فاصله پاتایا تا پوکت

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/16
بازدید: 2351

شهر پاتایا و شهر پوکت به عنوان شهر‌های بسیار دیدنی و جذاب کشور تایلند به شمار می‌آیند که دارای انواع جاذبه‌های تفریحی و ساحل‌های بی‌نظیری هستند. گردشگرانی که به این کشور مسافرت می‌کنند اطلاع دقیقی از فاصله پاتایا تا پوکت ندارند به همین دلیل در برخی از مواقع از دیدنی‌های این دو شهر و جاذبه‌های آن‌ها محروم می‌شوند. با اطلاع داشتن از فاصله پوکت تا پاتایا می‌توانید از امکانات و تجهیزات این دو شهر بی‌نظیر و توریستی استفاده کنید.

فاصله پاتایا تا پوکت

فاصله پاتایا تا پوکت چقدر است؟

پاتایا و شهر پوکت حدود ۹۶۹ کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند. به طور کلی این فاصله به این معنی است که اگر شما بدون توقف به صورت زمینی اقدام به رانندگی از شهر پاتایا به سمت پوکت را کنید حدود ۱۲ ساعت و ۵۳ دقیقه زمان خواهد برد تا به مقصد برسید. بدون شک رانندگی بدون وقفه در این مسیر طولانی امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل فاصله شهر پاتایا تا پوکت را می‌توان به وسیله وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌های پاتایا به پوکت طی کرد. این اتوبوس‌ها در حدود ۱۶ ساعت شما را از مبداء پاتایا به پوکت خواهند رساند. 

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید فاصله پاتایا به پوکت را طی کنید استفاده از اتوبوس و کشتی‌های لنج است. در واقع به این گونه از سفر‌ها سفر‌های ترکیبی می‌گویند که از دو وسیله حمل و نقل عمومی استفاده می‌شود. لازم به ذکر است در صورتی که اقدام به سفر‌های ترکیبی به واسطه اتوبوس و کشتی‌های لنج کنید، حدود ۲۲ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان می‌برد تا به مقصد پوکت برسید.

فاصله پاتایا تا پوکت

سفر زمینی از پاتایا به شهر پوکت

در صورتی که به دنبال طی کردن مسافت پاتایا تا شهر پوکت به صورت زمینی هستید بهتر است تا به صورت تفریحی اقدام به انجام این امر کنید. برای این کار می‌توانید پس از دو ساعت رانندگی به شهر بانکوک برسید و در آنجا یک ساعت استراحت نمایید و اقدام به گشت و‌گذار در شهر بانکوک کنید. پس از آن در حدود ۱ ساعت رانندگی می‌توانید به بازار شناور سادواک مراجعه نمایید و از این بازار بی‌نظیر لذت ببرید.

همه چیز درباره پاتایا - پاتایا شهر گناه یا شهر سفرهای به یادماندنی؟!

پس از اقامت در این منطقه می‌توانید به شهر سرسبز پراچواپ برسید و از آنجا به سمت کمپوند حرکت کنید. مسیر‌هایی که در زمان طی کردن شهر پاتایا به پوکت باید از آن‌ها عبور کنید، شهر سوارت‌تانی و خلیج فانگ است. به جرأت می‌توان گفت طی کردن این مسیر طولانی ارزش دیدن شهر پوکت را دارد چرا که بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و ساحلی در این شهر هستند که خستگی زمان‌های طولانی رانندگی را از شما به در خواهند کرد.

سفر زمینی از پاتایا به پوکت

فاصله هوایی پاتایا به پوکت

به منظور کوتاه کردن فاصله زمانی شهر پاتایا به پوکت می‌توان از طریق هواپیما اقدام به طی کردن مسیر نمود. زمانی که از مسیر هوایی برای طی کردن این مسافت استفاده کنید، می‌توانید در حدود یک ساعت و ۱۶ دقیقه به مقصد پوکت برسید. البته باید در نظر بگیرید زمانی که به فرودگاه می‌رسید مدتی را به عنوان انتظار برای انجام کار‌های مربوطه صرف خواهید کرد. بر این اساس تصور کنید که قصد دارید فاصله هوایی پاتایا به پوکت را از طریق مرز هوایی طی کنید. به همین دلیل باید در وهله اول خودتان را به فرودگاه بین‌المللی یوتاپائو پاتایا برسانید. در این صورت در کم‌ترین حالت ممکن حداقل یک ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

تفریحات پاتایا - اگر قصد سفر به پاتایا را دارید برای آشنایی با تفریحات آن اینجا کلیک کنید.

از فرودگاه بین‌المللی تا مقصد پوکت نیز یک ساعت و ۱۶ دقیقه زمان لازم است. علاوه بر این حدود یک ساعت نیز از فرودگاه پوکت تا محل اقامت و هتل مسافت وجود دارد. همچنین برای استفاده از خطوط هوایی حداقل باید دو ساعت به عنوان انتظار در فرودگاه حضور داشته باشید. با احتساب تمامی زمان‌های فوق ۵ ساعت نیاز خواهید داشت تا از طریق خطوط هوایی و ایرلاین‌های مختلف از شهر پاتایا به پوکت برسید.

فاصله پاتایا تا پوکت

یک روش بسیار جذاب برای سفر از پاتایا به پوکت

برای آن دسته از گردشگران و مسافرانی که به دنبال یک سفر ماجراجویانه هستند استفاده از ماشین کرایه‌ای برای سفر بین این دو شهر پیشنهاد می‌شود؛ چرا که در این حالت می‌توان از چندین شهر دیگر کشور تایلند نیز دیدن کرد. در صورتی که می‌خواهید هزینه مقرون به صرفه‌تر و کمتری را برای حمل و نقل بین شهر پاتایا و پوکت پرداخت کنید می‌توانید از شرکت رنتال کارز تایلند استفاده کنید زیرا در این حالت مجبور نیستید تا ماشین را در پاتایا تحویل دهید و به دلیل اینکه این شرکت در تمامی شهر‌های تایلند شعبه دارد پس از رسیدن به پوکت می‌توانید خودرو اجاره شده را در این شهر به یکی از شعبات تحویل دهید.

پوکت بهشتی در تایلند - آشنایی و معرفی کامل درباره زیباترین شهر تایلند!

یکی دیگر از راه‌های رسیدن به مقصد پوکت از شهر پاتایا استفاده از تور ترکیبی است. در واقع تور ترکیبی این امکان را به شما می‌دهد تا به واسطه آژانس‌های مسافرتی و سفر‌های گروهی فاصله این دو شهر را طی کنید. در این صورت نیز هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد.

فاصله پاتایا تا پوکت

کلام پایانی
مسیر‌های زمینی و همچنین هوایی مختلفی برای طی کردن مسیر پاتایا تا پوکت وجود دارد. در واقع فاصله پاتایا تا پوکت حدود ۹۶۳ کیلومتر است که می‌توان با استفاده از حمل و نقل هوایی، اجاره ماشین و وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی این مسیر را طی کرد. اگر به دنبال راحتی در سفر هستید، می‌توانید از هواپیما برای رسیدن به مقصد استفاده کنید که در این صورت یک ساعت و ۱۶ دقیقه زمان نیاز دارید تا از فرودگاه پاتایا به فرودگاه پوکت برسید.

تفریحات پوکت - آشنایی با بهترین تفریحاتی که باید در پوکت تجربه کنید!

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر