استانبول در زمستان

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/15
بازدید: 2020
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بسیاری از گردشگران در فصل زمستان به استانبول سفر می‌کنند. نکته بسیار مهم و حائز اهمیت در زمان سفر در فصل زمستان به استانبول این است که معمولاً هوای این شهر همیشه در حال تغییر بوده اما تفریحات بسیار مناسب استانبول در زمستان باعث شده است تا گردشگران و مسافران زیادی قصد گذراندن اوقات فراغت خود را در این شهر داشته باشند. به طور کلی می‌توان گفت در فصل زمستان شاهد هوای خیلی سرد در استانبول نیستید. برفی که در استانبول می‌بارد معمولاً خیلی دوام نمی‌آورد و به سرعت آب می‌شود، اما در ماه‌های زمستان باد سردی در این شهر شروع به وزیدن می‌کند. به طور کلی میانگین دما در استانبول بین ۳ تا ۹ درجه سانتیگراد است.

استانبول در زمستان

چرا فصل زمستان را برای سفر به استانبول انتخاب کنیم؟

به دلیل هوای نه چندان سرد در شهر استانبول، بسیاری از گردشگران و مسافران اقدام به مسافرت در این فصل می‌کنند، چرا که در این فصول معمولاً هزینه‌های سفر به شدت افت می‌کند همچنین می‌توانید با پوشیدن لباس‌های مناسب اقدام به استفاده از بسیاری از تفریحات زمستانی در این شهر کنید. با توجه به هوای معتدل استانبول در فصل زمستان امکان گشت و‌گذار شهری نیز وجود دارد.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

علاوه بر تمامی موارد، به دلیل خلوتی این شهر در فصل زمستان می‌توانید از تمامی قسمت‌های این شهر دیدن کنید. شایان ذکر است امکان بازدید از موزه‌ها و فعالیت‌های داخلی وجود دارد. همچنین امکان استفاده از کافه‌های با کیفیت در فصل زمستان باعث شده تا گردشگران زیادی به منظور استفاده و بهره وری از امکانات و تجهیزات شهر اقدام به مسافرت در این فصل نمایند.

بازدید از استانبول در فصل زمستان

مهمترین فعالیت‌های زمستانی در استانبول

وجود امکانات و تجهیزات بسیار مناسب در فصل زمستان باعث شده تا بسیاری از فعالیت‌های زمستانی در این شهر برگزار شود. در فصل زمستان به دلیل خلوتی و ازدحام کم مسافران امکان بازدید از تمامی مناطق دیدنی این شهر وجود دارد. علاوه بر این، در فصل زمستان بهترین زمان برای خرید است چرا که بسیاری از فروشگاه‌ها اقدام به تخفیفات بسیار ویژه و مناسبی بر روی اجناس خود می‌کنند.

همچنین می‌توانید در فصل زمستان از مناطق دیدنی و جالب این شهر استفاده کنید. به عنوان مثال در این فصل می‌توانید از محله ببک دیدن کنید همچنین مسجد ایاصوفیه یکی دیگر از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر استانبول به شمار می‌آید که امکان بازدید از آن در فصل زمستان وجود دارد.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

سورتمه سواری روی دریاچه چلیدر

این دریاچه در فصل زمستان به طور کامل منجمد می‌شود و یکی از محبوب‌ترین تفریحات زمستانی گردشگران و مسافران را به وجود می‌آورد. با استفاده از سورتمه می‌توانید لحظات بسیار منحصر به فرد و جذابی را در این دریاچه داشته باشید. همچنین این دریاچه یکی از معروف‌ترین و مشهور‌ترین دریاچه‌های استانبول به شمار می‌آید که به عنوان دومین دریاچه بزرگ ترکیه نیز شناخته می‌شود.

سورتمه سواری روی دریاچه چلیدر

این دریاچه دارای ارتفاع ۱۹۵۹ متری از سطح دریا است. مسافران می‌توانند در فصل زمستان اقدام به قدم زدن و برف بازی و همچنین سورتمه سواری بر روی این دریاچه کنند و علاقه‌مندان به عکاسی نیز می‌توانند از فضای بسیار زیبای این دریاچه عکاسی نمایند.

ارزانترین مراکز خرید استانبول - برای خرید در استانبول کجا برویم؟

شهربازی سرپوشیده موی پارک

در زمان استفاده از امکانات در نظر گرفته شده در شهربازی موی پارک می‌توانید از تفریحات هیجان‌انگیز بسیار زیادی بهره ببرید. شهربازی سرپوشیده موی پارک دارای دو طبقه است که هر یک از طبقه‌ها برای یک رده سنی خاص در نظر گرفته شده، به دلیل موقعیت قرارگیری شهربازی و دسترسی راحت به آن بسیاری از گردشگران و مسافران از آن استفاده می‌کنند.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

در واقع شهربازی سرپوشیده موی پارک در فاصله ۲۰ کیلومتری میدان تکسیم قرار دارد. همچنین این شهربازی تا فرودگاه آتاتورک ۱۲ کیلومتر و تا مرکز خرید فروم نیز ۱۲ کیلومتر فاصله خواهد داشت. این شهربازی یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین شهربازی‌های اروپایی شهر استانبول شناخته می‌شود که دارای مساحتی در حدود ۱۲ هزار متر مربع است.

شهربازی سرپوشیده موی پارک

تماشای کل شهر از تله کابین استانبول

این تله کابین بر روی یک تپه بسیار زیبا به نام پیر لوتی قرار گرفته که در محله ایوب واقع شده است. این منطقه یکی از مناطق بسیار جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌آید که دسترسی به آن به واسطه وسایل حمل و نقل عمومی امکان‌پذیر خواهد بود.

بازارهای عمده فروشی استانبول - بهترین بازارهای عمده فروشی برای خرید تعداد زیادی محصول

هنگامی که از تله کابین استانبول استفاده می‌کنید می‌توانید سواحل گلدن هورن و همچنین قبرستان بسیار قدیمی این شهر را ببینید. همچنین جزیره‌های گلدن و زیستگاه پرندگان از فراز تله کابین استانبول قابل رؤیت است. پیشنهاد می‌شود تا در زمان بازدید از تله کابین استانبول حتماً دوربین عکاسی به همراه داشته باشید چرا که منظره‌ای بسیار زیبا از کل شهر را می‌توانید ببینید.

تله کابین استانبول

نوشیدن ثعلب گرم در سرما زمستان

مطمئناً در فصول سرد، نوشیدنی‌های گرم بسیار دلچسب خواهند بود. یکی از نوشیدنی‌هایی که بسیار خوشمزه و معروف که در ترکیه وجود خواهد داشت، ثعلب نام دارد. ثعلب یک نوشیدنی ترکی به شمار می‌آید که از آرد ثعلب تهیه می‌شود. در واقع این نوشیدنی بسیار خوشمزه طعمی شبیه به فرنی دارد. شایان ذکر است اولین ثعلب در قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی در امپراتوری عثمانی مورد استفاده قرار گرفت. ثعلب تأثیرات درمانی بسیار زیادی دارد، به عنوان مثال می‌توان برای درمان گلودرد و برخی از بیماری‌های لثه از ثعلب استفاده کرد.

نوشیدنی ثغلب

شکم گردی در محله ببک استانبول

یکی از تفریحات بسیار مناسب در فصل زمستان شکم گردی در محله ببک استانبول است. این محله در نزدیکی تنگه بسفر قرار داشته و به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار زیبا و چشم نوازی که دارد مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفته است. ذکر این نکته ضروری خواهد بود که معمولاً پادشاهان عثمانی این منطقه را برای تعطیلات و همچنین محلی برای استراحت و تفریح خود انتخاب می‌کردند.

در حال حاضر یکی از مناطق محبوب و دوست داشتنی استانبول به شمار می‌آید. در محله ببک می‌توانیم جا‌های دیدنی بسیار زیادی را ببینیم به عنوان مثال پل بسفر و پارک ببک از جاذبه‌های دیدنی این محل هستند. همچنین کنسولگری مصر نیز در محله ببک قرار دارد. علاوه بر تمامی این موارد، انواع رستوران‌ها و کافه‌های با کیفیت و متنوع در تمامی ساعات روز می‌تواند پذیرای گردشگران و مسافران باشند. این منطقه یکی از مناطق شکم‌گردی شهراستانبول به شمار می‌آید که در فصل زمستان نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

بهترین هتل های استانبول - بهترین هتل های استانبول برای اقامت

کافه گردی و نوشیدن قهوه ترک در خیابان‌های استانبول

مطمئناً تمام مسافرانی که به شهر استانبول و به کشور ترکیه سفر می‌کنند به دنبال نوشیدن قهوه‌های با کیفیت این کشور هستند. یکی از جاذبه‌های سفر به شهر استانبول استفاده از کافه‌های بسیار با کیفیت و سرو قهوه ترک است. در واقع در شهر استانبول و در تمامی اقصا نقاط شهر شاهد وجود کافه‌های بسیار زیبا هستیم و علاقه‌مندانی که به نوشیدن قهوه ترک و کافه گردی علاقه دارند می‌توانند از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرند.

کافه گردی و نوشیدن قهوه ترک در خیابان‌های استانبول

شرکت در فستیوال‌های زمستانی

در ایام مختلف سال در شهر استانبول فستیوال‌های بسیار زیادی برگزار می‌شود. همچنین در فصل زمستان این شهر پذیرای بسیاری از فستیوال‌ها و جشنواره‌های موجود است. از بزرگترین فستیوال‌های این شهر، فستیوال جاز به شمار می‌آید که می‌توانید در اوایل ژانویه برای شرکت در این فستیوال به استانبول سفر کنید. علاوه بر این جشنواره خرید استانبول یکی دیگر از جشنواره‌های بسیار معروف و محبوب شهر به شمار می‌آید.

پارک های آبی استانبول - آشنایی با معروف ترین پارک های آبی که می توانید از تجربه آن لذت ببرید.

در این فستیوال تخفیف‌های ۳۰ تا ۹۰ درصدی در حراج‌های بزرگ به چشم می‌خورد به همین دلیل بسیاری از گردشگران و مسافران علاقه زیادی برای شرکت در این فستیوال دارند. علاوه بر این جشنواره‌های دیگری مانند جشنواره مولانا و درویش‌های چرخان و همچنین جشنواره دو ساله استانبول نیز در تمامی ایام سال در این شهر برگزار می‌شود.

فستیوال های زمستان

اسکی سواری در پیست‌های استانبول

در شهر استانبول پیست‌های اسکی بسیار معروف و محبوبی وجود دارد. در واقع بسیاری از گردشگران و مسافران بر این عقیده هستند که این پیست اسکی نزدیک به استانبول، پیست اسکی الوداغ است. به دلیل داشتن دامنه‌های اسکی معروفیت زیادی دارد و مورد استقبال قرار گرفته است.

تفریحات استانبول - با مکان های تفریحی استانبول لذت سفرتان را تضمین کنید! 

این پیست اسکی در نزدیکی استانبول است و حدود دو ساعت تا شهر استانبول فاصله دارد. به دلیل موقعیت قرارگیری این پیست تقاضا برای استفاده از امکانات و تجهیزات در نظر گرفته شده توسط گردشگران و مسافران بسیار بالا بوده و دسترسی به بالای کوه در این پیست اسکی بسیار راحت است و به همین دلیل محبوبیت زیادی را بین گردشگران دارد.

اسکی سواری در استانبول

بازدید از کاخ سرپوشیده توپکاپی استانبول

سال ساخت کاخ توپکاپی به ۱۴۵۹برمیگردد. در واقع روند ساخت کاخ در این سال آغاز شد و در سال ۱۴۷۸به پایان رسید. این کاخ به عنوان دومین کاخ عثمانی در استانبول شناخته می‌شود. کاخ توپکاپی به مدت چهار قرن خانه سلاطین عثمانی بوده است و حدود بیست و پنج پادشاه و سلطان عثمانی در این کاخ زندگی می‌کردند. در حال حاضر این کاخ یکی از مناطق دیدنی و معروف استانبول به شمار می‌آید.

سواحل استانبول - آشنایی با زیباترین سواحل شهر استانبول

موقعیت قرار‌گیری این کاخ باعث شده تا منظره‌های بسیار زیبا را شاهد باشید. شایان ذکر است کاخ سرپوشیده توپکاپی از قسمت‌های بسیار زیادی تشکیل می‌شود؛ به عنوان مثال این کاخ دارای حیاط اول و حیات دوم است، همچنین از بخش‌های درونی آن می‌توان به اندرون و حرم اشاره کرد.

توپکاپی استانبول

بازدید از برج گالاتا

این برج به عنوان یکی از برج‌های قرون وسطایی معرفی می‌شود که در منطقه گالاتای استانبول قرار دارد. در واقع محل قرارگیری این برج در قسمت شمالی استانبول است. این برج در دوران گذشته به عنوان برج نظامی بنا شد. لازم به ذکر است دیواره‌های این برج حدود ۳. ۷۵ متر پهنا دارد.

همچنین ارتفاع برج گالاتا ۶۶. ۹ متر بوده که از فاصله بسیار دور نیز قابل رؤیت است. نکته مهم و حائز اهمیت در رابطه با بازدید از این برج این بوده که برای دیدن آن نیازی به رزرو بلیط نیست و می‌توانید بدون اخذ بلیط اقدام به دیدن قسمت‌های مختلف این برج کنید. سال ساخت برج گالاتا به سال ۱۳۴۸ میلادی برمیگردد.

جزیره های استانبول - در سفر به استانبول از این جزایر دیدن کنید!

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی

این مسجد در شهر استانبول قرار دارد. شایان ذکر است یکی از زیباترین شاهکار‌های معماری اسلامی را در این مسجد شاهد هستیم. در واقع وجود کاشی‌های آبی رنگ باعث شهرت این مسجد، به مسجد آبی شده است. در قسمت بالای این مسجد مکعب، مجموعه‌ای از گنبد‌ها و و شبهه گنبد‌ها را مشاهده می‌کنیم.

لازم به ذکر است این مسجد تنها مسجد کشور ترکیه به شمار می‌آید که دارای شش مناره بوده و مهمترین بخش اصلی این مسجد، محراب است که به واسطه سنگ‌های ظریف و مرمری کنده کاری شده و دیواره‌های کناری آن از جنس سرامیک است. در قسمت راست محراب منبر وجود دارد که امام جماعت در روز‌های تعطیل اقدام به ارائه خطبه در نماز ظهر یا در روز جمعه می‌کند.

مسجد سلطان احمد استانبول

بازدید از حمام‌های ترکی

تمام گردشگران و مسافرانی که به شهر استانبول سفر می‌کنند به دنبال استفاده از حمام‌های ترکی هستند در شهر استانبول حمام‌های بسیار زیادی وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل حمام خرم سلطان ایاصوفیه استانبول است. همچنین حمام چال اوغلو و حمام گالاتاسارای از مهمترین و معروفترین حمام‌های ترکی به شمار می‌آیند.

معمولاً این حمام‌ها به شیوه سنتی طراحی شده‌اند و در حال حاضر بخشی از میراث زنده کشور ترکیه محسوب می‌شوند. تاریخچه حمام‌های ترکی استانبول به دوران بسیار قدیم بر می‌گردد. در واقع نخستین سازه حمام‌های ترکی در ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شد، همچنین در زمان امپراتوری عثمانی در هر مسجد یک حمام نیز بنا می‌شد.

حمام های ترکی

بازدید از مسجد و موزه ایاصوفیه

شهر استانبول یک شهر بسیار مناسب برای گردشگران و مسافران است چرا که در این شهر جاذبه‌های زیادی با معماری‌های زیبا وجود دارد. یکی از مهمترین آثار تاریخی و دیدنی استانبول، مسجد و موزه ایاصوفیه نام داشته که این مکان در سال سیصد و شصت میلادی احداث شد و در اوایل ساخت به نام کلیسای اعظم شناخته می‌شد. در آن زمان این کلیسا به عنوان اصلی‌ترین کلیسای رومیان بود.

بهترین رستوران های استانبول - بهترین رستوران ها در استانبول برای صرف غذایی لذیذ

معماری اولیه این مسجد توسط دو معمار رومی انجام شد. در طرح اولیه کلیسا یک محراب و دو محوطه ورودی در نظر گرفته شده بود اما هم اکنون بخش‌های مختلفی از مسجد و موزه ایاصوفیه استانبول وجود دارد. برخی از این بخش‌ها شامل گنبد با صوفیه، محراب و منبر است، همچنین اتاق سلطان نیز از بخش‌های بسیار زیبای این مکان بی‌نظیر به شمار می‌آید.

موزه ایاصوفیه

کلام پایانی

با توجه به اینکه بسیاری از گردشگران و مسافران قصد مسافرت در فصل زمستان به استانبول دارند، بنابراین لازم است تا با برخی از تفریحات و امکانات این فصل آشنا شوید. در فصل زمستان و سرد استانبول، امکان استفاده از تمامی تفریحات زمستانی وجود دارد. در واقع یکی از مهمترین دلایل سفر استانبول در زمستان استفاده از تفریحات زمستانی نظیر اسکی و سورتمه سواری است، همچنین شکم گردی و استفاده از کافه‌های بسیار با کیفیت و نوشیدن ثعلب و قهوه ترک از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر در زمستان خواهد بود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر