فکر سفر به آن هستند. آنتالیا شهری از کشور ترکیه است که شما را با زیباترین طلوع‌ها و غروب‌ها رو‌به‌رو می‌کند. تماشای زیبایی‌های موجود در طبیعت و بازی عناصر طبیعی مانند باران، برف، باد و... یکی از هزاران دلیلی است که شوق و اشتیاق درون افراد را برای سفر به آنتالیا در زمستان بر می‌انگیزد.

آنتالیا در زمستان

سفر به آنتالیا در زمستان

مناسب‌ترین و بهترین زمان برای سفر با تور به شهر فوق‌العاده آنتالیا فصل زمستان است. برای اینکه در این فصل نه خبری از شلوغی و ازدحام جمعیت بوده و نه صف‌های طولانی جهت استفاده از رستوران‌ها و هتل‌ها و یا مشاهده مناطق دیدنی و مراکز خرید خواهد بود. همچنین هنگام مسافرت به این شهر در فصل بهار و تابستان ممکن است به دلیل شلوغ بودن، شما نتوانید از تفریحات به طور کلی بهره ببرید که احتمال این موضوع با سفر در فصل زمستان به صفر می‌رسد. به طور کلی شما با سفر در فصل زمستان می‌توانید به بهترین نحو ممکن از سفر خود لذت ببرید.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

بازدید از آنتالیا در زمستان

آب و هوای آنتالیا در زمستان

در فصل زمستان آب ‌و هوا در انتالیا از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار است. در اصل در سه ماه سرد سال یعنی ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه میانگین دمای هوا، چیزی حدود دوازده درجه سانتی‌گراد است. سردترین ماه در جزیره زیبای آنتالیا ماه ژانویه بوده و اغلب روزهای این ماه هوا به زیر صفر درجه می‌رسد. همچنین در این ماه نیز امکان دارد دمای هوا تا ده درجه سانتی‌گراد زیر صفر کاهش پیدا کند.

جاهای دیدنی آنتالیا -در سفر به آنتالیا جاذبه های گردشگری آن را از دست ندهید!

جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان

با توجه به این موضوع که شهر آنتالیا در این فصل از آب و ‌‌هوایی لطیف و مطبوع برخودار است، بهترین موقعیت خواهد بود که مسافران و علاقه‌مندان به گشت و گذار بتوانند‌ در فضای باز به تفریح و انجام فعالیت‌های مختلف بپردازند. تعدادی از جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان که توانسته است، افراد بی‌شماری را به خود جذب نمایند عبارت‌اند از:

جاهای دیدنی آنتالیا در فصل زمستان

  • شرکت در تور جیپ سافاری که در دامن طبیعت و در دامنه کوه‌های توروس برگزار می‌شود. شما با بودن در این تور علاوه بر دیدن مناظر سرسبز و زیبای ترکیه و لذت بردن از رودخانه موجود درون کوه توروس می‌توانید با قایق‌ها و یا لنج‌های موجود در آن منطقه و با عبور از تنگه و دره‌های تنگ، سفر به‌یاد ماندنی‌ای را تجربه کنید.
  • مراجعه و بازدید از آکواریوم تونلی آنتالیا که دومین آکواریوم بزرگ در سطح جهان است. این آکواریوم در سواحل کنیالیتی شهر ترکیه واقع شده، بنابراین اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به ماهی‌ها و موجودات دریایی علاقه‌مند هستید با مراجعه به این مکان می‌توانید بیشتر از پنج هزار گونه مختلف از ماهی، کوسه و... را ببینید.
  • جست‌وجو و ماجراجویی درون موزه منحصر به فرد باستان شناسی که در آنتالیا قرار دارد.
  • بازدید از شهر قدیمی کاله ایچی که در مرکز شهر جزیره آنتالیا قرار دارد و یادگاری از دوران رومیان باستان است.
  • بازدید از شهر تاریخی ترسموس و آمفی تئاتر مجلل آسپندوس که از میراث‌های ملی ترکیه محسوب می‌شوند.

تفریحات آنتالیا در زمستان

درست است که آنتالیا به علت تفریحات آبی و تفریحات ساحلی خود امروزه به شهرت رسیده‌است اما نباید از تفریحات زمستانی بی‌نظیر آن غافل شویم. شهر آنتالیا از معدود شهرهای کشور ترکیه است که تفریحات بسیار خوبی در فصل زمستان دارد به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان هنگام مسافرت در زمستان از این تفریحات غافل نشوید زیرا این تفریحات زمستانی، بسیار مهیج و دلپذیر هستند.

تفریحات آنتالیا

شنا کردن در سواحل آنتالیا در زمستان

مهم‌ترین دلیل مسافرت به شهرهای ساحلی، شنا کردن درون آب و خوش گذرانی‌های آبی است که آنتالیا یکی از بهترین گزینه‌ها جهت استفاده از تفریحات آبی خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که به دلیل آب ‌و هوای این شهر، شنا کردن در فصل زمستان در این منطقه کار سختی است. اگر شما جزو افراد سرمایی محسوب نمی‌شوید، با رفتن به ساحل کنیالتی آنتالیا می‌توانید در آب نسبتا گرم دریای مدیترانه تنی به آب بزنید و شنا کنید.

دریاچه یخ زده چیلدیر با اسکی، سورتمه در شهر ادرهان حوالی آنتالیا

این دریاچه شگفت انگیز در استان اردهان کشور ترکیه واقع است که فاصله چندانی با شهر جزیره‌ای آنتالیا ندارد. این منطقه یکی از سردترین مناطق ترکیه است که دمای هوا در آن به 26 درجه زیر صفر هم می‌رسد. همین موضوع سبب شده است که این منطقه به بهترین منطقه ترکیه جهت اسکی و سورتمه سواری بر روی یخ تبدیل گردد.

دریاچه یخ زده چیلدیر

تله کابین شهر کمر در ارتفاعات کوه تاهتالی

از دیگر تفریحات جذاب و مهیج آنتالیا، سپری کردن مدت زمانی جهت تماشای دریا، سواحل زیبا و کوهستان‌های سرسبز آنتالیا از ارتفاعات بسیار بلند است. برای دست یابی به تمامی موارد ذکر شده، شما تنها کافی است به تله کابین شهر کمر بروید. این تله کابین یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور ترکیه محسوب می‌شود و همه ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. در این تله کابین شما این امکان را دارید که دریای مدیترانه، سواحل دیدنی منطقه کمر و قله‌های کوه تاهتالی آنتالیا که در فصل زمستان به طور کامل از برف و ابر پوشیده شده ‌است را مشاهده کنید.

جاهای دیدنی کمر آنتالیا - آشنایی با جاذبه‌های گردشگری کمر آنتالیا!

تله کابین

کایاک سواری

بهترین انتخاب برای افراد ماجراجو کایاک سواری است. کایاک از آن دسته تفریحاتی بوده که شما در تمامی فصول سال می‌توانید نسبت به انجام آن اقدام نمایید و گرمی و سردی هوا تاثیر چندانی بر روی آن ندارند. قایق سواری و پارو زدن بر روی آب‌های مدیترانه و کشف شگفتی‌های آن یکی از بهترین حس‌هایی‌ست که با سفر به آنتالیا تجربه می‌کنید.

بهترین زمان سفر به آنتالیا - کدام فصل سال به شهر ساحلی آنتالیا سفر کنیم؟

پرواز در آسمان ابری کاپادوکیا

کاپادوکیا یکی از مشهورترین مکان‌های تفریحی ترکیه است که در نزدیکی آنتالیا واقع شده و تمام شهرت این منطقه به بالن سواری آن بر فراز آسمان زیبا و ابری زمستان و خانه‌های سنگی کاپادوکیا است. بالن سواری در این منطقه نیز یکی از تفریحات هیجان انگیز زمستانی آنتالیا خواهد بود.

پرواز در آسمان ابری

پیست اسکی ساکلیکنت

پیست اسکی ساکلیکنت، پیستی است پر از اقامتگاه‌های کوهستانی که در ارتفاع 1800 متری از سطح دریای مدیترانه قرار گرفته‌ ‌است. طرفداران و علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی مخصوصا اسکی می‌توانند با مراجعه به این پیست لحظات فراموش نشدنی‌ای را تجربه نمایند. همچنین لازم به ذکر است که به غیر از پیست اسکیت مسیرهای مجزایی وجود دارند که شما می‌توانید پالاگلایدر و پرواز را نیز تجربه کنید.

راهنمای سفر به آنتالیا - برای آشنایی با آنتالیا، هزینه سفر و اقامت، جاهای دیدنی آنتالیا و... کلیک کنید.

پیست اسکی ساکلیکنت

سخن پایانی

سفر کردن و صرف مدتی از عمر در گشت‌ و گذار و تفریح بهترین راه حل برای دست یافتن به آرامشی وصف نشدنی و از بین بردن خستگی‌های مختلف مخصوصا خستگی کاری و تحصیلی است. همچنین هیچ تفاوتی ندارد که سفر شما تنها یک روزه باشد یا چند روزه، در هر صورت حال شخص شما را به بهترین نوع ممکن بهبود می‌بخشد و انرژی از دست رفته شما را دوباره به شما باز می‌گرداند. اگر این سفر با ماجراجویی، تفریحات فوق‌العاده و مناظر بی نظیر همراه باشد که لطف بیشتری خواهد داشت. گشت ‌و گذار در مکان‌های دیدنی آنتالیا و تجربه تفریحات زمستانی فوق‌العاده آن یکی از همین سفرهای خاص و هیجان انگیز است، بنابراین تا فصل زمستان به اتمام نرسیده، برای رفتن به یک سفر مهیج و فراموش نشدنی برنامه‌ریزی کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر